Gå til innhold

Jul i Blodfjell


missmcbeal

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, letterbomb skrev:

Mulig det er Timian som er morderen. Kan hende han drepte Rune (med to ulike sko på seg) fordi han trodde at Rune faktisk holdt moren som gissel oppe på loftet. En av tvillingene ødela julekulen han hadde for noen episoder tilbake. Men er ikke det litt for enkelt om det viser seg at Timian er morderen allerede nå? 

Jeg heller litt mot flere ulike mordere jeg. Foreløpig. Mulig det endrer seg etter hvert det også. Fint å ikke ha mistanken på samme person hele tiden, men så kan det jo være en skuffende slutt også. Får bare vente og se, heh.

Jeg synes det blir for enkelt at det er Timian og det er 13 dager igjen. 

Anonymkode: c5abb...191

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det blir for enkelt at det er Timian og det er 13 dager igjen. 

Anonymkode: c5abb...191

Ja, selvsagt er det for enkelt. Det er sannsynlig at han har drept noen, selv om man ikke skal se bort fra at det kommer en tvist som viser at han ikke gjorde det allikevel. Jeg tror i hvert fall ikke han har drept alle, når det er så mange dager igjen til julaften. 

Anonymkode: e06d7...68b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det blir for enkelt at det er Timian og det er 13 dager igjen. 

Anonymkode: c5abb...191

Det var det jeg og tenkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det blir for enkelt. Tror også på flere mordere, er fortsatt egentlig veldig fornøyd med teorien om at nesten alle blir mordere. Jeg forutså jo at Timian skulle drepe tvillingene :fnise:

Timian er trolig ikke smart nok til å ha brukt noen andres sko og plantet det ene på rommet til den andre skoeieren for å få mistanken rettet mot de. 

Er jo selvfølgelig mulig at han bare later som han er lettere funskjonsnedsatt i serien og egentlig er en kynisk og taktisk morder, men isåfall er en han utrolig dyktig skuespiller :P

Var creepy hvordan han listet seg innpå Toffen i dagens episode, drakk melk og fortalte hvor stolt han var over å ha hentet melken selv :fnise:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med om noen andre har drept, men at Timian er den som har tatt på lue på ofrene?

Anonymkode: f96ec...c94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva med om noen andre har drept, men at Timian er den som har tatt på lue på ofrene?

Anonymkode: f96ec...c94

Det er en mulig teori det og, men jeg tror kanskje heller at Timian ønsker å etterligne morderen. Det virker som har hatt en karakterutvikling der han sakte har klart å løsrive seg fra moren og bli mer "selvstendig". Dette måtte han poengtere da han hentet melken selv, og det at han prøvde noe nytt ved å være med Toffen på skyting. Han er sikkert veldig stolt over å ha klart å gjøre noe selv, selv om det han har gjort er å drepe :P Det kan være et intenst og fortrengt ønske om å være selvstendig og frigjøre seg fra moren, noe som han fikk anledning til nå som moren er død.
 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alvorlig talt, Timian er den skyldige, liksom? SELVSAGT IKKE. Herregud, snakk om å gå fem på etter tidenes villspor.

Anonymkode: f43b7...6f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, hypes skrev:

Wannabe-politimannen skal vel forestille Varg Veum :fnise:

Nei, jeg leste drt var Harry Hole.

Anonymkode: f37a1...7c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg leste drt var Harry Hole.

Anonymkode: f37a1...7c7

begge to sikkert

Anonymkode: f96ec...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan jo ikke drepe Svein allerede nå!! Han er jo så morsom. :( 

Anonymkode: 4c59f...ea9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke Svein!! 

Kanskje Svein bare later som ovenfor Nanna og Jack, så han kanskje får være med på etterforskningen igjen :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper at han ikke er død, siden presten allerede ble drept i samme episode. Han er for sentral i serien til å bli drept allerede, tenker jeg. 

Anonymkode: f27d0...365

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tipper at han ikke er død, siden presten allerede ble drept i samme episode. Han er for sentral i serien til å bli drept allerede, tenker jeg. 

Anonymkode: f27d0...365

Enig. Håper det :fnise: Kan ikke drepe Svein enda. Og da døde det plutselig to stk i denne episoden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Timian er jo åpenbart den ene morderen, pga skoene også. Jeg tenker at kanskje Svein har vært morder også, siden han hadde så mye traumer rundt julenissen at han har et slags alterego som den onde nissen og vil gi andre nissetraumer :P 

Anonymkode: dd121...0d9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svein har drukket for mye rødvin, er ikke død.

Herregud så lett folk her går på «fintene».

Anonymkode: f43b7...6f5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Timian har nok bare drept tvillingene og er egentlig ganske "uskyldig". Svein har helt sikkert bare snublet eller noe lignende. I starten var jeg helt sikker på at det var Ivar(tjeneren eller husholdersken) som var morderen, men det gikk over med en gang han fikk replikker og ble ordentlig med i serien. Konrad kan det ikke være, han er skrøpelig, man kunne gjettet det ut i fra traileren og det er i tillegg alt for klisjé. Jeg likte kjempe godt ideen om at morderen allerede er død slik at det faktisk kunne vært en overraskelse hvem som var morderen. 

I så fall håper jeg det er Rune, savner han :fnise:

Anonymkode: e3c49...db8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner eg er litt smått nysgjerrig på kor dei legg alle kroppane til dei som er drept. Er også imponert over kosedama som knapt nok reagerer på at døtrene er drept , for det er jo jul og bryllup, så då må me kose oss! :fnise:

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...