Gå til innhold

Venninne som ALLTID skal være midtpunktet - Bryllup


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Okei, jeg vet egentlig ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, ønsker vell bare å lufte litt tanker og hadde satt pris på litt tilbakemeldinger og vite om noen har vært i samme situasjon som meg..

Jeg er en liten grå mus, jeg er veldig stille av meg, tar ikke så mye plass og liker ikke å være midtpunktet. Jeg er nylig blitt fridd til og gleder meg selvfølgelig til å tilbringe resten av livet mitt med min bedre halvdel og bestevenn. Ingen av oss har stor familie så bryllupet vårt blir ikke det største, men det er helt greit.

Det jeg har begynt å tenke litt på er at jeg ikke ønsker å invitere en av mine beste venninner (samboeren hennes er kjæresten min sin beste venn, så vi drar ofte på hytteturer, ferier og tilbringer mye tid sammen oss fire). Hun er snart 30 og hun takler ikke å ikke være midtpunktet! Normalt er dette helt greit for meg da jeg ikke liker å ta mye plass, så greit at noen andre gjør det.. men dette er mitt bryllup og jeg kjenner henne godt nok til å vite at hun kommer garantert til å outshine meg, selv om det er mitt bryllup så finner hun en måte å få det til å handle om henne. 

Jeg føler heller ikke det finnes noen måte å ta dette opp med henne uten at hun blir fornærmet.. 

Vi har faktisk vurdert å bare ta det på tinghuset og bare invitere foreldrene og søsknene våre til middag etterpå, men det er jo ikke det jeg vil, ønsker selvfølgelig et flott bryllup..

Jeg vet at dette er noe som er skikkelig teit å være redd for, men jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre (og ja, kjæresten min er helt enig og vet at hun kommer til å ta styringa)

Anonymkode: 8769e...8ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ditt bryllup og du bestemmer selvsagt hvem som skal komme.

Når det er sagt - dersom hun er en naturlig del av vennegjengen så kan du ikke invitere resten av deres venner og ikke henne, uten at det blir åpenbart ekskludering og noe som kanskje vil ofre vennskapet.

(Jeg skjønner ellers hvordan du føler! Jeg har en søster som er slik og jeg vil selvsagt ha henne i mitt bryllup, men det plager meg til stadighet at hun har et sånt behov for oppmerksomhet)

Anonymkode: 05eb5...a50

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig situasjon. Har dere da tenkt å bare be mannen og ikke denne damen? Uansett må dere være sikre på hva dere gjør tenker jeg, for det vennskapet vil nok ryke om dere ikke inviterer henne. Jeg forstår jo at dere vil at denne dagen skal handle om dere. Men hva med andre venner og familiene deres, tror dere ikke at de heller vil se og feire dere to, enn å bruke dagen på en oppmerksomhetssyk dame? Om dette er samboeren til bestekameraten til kjæresten din, kan han ikke ta en prat med han?

Anonymkode: e76b4...69b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at du ikke vil ha henne der. 

Hva med at dere feks kun inviterer familie og bruker dette som unnskyldning til at de ikke blir invitert? Dere kan jo evt vurdere å gifte dere med familien tilstede i et annet land? Det blir "litt mer" enn tinghus og middag, men samtidig ganske intimt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk at man ikke gifter seg på tinghuset lenger, men hos ordføreren.

Anonymkode: c6020...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres slitsomt ut når det er deres store dag. Hvis jeg skulle giftet meg hadde jeg dratt bort til et eksotisk sted og kun hatt med noen ytterst få som betyr mest for oss begge. 

Anonymkode: 89980...7c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vanskelig situasjon. Har dere da tenkt å bare be mannen og ikke denne damen? Uansett må dere være sikre på hva dere gjør tenker jeg, for det vennskapet vil nok ryke om dere ikke inviterer henne. Jeg forstår jo at dere vil at denne dagen skal handle om dere. Men hva med andre venner og familiene deres, tror dere ikke at de heller vil se og feire dere to, enn å bruke dagen på en oppmerksomhetssyk dame? Om dette er samboeren til bestekameraten til kjæresten din, kan han ikke ta en prat med han?

Anonymkode: e76b4...69b

Ts her

Vi kan nok ikke kun invitere han og ikke henne, ville virket rart og vennskapet vil garantert ryke om hun ikke blir invitert. Samboeren hennes vet godt hvordan hun er men hun er umulig å stoppe når det kommer til å fiske oppmerksomhet. Hun har gjort det før i andre brylluper.

Anonymkode: 8769e...8ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei, jeg vet egentlig ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, ønsker vell bare å lufte litt tanker og hadde satt pris på litt tilbakemeldinger og vite om noen har vært i samme situasjon som meg..

Jeg er en liten grå mus, jeg er veldig stille av meg, tar ikke så mye plass og liker ikke å være midtpunktet. Jeg er nylig blitt fridd til og gleder meg selvfølgelig til å tilbringe resten av livet mitt med min bedre halvdel og bestevenn. Ingen av oss har stor familie så bryllupet vårt blir ikke det største, men det er helt greit.

Det jeg har begynt å tenke litt på er at jeg ikke ønsker å invitere en av mine beste venninner (samboeren hennes er kjæresten min sin beste venn, så vi drar ofte på hytteturer, ferier og tilbringer mye tid sammen oss fire). Hun er snart 30 og hun takler ikke å ikke være midtpunktet! Normalt er dette helt greit for meg da jeg ikke liker å ta mye plass, så greit at noen andre gjør det.. men dette er mitt bryllup og jeg kjenner henne godt nok til å vite at hun kommer garantert til å outshine meg, selv om det er mitt bryllup så finner hun en måte å få det til å handle om henne. 

