Gå til innhold

Jeg fikk barn sist av søsknene, så mine barn er uinteressante for alle


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk du noe svar på hva ungen din skulle få da? 

Anonymkode: ec322...866

skulle få? Nei vi snakket ikke om ting, men om relasjon vår. 

 

TS

Anonymkode: 49572...33f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mattie16

Det var synd, men jeg tror dere snakker forbi hverandre. Tok du opp det at du savner en kommentar på bilder? Et besøk i ny og ne? En sms om hvordan det går? Hvis du sa til henne rett på, at du er bekymret for relasjonen, så er det ikke rart hun gikk i forsvar. Det er viktig å konkretisere det. 

Endret av Mattie16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for gode ord, praten gikk sånn jeg tenkte den skulle gå, at hun stiller seg helt utenforstående til problemstillingen.

Vi får bare se hvordan det utvikler seg. Jeg er ferdig med å sende bilder og ta initiativ til at hun skal møte datteren min. Hvis det går som med dere, at de fatter mer interesse etterhvert, så får jeg ta det som en positiv overraskelse. Jeg har ingen forhåpninger og feirer fra nå av jul med svigers...

 

TS

Anonymkode: 49572...33f

Hvordan opplever hun relasjonen mellom dere da? Hva sa hun om forholdet til barnebarnet slik hun selv opplever det? 

Eller glemte du kanskje å lytte?

Anonymkode: 954d3...0e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan opplever hun relasjonen mellom dere da? Hva sa hun om forholdet til barnebarnet slik hun selv opplever det? 

Eller glemte du kanskje å lytte?

Anonymkode: 954d3...0e4

Du trenger ikke være frekk! 

Jeg fortalte henne hvordan jeg hadde opplevd eget forhold til min bestemor, og at jeg var redd for at min datter skulle oppleve det samme. Da gikk hun ganske så i vranglås, for vi ‘har jo alltid vært glad i alle.’ Hun kjente seg ikke igjen i kritikken. Hun mente ikke dette skadet relasjonen hennes til min datter. 

 

Ts

Anonymkode: 49572...33f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så med andre ord, nå vet du at de ikke holder deg bevisst utenfor...

Anonymkode: 33035...3f2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke være frekk! 

Jeg fortalte henne hvordan jeg hadde opplevd eget forhold til min bestemor, og at jeg var redd for at min datter skulle oppleve det samme. Da gikk hun ganske så i vranglås, for vi ‘har jo alltid vært glad i alle.’ Hun kjente seg ikke igjen i kritikken. Hun mente ikke dette skadet relasjonen hennes til min datter. 

 

Ts

Anonymkode: 49572...33f

Du kritiserte og hun gikk i forsvar.

Kunne du inntatt en mer åpen og spørrende holdning? Fått henne til å beskrive forholdet sitt til barnebarna?

Anonymkode: 954d3...0e4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke helt at man forventer at noen i 70 årene skal ha et 8 måneder gammelt barn på overnatting og være mye barnevakt. 

Barna mine er mellom 1 og 7 år gamle, og besteforeldre er fra 50-59 år. 

Jeg hadde aldri forventet at besteforeldrene mine skulle vært barnevakt for barna mine, de var 70-73 da eldste ble født 

 

når de har 10 barnebarn er det nok vanskelig å prioriter tid og overskudd

Anonymkode: fda20...fbc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ingen tvil om hvem som skader ungen mest her.. Du bidrar jo ikke akkurat til å knytte tettere bånd med familien når du selv lager kvalm og bevisst vil kutte kontakt og splitte familien... trist at det går an å bli så smålig.

Anonymkode: 500ba...684

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.12.2017 den 11.05, AnonymBruker skrev:

Hun er faktisk ikke midtpunktet i verden, selv om hun er midtpunkt i ditt liv. 

 

Dette! 

Anonymkode: 828ec...567

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke helt at man forventer at noen i 70 årene skal ha et 8 måneder gammelt barn på overnatting og være mye barnevakt. 

Barna mine er mellom 1 og 7 år gamle, og besteforeldre er fra 50-59 år. 

Jeg hadde aldri forventet at besteforeldrene mine skulle vært barnevakt for barna mine, de var 70-73 da eldste ble født 

 

når de har 10 barnebarn er det nok vanskelig å prioriter tid og overskudd

Anonymkode: fda20...fbc

Hvor i all verden har du det fra? Jeg har aldri sagt jeg forventer det. Jeg hadde forventet og håpet på en form for interesse.

