Gå til innhold

Hva er grunnen til at vi aldri ser kvinner slenge dritt om menn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men vi ser konstant menn som slenger dritt om kvinner ?

Anonymkode: 23191...ae4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bossa Nova

Fordi det er alt for stor risiko forbundet med det. Har jo vært mye oppe i de siste årene hvordan kvinner som kritiserer eller har en mening de ikke liker, blir truet av menn. Ikke bare et par-tre, men horder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men vi ser konstant menn som slenger dritt om kvinner ?

Anonymkode: 23191...ae4

Kvinner slenger dritt om menn støtt og stadig, du må ha rimelig store skylapper dersom du ikke ser det. KG er et godt eksempel.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

aldri ser kvinner slenge dritt om menn? Hvilken verden er det du lever i? 

Tror jammen meg det ikke slenges noe mer dritt om kvinner enn om menn

Endret av kubrak
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det snakkes mellom jenter om menn, ikke med andre menn. Tro meg, det er mye snakk om dem. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men vi ser konstant menn som slenger dritt om kvinner ?

Anonymkode: 23191...ae4

Du fastslår at det er slik, og lurer på grunnen? 😂

Anonymkode: 5e754...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men vi ser konstant menn som slenger dritt om kvinner ?

Anonymkode: 23191...ae4

Har du ikke vært her?

Anonymkode: 2d655...3f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner snakker mer skjult om det, pga risken det medfører. Mange menn reagerer med vold, trusler, sexuell trakkessering, ryktespredning (i nedsettende seksuelle toner) for å "hevne" seg. 

Anonymkode: 10e48...e97

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Når våknet du da? Hvor lenge har du sovet ? Det går begge og alle veier. Men menn virker bitrere. Damer virker mer skuffet og redde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er en gruppe av menn som føler seg oversett av storsamfunnet. De har litt rett også,  for en trygdet, frustrert, enslig mann på 50 får ikke så mye empati fra noen kant. Mange føler nok at voksne menn burde klare seg selv, og ikke syte.

Kvinners problemer får mye plass i media fordi kvinner er flinke til å holde sammen og sette dagsorden. All ære til dem for det.

Min løsning:

Snakke om mamneproblemer uten å sette det opp mot kvinneproblemer. Skal man snakke om selvmord blant menn, så trenger man ikke på død og liv trekke inn "feministene" i samme tråd. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes et begrep som dekker dette fenomenet, og det er selektiv persepsjon. Værsågod.

Anonymkode: ca8f1...073

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet skulle vært "urettsmessig dritt om ". For det er helt klart kvinner som slenger dritt om menn, men da har de god grunn. Da er det fordi han har vært utro, fordi han har trakasserende og dårlig kvinnesyn, fordi han har oppført seg usmakelig osv. 

Men slik vi ser menn urettsmessig slenge dritt om kvinner, bare fordi de er kvinner, eller bare fordi de kjeder seg, eller bare fordi de har det kjipt selv eller bare fordi de blir tent av kvinner som hisser seg opp, eller bare for å føle seg selv noen hakk høyere enn andre ved å tråkke andre ned,  sånn ser vi ikke kvinner holde på om menn.  
Hva grunnen er må jo være at disse mennene har sosiale problemer og mangler folkeskikk, mens de fleste kvinner har folkeskikk og vett i huet til å ikke slenge dritt om noen vi ikke kjenner eller har grunn til å slenge dritt om bare fordi vi har det ille med oss selv av andre årsaker og trenger å få ut frustrasjon. Vi får ut frustrasjon på andre måter som ikke går utover andre på samme måten. 

Anonymkode: 91a33...bc7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet skulle vært "urettsmessig dritt om ". For det er helt klart kvinner som slenger dritt om menn, men da har de god grunn. Da er det fordi han har vært utro, fordi han har trakasserende og dårlig kvinnesyn, fordi han har oppført seg usmakelig osv. 
 

Anonymkode: 91a33...bc7

Litt sånn typisk kvinnesvar dette. Kvinner er alltid uskyldige.

 

Anonymkode: 23191...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 12/2/2017 at 6:25 PM, Isambard said:

Jeg tror det er en gruppe av menn som føler seg oversett av storsamfunnet. De har litt rett også,  for en trygdet, frustrert, enslig mann på 50 får ikke så mye empati fra noen kant. Mange føler nok at voksne menn burde klare seg selv, og ikke syte.

Kvinners problemer får mye plass i media fordi kvinner er flinke til å holde sammen og sette dagsorden. All ære til dem for det.

Min løsning:

Snakke om mamneproblemer uten å sette det opp mot kvinneproblemer. Skal man snakke om selvmord blant menn, så trenger man ikke på død og liv trekke inn "feministene" i samme tråd. 

Kan ikke huske jeg har lest så mange nyhetssaker eller annet som handler om ensomme, 50 år gamle kvinner og hvordan man burde gi dem empati...

For øvrig burde menn da jobbe for å skape arenaer der de passer inn eller tar vare på menn i vanskelige situasjoner, ikke oppsøke nett og slenge dritt. Kvinner velger tydeligvis å støtte andre kvinner istedet, så hvorfor kan ikke menn gjøre det samme? Kvinner fikk ikke stemmerett ut av luften, ei heller vil menn få sympati ut av luften

Anonymkode: efc26...4d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke huske jeg har lest så mange nyhetssaker eller annet som handler om ensomme, 50 år gamle kvinner og hvordan man burde gi dem empati...

For øvrig burde menn da jobbe for å skape arenaer der de passer inn eller tar vare på menn i vanskelige situasjoner, ikke oppsøke nett og slenge dritt. Kvinner velger tydeligvis å støtte andre kvinner istedet, så hvorfor kan ikke menn gjøre det samme? Kvinner fikk ikke stemmerett ut av luften, ei heller vil menn få sympati ut av luften

Anonymkode: efc26...4d2

Jeg vet ikke helt hvor du vil med det første avsnittet, men pytt pytt. Stort sett er vi enige:-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.12.2017 den 15.43, AnonymBruker skrev:

Men vi ser konstant menn som slenger dritt om kvinner ?

Anonymkode: 23191...ae4

Hvor opplever du dette?

Anonymkode: fa31d...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...