Gå til innhold

Elevene respekterer ingen, verken politi, lærere eller rektor


Stina234

Anbefalte innlegg

Kilde fra Dagbladet.

Stovner videregående skole.  Torsdag var det et stort masseslagsmål. Da måtte 20 lærere og rundt 12 polititjenestepersoner få situasjonen under kontoll.

Dette er bekymringsfullt.  Hva er riktig å gjøre her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg lurer på hvem som respekterer elevene.

Hva som er riktig å gjøre nå er vanskelig å si, det har eskalert. Noe skulle vært gjort tidligere tror jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, minister-mio said:

jeg lurer på hvem som respekterer elevene.

Hva som er riktig å gjøre nå er vanskelig å si, det har eskalert. Noe skulle vært gjort tidligere tror jeg.

Altså, sier og mener du virkelig her at elever som kaster is i hodet på politifolk fortjener respekt? Det er din første tanke når du leser dette? "Stakkers de som sloss og kaster is, de har sikkert ikke fått nokk respekt"- Virkelig?

Anonymkode: e34db...9db

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Dersom noen skriver at dette er "multikulturell bekrikelse" så blir de sannsynligvis slettet på gunn av "spekulasjoner" eller "rasistiske" kommentarer... 

Anonymkode: aece4...745

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, sier og mener du virkelig her at elever som kaster is i hodet på politifolk fortjener respekt? Det er din første tanke når du leser dette? "Stakkers de som sloss og kaster is, de har sikkert ikke fått nokk respekt"- Virkelig?

Anonymkode: e34db...9db

Nei, jeg tenkte mer hvem har noengang respektert disse tidligere. Siden de gjør slike ting. Ordla meg kanskje litt klønete

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Disse elevene respekterer nok ingen. De har nok særlig et problem med autoriteter. 

Dette høres guffent ut både for de ansatte og de andre elevene. Jeg ville aldri ha gått på en slik skole. Med mindre de får situasjonen under kontroll kommer de til å miste mange av de ordentlige elevene. 

Anonymkode: 301a1...9e7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

PK-mafiaens våte drøm blir til virkelighet i Oslo.

Anonymkode: 8e777...1da

Herregud så flåsete. Hva mener du med dette? 

Anonymkode: 3e03b...181

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, minister-mio said:

Nei, jeg tenkte mer hvem har noengang respektert disse tidligere. Siden de gjør slike ting. Ordla meg kanskje litt klønete

Foreldre som ikke har klart det. Ikke klart å sette grenser. Ikke lært dem å håndtere konflikter og vanskelige situasjoner. 

Uansett hvilken diagnose eller fortid du har, så er det ingen unnskyldning for å oppføre seg dårlig. 

Disse elevene har sikkert slåss før. Hadde ungene mine sloss hadde jeg fotfulgt de til enhver tid, og ringt hjem til foreldre til de andre som sloss og bedt dem gjøre det samme. Hadde plagd foreldrene til de hadde tatt tak i det. 

Sånne ungdommer må man bare ta et hardt tak i og si at sånn oppførsel ikke er greit. Tilbake til småbarnsfasen der uønsket oppførsel korrigeres, og riktig oppførsel må læres. 

Men, de trenger også foreldre som ser det gode i dem, er positive og lærer dem gode moraler. 

Det er ingen andres jobb. Ellers må bup e.l inn. Ta en skikkelig oppvask med fagpersoner.

Anonymkode: c4d2a...161

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Foreldre som ikke har klart det. Ikke klart å sette grenser. Ikke lært dem å håndtere konflikter og vanskelige situasjoner. 

Uansett hvilken diagnose eller fortid du har, så er det ingen unnskyldning for å oppføre seg dårlig. 

Disse elevene har sikkert slåss før. Hadde ungene mine sloss hadde jeg fotfulgt de til enhver tid, og ringt hjem til foreldre til de andre som sloss og bedt dem gjøre det samme. Hadde plagd foreldrene til de hadde tatt tak i det. 

Sånne ungdommer må man bare ta et hardt tak i og si at sånn oppførsel ikke er greit. Tilbake til småbarnsfasen der uønsket oppførsel korrigeres, og riktig oppførsel må læres. 

Men, de trenger også foreldre som ser det gode i dem, er positive og lærer dem gode moraler. 

