Gå til innhold

Klager over at hun ikke får jobb som lastebilsjåfør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun har selv møtt skepsis ved jobbsøking i transportbransjen. Til tross for dette håper hun flere jenter velger sjåføryrket i fremtiden.

- Noen er fortsatt skeptiske til å ansette jenter, og det er helt ubegrunnet. Jeg har flere venninner som er lastebilsjåfører, og vi har alle opplevd det samme. Det er viktig å ikke gi seg. Det gjelder bare å stå på og bevise at de tar feil, forteller Jannike.
http://www.mtlogistikk.no/artikler/kvinnelige-lastebilsjaforer-mest-lonnsomme/377935

Nei, det er ikke ubegrunnet. Det er fordi kvinner ikke er like gode sjåfører, ikke er like sterke som menn og ikke holder ut like godt som menn. Kvinner trenger mer søvn, lenger pauser og er ikke like sterke noe som gjør at de ikke sikrer lasten like godt som menn gjør. Kvinner klarer heller ikke å regne like godt som menn, så en kvinne klarer ikke, like godt som en mann, å beregne LTP på en trippelboggiehenger. Så det at det er ubegrunnet er bare tøv! Det har å gjøre med erfaringer. 

Anonymkode: 3260c...afb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Spiteful skrev:

Har du vitenskapelig kilde på alle disse påstandene om at kvinner er dårligere enn menn?

Det forskes ikke på allmenn viten.

Anonymkode: 3260c...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han sier at gjennomsnittlig kjørelengde for bilene er 27.000 kilometer.

Kom tilbake når du har vitenskapelig fakta å vise til og ikke kjøpt og betalt fake news.

Anonymkode: 3260c...afb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Han sier at gjennomsnittlig kjørelengde for bilene er 27.000 kilometer.

Kom tilbake når du har vitenskapelig fakta å vise til og ikke kjøpt og betalt fake news.

Anonymkode: 3260c...afb

:troest:

Anonymkode: fc5ee...c24

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det forskes ikke på allmenn viten.

Anonymkode: 3260c...afb

Jo, det gjør det. 

Dessuten ville filosofen Popper vært svært uenig med deg, for han mente at vitenskap som kan verifiseres ikke er vitenskap, for da kan alt være vitenskap. Derimot mente han at vitenskap som kan falsifiseres er vitenskap. Så, med mindre du kan falsifisere påstandene dine, er de ikke vitenskap, og det som ikke er vitenskap er like tullete som horoskop og romvesener.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble møtt med skepsis når jeg skulle søke jobb. Fikk tilslutt sluppet til og sjefen sier han har blitt positivt overrasket og jeg har fått gode tilbakemeldinger fra kunder. Jeg er ikke like sterk fysisk som en mann, men jeg får til det jeg trenger å gjøre i jobben likevel. 

Forresten så er det ingen som regner ut lastens tyngdepunkt i praksis. 

Endret av GT-R
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.12.2017 den 0.40, AnonymBruker skrev:

Han sier at gjennomsnittlig kjørelengde for bilene er 27.000 kilometer.

Kom tilbake når du har vitenskapelig fakta å vise til og ikke kjøpt og betalt fake news.

Anonymkode: 3260c...afb

Jeg har kjørt 40.000 i min lastebil på et år...

Anonymkode: 05f61...34b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎03‎.‎12‎.‎2017 den 0.18, AnonymBruker skrev:

Hun har selv møtt skepsis ved jobbsøking i transportbransjen. Til tross for dette håper hun flere jenter velger sjåføryrket i fremtiden.