TS

Anonymkode: 49572...33f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge kg i denne tråden så skal man ikke ønske oppmerksomhet av familien sin til sine barn. Barn har ikke skade av lite kontakt med besteforeldre og søskenbarn. Og enveis kommunikasjon er bedre enn ingen. Jepp. 

Bare jeg og ts som mener noe annet tror jeg 😅

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Jordbæra skrev:

I følge kg i denne tråden så skal man ikke ønske oppmerksomhet av familien sin til sine barn. Barn har ikke skade av lite kontakt med besteforeldre og søskenbarn. Og enveis kommunikasjon er bedre enn ingen. Jepp. 

Bare jeg og ts som mener noe annet tror jeg 😅

yep, og alt ansvaret for en god relasjon ligger tydeligvis på meg...

 

ts

Anonymkode: 49572...33f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

yep, og alt ansvaret for en god relasjon ligger tydeligvis på meg...

 

ts

Anonymkode: 49572...33f

Ansvaret ligger ikke bare på deg, men det er nå engang bare din del av det du kan gjøre noe med. Gode relasjoner handler ikke bare om hva man gjør, men også hva man forventer både av seg selv og andre. Du har åpenbart veldig klare forventninger og høye standarder for hva du regner som en god relasjon og riktig mengde  kontakt, og å ikke leve opp til din standard er ensbetydende med å ikke bry seg. Hvorfor er din standard fasiten som alle rundt deg må forholde seg til? I stedet for å være så opptatt av all oppmerksomheten og all kontakten du synes dere burde hatt, prøv å senk forventningene dine en smule og gled deg over den dere faktisk har.

En venninne sa noe til meg en gang, som jeg har tenkt mye på i ettertid og har med meg som en rettesnor i vennskap og andre relasjoner. Vi treffes ikke så ofte lenger, og når vi gjør det er det som regel på mitt initiativ. Hun sa at Jeg setter så pris på at du tar initiativ til treff. Jeg vet at jeg er for dårlig på det selv, men det er jo ikke fordi jeg ikke vil treffes! De fleste har travle liv i dag, mye man skal gjøre og ordne og huske på. Mindre kontakt enn man kanskje skulle ønsker er ikke det samme som manglende interesse.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Daria skrev:

Ansvaret ligger ikke bare på deg, men det er nå engang bare din del av det du kan gjøre noe med. Gode relasjoner handler ikke bare om hva man gjør, men også hva man forventer både av seg selv og andre. Du har åpenbart veldig klare forventninger og høye standarder for hva du regner som en god relasjon og riktig mengde  kontakt, og å ikke leve opp til din standard er ensbetydende med å ikke bry seg. Hvorfor er din standard fasiten som alle rundt deg må forholde seg til? I stedet for å være så opptatt av all oppmerksomheten og all kontakten du synes dere burde hatt, prøv å senk forventningene dine en smule og gled deg over den dere faktisk har.

En venninne sa noe til meg en gang, som jeg har tenkt mye på i ettertid og har med meg som en rettesnor i vennskap og andre relasjoner. Vi treffes ikke så ofte lenger, og når vi gjør det er det som regel på mitt initiativ. Hun sa at Jeg setter så pris på at du tar initiativ til treff. Jeg vet at jeg er for dårlig på det selv, men det er jo ikke fordi jeg ikke vil treffes! De fleste har travle liv i dag, mye man skal gjøre og ordne og huske på. Mindre kontakt enn man kanskje skulle ønsker er ikke det samme som manglende interesse.

Hun har levd i mange år med at foreldre har satt standarden til hvordan de andre barna og barnebarna har hatt det. Dette er standarden hun dømmer ut fra, en standard som ikke kommer ut av det blå. Hadde det vært slik at foreldrene hennes aldri hadde vist interesse for de andre barnebarna så hadde hun hatt standard ut fra dette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Daria skrev:

Ansvaret ligger ikke bare på deg, men det er nå engang bare din del av det du kan gjøre noe med. Gode relasjoner handler ikke bare om hva man gjør, men også hva man forventer både av seg selv og andre. Du har åpenbart veldig klare forventninger og høye standarder for hva du regner som en god relasjon og riktig mengde  kontakt, og å ikke leve opp til din standard er ensbetydende med å ikke bry seg. Hvorfor er din standard fasiten som alle rundt deg må forholde seg til? I stedet for å være så opptatt av all oppmerksomheten og all kontakten du synes dere burde hatt, prøv å senk forventningene dine en smule og gled deg over den dere faktisk har.

