Gå til innhold

Kvinner må ta på seg noe av skylden for at overgrep skjer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Angela Lansbury has courted controversy by saying women should take "some of the blame" for their encounters with sexual misconduct.
http://wjla.com/news/entertainment/angela-lansbury-women-must-take-some-blame-for-sexual-misconduct

Har hun et poeng? Er kvinner medskyldige i at overgrep skjer? Har hun rett i at kvinner har noe av ansvaret her?

Anonymkode: fc4a7...f85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Angela Lansbury has courted controversy by saying women should take "some of the blame" for their encounters with sexual misconduct.
http://wjla.com/news/entertainment/angela-lansbury-women-must-take-some-blame-for-sexual-misconduct

Har hun et poeng? Er kvinner medskyldige i at overgrep skjer? Har hun rett i at kvinner har noe av ansvaret her?

Anonymkode: fc4a7...f85

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo en særdeles idiotisk argumentasjon. 

Hvordan forklarer hun overgripere som bryter seg inn hos pensjonister og voldtar dem? Eller tildekkede kvinner? 

Er vi skyldige i det vi blir født med vagina?

 

:ac::ac:

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var sikkert min skyld som 14-åring at den noen og femtiårige faren til mine venninner forgrep seg på meg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Arabella skrev:

Det var sikkert min skyld som 14-åring at den noen og femtiårige faren til mine venninner forgrep seg på meg.

Åh fy... Noe så grusomt. Så trist, Arabella.

Nei, det er ikke kvinner som skyld. Makan til hvordan menn skal slippe unna.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mest skyldige(andre enn overgriperen selv) er de som ikke vil ha lovregulert bordellvirksomhet i landet hvor man kontrollerer hver enkelt ansatt for å unngå skumle bakmenn. 

Så kunne de kåte desperate mennene tenke "okey jeg kan voldta henne og risikere flere år i fengsel, eller jeg kan ha sex lovlig uten konsekvenser med noen som ikke skriker og slår"

 

Men i stedet skal moralpolitiet stå og si at jenter ikke skal ha kontroll på hva de vil gjøre med egen kropp

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sykkelkopp skrev:

De mest skyldige(andre enn overgriperen selv) er de som ikke vil ha lovregulert bordellvirksomhet i landet hvor man kontrollerer hver enkelt ansatt for å unngå skumle bakmenn. 

Så kunne de kåte desperate mennene tenke "okey jeg kan voldta henne og risikere flere år i fengsel, eller jeg kan ha sex lovlig uten konsekvenser med noen som ikke skriker og slår"

 

Men i stedet skal moralpolitiet stå og si at jenter ikke skal ha kontroll på hva de vil gjøre med egen kropp

Ironisk nok er det prostituerte som står i størst fare for å bli voldtatt. Når man voldtar noen som frivillig vil ha sex med en for penger, så sier det vel noe om at det er volden og ikke sexen som er viktigst for overgriperen? 

https://lovdata.no/dokument/LGSTR/avgjorelse/lg-2017-26351?q=prostituert

https://lovdata.no/dokument/LGSTR/avgjorelse/lg-2016-202868?q=prostituert

https://lovdata.no/dokument/LGSTR/avgjorelse/lg-2017-87191?q=prostituert

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, bortebra skrev:

Ironisk nok er det prostituerte som står i størst fare for å bli voldtatt. Når man voldtar noen som frivillig vil ha sex med en for penger, så sier det vel noe om at det er volden og ikke sexen som er viktigst for overgriperen? 

https://lovdata.no/dokument/LGSTR/avgjorelse/lg-2017-26351?q=prostituert

https://lovdata.no/dokument/LGSTR/avgjorelse/lg-2016-202868?q=prostituert

https://lovdata.no/dokument/LGSTR/avgjorelse/lg-2017-87191?q=prostituert

Derfor det skal være på et bordell. For deres sikkerhet

De fleste voldtekter er uten vold, er de ikke? Voldtektene som faktisk innebærer voldelig overfall er bortimot 100% utført av våre nye landsmenn med religionen man ikke nevner. Og vi vet jo hvordan økningen i disse typer voldtekter kan begrenses

Såklart det ikke blir helt slutt på voldtekt ved innføring av bordell men man kunne redusert det betraktelig

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Derfor det skal være på et bordell. For deres sikkerhet

De fleste voldtekter er uten vold, er de ikke? Voldtektene som faktisk innebærer voldelig overfall er bortimot 100% utført av våre nye landsmenn med religionen man ikke nevner. Og vi vet jo hvordan økningen i disse typer voldtekter kan begrenses