- Noen er fortsatt skeptiske til å ansette jenter, og det er helt ubegrunnet. Jeg har flere venninner som er lastebilsjåfører, og vi har alle opplevd det samme. Det er viktig å ikke gi seg. Det gjelder bare å stå på og bevise at de tar feil, forteller Jannike.
http://www.mtlogistikk.no/artikler/kvinnelige-lastebilsjaforer-mest-lonnsomme/377935

Nei, det er ikke ubegrunnet. Det er fordi kvinner ikke er like gode sjåfører, ikke er like sterke som menn og ikke holder ut like godt som menn. Kvinner trenger mer søvn, lenger pauser og er ikke like sterke noe som gjør at de ikke sikrer lasten like godt som menn gjør. Kvinner klarer heller ikke å regne like godt som menn, så en kvinne klarer ikke, like godt som en mann, å beregne LTP på en trippelboggiehenger. Så det at det er ubegrunnet er bare tøv! Det har å gjøre med erfaringer. 

Anonymkode: 3260c...afb

Nå er jeg ikke sikker på om dette stemmer, men uansett så er vel alle lastebilsjåfører påkrevd hviletid, så det er uansett ikke et argument.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er alltid et par mannfolk som kjører først hjem på vår jobb. Kanskje de er slitne mon tro 😂 

Anonymkode: ebade...ff0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3.12.2017 den 0.18, AnonymBruker skrev:

Hun har selv møtt skepsis ved jobbsøking i transportbransjen. Til tross for dette håper hun flere jenter velger sjåføryrket i fremtiden.

- Noen er fortsatt skeptiske til å ansette jenter, og det er helt ubegrunnet. Jeg har flere venninner som er lastebilsjåfører, og vi har alle opplevd det samme. Det er viktig å ikke gi seg. Det gjelder bare å stå på og bevise at de tar feil, forteller Jannike.
http://www.mtlogistikk.no/artikler/kvinnelige-lastebilsjaforer-mest-lonnsomme/377935

Nei, det er ikke ubegrunnet. Det er fordi kvinner ikke er like gode sjåfører, ikke er like sterke som menn og ikke holder ut like godt som menn. Kvinner trenger mer søvn, lenger pauser og er ikke like sterke noe som gjør at de ikke sikrer lasten like godt som menn gjør. Kvinner klarer heller ikke å regne like godt som menn, så en kvinne klarer ikke, like godt som en mann, å beregne LTP på en trippelboggiehenger. Så det at det er ubegrunnet er bare tøv! Det har å gjøre med erfaringer. 

Anonymkode: 3260c...afb

Dette er noe av det mest tøvete jeg har hørt.

Er selv sjåfør som har kjørt tungtrafikk i mangfoldige år for flere av de største transportsselskapene her i landet, kan si at damer kjører mer defensivt enn menn i trafikken og derfor er utsatt for færre ulykker enn menn.

Nå er det nok mange grunner til at det er lettere for en mann å få en sjåførjobb enn for en dame, yrket kan være fysisk krevende. Men når det kommer til det med at kvinner trenger mer søvn enn menn så blir det direkte tøvete når man er underlagt kjøre og hviletidsbestemmelsene med noe som heter døgnvile m.m. Man kan absolutt ikke som sjåfør jobbe så mye at det går på helsa løs, da må man bryte loven og det er mange kontroller som vil fange opp dette.

Men du skal ha for forsøket med å forsøke å provosere, anbefaler deg å innhente litt kunnskap og viten før du forsøker deg neste gang så du ikke dummer deg ut med feilaktigheter da også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

På 3.12.2017 den 0.40, AnonymBruker skrev:

Han sier at gjennomsnittlig kjørelengde for bilene er 27.000 kilometer.

Kom tilbake når du har vitenskapelig fakta å vise til og ikke kjøpt og betalt fake news.

Anonymkode: 3260c...afb

Er veldig variabelt hvor langt biler kjører, distribusjonsbiler i byer kjører ikke særlig langt, f.eks. om man kjører for ASKO eller Ringnes etc., de kjører fra lager til butikker i samme området. Slik har mange det. Andre igjen kjører langtransport, fra terminal til terminal eller er bare innom få stoppsteder over en lang distanse. Sier seg selv at dem kjører betraktelig lenger.

