Gå til innhold

Leopanter og livet


Leopanter

Anbefalte innlegg

:goodbye:

Ny bok! Det tror jeg er på tide, jeg trenger nye ark.

 

Litt om meg:

Jeg er snart 28, har to unger, to katter og en mann. Når jeg er på mitt beste er jeg glad, skravlete, skrønete, optimistisk og rasende festlig (synes jeg selv, iaf :fnise: ). I det siste har jeg ikke vært på mitt beste, må jeg innrømme. Langt ifra. Men, jeg håper å finne tilbake dit! :jepp:

 

Velkommen videre! :duskedame:  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Så koselig at så mange vil være med videre!

Kan jo blåse i gang nyboka med en oppdatering på babyen, da! Starte med noe koselig, liksom :jepp:

(at jeg skal til legen i dag for å be om antidepressiva trenger vi ikke snakke så høyt om)

Aaanyway, Minste er blitt 6 måneder nå! :duskedame:

Han har fått sin første tann og har akkurat lært seg å kravle bortover gulvet. Han synes storebror (populært kalt Lille) er verdens morsomste, og så er han så kilen at han ler seg gjennom bodyskiftene. Han spiser en hel grøtporsjon til kvelds og får ellers morsmelk pluss en og annen smaksprøve her og der. Smoothie er godt, klementin er godt. På natta er vi oppe ca. hver tredje time (hver andre time om vi er uheldige, hver fjerde time om vi er heldige). Da skal han ha mat hver gang. Gah, begynner å bli lei disse turene opp på natta nå.

På dagen har vi ikke noen særlig rutine, annet enn at den som oftest starter rundt klokka sju og at det blir dupp rundt klokka åtte-ni. Hvor lenge han sover da vet bare fuglene, og videre utover dagen blir det bare smådupper om han i heletatt får til å sove. Han blir lagt til kvelds rundt klokka sju (blir ammet i søvn :danser:).

Ungen bruker 74 i klær, veier vel i underkant av 9,5 kilo og er rundt 70 cm lang, vil jeg tro. Han har gode valker på armer og bein og en solid dobbelhake. Ikke noe særlig hår å snakke om enda, men øyenbrynene hans hinter om at han blir en god del mørkere i håret enn storebroren.

Lyder lager han, men han er heldigvis stillere enn det storebroren var, takk og pris. Lydene det går i nå er "dædædæ", "mamamam", "bababa", "gagaga", "di!", sånne tungeblåselyder, litt spilling på slurva og noen litt for høyfrekvente vokallyder. I går ble det litt for mye av sistnevnte, så pappaen foreslo at vi bare skulle sette ut ungen i skogen. Det var ikke Lille enig i: "No har vi fått oss en baby! :opplyser: ". Har vi satt oss i den posisjonen, så må vi ta ansvar deretter. Streng formaning fra Lille, 3 1/2 år :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 måneder! :yvonne: Det går så fort! Moro med kravling og mer aktivitet, har ikke tid til å sove når det er så mye nytt å finne på, vettu :nigo: Så utrolig søt Lille er som er så ansvarsbevisst :ler: Jeg gleder meg til E får mer språk, for hun tror jeg har episke gullkorn på lager :fnise: 

 

Jeg la merke til signeringen din! Den traff meg skikkelig (om jeg får tolke den slik jeg vil). :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tolk som du vil, @Leviora :Nikke: “Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light” :lete:

Spoiler

Sånn, i lyspåskruingsøyemed har jeg tatt min første pille i dag. Spent på om det er noen (god) virkning. Enn så lenge kjenner jeg bare søvnighet og sug i magen. Veldig spent på bivirkningenene.

Vi har vært på barseltreff i dag. Det var koselig. I morra får vi rengjøringsbyrå på befaring, for i år setter jeg bort rundvasken:opplyser: Problemet er bare at huset er så skittent at jeg skjemmes, så før de kommer må jeg rydde, støvsuge og grovvaske :sjenert::fnise: Vi får se hva jeg gidder. Orket ikke vaske mitt eget fjes en gang før jeg la meg, så vi får nå se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil følge! Og hallo , tror du ikke rengjøringsfirmaet blir glade hvis det er møkkete? Da tjener de jo mer. Så slapp av, da blir alle glade:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Haha! Kjenner igjen det med å føle at man må vaske før vaskefirmaet kommer. :sjenert: Nå har vi begynt med renhold annenhver uke, så da blir det heldigvis ikke så skittent at det er flaut mellom hver gang. De har nok sett MYE verre, tenk deg utvask hos røykende folk, eller huseiere som har måttet hive ut leietaker pga manglende renhold osv. :) Prøv å drit i det så godt du klarer, slapp av! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Velkommen, velkommen, velkommen! :nissevink:

Jeg endte med å støvsuge, that's it. Gikk fint, da, så nå blir det rent hus til jul. Blir bra :Nikke:

 