Såklart det ikke blir helt slutt på voldtekt ved innføring av bordell men man kunne redusert det betraktelig

 

Sex er ingen rettighet. Noen menn må bare akseptere at de ikke er attraktive nok til å få seg dame. Å sette bordell og voldtekter opp mot hverandre blir idiotisk.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Derfor det skal være på et bordell. For deres sikkerhet

De fleste voldtekter er uten vold, er de ikke? Voldtektene som faktisk innebærer voldelig overfall er bortimot 100% utført av våre nye landsmenn med religionen man ikke nevner. Og vi vet jo hvordan økningen i disse typer voldtekter kan begrenses

Såklart det ikke blir helt slutt på voldtekt ved innføring av bordell men man kunne redusert det betraktelig

 

Igjen denne ukuelige troen på at alt handler om sikkerhet. Kanskje vi alle skulle hatt en vakt med oss til enhver tid? Det ville redusert antall voldtekter og arbeidsledigheten i samme slengen. 

En viss fare for at festvoldtekter og voldtekter av partnere o. l, som utgjør majoriteten av voldtekter ville fortsatt. Fordi det handler om maktovertak og vold, ikke sexen i seg selv. 

Det finnes utskudd i alle land og av alle hudfarger, så ikke friskmeld hvite nordmenn for tidlig. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor pene og sexy vi gjør oss, har ikke noe å si.

Jeg ble regelmessig voldtatt av min far fra jeg var 5 år, sikkert min feil, jeg var sikkert alt for sexy. Så spilte jeg på guttelag i fotball i tenårene, ble klådd på så utrolig mye, så sexy jeg var i fotballdrakt, ble voldtatt en gang som voksen og, da hadde jeg på meg stor hettegenser, og stor joggebukse, håret i hestehale og ikke noe sminke. 

Jeg har og gått på byen, i en sexy, trang, kort og utringet kjole, og ingen har trakassert meg, ja de så på meg, og noen prøvde å sjekke meg opp. Men det er helt greit. Jeg hadde jo ikke gått i en sånn kjole hvis jeg ikke ønsket noe oppmerksomhet. Men selv om jeg går ut sånn, så gir det ingen menn lov til å ta på meg, eller voldta meg.

Anonymkode: bfbc4...516

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sykkelkopp skrev:

Derfor det skal være på et bordell. For deres sikkerhet

De fleste voldtekter er uten vold, er de ikke? Voldtektene som faktisk innebærer voldelig overfall er bortimot 100% utført av våre nye landsmenn med religionen man ikke nevner. Og vi vet jo hvordan økningen i disse typer voldtekter kan begrenses

Såklart det ikke blir helt slutt på voldtekt ved innføring av bordell men man kunne redusert det betraktelig

 

Du får sjekke fakta litt bedre, for her bommer du ganske bra.

Anonymkode: bfbc4...516

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uenig i den kronikken og de meningene som den damen fronter.

Kvinner skal og bør få kle seg hvordan de vil uten å bli utsatt for sjikane eller overgrep. Når det gjelder skyldsspørsmål så er overgriperen den eneste parten man kan legge dette på - ingen andre. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke overraskende at en dame på snart hundre år sier dette. Det er nemlig en veldig gammeldags ting å si.

Anonymkode: dd2af...3de

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det er alltid overgriperens feil. 

Men i visse situasjoner så får overgriperen stadig belønninger ved å oppføre seg slik. Snakker om de i maktposisjoner. Fordi det er folk som er villige til å både bytte tafsing og sex mot goder. Så de kvinnene som lar seg bruke er nok litt med på at slike menn får fortsette å holde på slik. 

Anonymkode: a9913...029

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner tar jo dessverre på seg mye av skylden for at overgrep skjer. Det er derfor bare fåtall av overgrep blir anmeldt. Fordi kvinner tenker: Jeg skulle ikke sagt... Jeg skulle ikke gjort... Jeg skulle ikke ha kledd meg slik... Jeg skulle ikke ha vært der... Jeg skulle ha vært tydeligere... Jeg burde ha kjempet hardere... Hvorfor var JEG så dum!? 

Tar vi på oss enda mer av skylden skjer det ikke ferre overgrep, men ENDA ferre blir anmeldt. Det er IKKE løsningen på problemet! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Arabella skrev:

Det var sikkert min skyld som 14-åring at den noen og femtiårige faren til mine venninner forgrep seg på meg.

Uff, så fælt! Det er naturligvis ikke din skyld. 

Anonymkode: e769d...4e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...