Gå til innhold

Leopanter og livet


Leopanter

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Godt nyttår! :vinke:

 

Så langt er det nye året veldig fint. Jeg har så smått begynt på jobb igjen, og det er sjukt deilig :hjerte: Mannen er hjemme i to dager i uka mens jeg er på jobb. Jeg eeelsker jobben min :hjerte::strix: Og mannen er veldig fornøyd med å være hjemme med baby også. Perfekt løsning :jepp:

Sånn ellers går det fortsatt veldig fint. Ingenting å klage på. Eller, jeg har skikkelig vondt i hofta i dag, tror jeg har strukket noe eller noe sånt. Fikk det i alle fall da jeg lå på gulvet med babyen tidligere i dag. Halter som en nittisjuåring :danser:

Men ellers er ting bra! Har vært helt sjuuukt støl i kroppen den siste uka. Var på gruppetrening med aerobic og sirkeltrening på tirsdag, og det kjennes godt at kroppen ikke har vært særlig brukt det siste halve året forråsidetsånn :flau:Har hatt store vanskeligheter med trappegåing og å løfte vannglass og sånt :hoho:

Skulle skrive noe mer... Men jeg ble trøtt. Natti :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt trøtt. Tidligere har jeg vært seint oppe og våknet tilsvarende seint, men nå legger jeg meg tidlig og vil sove like lenge som før :Gjesp: Bivirkninger av medisinen, vil jeg tro. Men, så lenge virkningen er bedre enn bivirkningen, spiller vel det ingen rolle :duskedame:

 

Jeg må snakke litt om Baby. Han er så nydelig nusselig :strix: I jula passerte han 7 måneder, og nå starter virkelig den fine babytida, altså. Glad baby som kravler avgårde, som ler og ser humor i mye rart, som er oppmerksom, som sover bedre og som ikke er sååå avhengig av mamma lengre. Baby viser seg å være en musikalsk type også, og vuggedanser om vi synger for ham,  "synger" for seg selv eller spiller på slurva og klapper i hendene sammen med musikken. Åh, det er søte greier, altså! :hjerte:

Nå sover han i vugga. På dagtid må han vugges i søvn mens han lytter til Iron Man av Black Sabbath. Begynner å bli en smuuuule lei av den sangen nå, men det er nå det (og kun det :roll: ) som funker. Han har 1-2 dupper daglig. Minst ett måltid med fastere konsistens om dagen, gjerne mer. På natta prøver vi å avvenne mating, men enda går det litt seint. Det blir mellom 1 og 3 matinger om natta, vanligvis. Ett av nattmåltidene er mme, for det virker som at melka mi ikke metter like mye lenger. Melkeproduksjonen er ikke like bra lenger, men går jeg et halvt døgn uten å amme, får jeg en melkespreng ut av ville helvete på høyrepuppen. Venstrepuppen tar ting litt mer med ro.

Nå skal jeg øve på teoriprøve. Målet mitt er å ta lappen i år. Håper jeg klarer det :bond: Tenker å ta teoriprøven snart, kanskje allerede på fredag. Det kommer an på om jeg får time til tatovering da. :nigo: Det er en times kjøretur til trafikkstasjonen og tatoveringsstudioet, som da tar vi det i samme turen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Black Sabbath ja! :fnise: Lurer på om de hadde følt seg like tøffe om de visste at de ble brukt som vuggemusikk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 9.1.2018 den 15.18, lille_frosk skrev:

Black Sabbath ja! :fnise: Lurer på om de hadde følt seg like tøffe om de visste at de ble brukt som vuggemusikk? 

Seff hadde de gjort det! Det er jo ungen som er badass som kun sovner til gitarvreng :nigo:

______________

Plutselig gikk det noen dager! Det skjer så mye for tida :daane:

- Mannen har sagt opp jobben og skal begynne å jobbe i et firma mye nærmere hjemme, hurra! :danse:

- Baby har begynt å kravle vertikalt også, holdt jeg på å si. Han kravler oppetter ting som er litt i høyden, reiser seg i knestående når han kan støtte seg på noe. Nå er det like før han kryper opp trappene :bonde:

- Jeg har endelig fått dem endelige innredningsplana for hovedplanet i huset klar i hodet mitt. Deeet betyr at vi plutselig måtte bestille ny sofa, sofabord, spisebord og stoler i går :sjenert: (og snart blir det vel en ny tv-hylle på vei også :ninja: )

