Gå til innhold

Til menn: hvilke ubehagelige seksuelle tilnærminger har dere opplevd? Seriøs tråd.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vær snill å hold avsporinger unna, det er lov å stille spørsmål, men den debatten om at menn ikke kan bli voldtatt eller krenket kan dere ta en annen plass. 

Så, har dere opplevd det ubehagelig at noen har vært litt pågående, uønsket berøring  eller lignende? Vil gjerne ha reelle historier. 

Anonymkode: 293b6...ad0

Jevnlig klapping på rumpe og en god del voksne damer som tilfeldigvis treffer skrittet mitt med hånden.

Ellers må jeg nok innrømme at det er noen år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Våknet på fest av at ei random dame runket meg. Kjentes ut som hun hadde holdt på litt også. Ble sjokkert og perpleks, så det tok noen sekunder før jeg fikk dyttet henne av. 

Ellers har jeg vært utsatt for "varesjekken" en del ganger på by'n. Både utenpå og innenfor buksa. Har blitt klapset, kløpet og strøket bak også. Noen kvinner er visstnok også kløppere på catcalling. Dessuten er det en del kvinner som åpenbart ikke takler avvisning så godt.

Når det er sagt, skjønner jeg hvorfor slikt kan oppfattes verre for kvinner. Fysisk har jeg lett kunne fjerne meg fra situasjonene, og jeg har aldri vært redd eller i nærheten av å bli traumatisert. Den ene gangen ble det ekstra ubehagelig fordi hun reagerte så sterkt på avvisningen at vaktene til slutt kom, og tok hennes side, inntil et par vitner kunne forklare situasjonen. Vaktene svarte på det med å bare flire. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte MC engang hvor hun som satt på begynte å massere utenfor buksa. Ikke lett å fjerne den hånda i 90km/t. 

Ellers har det vært det vanlige med klaps, sjekke varene ol. Har aldri følt med truet.

Anonymkode: 53bf6...e68

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Sphere said:

Våknet på fest av at ei random dame runket meg. Kjentes ut som hun hadde holdt på litt også. Ble sjokkert og perpleks, så det tok noen sekunder før jeg fikk dyttet henne av. 

Ellers har jeg vært utsatt for "varesjekken" en del ganger på by'n. Både utenpå og innenfor buksa. Har blitt klapset, kløpet og strøket bak også. Noen kvinner er visstnok også kløppere på catcalling. Dessuten er det en del kvinner som åpenbart ikke takler avvisning så godt.

Når det er sagt, skjønner jeg hvorfor slikt kan oppfattes verre for kvinner. Fysisk har jeg lett kunne fjerne meg fra situasjonene, og jeg har aldri vært redd eller i nærheten av å bli traumatisert. Den ene gangen ble det ekstra ubehagelig fordi hun reagerte så sterkt på avvisningen at vaktene til slutt kom, og tok hennes side, inntil et par vitner kunne forklare situasjonen. Vaktene svarte på det med å bare flire. 

Nemlig, det er en vesentlig forskjell. For kvinner innebærer det alltid en mulig fare å bli antastet av menn, mens det er ingen fare for menn å bli antastet av kvinner. Derfor er sammenligningen egentlig litt meningsløs.

Anonymkode: 0760c...ce9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnpasseren min(jente i tenårene) tok meg med i skogen og beordret meg til å kle av meg. Jeg følte jeg måtte gjøre som hun sa. Også tok hun på med nedentil. Følte en blanding av skam og lyst, og enda mer skam fordi jeg ikke forstod lystfølelsen fordi jeg var veldig ung(6-7 år gammel). Disse opplevelsene gjorde at jeg har forbundet min egen seksualitet og lyst med skam gjennom resten av livet, noe som ikke har vært bra i mitt forhold med kvinner. 
Hadde egentlig helt glemt denne opplevelsen frem til jeg gikk gjennom en sånn minne-øvelse.

Anonymkode: f42e9...c65

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opprettet en tråd der jeg spurte hvilke forholdsregler menn tok for å unngå slike tilnærminger, og da var det ingen som gjorde noe som helst, så det kan vel ikke være spesielt plagsomt....

Anonymkode: 0760c...ce9

Jeg har aldri opplevd uønsket seksuell oppmerksomhet, og forstår knapt konseptet. 

Men forutsetningen for å gjøre forholdsregler uansett, er at det finnes kjente risikoer; alle forholdsregler er knyttet til en klart definert risiko.

Noe tid tilbake var det en pussig voldtektsbølge i Oslo rundt akerselva, der ofrene stort sett var menn. Jeg kjenner ett par menn som ut i fra det la joggeturene sine andre steder. Man ser det ikke egentlig så mye som forhåndsregler som risikokontroll. 

