Gå til innhold

Kvinner må ta på seg noe av skylden for at overgrep skjer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 hours ago, AnonymBruker said:

Min mening er at i visse tilfeller så må kvinnen ta en del av "skylda".

La oss si jeg dro på byen. Flørtet villt med en fyr hele kvelden, og gjennom hele kvelden uttrykte at jeg var ute etter sex. Jeg blir med ham hjem, vi havner i senga, alle klærne er av. Idet vi er 2 sekunder fra samleie ombestemmer jeg meg. Men fyren er overkåt og gira, og evner ikke å stoppe før etter et par jukk. Per definisjon kan jeg vel kalle meg "voldtatt".

Da har jeg jo igrunn endel av skylda selv. Man blir ikke med folk hjem for å ha sex og ombestemmer seg idet pikken er 1cm fra dåsehullet. 

Og så har vi jo endel kvinner som bruker overnevnte framgangsmåte, har sex med fyren og angrer etterpå. Påstand mot påstand. Men det er vel bedre å være et "voldtektsoffer" enn å innrømme at du var kåt og lett på tråden. 

Anonymkode: d79ac...ca6

Jeg tror ikke noe på at du er kvinne med den historien og den ordbruken.

Anonymkode: b4338...23e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 hours ago, Thyra said:

Hva er det for noe?

Spør du hva ordet betyr eller hvilke forholdsregler som bør tas?

Endret av herremann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, herremann skrev:

Spør du hva ordet betyr eller hvilke forhåndsregler som bør tas?

Hva ordet betyr. Ordet står nemlig ikke i ordboka.

Endret av Thyra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.11.2017 den 18.16, AnonymBruker skrev:

Angela Lansbury has courted controversy by saying women should take "some of the blame" for their encounters with sexual misconduct.
http://wjla.com/news/entertainment/angela-lansbury-women-must-take-some-blame-for-sexual-misconduct

Har hun et poeng? Er kvinner medskyldige i at overgrep skjer? Har hun rett i at kvinner har noe av ansvaret her?

Anonymkode: fc4a7...f85

Kvinner er da aldri skyld i overgrep, en absurd påstand av denne kvinnen. Det vil ikke si at kvinner ikke kan ta klokere valg i enkelte situasjoner, de er selv ansvarlige for sitt ve og vel som alle oss andre. Men skylden er ene og alene hos overgriper, og det gjelder uansett hvor dum kvinnen måtte være, og uansett hvor provoserende seksuelt eller lettkledd hun er. Ingenting unnskylder et overgrep, ferdig snakka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Thyra said:

Hva ordet betyr. Ordet står nemlig ikke i ordboka.

Forholdsregler**

Precautions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er aldri kvinner sin skyld når de blir voldtatt! I så fall er menn på nivå med villdyr! Hvis man er på en safari må man passe seg for å ikke gå ut av bilen fordi da er det stor sannsynlighet for at noen av dyrene vil spise deg. Det er jo akkuratt det samme med menn!

Anonymkode: c014e...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...