- For å finansiere innredningsgalskapen må jeg selge unna mye rart her hjemme, men det er bra, for det er et steg mot et mye ryddigere hjem :jepp: Jeg selger både diverse bord, stoler, sofaen, flere skap og hyller, masse klær og sko, noen babygreier osv. Er bare i startgropa når det gjelder salg, men det blir stas å få unna masse greier :jepp:

- Jeg klarte teorien for billappen i går! Første forsøk, fire feil, så jeg er godt fornøyd :Nikke: Har ikke øvelseskjørt nevneverdig enda, men det blir. Målet er å kjøre opp i sommer!

- Jeg skulle egentlig tatovere meg i går, men tatovøren forsov seg til tima :roll: Så, da ble det ikke noe denne gangen heller :sukk: Men! Det blir antagelig om ikke så altfor lenge! Spent på det :Nikke:

- I går var jeg på manikyrtime, fikk fiksa shellac fransk manikyr. Det er noe jeg frykter for at kan bli en avhengighet, ass. Fy fader, så herlig det er med pene negler!

- Og i dag hadde jeg frisørtime. Ble blondere :P Fornøyd.

- Hadde lønning forrige uke, og i dag er kontoen så godt som tom :flau: Opsiii. Til neste måned får det bli lut og kaldt vann og sparekontoen som får kjørt seg :sjenert:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med overstått teoriprøve! Hurra!! Og så fint det er å ha en plan for innredning før man begynner. Jeg er sånn som ser en fin pute og kjøper den, og vips har jeg tusen ting som ikke passer sammen. Lurt å selge litt unna da, så man både får litt penger og litt bedre plass. Og hurra for frisørtime og manikyrtime. Deilig å få litt egenpleie og :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det e så LETT! :nigo: Herreguuud, så god jeg er i yrket mitt! (There, I said it. :ninja::sjenert: )

Men sånn seriøst, jeg har definitivt havna på rett hylle i livet. Elsker å jobbe i skolen :hjerte: I dag har jeg hatt undervisning hele dagen, og jeg synes det gikk så bra, selv om jeg nesten ikke har noen erfaring fra tidligere med den type undervisning som jeg hadde storparten av dagen. Nei, åh, det er så fint å endelig være tilbake på jobb! :strix: Og så er det veldig fint å komme hjem etter jobb også :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LudoAllis

Strålende lesning her inne :nigo: 

Jeg har aldri vurdert manikyr, men når du skryter sånn.....

Problemet er bare at jeg også egentlig vil ta sukkervoks down there(700 i mnd!), dra tolv frisør annenhver(tusenvis) og DYNKE meg i nye hudpleie/sminkeprodukter, ta jevnlig massasje og spa(tuuuuuusenvis). Tilsammen blir det en trilliard på velvære :ler: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk Leopanter! :nigo: Det er en skikkelig god følelse å kjenne at man er på rett sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Oppsann, plutselig flyr tida! Ting går fremdeles kjempebra med meg. Jeg nyter livet.

Og for et par kvelder siden fikk vi en påminnelse om hvor jævla skjørt livet kan være. Jeg fant babyen tilnærmet livløs i senga etter at jeg hørte noen veldig rare skrik på babycallen. Han pustet bare såvidt og var ikke kontaktbar. Slim og skum kom ut av munn og nese og han var helt slapp i kroppen. Jeg ropte på pappaen slik at han tok over ungen, mens jeg selv ringte 113. Vi gjorde førstehjelp (dunking i ryggen mens han lå på magen på lårene til mannen, kløp ham under føttene, prøvde å få kontakt) til ambulansen kom. Først etter 7-8 minutter fikk vi kontakt med babyen, men han var fremdeles apatisk. Legehelikopter hadde blitt tilkalt, så vi fikk en sjekk av lege også, men siden babyen hadde kommet sånn tålelig til seg selv, prøvene var normale og at det var så voldsomt til vind, fant legen ut at det var like greit å avvente, men at vi heller hadde lav terskel for å ringe 113 på nytt. Det syntes vi var helt greit, det var riktig avgjørelse. Den påfølgende natta sov baby på vårt rom. Han ynket seg mye, og i tretida hadde han gått fra å ha ingen til plutselig 40 i feber. Han fikk febernedsettende, og så dro vi til legekontoret den påfølgende morgenen. Legen undersøkte baby og sendte oss videre til sykehuset for nøyere sjekk. Der ble det konkludert med at han antagelig hadde fått slim eller gulp i luftrøret og at det førte til kvelning. CRP var forhøyet (34) og feberen kommer og går. Vi fikk komme hjem igjen i går kveld, men med påbud om at vi måtte følge med CRP. Den fikk vi sjekket i dag, og den hadde gått ned til 24. Allmenntilstanden er stort sett veldig fin. Feberen kommer og går fortsatt, men blir ikke så høy lenger. Tror det verste er overstått nå :Nikke:

