Gå til innhold

Er mac sine datamaskiner oppskrytt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Linaria
12 hours ago, Overrasket said:

Du kan lage en partisjon på driveren eller virtualisere windows på Mac. 

Ja, jeg vet det og tenkte å nevne det i posten min, men jeg trenger en PC av andre grunner også, så skaffer meg nok det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 hours ago, AnonymBruker said:

Poenget er at det blir meningsløst å si at ikke det er et Mac-problem hvis det skyldes en del som ikke er laget av Apple.

Anonymkode: 94a63...b31

Ikke nødvendigvis. Svært mange kommersielle windowsbaserte maskiner er satt sammen uten noen helhetlig tanke for mulige hardwarekonflikter, og derfor kan man gjerne oppleve at komponenter ikke fungerer som forventet, eller bryter sammen prematurt.

Fordelen med apple som sådan, er at hardwarekonfigurasjonen er skreddersydd for OS'et, og sjansen for hardwarekonflikter er svært liten. Man kan selvsagt aldri gardere seg mot harddiskfeil, men det gjelder uansett hvilken plattform man kjører.

Nå var dette med hardware heller ikke en vesentlig del av det jeg skrev.

Anonymkode: 40110...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.12.2017 den 9.36, AnonymBruker skrev:

PCer finnes i utallige varianter. Vil man ha metallkasse eller en bedre trackpad så kan man fint finne noen som har det. Man må ut med litt mer penger hvis man vil ha høyere kvalitet, men det vil sannsynligvis fortsatt bli billigere enn en Mac. Windows kan reinstalleres før man begynner å bruke PCen, så får man ingenting av det produsenten har lagt inn.

Anonymkode: 94a63...b31

Kan man? Har du en modell å anbefale? Må være i metall og med like god trackpad som Apple (Dvs må kunne brukes hele arbeidsdagen uten mus). Maks 2 kilo og pris under 35.000 kroner. 

Anonymkode: ac2e3...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...