Ellers kjenner jeg til en voldtekt som endte i rettsalen, der en mann drakk seg snydens og ble seksuelt tilfredstilt av kjæresten til kompisen. Det er veldig sannsynlig at han nå har lagt om alkoholvanene ; jeg tror den opplevelsen var en ting han ikke vil ha gjentatt. (Personlig har jeg flere ganger prøvd å drikke meg sanseløs i håp om å oppleve det samme, men så langt har jeg laber sukessrate.)

Denne mangelen til å identifisere med problemet, gjør at jeg automatisk aksepterer at dette er ett reelt problem for mange. Jeg har ingen problem med å se for meg at mange vil ha vansker med å respektere grensene til mennesker de ikke kan forstå. Og vi har som samfunn altfor mange hemninger rundt sex, noe som ikke på noen måte hjelper.

Men forholdsregler kommer i forskjellige valører. Jeg låser huset mitt, har en brannvarsler og en brannslukker. Jeg har ikke utstyrt det med voldgrav, selvskudd, væpnet vakt og elektronisk styrt sprinkleranlegg.

Jeg føler at mange kvinner i diskusjonen er totalt motstander av å låse huset og ha brannvarsler av prinsipp.

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GiftMann38

Julebord. Kvinnelig bekjent, 7-8 år eldre, satte seg ved siden av meg og begynte å stryke meg på låret og etterhvert mellom beina. Jeg satt helt stiv i fem minutter til hun endelig innså at hun ikke fikk noe respons og gikk ubemerket videre.

 

I tillegg har det vært masse ubehagelige damer på byen, men det håndterer jeg greit. Nå for tiden er jeg ikke på byen uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Håper denne (viktige) tråden er med på å ta livet av mytene om at det er kun vi kvinner som blir utsatt for uønsket seksuell oppmerksomhet. En myte som forundrer meg at noen der ute fortsatt har i 2017. 

En kjæreste jeg hadde for mange år siden var helt ødelagt av overgrep. Problemet var at han turte ikke si det til noen, så han fikk heller ikke hjelp til å takle følelsene rundt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nemlig, det er en vesentlig forskjell. For kvinner innebærer det alltid en mulig fare å bli antastet av menn, mens det er ingen fare for menn å bli antastet av kvinner. Derfor er sammenligningen egentlig litt meningsløs.

Anonymkode: 0760c...ce9

Meningsløs er den absolutt ikke. Mangel på respekt for andres grenser er et problem som bør bekjempes uansett kjønn. Så det er viktig at man jobber med holdninger for både kvinner og menn. Samtidig som man må være klar over at den fysiske forskjellen gjør det ofte mer skremmende for kvinner. Per Sandberg sin "ørefik"-kommentar viser jo at mange menn ikke helt forstår denne forskjellen.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange uønskede tilnærminger er vanskelig å ta forhåndsregler for, så sant man ikke skal unngå å omgås det motsatte kjønn helt. Ikke at det alltid hjelper, siden det kan komme fra samme kjønn og. Vi vet alle at klær har lite å si eksempel, det er bare hersketeknikk for å legge skylda på offeret. 

De aller fleste av oss har kollegaer og/eller ledere av motsatt kjønn. Hvordan ta forhåndsregler på at de ikke starter å oppføre seg uønsket? Som å sende upassende SMSer? 

Letteste er situasjoner der alkohol er inne i bildet, da dette er situasjoner en ofte kan unngå. Jobb er noe de fleste av oss må ha.

Menn og kvinner forgriper seg i forskjellige situasjoner, og med forskjellige relasjoner. I tillegg så er det vel mange av oss som ikke ønsker at andres mangel på oppførsel skal begrense livet vårt. Dvs vi både går på julebord, på treningssenteret og reiser på ferie.  

Anonymkode: 69c6d...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Det som er morsomt med mange kvinner, er at de tror de er så veeeeldig flinke til å være diskret og elegant. Jeg vet med meg selv at jeg ikke er flink på å være så veldig diskret, så jeg vet at jeg ikke kan klare å klå noen på puppene og få det til å se ut som et uhell. Selv om jeg selvsagt gjerne skulle hatt den egenskapen. :lur: Så fra noen damer er det mye sånn keitete "se så flink jeg er til å klå på deg sånn helt tilfeldigivs, lissom", og det er skikkelig slitsomt og helt konkret ubehagelig. Sett deg heller ned og slå av en prat og vær åpen om intensjonene dine. 

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sjef som stod så nærme at jeg kjente hennes kropp innpå min. Ikke nødvendigvis ment som noe seksuelt, men det er ubehagelig å ha folk så nærme innpå, spesielt når det er folk man er kollega med.