Dag fire på disse medisinene nå. I går var en helt jæv-e-lig dag, jeg var skikkelig langt nede. Til det nivået at jeg nesten ikke klarte å prate eller spise. Og så inni hampen trøtt. Så var jeg på samtale, men hun ga meg opp og ba meg ordne henvisning til dps. Greit nok, det er bedre å prøve noe nytt enn å ikke komme noen vei :Nikke: Synes det er vondt at jeg har blitt i så dårlig forfatning, men jeg håper at jeg er på vei opp nå. For i dag er en helt annen type dag, nemlig. I dag er ikke tungsinnet så voldsomt til stede (selv om tankemølla går) og jeg har faktisk fått gjort unna masse nyttige ting: Dusja, hørt på podcast, lekt med babyen, lekt med kattene, lest en skikkelig lang avisartikkel, betalt regninger, sendt mailer, rydda i mailinnboksen, bestilt billetter til et show, hentet pakker på butikken (dette er en seier, altså), vært med og hentet i barnehagen, lagd middag, ryddet og spist litt. Det var deilig.

Et lite håp er tent :mynona:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpet sluknet litt i går, for da var jeg litt tilbake i det gamle sporet igjen. Men i dag er en god dag igjen, hurra! :duskedame:SÅ deilig å få en pause fra denne redselen og tristheten, jeg kan ikke beskrive det!

Selv om det var en litt tøffere dag i går dro jeg på russerevy, og det angrer jeg ikke på. Skikkelig flinke var de, råbra revy :jepp: Og i dag fikk jeg to kjoler som jeg hadde bestilt, og begge passet :nigo: Fint. Den ene skal jeg bruke på julebordet med jobben neste helg. Akkurat det er en ting jeg gleder meg skikkelig til! Fikse håret, bruke sminke, ha vanlig bh og ikke ammebh, bruke kjole og få spise middag i fred og snakke om alt annet enn babyrelaterte ting. Være oppe lenge, få sove i fred og så lenge jeg vil dagen etterpå. Fy fader, det skal bli deilig. Mannen får sin julebordstur på fredagen, mens jeg tar lørdagen. Det blir så nais, det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om du allerede har gjort det, men jeg anbefaler deg å sjekke stoffskiftet også. Bare for å utelukke at ikke det surrer litt og klusser til formen. Tenkte bare at det jo er endel like symptomer, og da er det greit å utelukke typisk andre ting som kan være vanlig for kvinner som nettopp har fått barn.

Nå sier jeg ikke at det er en greie for deg altså - men endel kvinner får det ifbm graviditet og det kan klusse endel med bedring kun av andre ting om det er litt surr der og.

Ikke at jeg tror du har det altså - jeg har det selv og påvirkes ganske mye av det om jeg er litt for lav/høy både fysisk og psykisk. Det, og jern/Dvitamin. Påfallende mye faktisk - blir liksom umulig å bli bedre av annet om ikke det er iorden.

Høres jo ut som du er på god vei oppover sakte men sikkert da - og det må bli bedre med pushup og frekk truse på julebord :nigo: 

Jeg skulket mitt jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Allis skrev:

Jeg vet ikke om du allerede har gjort det, men jeg anbefaler deg å sjekke stoffskiftet også. Bare for å utelukke at ikke det surrer litt og klusser til formen. Tenkte bare at det jo er endel like symptomer, og da er det greit å utelukke typisk andre ting som kan være vanlig for kvinner som nettopp har fått barn.

Nå sier jeg ikke at det er en greie for deg altså - men endel kvinner får det ifbm graviditet og det kan klusse endel med bedring kun av andre ting om det er litt surr der og.

Ikke at jeg tror du har det altså - jeg har det selv og påvirkes ganske mye av det om jeg er litt for lav/høy både fysisk og psykisk. Det, og jern/Dvitamin. Påfallende mye faktisk - blir liksom umulig å bli bedre av annet om ikke det er iorden.

Høres jo ut som du er på god vei oppover sakte men sikkert da - og det må bli bedre med pushup og frekk truse på julebord :nigo: 

Jeg skulket mitt jeg :sjenert:

Det er ikke så lenge siden jeg fikk tatt en fullsjekk på alt blodprøver kan vise, men alt så normalt ut. Jeg må vel bare innse at jeg blir litt kokko (eller veldig kokko... :sjenert: ) fra tid til annen. Eller, ikke kokko som i slem og gal, men mer som i selvbebreidende, engstelig, paranoid og så inni hampen hulkete. Trøster meg litt med at det er kjemisk, det her, jeg har bare noe krøll med serotoninopptaket, ikke noe verre enn at folk som har høyt/lavt stoffskifte må ha tyroksin og eller at diabetikere må ha insulin. Forsøker å si det til meg selv, i det minste :opplyser:

 

Ahaha, Frekk Truse! Høres ut som navn på et undergrunnsband. Jeg hadde forresten glemt hvor ubehagelig en pushupbh er i forhold til disse myke ammebhene mine :daane: Måtte prøve på en i kveld, og resultatet var nedslående. Ekkel å ha på seg, og puppene faller ut :dry: Vulgære greier. Savner minipuppene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...