Gå til innhold

Å plumbere en TV.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe ny TV, fortrinnsvis for bruk med DVD-spiller og Netflix etc. Jeg har ikke noe TV-abonnement og er derfor opplagt ikke interessert i å betale noen TV-lisens og planlegger derfor å få den plumbert. 

Men så begynte jeg å tenke... Hva skjer dersom jeg på et senere tidspunkt ønsker å ha et TV-abonnement? En TV er jo en investering for mange år framover.  Kan den de-plomberes? Eller kan jeg rett og slett omgå hele plomberinga ved å koble meg til dekoderen via HDMI-kabel? Kan man kanskje ikke gå via dekoderen dersom man har en smart-TV, som er det det ser ut til at jeg ender med å kjøpe? 

Jeg prøver å gjøre et taktisk kjøp her, men jeg er så lite teknisk anlagt og skjønner ingenting. Og å spørre på elektroforretningene er jo håpløst, for der sier de akkurat de de håper vil få meg til å kjøpe den dyreste TVen... ;) 

Er det noen her som vet litt om dette og kan hjelpe meg med et tips eller to? :) 

Anonymkode: 004f9...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal du plombere tven så kan du ikke fjerne plomberingen på et senere tidspunkt. Det er hele poenget med plomberingen at du ikke skal kunne gjøre om på den. 

Anonymkode: 1dd75...7bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skal du plombere tven så kan du ikke fjerne plomberingen på et senere tidspunkt. Det er hele poenget med plomberingen at du ikke skal kunne gjøre om på den. 

Anonymkode: 1dd75...7bf

Ok, da vet jeg det i hvertfall. Takk :)  

(Men syntes da ikke det var et så rart spørsmål, siden den samme forhandleren som i såfall ville ha fjernet plomberingen kunne ha sendt inn lisensskjema i samme slengen?)

Anonymkode: 004f9...f2a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp tv'en med noen andre som har tv i deres navn. Problem løst.

Anonymkode: 21a07...545

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp tv'en med noen andre som har tv i deres navn. Problem løst.

Anonymkode: 21a07...545

Jeg har dessverre ingen å spørre :) 

Anonymkode: 004f9...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Hva med å kjøpe noen store dataskjermer? 

 Dermed slipper du hele problemet med plombering... 

Anonymkode: f2ba3...496

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Hva med å kjøpe noen store dataskjermer? 

 Dermed slipper du hele problemet med plombering... 

Anonymkode: f2ba3...496

Fordi de er mye vondere å se på :) 

Anonymkode: 004f9...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo snakk om at de skal endre på tv-lisensen til å gjelde per husstand, uavhengig om husstanden har tv eller ikke, så det spørs hvor lenge det er før plombering blir meningsløst...

Anonymkode: 97df4...a8a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er antenneinngangen på TVen som plomberes. Den har du ikke bruk for i alle fall. Hvis du skaffer deg et TV abonnement så bruker du sikkert hdmi kabel mellom dekoder og TV. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, petterm skrev:

Det er antenneinngangen på TVen som plomberes. Den har du ikke bruk for i alle fall. Hvis du skaffer deg et TV abonnement så bruker du sikkert hdmi kabel mellom dekoder og TV. 

Og da dukker spørsmålet opp hvilket navn abonnementet skal stå på, og vipps så kommer det krav om lisensbetaling i posten! Da hjelper det ikke å ha plombert antenne inngangen😂😂

Det var det en som skrev om i en annen tråd her inne i høst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, petterm said:

Det er antenneinngangen på TVen som plomberes. Den har du ikke bruk for i alle fall. Hvis du skaffer deg et TV abonnement så bruker du sikkert hdmi kabel mellom dekoder og TV. 

De som gir der TV-abonnement er, på samme måte som de som selger TVer, pliktig å melde inn til Lisensavdelingen at du har skaffet deg abonnement. Så det der hjelper ikke. 

Anonymkode: c70a9...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.12.2017 den 10.46, AnonymBruker skrev:

De som gir der TV-abonnement er, på samme måte som de som selger TVer, pliktig å melde inn til Lisensavdelingen at du har skaffet deg abonnement. Så det der hjelper ikke. 

Anonymkode: c70a9...545

Poenget mitt er at hvis TS plomberer TVen nå så er det ikke nødvendig å fjerne plomberingen om noen år hvis man ønsker å se tv på et senere tidspunkt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...