Det er ingen andres jobb. Ellers må bup e.l inn. Ta en skikkelig oppvask med fagpersoner.

Anonymkode: c4d2a...161

Enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, minister-mio skrev:

Nei, jeg tenkte mer hvem har noengang respektert disse tidligere. Siden de gjør slike ting. Ordla meg kanskje litt klønete

Når jeg gikk på ungdomsskolen husker jeg godt at det var pøblene og bøllene som var mest respektert. De skoleflinke og rolige derimot hadde ingen høy stjerne, tvert imot så ble de hakkekyllingene. 

Det var mye snakk om ære, respekt og maskulinitet - og disse verdiene skulle fremmes på bekostning av andre. De krevde respekt og de brukte vold , intimidering og trakassering for å oppnå dette.

Jeg skulle ønske jeg gikk på en ungdomsskole med en helt annen kultur,  da ville livet mitt sett annerledes ut idag. Kanskje jeg tilogmed hadde vært forsker fremfor å være uføretrygdet.  

Jeg kunne tenkt meg en skole hvor det var læringsvilje og fokus på studier som var det som gav respekt.

Endret av WubWub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, minister-mio said:

Nei, jeg tenkte mer hvem har noengang respektert disse tidligere. Siden de gjør slike ting. Ordla meg kanskje litt klønete

Det er knapt mulig å finne mennesker som duller mer med innvandrere enn lærere i norske skoler, så den teorien kan vi trygt legge på hylla.

Anonymkode: 90fe8...319

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at skolen får noe særlig med søkere til våren igjen ihvertfall. Kanskje hjelper det å ha separate samtaler med elevene.. noen flere samtaler med enkelte enn med andre kanskje. Noe burde hvertfall gjøres. Ikke godt å skulle finne en god løsning på det her nei. Stakkars rektor og lærere, og ikke minst de elevene som faktisk er der for å få en utdannelse. 

Tror neppe løsningen er å utvise hele gjengen heller, for de har jo sikkert samme oppførselen ellers også. Kanskje spesielt når de er med «gjengen sin» og skal tøffe seg. Bare man på et eller annet vis kunne overbevist dem om at slik oppførsel er alt annet enn tøff eller kul. De blir jo faktisk et samfunnsproblem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er knapt mulig å finne mennesker som duller mer med innvandrere enn lærere i norske skoler, så den teorien kan vi trygt legge på hylla.

Anonymkode: 90fe8...319

Hvordan vet du Dette?

Anonymkode: 3e03b...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Dersom noen skriver at dette er "multikulturell bekrikelse" så blir de sannsynligvis slettet på gunn av "spekulasjoner" eller "rasistiske" kommentarer... 

Anonymkode: aece4...745

Japp. Det er bedre å bare kjøre hodet ned i sanden igjen.

Anonymkode: ea430...704

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Stina234 skrev:

Kilde fra Dagbladet.

Stovner videregående skole.  Torsdag var det et stort masseslagsmål. Da måtte 20 lærere og rundt 12 polititjenestepersoner få situasjonen under kontoll.

Dette er bekymringsfullt.  Hva er riktig å gjøre her?

De får vel ansette noen imamer til å rettlede. Finnes vel en ledig studieveileder stillingshjemmel et sted. Det er vel de som har respekt i miljøet??

Islam.net har sikkert noen frivillige som kan sette seg sammen med disse og rettlede dem?

Anonymkode: 81525...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan vet du Dette?

Anonymkode: 3e03b...181

Som de aller fleste andre nordmenn har jeg mange års erfaring med mange forskjellige lærere i norske skoler.

Anonymkode: 90fe8...319

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.11.2017 den 20.47, Stina234 skrev:

Kilde fra Dagbladet.

Stovner videregående skole.  Torsdag var det et stort masseslagsmål. Da måtte 20 lærere og rundt 12 polititjenestepersoner få situasjonen under kontoll.

Dette er bekymringsfullt.  Hva er riktig å gjøre her?

Man kan sende folk ut av landet.

Anonymkode: 5e55b...6ed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør innføre "blodmarker", steder utenfor allfarveg der gjenger i konflikt kan møtes og gjøre opp seg imellom uten innblanding fra omverdenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...