Gå til innhold

Jul i Blodfjell


missmcbeal

Anbefalte innlegg

En tråd for oss som ønsker å følge med på serien som går på TV Norge og som ønsker å diskutere. Serien kan forøvrig sees gratis på Dplay for de som ikke har rukket å se første episode.

Som nevnt i tråden, Kristine Ullebø og Fabian Raw, så minner Cris om en parodi på Fabian. Det virker som flere i serien er parodi på noen, så fortell gjerne hvilken parodier dere kjenner igjen.

Tvillingene skal vel være en parodi på tvillingene i ondskapens hotell. 

Han "wanna-be" politimannen, han minner også fryktelig om noen, men jeg kommer ikke på hvem?

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Testosteron skrev:

Jeg tror husholdersken er morderen.

Du var rask i konklusjonen. Tipper det utvikler seg mot et mistenkt, mens det på slutten er noen annen som er morderen selvfølgelig. 

Jeg tenkte umiddelbart at det var han tjeneren kanskje, eller hovudpersonen selv (har glemt navnet hans :p)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun postdama var parodi på Saga Noren i Broen.

Hvem kan det ekteparet ha vært parodi på? (De med smørkniv-fiaskoen)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, missmcbeal skrev:

Du var rask i konklusjonen. Tipper det utvikler seg mot et mistenkt, mens det på slutten er noen annen som er morderen selvfølgelig. 

Jeg tenkte umiddelbart at det var han tjeneren kanskje, eller hovudpersonen selv (har glemt navnet hans :p)

Husholdersken har et motiv. Hun er tilgodesett i testamentet som bare gjelder hvis alle slektningene er der helt til julaften. Slektningene hadde jo bestemt seg for å dra hjem igjen, men så grep husholdersken inn og informerte dem om at gamlingen har 500 millioner i utlandet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Testosteron skrev:

Husholdersken har et motiv. Hun er tilgodesett i testamentet som bare gjelder hvis alle slektningene er der helt til julaften. Slektningene hadde jo bestemt seg for å dra hjem igjen, men så grep husholdersken inn og informerte dem om at gamlingen har 500 millioner i utlandet. 

Det er sant, men hun var jo tilstede når de skulle gå og lete etter advokaten? Det gir jo ikke mening om hendelsesforløpet gikk frem slik det fremstod i serien. Han forsvant ut og hun kom rett inn, så hun kunne jo ikke ha rukket å drepe han i mellomtiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Ella1 skrev:

Er vel ikke tvil om hvem dette er 😂

Er dette fra episode 2? Jeg skal vente med å se den til den går på TV i kveld :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, missmcbeal skrev:

Er dette fra episode 2? Jeg skal vente med å se den til den går på TV i kveld :fnise:

Aner ikke, var bare det klippet jeg fant av Cris. Har bare sett 1. episode jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan han etterforskeren være en parodi på Leif i Valkyrien? 

 

image.png.83e2eaa806c6f9e1bf8ce7de00ed06ce.png

Anonymkode: 4970d...bd3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan han etterforskeren være en parodi på Leif i Valkyrien? 

 

image.png.83e2eaa806c6f9e1bf8ce7de00ed06ce.png

Anonymkode: 4970d...bd3

Du mener "etterforskeren" som egentlig er arkivar i politiet? :fnise: Har ikke sett Valkyrien. Men han minner meg veldig om noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle karakterene er ikke parodier på spesifikke personer. Kevin Vågenes har tre forskjellige roller, og i hvert fall to av dem har han spilt tidligere. Ingen av disse er parodier på kjendiser, men mer parodi på en type menneske. 

Anonymkode: e06d7...68b

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det var så morsomt når hun dansken skulle hygge seg med å fortelle en vits til wannabe-politimannen:laugh: Bare jeg som har dårlig humor?

Anonymkode: c5abb...191

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det var så morsomt når hun dansken skulle hygge seg med å fortelle en vits til wannabe-politimannen:laugh: Bare jeg som har dårlig humor?

Anonymkode: c5abb...191

Haha, jeg lo skikkelig. Vitsen var jo så utrolig dårleg, men var bare hele væremåten hennes som gjorde det så komisk. En person som ikke ser ut til å kunne hygge seg eller eier humor, som prøver å fortelle en vits. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle karakterene er ikke parodier på spesifikke personer. Kevin Vågenes har tre forskjellige roller, og i hvert fall to av dem har han spilt tidligere. Ingen av disse er parodier på kjendiser, men mer parodi på en type menneske. 

Anonymkode: e06d7...68b

Ja mulig det er parodi på typer mennesker, spesielt sånne som er med i sånne krimserier. Uansett liker jeg det så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, missmcbeal skrev:

En tråd for oss som ønsker å følge med på serien som går på TV Norge og som ønsker å diskutere. Serien kan forøvrig sees gratis på Dplay for de som ikke har rukket å se første episode.

Som nevnt i tråden, Kristine Ullebø og Fabian Raw, så minner Cris om en parodi på Fabian. Det virker som flere i serien er parodi på noen, så fortell gjerne hvilken parodier dere kjenner igjen.

Tvillingene skal vel være en parodi på tvillingene i ondskapens hotell. 

Han "wanna-be" politimannen, han minner også fryktelig om noen, men jeg kommer ikke på hvem?

 

Vi fikk litt Varg Veum vibber av «etterforskeren», men mest av Morten Ramm sin parodi fra Torsdagskveld fra Nydalen 😂

Vi diskuterte også om Chris var Ari Behn eller Kristian Valen, men ser jo helt klart en liten Fabian der 😂😂

Anonymkode: f8cd5...68e

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...