En venninne sa noe til meg en gang, som jeg har tenkt mye på i ettertid og har med meg som en rettesnor i vennskap og andre relasjoner. Vi treffes ikke så ofte lenger, og når vi gjør det er det som regel på mitt initiativ. Hun sa at Jeg setter så pris på at du tar initiativ til treff. Jeg vet at jeg er for dårlig på det selv, men det er jo ikke fordi jeg ikke vil treffes! De fleste har travle liv i dag, mye man skal gjøre og ordne og huske på. Mindre kontakt enn man kanskje skulle ønsker er ikke det samme som manglende interesse.

Jeg syntes absolutt ikke det er "høye standarder" å forvente at familien min viser et minimum av interesse for barnet mitt, og hvis det er det så er det greit, da kan jeg leve godt med å ha "for høye standarder." Jeg mener selv jeg legger opp til en minimumsstandard. Det er IKKE det at jeg klager på a de ikke vil hente i barnehagen hver onsdag eller at de ikke har min 8 mnd. gamle baby på overnatting, selvsagt ikke, men å ikke spørre etter barnebarnet deres, ikke svare på bilder som blir sendt, ikke aktivt vise noen form for interesse det er lavmål. Babyen får joker oppmerksomhet av fremmede på bussen!

 

TS

Anonymkode: 49572...33f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes absolutt ikke det er "høye standarder" å forvente at familien min viser et minimum av interesse for barnet mitt, og hvis det er det så er det greit, da kan jeg leve godt med å ha "for høye standarder." Jeg mener selv jeg legger opp til en minimumsstandard. Det er IKKE det at jeg klager på a de ikke vil hente i barnehagen hver onsdag eller at de ikke har min 8 mnd. gamle baby på overnatting, selvsagt ikke, men å ikke spørre etter barnebarnet deres, ikke svare på bilder som blir sendt, ikke aktivt vise noen form for interesse det er lavmål. Babyen får joker oppmerksomhet av fremmede på bussen!

 

TS

Anonymkode: 49572...33f

Kan jeg spørre hvor ofte du sender bilder? Jeg er en av de som sjeldent svarer på snap fordi folk tar helt av. Jeg trenger ikke få flere bilder og videoer av hverken barn, voksne eller en julepyntet stue hver uke. Det blir for mye rett og slett. Jeg har mye som skjer på hjemmebane og det å svare og se snapen skjer ofte veldig raskt. Kan det være det som har skjedd her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Minlillelykke skrev:

Kan jeg spørre hvor ofte du sender bilder? Jeg er en av de som sjeldent svarer på snap fordi folk tar helt av. Jeg trenger ikke få flere bilder og videoer av hverken barn, voksne eller en julepyntet stue hver uke. Det blir for mye rett og slett. Jeg har mye som skjer på hjemmebane og det å svare og se snapen skjer ofte veldig raskt. Kan det være det som har skjedd her?

Kanskje Snap ikke er noe for deg da? Hva skulle man ellers sendt liksom

Anonymkode: c5638...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kanskje Snap ikke er noe for deg da? Hva skulle man ellers sendt liksom

Anonymkode: c5638...141

En gang i mellom er jo ikke galt, men slik som mine venner holder på blir for mye. Alt er ikke like spennende, og om alt skal svares på gjør man jo ikke annet. Man har gjerne andre ting som skal gjøres enn snapchat. En snap i ny og ne eller på storyen er jo greit, men når det plinger hele dagen blir det for mye. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Minlillelykke skrev:

En gang i mellom er jo ikke galt, men slik som mine venner holder på blir for mye. Alt er ikke like spennende, og om alt skal svares på gjør man jo ikke annet. Man har gjerne andre ting som skal gjøres enn snapchat. En snap i ny og ne eller på storyen er jo greit, men når det plinger hele dagen blir det for mye. 

Folk er forskjellige. Har venner som plinger på hele dagen selv, koselig at de tenker på å sende til meg og. 

Men tilfellet her er det vist en felles familiechat om jeg forsto riktig. Når ts sine søsken sender om sine barn blir det besvart. Når ts sender så står det som lest. Begge parter sender bilder av sine barn

 

Anonymkode: c5638...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i alle dager.. jeg har da også sendt masse bilder av barna mine på snapchat til både min egen familie og til svigerfamilien.. og jeg vet jo at de synes det er koselig å få bilder og at de synes barna er søte, men det kunne aldri falt meg inn å forvente at de skal SVARE på hvert enkelt bilde! Trodde ikke det var vanlig å gjøre?

Å bli fornærmet for at folk ikke har tid til å kommentere alle bilder med "naaw, så søt", eller "oi, så stor hun har blitt, skal si tiden flyr", det blir for dumt rett og slett.😮

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...