Gå til innhold

Venninne som ALLTID skal være midtpunktet - Bryllup


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ts her

Skjønner at det kan virke usannsynlig siden det er jeg som har brudekjolen, men sjansen for at hun kommer i en hvit lang kjole er like sannsynlig som at jeg skal ha det. 

At hun annonserer graviditet kommer ikke til å overraske. Om hun frir til typen kommer ikke det til å overraske. Om hun blir drita og knuller fetteren min midt på dansegulvet så kommer ikke det heller til å overraske. 

Selvom et bryllup som oftest har en plan som skal følges så klarer hun å ta over, hun klarte å ødelegge bryllupet til sin egen kusine! Hun sendte bandet hjem flere timer før de skulle fordi hun ville ta over showet ved å holde konsert (ja hun er flink til å synge) orket tre sanger så gadd hun ikke mer, endte med at noen fant en liten høyttaler og en Spotify spilleliste. Hun satt også hele kvelden og fortalte høylytt at kaka var tørr og maten for salt, og bare klagde på alt. I tillegg så hadde hun høylytt sex med faren til bruden på toalettet under talene slik at de måtte stoppe talene for å be de holde kjeft ( nei, jeg kødder ikke!!!) 

Lista er lang for ting hun kan finne på. 

Anonymkode: 8769e...8ef

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Okei, jeg vet egentlig ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, ønsker vell bare å lufte litt tanker og hadde satt pris på litt tilbakemeldinger og vite om noen har vært i samme situasjon som meg..

Jeg er en liten grå mus, jeg er veldig stille av meg, tar ikke så mye plass og liker ikke å være midtpunktet. Jeg er nylig blitt fridd til og gleder meg selvfølgelig til å tilbringe resten av livet mitt med min bedre halvdel og bestevenn. Ingen av oss har stor familie så bryllupet vårt blir ikke det største, men det er helt greit.

Det jeg har begynt å tenke litt på er at jeg ikke ønsker å invitere en av mine beste venninner (samboeren hennes er kjæresten min sin beste venn, så vi drar ofte på hytteturer, ferier og tilbringer mye tid sammen oss fire). Hun er snart 30 og hun takler ikke å ikke være midtpunktet! Normalt er dette helt greit for meg da jeg ikke liker å ta mye plass, så greit at noen andre gjør det.. men dette er mitt bryllup og jeg kjenner henne godt nok til å vite at hun kommer garantert til å outshine meg, selv om det er mitt bryllup så finner hun en måte å få det til å handle om henne. 

Jeg føler heller ikke det finnes noen måte å ta dette opp med henne uten at hun blir fornærmet.. 

Vi har faktisk vurdert å bare ta det på tinghuset og bare invitere foreldrene og søsknene våre til middag etterpå, men det er jo ikke det jeg vil, ønsker selvfølgelig et flott bryllup..

Jeg vet at dette er noe som er skikkelig teit å være redd for, men jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre (og ja, kjæresten min er helt enig og vet at hun kommer til å ta styringa)

Anonymkode: 8769e...8ef

Da ville jeg kun invitert familie. Det kommer uansett hva til å bli kjempesårt for din venninne å være den eneste av dine nære venninner som ikke blir invitert. Da kommer dere muligens ikke til å være så gode venninner mer etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Skjønner at det kan virke usannsynlig siden det er jeg som har brudekjolen, men sjansen for at hun kommer i en hvit lang kjole er like sannsynlig som at jeg skal ha det. 

At hun annonserer graviditet kommer ikke til å overraske. Om hun frir til typen kommer ikke det til å overraske. Om hun blir drita og knuller fetteren min midt på dansegulvet så kommer ikke det heller til å overraske. 

Selvom et bryllup som oftest har en plan som skal følges så klarer hun å ta over, hun klarte å ødelegge bryllupet til sin egen kusine! Hun sendte bandet hjem flere timer før de skulle fordi hun ville ta over showet ved å holde konsert (ja hun er flink til å synge) orket tre sanger så gadd hun ikke mer, endte med at noen fant en liten høyttaler og en Spotify spilleliste. Hun satt også hele kvelden og fortalte høylytt at kaka var tørr og maten for salt, og bare klagde på alt. I tillegg så hadde hun høylytt sex med faren til bruden på toalettet under talene slik at de måtte stoppe talene for å be de holde kjeft ( nei, jeg kødder ikke!!!) 

Lista er lang for ting hun kan finne på. 

Anonymkode: 8769e...8ef

Og dette er din beste venninne? :hakeslepp:

Anonymkode: 0b37f...d2c

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Skjønner at det kan virke usannsynlig siden det er jeg som har brudekjolen, men sjansen for at hun kommer i en hvit lang kjole er like sannsynlig som at jeg skal ha det. 

