Gå til innhold

Er alle fra Haugesund brautende?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det typisk for folk fra Haugesund å være brautende?

Anonymkode: d49c9...795

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

haha kan heller si som andre folk i Norge at noen er det og noen er det ikke ;) Jeg er ikke det spor brautende. 

Anonymkode: 6cf9b...be7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er litt masete hvertfall, snakker mye på en særdeles lite sjarmerende dialekt..

Anonymkode: 1d9b2...691

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hallo. 

Alle fra Haugesund er ikke brautende.. men alle fra Haugesund er narkomane :fnise:

Men dialekten synes jeg er sexy faktisk. Det vil si det er jo variasjoner innenfor dialekter og da, og stemmen til den som snakker betyr mye og, men de jeg kjenner fra Haugesund liker jeg dialekten til i alle fall.

Anonymkode: f4c9a...c72

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... på det «verste» er vi tre haugesundere på jobb samtidig, og det merkes. Rå humor, underdrivelser, ironi, fleiping om narkotika (type: jeg skal hjem i helga, noen som skal ha noe?), mobbing av de to karmøybuene som har rotet seg inn her osv.

Anonymkode: ba8eb...a65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Axl Rose
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

De er litt masete hvertfall, snakker mye på en særdeles lite sjarmerende dialekt..

Anonymkode: 1d9b2...691

Jærsk er verre. Mye verre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Axl Rose skrev:

Jærsk er verre. Mye verre. 

Jeg snakker jærsk, det er da aldeles smeksi. 

Men fra spøk til alvor, hva et problemet med jærsk?  :))

Anonymkode: bddbe...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei hallo. 

Alle fra Haugesund er ikke brautende.. men alle fra Haugesund er narkomane :fnise:

Men dialekten synes jeg er sexy faktisk. Det vil si det er jo variasjoner innenfor dialekter og da, og stemmen til den som snakker betyr mye og, men de jeg kjenner fra Haugesund liker jeg dialekten til i alle fall.

Anonymkode: f4c9a...c72

Jeg er fra Bergen forresten... Det er kanskje relevant for tema, skal litt til før noen er så brautende at jeg faktisk reagerer på det som unormalt :ler:

 

Anonymkode: f4c9a...c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg snakker jærsk, det er da aldeles smeksi. 

Men fra spøk til alvor, hva et problemet med jærsk?  :))

Anonymkode: bddbe...99a

Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke er noe fan av den dialekten. Blir så mye æ på jærsk. Kanskje derfor. Æg, dæg, mæg, og kæ i stedet for eg, deg, meg, og ka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis brautende, men at haugesundinger er noe for seg selv er det ingen tvil om :Knegg: 

Anonymkode: 818d5...7c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke nødvendigvis brautende, men at haugesundinger er noe for seg selv er det ingen tvil om :Knegg: 

Anonymkode: 818d5...7c9

Utdyp, hvordan noe for seg selv? Vil gjerne vite hva folk utenfra tenker om oss :P Nå er ikke jeg fra Haugesund da, men en av nabokommunene. Ser på meg selv som Haugalending, ikke Haugesunder, men det er kanskje det samme for folk fra resten av landet.

Anonymkode: 7d3d3...18d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner to fra Haugesund. Begge to er svært tydelig tilstede (brautende, altså). Veldig hyggelige å ha som gjest, blir ikke stilt ved bordet, men for meg som er traust trønder ville det blitt litt for mye av det gode å være gift med en slik type....

Anonymkode: 1ceaa...894

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen er brautende, noen er ikke. Sånn som ellers i landet altså! :opplyser:

Anonymkode: 69793...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si meg tildels enig. Det finnes da rolige folk her også, men folk med utestemmer dominerer! 

Selv har jeg ligget en del på sykehus i det siste og vi hoppet i sengene hver gang en sykepleier kom inn og brølte: "hallo, hallo, kossen ståR det te heR då?" 

Anonymkode: b3427...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke det inntrykket av haugesundere. Hun jeg kjenner fra haugesund snakker perfekt østlandsk og snakker heller det, fordi sånne som dere sier de er masete og brautende. Tenk litt på det, før dere sier noe negativt om andres dialekt ;-)

Endret av Supernova17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 3.12.2017 den 0.28, AnonymBruker skrev:

Utdyp, hvordan noe for seg selv? Vil gjerne vite hva folk utenfra tenker om oss :P Nå er ikke jeg fra Haugesund da, men en av nabokommunene. Ser på meg selv som Haugalending, ikke Haugesunder, men det er kanskje det samme for folk fra resten av landet.

Anonymkode: 7d3d3...18d

Nei, jeg fjaser mest, men ok: Mitt inntrykk av Haugesundere er at de er selvbevisste og fornøyd med seg selv og sin tilværelse. Alt er på en måte best i Haugesund. Kaffien drikker de på Totalen, også handler de i Haraldsgata etterpå (Om de ikke drar på Amanda da, mykje kjekt på Raglamyr, må veta!). Men samtidig har de et uskyld/naivitet over seg og kombinasjonen av disse egenskapene er ganske så sjarmerende. Haugesundere er også på generelt grunnslag svært hyggelige og easy-going (Så lenge du ikke prøver på å antyde at noe som helst kan være bedre noe annet sted).

Anonymkode: 818d5...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mitt intrykk hvertfall.

Brautende mennesker derimot, er slike selvgode dumrianere som er høye på seg selv pga familiens status. Bondeknøl deluxe. Slike finnes vel her og der rundt om i landet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg fjaser mest, men ok: Mitt inntrykk av Haugesundere er at de er selvbevisste og fornøyd med seg selv og sin tilværelse. Alt er på en måte best i Haugesund. Kaffien drikker de på Totalen, også handler de i Haraldsgata etterpå (Om de ikke drar på Amanda da, mykje kjekt på Raglamyr, må veta!). Men samtidig har de et uskyld/naivitet over seg og kombinasjonen av disse egenskapene er ganske så sjarmerende. Haugesundere er også på generelt grunnslag svært hyggelige og easy-going (Så lenge du ikke prøver på å antyde at noe som helst kan være bedre noe annet sted).

Anonymkode: 818d5...7c9

Haha litt enig her 😂 Føler når jeg kommer hjem så går det i hva naboen gjorde og ting som skjer lokalt. Ikke fryktelig mange har høy utdannelse heller. Men de som flytter ned igjen etter studier bor der for familie forrøkelse, ellers er det unge (de under 18) eller eldre jeg ser ute i gatene. Bor ikke der for byen er for kjedelig..

Anonymkode: 6cf9b...be7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, har aldri tenkt på oss som brautende. Den rollen har liksom bergenserne på vestlandet. ;) 

Når det er sagt er jeg gift med en østlending, og synes østlendinger kan høres mer anmasende og breiale ut enn oss vestlendinger. <3

Anonymkode: fe6be...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...