Gå til innhold

Kondomer er dyrt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette høres sikkert veldig gnitent ut.

Men en pakke med kondomer koster jo fort 60-70kr for 10 stk, altså 6-7kr per kondom.

Hvis man i gjennomsnitt bruker 1 kondom for dagen så er dette 210kr i måneden. Men det hender ofte at vi kanskje har sex flere ganger for dagen eller flere runder med ny kondom slik at det blir dyrere. Vi pleier også å ta kondom på fingeren hvis vi skal gi finger i rumpa pga stanken som er vanskelig å vaske vekk så det kan være det går mer enn bare en kondom.

200-400kr er sikkert ikke så mye for mange men vi har et trangt budsjett, og da er det mye penger å bruke på å bare pule vekk. Er det noen steder de selger billige kondomer i store pakker? f.eks. 1-2kr per kondom?

Anonymkode: d1fcc...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine p-piller koster 400 kr for 63 dager, så synes ikke det er så voldsomt jeg da om kondom er den prevensjonen dere bruker. Hvis dere må spare er det vel bare å ikke ha sex hver eneste dag og unngå å putte fingre i rumpa f.eks. Jeg kan liksom ikke ta p-pilla annenhver dag, så dere er heldige sånn sett ;)

Anonymkode: 71083...6e8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mine p-piller koster 400 kr for 63 dager, så synes ikke det er så voldsomt jeg da om kondom er den prevensjonen dere bruker. Hvis dere må spare er det vel bare å ikke ha sex hver eneste dag og unngå å putte fingre i rumpa f.eks. Jeg kan liksom ikke ta p-pilla annenhver dag, så dere er heldige sånn sett ;)

Anonymkode: 71083...6e8

Du betaler mindre for dine p-piller enn pulerene, om du regner litt.

Anonymkode: b79d2...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er det vell bare å gå til innkjøp av plastposer på rull, funker fett 👍🏽

Anonymkode: aceba...d58

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være noe av det mest stakkarslige og gjerrigste jeg har lest her inne på lenge. For det første så er vel 6 kr pr samleie billig forhold til hva det vil koste å få barn, eller de potensielle livslange plagene kjønnssykdom kan gi. 
Til info så koster en pakke med p-piller for 30 dager fra 200-500 kroner , og p-piller kan som kjent gi store bivirkninger og være helseskadelige. Det er en dyr pris måned etter måned for å risikere å dø av blodpropp og leve med store psykiske bivirkninger. 

For det andre så kan man få gratis kondomer hos legen, og på alle helsestasjoner. 
Du kan også bestille gratis kondommer fra internett, blant annet på følgende sider: 
https://www.gratiskondomer.no/bestill/
https://helsenorge.no/sex-og-samliv/prevensjon/kondom
https://helsedirektoratet.no/folkehelse/seksuell-helse/bestill-gratis-kondomer


Vær så god, så ikke kom med flere latterlige unnskyldninger! :)

Anonymkode: f8015...24d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du betaler mindre for dine p-piller enn pulerene, om du regner litt.

Anonymkode: b79d2...491

Pulerene er ikke et ord. 

Anonymkode: 71083...6e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uhumskheter
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Du betaler mindre for dine p-piller enn pulerene, om du regner litt.

Anonymkode: b79d2...491

 

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Pulerene er ikke et ord. 

Anonymkode: 71083...6e8

Det skrives pulærne! Lær deg norge azzh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I-landsproblem 

Anonymkode: 1fa49...49b

Jeg er uenig med deg. Nettopp det at prevensjon er såpass dyrt i innkjøp, gjør det til også et u-landsproblem med følger av typen overbefolkning og AIDS-epidemien. 

Anonymkode: a5768...0a2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er uenig med deg. Nettopp det at prevensjon er såpass dyrt i innkjøp, gjør det til også et u-landsproblem med følger av typen overbefolkning og AIDS-epidemien. 

Anonymkode: a5768...0a2

Du er klar over at Norge er et dyrt land, og at kondomer helt sikkert er billigere i andre land?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondomer kan vel ikke være særlig miljøvennlig, eller er det det? 

Mener ikke at man skal droppe det for det altså, bare en tanke. 

Men det er jo ikke særlig miljøvennlig med hormoner heller som lekker ut i havet når det tisses ut. jaja

Anonymkode: 64b55...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Sphere skrev:

Det er billig om du sammenligner det med kostnaden ved en unge. 

 

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette må være noe av det mest stakkarslige og gjerrigste jeg har lest her inne på lenge. For det første så er vel 6 kr pr samleie billig forhold til hva det vil koste å få barn, eller de potensielle livslange plagene kjønnssykdom kan gi. 

Anonymkode: f8015...24d

Her var det ikke snakk om å la være å bruke kondom, men å finne billigere alternativer enn de vanlige i butikken, nettopp for å fortsatt kunne bruke kondom.

Gjerrig er det kanskje, men alt koster, så da gjelder det å spare der man kan. kjøper man billigere kondomer, rimeligere mat, billigere bredbånd, billigere mobil, er nøyere med å spare strøm osv så blir den samlede summen man sparer til slutt ganske stor.

De gratiskondomene har dårlig passform, dessverre.

Anonymkode: d1fcc...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, SlemUlv skrev:

Du er klar over at Norge er et dyrt land, og at kondomer helt sikkert er billigere i andre land?? 

Du er klar over at dette med prevensjonskostnader er et reelt problem i u-land? En sekk med bønner koster mindre i Yemen enn den koster i Norge den også, men det betyr ikke at folk i Yemen har råd til å kjøpe den. 

Anonymkode: a5768...0a2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så stakkarslig. Bestill kondomer gratis på nett. Værre er det ikke! 

Anonymkode: b8b92...fa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Her var det ikke snakk om å la være å bruke kondom, men å finne billigere alternativer enn de vanlige i butikken, nettopp for å fortsatt kunne bruke kondom.

Gjerrig er det kanskje, men alt koster, så da gjelder det å spare der man kan. kjøper man billigere kondomer, rimeligere mat, billigere bredbånd, billigere mobil, er nøyere med å spare strøm osv så blir den samlede summen man sparer til slutt ganske stor.

De gratiskondomene har dårlig passform, dessverre.

Anonymkode: d1fcc...c8c

Jada, fint å spare der man kan. Man kan kutte ut kjøtt for å spare utgifter til mat, og man kan kutte ut sex for å spapre utgifter til kondomer, om det er det som å gjøre. Du får slutte å ha sex da vet du ;)

Ikke kom her med løgn som at gratiskondomene dårlig passform. De har samme design som de du får i butikken. 
Dette blir mer latterlig enn å nekte å ta i mot en rema 100 pose til å kaste søpla i fordi en rimipose liksom har bedre form. 
 

Anonymkode: f8015...24d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.11.2017 den 0.46, AnonymBruker skrev:

Pulerene er ikke et ord. 

Anonymkode: 71083...6e8

Joda. Jeg skrev det, du leste det og skjønte hva det betydde.

Anonymkode: b79d2...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...