Anonymkode: cfe72...c82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del oppfatter jeg ALLE seksuelle tilnærmelser som ubehagelige, muntlige som fysiske. 

Anonymkode: 8d616...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Overrasket skrev:

Det er som er morsomt med mange kvinner, er at de tror de er få veeeeldig flinke til å være diskret og elegant. Jeg vet med meg selv at jeg ikke er flink på å være så veldig diskret, så jeg vet at jeg ikke kan klare å klå noen på puppene og få det til å se ut som et uhell. Selv om jeg selvsagt gjerne skulle hatt den egenskapen. :lur: Så fra noen damer er det mye sånn keitete "se så flink jeg er til å klå på deg sånn helt tilfeldigivs, lissom", og det er skikkelig slitsomt og helt konkret ubehagelig. Sett deg heller ned og slå av en prat og vær åpen om intensjonene dine. 

¨Som tidligere turbussjåfør, kan jeg skrive under på dette. Hadde ofte bussen full (80-90 %) av godt voksne damer og Kjenner VELDIG godt til "tilfeldigvis" og "lissom" og "oopsann".   :frkk:  Herregud så fjollete en del eldre damer kan oppføre seg når de er i flokk. Må nesten oppleves for at folk skal tro det. :fnise:

Anonymkode: 43fc1...50a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd det når jeg var liten. En gutt var så klengete og ekkel. Så heldigvis aldri han mer. Pjuk. :spy:

Han hadde litt sånn overgrepstendenser og jeg følte avsky ved å være nær han så jeg måtte si det til foreldrene mine som tok meg vekk fra huset de bodde i langt ute i hutteheita. Som voksen syns jeg han er verre enn da jeg var barn og kommer aldri til å syntes noe om sånt men overgrepsmenn blir jo kalt overgrepsmenn av en grunn. Selv fatter de ikke selv at de begår overgrep. Skikkelig drøy fyr uten grenser. 

Hvis man sa han i mot ble han drit sur forresten. 

Jeg har kamerater som han nesten kunne forgrepet seg på også. Folk måtte gjemme seg for han til slutt. Ekte menn gjør ikke sånn altså. Men det er dødfødt å forklare de det for dem tror at det de gjør er riktig. 

En slesk gammel gubbe sjekket opp ei eldre kvinne i familien min. Hun er 75 år og han er maks 30 år. Eh... Så ja. Det har jeg opplevd. Og mange har visst opplevd det. 

Endret av Eltele
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose

Har blitt klådd på, overkropp, skrittet og rumpa. Som oftest kvinner men har også vært menn som har klådd.

Kvinner er også jævlig flink til å få meg kåt selv om jeg ikke vil med å gni rumpa oppi skrittet f.eks på dansegulv. 

Endret av Axl Rose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Eeehh....... En slesk gammel gubbe på 30 år ???   :fnise:  

Anonymkode: 43fc1...50a

Hvis man er ungdom kan det jo oppleves sånn, mange lærere i tredveåra. Jeg husker jo at jeg som barn synes alle over tjue bare var på forskjellig nivå av "steingammel". :P Og etterhvert på bygdafest var det jo alt fra 15-40 og det hendte noen på 30++ la seg etter 16åringene -og da var de både gamle og sleske for oss ja!

Anonymkode: 7785b...e6e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis man er ungdom kan det jo oppleves sånn, mange lærere i tredveåra. Jeg husker jo at jeg som barn synes alle over tjue bare var på forskjellig nivå av "steingammel". :P Og etterhvert på bygdafest var det jo alt fra 15-40 og det hendte noen på 30++ la seg etter 16åringene -og da var de både gamle og sleske for oss ja!

Anonymkode: 7785b...e6e

Siden jeg egentlug angrer på at jeg skrev dette innlegget i denne tråden så vil jeg føye til at på bygdafest var vi også vant til å se nyskilte kvinner i 40-50-årene som kastet seg over intedanede 30åringer som "så vidt var tørre vsk øra". Og de damene de klådde og fant seg spretne rumper så de kunne daske i vei. Men Bygdafest er en helt egen kultur og det var villere før.

Anonymkode: 7785b...e6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man er ungdom kan det jo oppleves sånn, mange lærere i tredveåra. Jeg husker jo at jeg som barn synes alle over tjue bare var på forskjellig nivå av "steingammel". :P Og etterhvert på bygdafest var det jo alt fra 15-40 og det hendte noen på 30++ la seg etter 16åringene -og da var de både gamle og sleske for oss ja!

Anonymkode: 7785b...e6e

Joda,sikkert riktig. Det er bare at iinnlegget jeg siterte stod det en eldre gubbe som la seg etter ei på 75. I den settingen ble det litt rart  ikke sant    :fnise:

Anonymkode: 43fc1...50a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...