Gå til innhold

Låse ikonene på skrivebordet mitt? Pc


Thomasine

Anbefalte innlegg

Hei.

Plutselig er ikonene på skrivebordet mitt hulter-til-bulter hver gang jeg slår på pc igjen...:sinnatagg:

Klarer ikke låse dem slik jeg vil ha dem... :(

Har googlet, men finner ikke ut av det...

 

Når jeg høyreklikker på et vilkårlig sted på skrivebordet er ikke "lås ikonene" et valg - teit!!

 

Anyone...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror kanskje ikke det er mulig med Windows 10. Omarrangering har en tendens til å skje fordi oppløsningen skiftes. Hvis du plasserer ikonene slik at ikke de må flyttes selv om oppløsningen blir lavere (ingen langt nede eller langt til høyre på skjermen) er det mindre sjanse for at de blir omarrangert.

Anonymkode: 478a9...00e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Thomasine said:

Har nå flyttet de nærmere midten...håper det funker...;)

Det området i øverste venstre hjørne som er det tryggeste.

Anonymkode: 478a9...00e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det området i øverste venstre hjørne som er det tryggeste.

Anonymkode: 478a9...00e

Hmmm...har for mange ikoner til at jeg klarer å få de plassert øverst i et hjørnet...

Skjønner ikke at dette skal være så vanskelig i 2017 - snart 2018!

 

Så funker det noen dager og så plutselig spretter de tilbake - hulter - til - bulter...grrr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Funka å flytte ikonene i 2 dager...hulter-til-bulter igjen i dag!!!!! :frustrert:

 

GIVE ME SOME STRENGTH!!!

 

Er det virkelig brukervennlig at jeg må leite etter riktig ikon? ARGH...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du Windows? I så fall burde det kunne gå å høyreklikke når du har musa på skjermen og da skal man kunne få opp noen valg om å ordne ikoner etter rekkefølge osv. Der skal man også kunne låse ikonene 

Anonymkode: 21ead...8d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruker du Windows? I så fall burde det kunne gå å høyreklikke når du har musa på skjermen og da skal man kunne få opp noen valg om å ordne ikoner etter rekkefølge osv. Der skal man også kunne låse ikonene 

Anonymkode: 21ead...8d9

Windows 10 - funker ikke å låse dem!! Kan endre dem etter navn, størrelse osv...hjelper meg lite...;)  :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, skal se på det i kveld om jeg husker det. Har ikke tilgang på en Windows-maskin før da

Anonymkode: 21ead...8d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.12.2017 den 6.16, AnonymBruker skrev:

Ok, skal se på det i kveld om jeg husker det. Har ikke tilgang på en Windows-maskin før da

Anonymkode: 21ead...8d9

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var visst jeg som husket feil. Man kan nok ikke låse ikonene fast. Var så sikker på at det skulle gå

Men rart de er hulter til bulter hele tiden for deg da. Jeg har ikonene nederst i venstre hjørne og der er de hele tiden uansett. Nå har jeg svært få ikoner der da siden jeg har det viktigste på oppgavelinjen og nå kan man jo bare f.eks trykke på Windows-ikonet og skrive inn det man vil ha frem

Anonymkode: 21ead...8d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 5.12.2017 den 23.18, AnonymBruker skrev:

Var visst jeg som husket feil. Man kan nok ikke låse ikonene fast. Var så sikker på at det skulle gå

Men rart de er hulter til bulter hele tiden for deg da. Jeg har ikonene nederst i venstre hjørne og der er de hele tiden uansett. Nå har jeg svært få ikoner der da siden jeg har det viktigste på oppgavelinjen og nå kan man jo bare f.eks trykke på Windows-ikonet og skrive inn det man vil ha frem

Anonymkode: 21ead...8d9

Ok. Takk for forsøket! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det skal aldri være vanskelig å finne ikoner eller filer. Venstreklikk hvor som helst på fremsiden og begynn å skriv hva du vil ha, f.eks. "word" - og for hver bokstav du skriver, finner PCen frem og markerer ikonet du vil ha. Funker også i Explorer. Ellers er det lurt å feste ikoner i startmenyen. Dette gjør du bare én gang, så har du full oversikt.

Anonymkode: 97d81...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men har laget meg mange mapper som jeg ønsker å ha lett tilgjengelig på skrivebordet. I tillegg til mange program (Adobe, Irfanviw, Spotify o.l) og alt dette vil jeg ha organisert slik at det i mitt hodet er enkelt å finne fram. 

Har alltid hatt det slik, og nå er det bare kaos på skrivebordet mitt...:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En annen ting du kan prøve er å laste ned de nyeste skjermkortdriverene fra produsenten. Det kan dessverre være litt vanskelig å finne ut akkurat hvilke du bør bruke.

Anonymkode: 478a9...00e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah...så dumt...hva ble jeg latterligjort av  da...;)

Jaja, at folk har tid til å kjede seg nå i desember må jo være deilig!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...