At hun annonserer graviditet kommer ikke til å overraske. Om hun frir til typen kommer ikke det til å overraske. Om hun blir drita og knuller fetteren min midt på dansegulvet så kommer ikke det heller til å overraske. 

Selvom et bryllup som oftest har en plan som skal følges så klarer hun å ta over, hun klarte å ødelegge bryllupet til sin egen kusine! Hun sendte bandet hjem flere timer før de skulle fordi hun ville ta over showet ved å holde konsert (ja hun er flink til å synge) orket tre sanger så gadd hun ikke mer, endte med at noen fant en liten høyttaler og en Spotify spilleliste. Hun satt også hele kvelden og fortalte høylytt at kaka var tørr og maten for salt, og bare klagde på alt. I tillegg så hadde hun høylytt sex med faren til bruden på toalettet under talene slik at de måtte stoppe talene for å be de holde kjeft ( nei, jeg kødder ikke!!!) 

Lista er lang for ting hun kan finne på. 

Anonymkode: 8769e...8ef

Btw. Dette er jo lett gjenkjennelig. Er du forresten en god venninne, når du legger ut slik om "din beste venninne"?

Anonymkode: 0b37f...d2c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo såpass drøyer ting at det er helt innafor å si at hun ikke blir invitert på det grunnlaget. 

Er jo ingen krise om hun annonserer graviditet, kommer i hvit kjole og frir da. Sånne ting hadde jeg bare lukket øyene for. Men resten er faktisk så slemt at det er innafor å si at hun ikke har noe som helst i bryllup å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Skjønner at det kan virke usannsynlig siden det er jeg som har brudekjolen, men sjansen for at hun kommer i en hvit lang kjole er like sannsynlig som at jeg skal ha det. 

At hun annonserer graviditet kommer ikke til å overraske. Om hun frir til typen kommer ikke det til å overraske. Om hun blir drita og knuller fetteren min midt på dansegulvet så kommer ikke det heller til å overraske. 

Selvom et bryllup som oftest har en plan som skal følges så klarer hun å ta over, hun klarte å ødelegge bryllupet til sin egen kusine! Hun sendte bandet hjem flere timer før de skulle fordi hun ville ta over showet ved å holde konsert (ja hun er flink til å synge) orket tre sanger så gadd hun ikke mer, endte med at noen fant en liten høyttaler og en Spotify spilleliste. Hun satt også hele kvelden og fortalte høylytt at kaka var tørr og maten for salt, og bare klagde på alt. I tillegg så hadde hun høylytt sex med faren til bruden på toalettet under talene slik at de måtte stoppe talene for å be de holde kjeft ( nei, jeg kødder ikke!!!) 

Lista er lang for ting hun kan finne på. 

Anonymkode: 8769e...8ef

Wow. Og slik snakker du om en av dine beste venninner? Jeg tror ikke helt på dette her jeg.

Dessuten faren til den ene bruden var da like mye skyld i å ødelegge det bryllupet for å si det sånn.

Og om det har seg slik at hun er en av dine beste venninner. Kan du ikke ta opp dette her med henne på forhånd?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lå hun med sin egen onkel? 

Anonymkode: 34a88...199

Jepp! 

Anonymkode: 8769e...8ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Skjønner at det kan virke usannsynlig siden det er jeg som har brudekjolen, men sjansen for at hun kommer i en hvit lang kjole er like sannsynlig som at jeg skal ha det. 

At hun annonserer graviditet kommer ikke til å overraske. Om hun frir til typen kommer ikke det til å overraske. Om hun blir drita og knuller fetteren min midt på dansegulvet så kommer ikke det heller til å overraske. 

Selvom et bryllup som oftest har en plan som skal følges så klarer hun å ta over, hun klarte å ødelegge bryllupet til sin egen kusine! Hun sendte bandet hjem flere timer før de skulle fordi hun ville ta over showet ved å holde konsert (ja hun er flink til å synge) orket tre sanger så gadd hun ikke mer, endte med at noen fant en liten høyttaler og en Spotify spilleliste. Hun satt også hele kvelden og fortalte høylytt at kaka var tørr og maten for salt, og bare klagde på alt. I tillegg så hadde hun høylytt sex med faren til bruden på toalettet under talene slik at de måtte stoppe talene for å be de holde kjeft ( nei, jeg kødder ikke!!!) 

Lista er lang for ting hun kan finne på. 

Anonymkode: 8769e...8ef

Og slike ting finner hun på kun i bryllup, og aldri når dere er på andre festligheter sammen?...:filer:

Anonymkode: 0b37f...d2c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Troll

Skjønner godt at dette høres ut som noe skikkelig bullshit! Rett og slett fordi det er så utrolig drøyt! Men dessverre så er det sant, hun var veldig full og hadde nok aldri gjort det hvis hun var edru. 