Vi fikk oss et ordentlig sjokk. Enn om vi hadde mistet ham :grine: Herregud, så glad jeg er for at jeg tok den skrikinga på alvor. Og for at vi har et så fantastisk helsevesen. Er så fornøyd med oppfølgingen, og vi følte oss så ivaretatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh herregud, for en skremmende opplevelse! :klemmer:  Må virkelig berømme dere som klarte å holde hodet kaldt både mens det stod på og etterpå, vet ikke om jeg hadde turt å holdt meg hjemme etter noe sånt. Bra det endte godt og at CRP er på vei ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

(Føler jeg bare repeterer de over her, men;) herregud, for en skummel opplevelse! :klemmer: Fikk helt vondt i magen av å lese, stakkars lille! Og stakkars dere! Godt alt gikk bra. God bedring til baby :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herregud! :hakeslepp: Huff, så fælt! Tenker tilbake til da M var nyfødt, fikk slim i halsen og jeg trodde jeg mistet ham. Verste følelsen i verden :( God bedring! :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var altså helt jævlig å løfte opp en livløs baby og innse at det er en reell mulighet for at han dør. Så redd har jeg aldri vært i hele mitt liv. Lille var vitne til hele greia også, jeg tør ikke tenke på hvor skadet for livet han ville blitt om dette hadde gått galt. Fy fader. :grine: Vi har snakket mye med Lille i de siste dagene om det som skjedde, det er tydelig at det har gjort inntrykk. At lillebroren ble så syk, at vi fikk ambulanse og ambulansefolk hjemme hos oss, at han fikk sitte litt i ambulansen og at han fikk se helikopteret på nære hold, er ikke rart mange tanker kverner rundt i hodet til en snart fireåring da. Han var forresten så rørende omsorgsfull, og selv om han var fryktelig sjenert for ambulansefolkene, måtte han gi broren er stor klem før vi dro med ambulansen. Han elsker virkelig broren sin, det har han gjort helt siden han fikk vite at han ble storebror. Og baby synes storebror er verdens beste. De har et helt spesielt bånd allerede, de to. Jeg er så uendelig glad for at de fremdeles er to!

Baby er fortsatt syk. Eller, allmenntilstanden er veldig fin, men han har fremdeles feber og ubehag. Han har en voldsom appetitt, og drikker mye mer mme enn vanlig. Det er både betryggende og rart. Hvem er det som blir supersulten når man er syk, liksom? :klo: Han er også mye trøtt, men sover urolig. Han fikk en stikkpille nå i kveld, håper den funker sånn at feberen holder seg lav og at ubehaget holder seg borte. Hadde vært ganske godt med en god natts søvn nå, egentlig... :sjenert:

I morra håper jeg Lille kan få være litt hos farfar. Han har vært helt sinnsykt irriterende i dag :bond: Selektiv hørsel på den guttungen der. Og volumet permanent på høyeste hakket :roll: Han er veldig søt, da. Og har alle verdens veslevoksne kommentarer. :hjerte: Men, når vi er så slitne etter disse siste døgnene her blir toleransen litt lav, kjenner jeg :sjenert: Tror egentlig litt farfartid hadde vært best for alle parter :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres lurt ut med farfartid :Nikke: Nesten-fireåringer kan være utroooolig frustrerende, og det er godt med en pause innimellom for alle. 

Jeg er forresten en sånn som får enorm matlyst når jeg er syk. Helst junkfood :jepp: Så jeg skjønner minstemann godt jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så utrolig skummelt å oppleve noe sånt! Enda godt det gikk bra, selv om det var dramatisk. :troest: 

Håper det går bedre med dere alle sammen nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...