Gå til innhold

Tråden for oss som går opp og ned i vekt hele tiden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Motsatsen til "ned i vekt før påske", "ned i vekt før jul", ned i vekt før sommerferien". 

LIVSSTIL FORANDRING SIRE JEG BARE

Anonymkode: 873b9...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går opp og ned +-10 kg hele tiden :( veldig kjipt

Anonymkode: 623f8...713

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til sammen har jeg gått ned 14 kg siden sommeren i fjor. Jeg har sakte men sikkert kuttet ut mye av det usunne jeg spiste (spiste veldig mye godis og søtt før), jeg har droppet smør helt (både på brødskive og til steking), byttet ut brød med knekkebrød og spiser jevnt over mer variert og sunnere enn det jeg gjorde før. Har også blitt mer glad salat, grønnsaker og frukt. Jeg går mye mer også, er mer i bevegelse. Hender at jeg plutselig er litt tyngre en dag enn det jeg var for noen uker siden, men sånn er det vel bare.

Anonymkode: b7edb...9a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definer opp/ned? Det er jo vanlig å veie 2 kg +/- fra uke til uke

Anonymkode: 15d28...64c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg i ett nøtteskall :) 

Jeg har en kropp som samler mye vann, og det er drepen for motivasjonen! Viser vekten ned to kilo, er jeg i lykkeland. Så kommer eggløsning og mens, og vektnedgangen forsvinner i ødem. Da mister jeg motivasjonen, og spiser meg opp igjen...

Dette har jeg prøvd å ta tak i dette året, og er faktisk 5 kilo lettere enn 1. januar. Ikke mange kilo, men veldig viktige kilo. De fem kiloene bruker jeg nå for å bygge opp motivasjon til en ny start 1. januar. De har vist meg at jeg kan, det går faktisk ann å gå ned i vekt. Fem kilo ned er jo mye bedre enn fem kilo opp :) 

Anonymkode: 7378c...f51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også en evig jo-jo!

Jeg har gått ned fra 75 til 50 kilo (jeg er lav) uten å gå inn for det, deretter har jeg hoppet opp til 65 kilo, nå ligger jeg på 57 kilo. Kan aldri huske å ha hatt en stabil vekt i mer enn 1 år av gangen. 

Jeg kan se tydelig hvor mye jeg "eser" ut på et visst tidspunkt i måneden, for å så skrumpe inn igjen.

Jeg er typen som går ned i vekt om jeg er lat og gir F i dietter, men går opp dersom jeg trener og spiser sunt.

Jeg har bukser i S som er for store men som samtidig kan være trange senere det året. Skulle så innmari ønske at jeg kunne holde meg stabil, men jeg har aldri hatt spise- eller treningsrutiner, så jeg både spiser og trener litt sånn på gefuhlen.

 

Anonymkode: 27dc2...237

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Står bom fast jeg. Bare et par kilo opp eller ned og så er det tilbake igjen. Selve slankingen synes jeg er veldig vanskelig, nesten seigpining! Men holder som regel vekten etterpå hvis jeg greier å gå ned noen kilo selv om det føles fryktelig slitsomt ut der og da. 

Anonymkode: d08f9...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.12.2017 den 16.07, AnonymBruker skrev:

Meg i ett nøtteskall :) 

Jeg har en kropp som samler mye vann, og det er drepen for motivasjonen! Viser vekten ned to kilo, er jeg i lykkeland. Så kommer eggløsning og mens, og vektnedgangen forsvinner i ødem. Da mister jeg motivasjonen, og spiser meg opp igjen...

Dette har jeg prøvd å ta tak i dette året, og er faktisk 5 kilo lettere enn 1. januar. Ikke mange kilo, men veldig viktige kilo. De fem kiloene bruker jeg nå for å bygge opp motivasjon til en ny start 1. januar. De har vist meg at jeg kan, det går faktisk ann å gå ned i vekt. Fem kilo ned er jo mye bedre enn fem kilo opp :) 

Anonymkode: 7378c...f51

Må bare si at 5 kg. på et år, om dette er jevn vektnedgang, er utrolig bra! Det kan jo tyde på en positiv endring i livsstil og større sjanse for varige resultater. Det viser jo at du gjør noe rett. Stå på :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.12.2017 den 10.07, AnonymBruker skrev:

Meg i ett nøtteskall :) 

Jeg har en kropp som samler mye vann, og det er drepen for motivasjonen! Viser vekten ned to kilo, er jeg i lykkeland. Så kommer eggløsning og mens, og vektnedgangen forsvinner i ødem. Da mister jeg motivasjonen, og spiser meg opp igjen...

Dette har jeg prøvd å ta tak i dette året, og er faktisk 5 kilo lettere enn 1. januar. Ikke mange kilo, men veldig viktige kilo. De fem kiloene bruker jeg nå for å bygge opp motivasjon til en ny start 1. januar. De har vist meg at jeg kan, det går faktisk ann å gå ned i vekt. Fem kilo ned er jo mye bedre enn fem kilo opp :) 

Anonymkode: 7378c...f51

Off, jeg føler med deg. Har det på samme måte selv. Du har vært veldig flink mtp. på nedgang da. Jeg vet hvor demotiverende det er å se vekten synke, for så å se hele progresjonen forsvinne på mystisk vis uken etter.

Har selv gått opp 7kg siden i vår, og nå ser jeg skikkelig svart på å jobbe meg ned igjen. Jeg har mye vannvekt, men de store svingene kommer av flinke perioder der jeg trener mye og spiser bra, for så å falle inn i et dårlig mønster og trøstespise meg opp igjen. De som kjenner meg ser om jeg er deppa eller ikke på hvor stor jeg er på et gitt tidspunkt. Nå fortiden veier jeg 77kg, og målet et et sted mellom 60-65. Det er en stor jobb. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere var jeg sånn som gikk opp og ned i vekt; restriktiv slankekur eller "spise alt". Nå har jeg holdt meg stabil i to år ved å ta tak i all vektnedgang med en gang. Veier meg ukentlig og med en gang jeg har lagt på meg et kilo eller to så gjør jeg enkle grep som å kutte småspising, passe porsjonene og bare generelt bevisst. Såå mye lettere enn å holde på med de der slitsomme slankekurene. 

Anonymkode: b8934...b9c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tidligere var jeg sånn som gikk opp og ned i vekt; restriktiv slankekur eller "spise alt". Nå har jeg holdt meg stabil i to år ved å ta tak i all vektnedgang med en gang. Veier meg ukentlig og med en gang jeg har lagt på meg et kilo eller to så gjør jeg enkle grep som å kutte småspising, passe porsjonene og bare generelt bevisst. Såå mye lettere enn å holde på med de der slitsomme slankekurene. 

Anonymkode: b8934...b9c

All vektOPPGANG selvfølgelig

Anonymkode: b8934...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 8.12.2017 den 22.51, AnonymBruker skrev:

Tidligere var jeg sånn som gikk opp og ned i vekt; restriktiv slankekur eller "spise alt". Nå har jeg holdt meg stabil i to år ved å ta tak i all vektnedgang med en gang. Veier meg ukentlig og med en gang jeg har lagt på meg et kilo eller to så gjør jeg enkle grep som å kutte småspising, passe porsjonene og bare generelt bevisst. Såå mye lettere enn å holde på med de der slitsomme slankekurene. 

Anonymkode: b8934...b9c

Hvordan vet du hvor mye du kan spise for å holde deg ca innenfor den vekten?

Anonymkode: 47825...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...