Så jeg har god grunn til å ikke invitere henne, da jeg er livredd for hva som kommer til å skje. Om bryllupet blir i Norge så føler jeg at jeg er nødt til å invitere henne, da hun er en del av vennegjengen. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og slike ting finner hun på kun i bryllup, og aldri når dere er på andre festligheter sammen?...:filer:

Anonymkode: 0b37f...d2c

Hun drikker veldig skjeldent, av den grunn at hun driter seg skikkelig ut. Har aldri spurt hvorfor hun nesten bare drikker i bryllup, så det kan jeg ikke svare på. 

 

Anonymkode: 8769e...8ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner godt at dette høres ut som noe skikkelig bullshit! Rett og slett fordi det er så utrolig drøyt! Men dessverre så er det sant, hun var veldig full og hadde nok aldri gjort det hvis hun var edru. 

Så jeg har god grunn til å ikke invitere henne, da jeg er livredd for hva som kommer til å skje. Om bryllupet blir i Norge så føler jeg at jeg er nødt til å invitere henne, da hun er en del av vennegjengen. 

Hun drikker veldig skjeldent, av den grunn at hun driter seg skikkelig ut. Har aldri spurt hvorfor hun nesten bare drikker i bryllup, så det kan jeg ikke svare på. 

 

Anonymkode: 8769e...8ef

Alkoholfritt bryllup er løsningen da :)

Anonymkode: 0b37f...d2c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner godt at dette høres ut som noe skikkelig bullshit! Rett og slett fordi det er så utrolig drøyt! Men dessverre så er det sant, hun var veldig full og hadde nok aldri gjort det hvis hun var edru. 

Så jeg har god grunn til å ikke invitere henne, da jeg er livredd for hva som kommer til å skje. Om bryllupet blir i Norge så føler jeg at jeg er nødt til å invitere henne, da hun er en del av vennegjengen. 

Hun drikker veldig skjeldent, av den grunn at hun driter seg skikkelig ut. Har aldri spurt hvorfor hun nesten bare drikker i bryllup, så det kan jeg ikke svare på. 

 

Anonymkode: 8769e...8ef

Sim sagt om dette er sant og hun er en av dine nærmeste venninner. Hvorfor kan du ikke være ærlug med henne å ta opp dette problemet med henne da? Såpass ærlig bør man kunne være med nære venner. Alkoholfritt bryllup som noen nevner over høres ut som en løsning..

Endret av Maleficenta
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller alliere deg med noen som kan ta seg av henne dersom hun begynner å showe? 

Vi har et par sånne som skulle overgå hverandre i bryllupet til en kompis, og den ene ropte høyere enn den andre og de lo høyt og skulle være så prøvemorsomme at det var slitsomt. Skikkelig slitsomt.

Så jeg skjønner at denne venninna di kan bli et problem. Jeg tror du må alliere deg med samboeren til denne dama, eller en annen som tør å ta henne med ut om hun begynner. 

Vær i forkant. Planlegg. 

Anonymkode: 8a3bf...09e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med den bakgrunnshistorien hadde jeg hatt ingen problemer med å fortelle henne at hun ikke er invitert . Hun har ødelagt flere brylluper allerede. Og sex med sin egen onkel , nei æsj, bare æsj. Be henne søke hjelp hos psykolog. Tydeligvis at her er det noen som sliter. 

Anonymkode: 84223...adf

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FrodeF skrev:

Hvordan skal hun klare å ta all oppmerksomhet i bryllupet hvis hun ikke er forlover, toastmaster eller skal holde tale? Veldig store deler av dagen er satt og det burde gi lite rom for henne til å ta over showet.

 

Jeg tenker det samme. Og så tenker jeg jo at det er henne det blir verst for. Hun kommer til å bli "hun rare og oppmerksomhetsyke i bryllupet til X og Y". Alle vet at et bryllup er brudeparets dag, og man blir veldig uglesett dersom man prøver å stjele oppmerksomheten. 

Anonymkode: 99edf...5e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med den bakgrunnshistorien hadde jeg hatt ingen problemer med å fortelle henne at hun ikke er invitert . Hun har ødelagt flere brylluper allerede. Og sex med sin egen onkel , nei æsj, bare æsj. Be henne søke hjelp hos psykolog. Tydeligvis at her er det noen som sliter. 

Anonymkode: 84223...adf

Den onkelen var da like ekkel han. Og han ødela sin egen datters bryllup...