Jeg føler heller ikke det finnes noen måte å ta dette opp med henne uten at hun blir fornærmet.. 

Vi har faktisk vurdert å bare ta det på tinghuset og bare invitere foreldrene og søsknene våre til middag etterpå, men det er jo ikke det jeg vil, ønsker selvfølgelig et flott bryllup..

Jeg vet at dette er noe som er skikkelig teit å være redd for, men jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre (og ja, kjæresten min er helt enig og vet at hun kommer til å ta styringa)

Anonymkode: 8769e...8ef

En annen tanke; kan dette "snikes" inn via din samboers vennskap? At han lufter for sin kamerat i fortrolighet at "Kristine var faktisk litt nervøs for å ha Anne der, fordi...ja hun er jo veldig sosial og morsom, men hun tar jo en del plass! Og Kristine er jo mer forsiktig av seg, men det er jo hennes dag".

Synes det er helt innafor. Og dette er vel noe som burde komme opp for vennskapets skyld uansett, før eller siden.

Anonymkode: 05eb5...a50

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun familie og forlovere i bryllupet, kanskje. Og heller ha en stor vennefest senere.

Anonymkode: c9f58...b87

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres slitsomt ut når det er deres store dag. Hvis jeg skulle giftet meg hadde jeg dratt bort til et eksotisk sted og kun hatt med noen ytterst få som betyr mest for oss begge. 

Anonymkode: 89980...7c8

Det er jo faktisk veldig smart, en veldig god grunn til at hun ikke er invitert. Dessverre så overrasker det meg ikke om hun bestiller sin egen billett for å bli med. Vanskelig å ikke fortelle henne om det heller.. Æsj dette er vanskelig

Anonymkode: 8769e...8ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøyaktig hva gjør dette jenta som gjør at hun overtar all oppmerksomhet? Er det mulig å alliere seg med noen andre som kan gå inn dersom dette skulle skje?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo faktisk veldig smart, en veldig god grunn til at hun ikke er invitert. Dessverre så overrasker det meg ikke om hun bestiller sin egen billett for å bli med. Vanskelig å ikke fortelle henne om det heller.. Æsj dette er vanskelig

Anonymkode: 8769e...8ef

Da får dere gifte dere i hemmelighet (dvs kun familien deres blir informert om planene for bryllupet og bryllupsfeiringen).

Anonymkode: 0b37f...d2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En annen tanke; kan dette "snikes" inn via din samboers vennskap? At han lufter for sin kamerat i fortrolighet at "Kristine var faktisk litt nervøs for å ha Anne der, fordi...ja hun er jo veldig sosial og morsom, men hun tar jo en del plass! Og Kristine er jo mer forsiktig av seg, men det er jo hennes dag".

Synes det er helt innafor. Og dette er vel noe som burde komme opp for vennskapets skyld uansett, før eller siden.

Anonymkode: 05eb5...a50

Sjansen er stor for at kameraten forteller det til dama (hun oppmerksomhetssyke) si, dessverre.

Anonymkode: 0b37f...d2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal hun klare å ta all oppmerksomhet i bryllupet hvis hun ikke er forlover, toastmaster eller skal holde tale? Veldig store deler av dagen er satt og det burde gi lite rom for henne til å ta over showet.

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at du skal ta en samtale med henne, og fortelle at du trenger å være stjerna den dagen, og be henne om å skinne litt mindre, kle seg litt kjedeligere og drikke lite så hun ikke glemmer seg.

Det kan godt tenkes at hun  faktisk er så veloppdragen  at hun som en selvfølge velger å skinne mindre enn brudene i de bryllupene hun deltar i.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Vi kan nok ikke kun invitere han og ikke henne, ville virket rart og vennskapet vil garantert ryke om hun ikke blir invitert. Samboeren hennes vet godt hvordan hun er men hun er umulig å stoppe når det kommer til å fiske oppmerksomhet. Hun har gjort det før i andre brylluper.

Anonymkode: 8769e...8ef

 

1 minutt siden, I Grosny skrev:

Jeg tenker at du skal ta en samtale med henne, og fortelle at du trenger å være stjerna den dagen, og be henne om å skinne litt mindre, kle seg litt kjedeligere og drikke lite så hun ikke glemmer seg.

Det kan godt tenkes at hun  faktisk er så veloppdragen  at hun som en selvfølge velger å skinne mindre enn brudene i de bryllupene hun deltar i.

Ts forteller at venninna har gjort det i brylluper før (se over).

Anonymkode: 0b37f...d2c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilken måte tar hun plass? Jeg greier ikke helt å se for meg hvordan det skal foregå i et bryllup hvis hun ikke er toastmaster eller forlover? 

Dere kan jo ha kun familie til middagen, og invitere venner som kaffegjester? Ikke noe jeg er fan av, men funker hvis det er mange kaffegjester. 

Eller sørg for å ha en veldig streng toastmaster som ikke lar henne komme til ordet osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, FrodeF skrev:

Hvordan skal hun klare å ta all oppmerksomhet i bryllupet hvis hun ikke er forlover, toastmaster eller skal holde tale? Veldig store deler av dagen er satt og det burde gi lite rom for henne til å ta over showet.

 

Det samme undres jeg over. I ett bryllup så er det kun en brud og det kan ingen overse. 

Jeg hadde rett og slett ikke brydd meg.

Anonymkode: 00ea8...16a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...