Gå til innhold

Kjønnsnøytralt strikket hentesett.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har tips til kjønnsnøytralt strikket hentesett til sommerbaby? 

Anonymkode: 9088b...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lysegul er en tradisjonell kjønnsnøytral farge, og ble mye brukt til nyfødtsett før i tiden.

Anonymkode: 5c78b...769

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offwithe er nøytralt. Lysegul syns jeg er litt jentete, men en variant av lys turkis syns jeg kan funke for begge kjønn. Men det er smak og behag. Egentlig er det bare babyrosa og lyseblått som er kjønnsbestemt til nyfødte 😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes i tusenvis. Ta deg en tur innom en garnbutikk. Der har de kataloger i tillegg til garn. Eller skaff deg en klompelompebok eller flere..

Anonymkode: 2b7f8...e4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du strikke fullstendig kjønnsnøytralt må du droppe jakke eller annet med knepping. Det er forskjell på gutteknepp og jenteknepp.

Anonymkode: e6305...4ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal du strikke fullstendig kjønnsnøytralt må du droppe jakke eller annet med knepping. Det er forskjell på gutteknepp og jenteknepp.

Anonymkode: e6305...4ef

Seriøst? Sånt tull behøver man i hvert fall ikke å bry seg om.

Jeg hadde valgt et hentesett jeg synes var pent, i en farge jeg liker, enkelt og greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo noen hentesett med vel mye dill, med blondekant osv. Men ellers syns jeg det meste er såkalt kjønnsnøytralt. Det handler jo først og fremst om hvilken farge man velger, og i mitt hode vil alt oppfattes som nøytralt så lenge det ikke er babyrosa eller helt sett i lyselilla. Jeg tenker ikke på blått som en ren guttefarge, hvertfall. Men det aller mest nøytrale og klassiske er vel hvitt eller beige?

Jeg har så smått begynt å tenke på hva jeg vil strikke til vårbabyen min som blir en gutt, og har lyst til å strikke en bleiebukse og en liten jakke, pluss lue i ulike toner av blek sennepsgul/syrlig gul/off hvite i en eller annen form for strukturmønster. Når noen nevner lysegult til hentesett er det fort å tenke på sånn klassisk lysegul som typisk fins i babyull-garn, men lysegult kan være så mangt.

Ellers syns jeg dette settet er ganske søtt, hvis du ser på bildet med babyen der:

http://www.sandnesgarn.no/1719-1a

Eller hva med et puttysett:

http://www.sandnesgarn.no/1719-6ab

Jeg har strikket genseren til et større barn tidligere, liker den veldig godt. Morsom å strikke også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.12.2017 den 21.13, AnonymBruker skrev:

Takk, dette settet er kjempefint :) 

På 4.12.2017 den 21.14, Kontormus skrev:

Offwithe er nøytralt. Lysegul syns jeg er litt jentete, men en variant av lys turkis syns jeg kan funke for begge kjønn. Men det er smak og behag. Egentlig er det bare babyrosa og lyseblått som er kjønnsbestemt til nyfødte 😀

Enig, men det er så mange fine farger å velge mellom ;) 

På 4.12.2017 den 21.41, Gaea skrev:

Seriøst? Sånt tull behøver man i hvert fall ikke å bry seg om.

Jeg hadde valgt et hentesett jeg synes var pent, i en farge jeg liker, enkelt og greit. 

Det er så mange lekre sett å velge mellom, så det er ikke enkelt ;) 

På 5.12.2017 den 12.48, Vera Vinge skrev:

Det er jo noen hentesett med vel mye dill, med blondekant osv. Men ellers syns jeg det meste er såkalt kjønnsnøytralt. Det handler jo først og fremst om hvilken farge man velger, og i mitt hode vil alt oppfattes som nøytralt så lenge det ikke er babyrosa eller helt sett i lyselilla. Jeg tenker ikke på blått som en ren guttefarge, hvertfall. Men det aller mest nøytrale og klassiske er vel hvitt eller beige?

Jeg har så smått begynt å tenke på hva jeg vil strikke til vårbabyen min som blir en gutt, og har lyst til å strikke en bleiebukse og en liten jakke, pluss lue i ulike toner av blek sennepsgul/syrlig gul/off hvite i en eller annen form for strukturmønster. Når noen nevner lysegult til hentesett er det fort å tenke på sånn klassisk lysegul som typisk fins i babyull-garn, men lysegult kan være så mangt.

Ellers syns jeg dette settet er ganske søtt, hvis du ser på bildet med babyen der:

http://www.sandnesgarn.no/1719-1a

Eller hva med et puttysett:

http://www.sandnesgarn.no/1719-6ab

Jeg har strikket genseren til et større barn tidligere, liker den veldig godt. Morsom å strikke også.

Tusen takk for linkene :) Likte begge settene :) 

Jeg likte spesielt godt at det var oppskrifter på jakker til litt større barn, så kan storesøster få samme jakke som babyen :) Kanskje jeg skal begynne på storesøster sin jakke, og når den er ferdig så har vi kanskje fått vite kjønnet ;)

Ts

Anonymkode: 9088b...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...