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis brudens far og kusine har høtlydt sex under bryllupstalene så handler det om en seriøst dysfunksjonell familie, ikke om ett menneske med oppmerksomhetsbehov. Og hun sendte hjem bandet fra en annens bryllup? Hvorfor adlød bandet innfallet til en tilfeldig gjest? Sorry, denne historien henger ikke på greip---

Anonymkode: a7d47...abd

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Okei, jeg vet egentlig ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, ønsker vell bare å lufte litt tanker og hadde satt pris på litt tilbakemeldinger og vite om noen har vært i samme situasjon som meg..

Jeg er en liten grå mus, jeg er veldig stille av meg, tar ikke så mye plass og liker ikke å være midtpunktet. Jeg er nylig blitt fridd til og gleder meg selvfølgelig til å tilbringe resten av livet mitt med min bedre halvdel og bestevenn. Ingen av oss har stor familie så bryllupet vårt blir ikke det største, men det er helt greit.

Det jeg har begynt å tenke litt på er at jeg ikke ønsker å invitere en av mine beste venninner (samboeren hennes er kjæresten min sin beste venn, så vi drar ofte på hytteturer, ferier og tilbringer mye tid sammen oss fire). Hun er snart 30 og hun takler ikke å ikke være midtpunktet! Normalt er dette helt greit for meg da jeg ikke liker å ta mye plass, så greit at noen andre gjør det.. men dette er mitt bryllup og jeg kjenner henne godt nok til å vite at hun kommer garantert til å outshine meg, selv om det er mitt bryllup så finner hun en måte å få det til å handle om henne. 

Jeg føler heller ikke det finnes noen måte å ta dette opp med henne uten at hun blir fornærmet.. 

Vi har faktisk vurdert å bare ta det på tinghuset og bare invitere foreldrene og søsknene våre til middag etterpå, men det er jo ikke det jeg vil, ønsker selvfølgelig et flott bryllup..

Jeg vet at dette er noe som er skikkelig teit å være redd for, men jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre (og ja, kjæresten min er helt enig og vet at hun kommer til å ta styringa)

Anonymkode: 8769e...8ef

Du ønsker ikke å invitere en av dine beste venninner i bryllupet ditt fordi hun er oppmerksomhetssyk? 

Ja, ja, du gjør som du vil, men spørs om ikke vennskapet med det paret er over etter bryllupet, for hvis den der kjæresten hennes er verdt sitt salt, så er han ikke interessert i å møte opp i noe bryllup uten kjerringa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Skjønner at det kan virke usannsynlig siden det er jeg som har brudekjolen, men sjansen for at hun kommer i en hvit lang kjole er like sannsynlig som at jeg skal ha det. 

At hun annonserer graviditet kommer ikke til å overraske. Om hun frir til typen kommer ikke det til å overraske. Om hun blir drita og knuller fetteren min midt på dansegulvet så kommer ikke det heller til å overraske. 

Selvom et bryllup som oftest har en plan som skal følges så klarer hun å ta over, hun klarte å ødelegge bryllupet til sin egen kusine! Hun sendte bandet hjem flere timer før de skulle fordi hun ville ta over showet ved å holde konsert (ja hun er flink til å synge) orket tre sanger så gadd hun ikke mer, endte med at noen fant en liten høyttaler og en Spotify spilleliste. Hun satt også hele kvelden og fortalte høylytt at kaka var tørr og maten for salt, og bare klagde på alt. I tillegg så hadde hun høylytt sex med faren til bruden på toalettet under talene slik at de måtte stoppe talene for å be de holde kjeft ( nei, jeg kødder ikke!!!) 

Lista er lang for ting hun kan finne på. 

Anonymkode: 8769e...8ef

Hvis dette er sant (noe jeg sliter med å tro på) så burde denne dama fått hjelp for lenge siden. Hun høres jo helt på bærtur ut.

Jeg ser foreløpig to løsninger; den ene er at DU tar praten med henne, uansett om hun vil bli fornærmet eller ikke. Hvis du greier å legge det frem riktig, burde hun kanskje ha nok innsikt til å skjønne at det hun har gjort tidligere ikke er det smarteste trekket. Det andre alternativet er at du "ofrer" vennskapet og ikke inviterer. Bryllupet ditt er en dag som skal skje "en gang", og det vil kjennes surt og bittert ut å føle at oppmerksomheten gikk til noen andre, ELLER at gjestene vil huske bryllupet kun fordi venninna di gjorde ett eller annet sykt. Selv om det høres kynisk ut, så ville jeg ikke risikert noe av det. Men vil selvfølgelig anbefale å prøve å ta en prat før du eventuelt vurderer å ikke å invitere. 

Anonymkode: 274f5...5da

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...