Selv kjørte jeg over 100.000 km i året i alle fall i to år, men det ar heller ikke distribusjonskjøring og jeg kjørte på E18 for det meste, direkte fra terminal.

Et firma kan vel regne ut gjennomsnittslig kjørelengde på bilene sine, men det kan gi et stort sprik fra bil til bil. Nær jeg var i Coca-Cola så leverte jeg for det meste bare i nærområdet, vi snakker om maks 4 km fra Coca-Cola på lørenskog, leverte mye på nettopp Lørenskog. Andre kjørte veldig mye lenger og de som kjørte annet enn distribusjon kjørte virkelig langt til sammenligning.

Et gjennomsnitt for hva hver bil kjører forteller lite om enkeltsjåførers hverdag i mange tilfeller.

Endret av Snabeldyr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei venninne som kjører tømmerbil og jeg lover deg at hun kjører rotta av de fleste mannfolk. Jeg har vært med henne flere ganger og har vært direkte redd på smale skogsveier på vinterføre. Men selv hever hun ikke et øyenbryn. Totalvekten hennes er visst på rundt 60 tonn. Og hun snur det 24 meter lange vogntoget på plasser som mange mannfolk ikke klarer å snu med personbil og henger engang. 

Og når arbeidsdagen er over så er hun den mest feminine av alle. Det er mange som har blitt sjokkerte når de hører hva hun jobber med. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å herregud. Det er dumskap som gjør at kvinner ikke får innpass, og illustrasjonen her er meget god. Men nå kan du gi deg, TS, og slå hjernen på igjen.

Dessuten: Å bli sjåfør vil jeg hverken anbefale til gutter eller jenter. Dét yrke har ræva betaling, forferdelige arbeidstider, og mtp. automatisering ganske dårlige fremtidsutsikter. 

Anonymkode: 07fb8...962

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.12.2017 den 8.47, Snabeldyr skrev:

 

Er veldig variabelt hvor langt biler kjører, distribusjonsbiler i byer kjører ikke særlig langt, f.eks. om man kjører for ASKO eller Ringnes etc., de kjører fra lager til butikker i samme området. Slik har mange det. Andre igjen kjører langtransport, fra terminal til terminal eller er bare innom få stoppsteder over en lang distanse. Sier seg selv at dem kjører betraktelig lenger.

Selv kjørte jeg over 100.000 km i året i alle fall i to år, men det ar heller ikke distribusjonskjøring og jeg kjørte på E18 for det meste, direkte fra terminal.

Et firma kan vel regne ut gjennomsnittslig kjørelengde på bilene sine, men det kan gi et stort sprik fra bil til bil. Nær jeg var i Coca-Cola så leverte jeg for det meste bare i nærområdet, vi snakker om maks 4 km fra Coca-Cola på lørenskog, leverte mye på nettopp Lørenskog. Andre kjørte veldig mye lenger og de som kjørte annet enn distribusjon kjørte virkelig langt til sammenligning.

Et gjennomsnitt for hva hver bil kjører forteller lite om enkeltsjåførers hverdag i mange tilfeller.

100 000 km i året er da ikke noe, selv er jeg sjåfør og kjører tett opptil 200 000 km i året pluss privatkjørong, altså totalt ca 215000 km

Anonymkode: 5022e...cd3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

100 000 km i året er da ikke noe, selv er jeg sjåfør og kjører tett opptil 200 000 km i året pluss privatkjørong, altså totalt ca 215000 km

Anonymkode: 5022e...cd3

Misunner deg ikke, mine ca 100.000 i året var mer enn nok, pluss pendlingen til og fra... :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Snabeldyr skrev:

Misunner deg ikke, mine ca 100.000 i året var mer enn nok, pluss pendlingen til og fra... :) 

100 000 er faktisk lite for og være sjåfør. Sikker på at du er sjåfør?

Anonymkode: 5022e...cd3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...