Gå til innhold

Til menn: hvilke ubehagelige seksuelle tilnærminger har dere opplevd? Seriøs tråd.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vær snill å hold avsporinger unna, det er lov å stille spørsmål, men den debatten om at menn ikke kan bli voldtatt eller krenket kan dere ta en annen plass. 

Så, har dere opplevd det ubehagelig at noen har vært litt pågående, uønsket berøring  eller lignende? Vil gjerne ha reelle historier. 

Anonymkode: 293b6...ad0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke mann, men kjæresten min har opplevd å få finger stukket opp i rompa på byen av jenter og tafset ned i buksene foran. 

Anonymkode: 0e0fb...0c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det. Jeg har opplevd klart uønsket klåing på byen (der jeg har sagt fra og dratt armen bort, men så skjer det igjen), også nedi klærne, men jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har tatt akkurat det så ille opp. Det er jo irriterende, men jeg personlig har ikke følt det fullt så ubehagelig som jeg kanskje hadde trodd på forhånd. Det er selvfølgelig ikke til hinder for at det kan være ubehagelig, men jeg vet at jeg tross alt er større og sterkere enn kvinnen som gjør det, og derfor har jeg neppe den helt samme frykten knyttet til det. Jeg vet at jeg, om det mot all formodning skulle bli nødvendig, kan avverge det med makt. Dritt uansett, men redd blir jeg ikke.

Men det jeg har opplevd, og som var mer ubehagelig, var da jeg var i praksis underveis i studiene. Min kvinnelige overordnede flørtet helt skamløst med meg med ord når vi var alene, og hun tok meg på låret, brystet og også i skrittet (når man gikk fra et rom til et annet) mange ganger. En gang sa hun også at jeg måtte være forberedt på å gjengjelde litt av oppmerksomheten om dette oppholdet mitt skulle bli vellykket, uten å greie ut om hva det innebar. Hun var rundt 20 år eldre enn meg og fullt klar over at hun hadde all makt i relasjonen vår og at jeg ikke var interessert i det hele tatt, og jeg sa også fra en gang om at jeg ikke satte pris på det. Men hun ga seg ikke av den grunn. Heldigvis fikk jeg under påskudd av noe annet byttet til å ha en mann på samme stillingsnivå som henne som min overordnede i det daglige arbeidet. Jeg måtte forholde meg til henne likevel, og hun sluttet ikke helt, men da jeg byttet henne ut innbilte hun seg nok at jeg hadde guts nok til å si fra om dette. Noe jeg ikke hadde, men det skjønte hun tydeligvis og heldigvis ikke.

Dette er ikke akkurat noe som har preget meg så mye siden, men det var veldig ubehagelig da det stod på. Det har også gjort meg litt bekymret for hvordan det blir når jeg for alvor kommer meg ut i lignende jobber som den. 

Anonymkode: 86fad...334

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en tidligere sjef som sendte meg SMSer om at hun ville ha sex med meg. I og med at vi jobbet veldig ofte alene sammen, ba jeg om å bli flyttet til annen avdeling. Var ikke redd for å bli voldtatt, men det er kleint i tillegg til at jeg ikke aner hva folk gjør etter utallige avslag. Jobber ikke i firmaet i dag. 

Bilder av kjønnsorganer. Jeg har ikke den store interessen av å få bilder av peniser jeg heller. Både fått på snap av kompiser på fylla og via FB grupper som har omhandlet alt annet enn kjønnsorganer (dvs sendt på pm). 

Forsøk på å klå meg mellom beina både på jobb og på byen. Synes ikke det er noe særlig å bare ta seg tilrette slik. 

Liten respekt for intimsoner fra noen kollegaer. 

Tafsing mens jeg har sovet. Dvs våkna av at noen har putta tunga ned i kjeften på meg, eller klådd på meg. 

Forsøkt presset til å sende intime bilder mot å bestå en prøve på en tidligere arbeidsplass. Sendte aldri bilder, bestod ikke prøven. Sikkert bare en tilfeldighet... 

Kommentarer, invaderende spørsmål av kvinner jeg ikke har så tett forhold til at det er naturlig å spørre om slikt. Tilbud om sex på jobb. 

Beskyldninger om å gi noen uønsket oppmerksomhet. De stikker faktisk verst. Fordi de ikke har vært sanne og det har skjedd på jobb. Og ikke var det dårlig flørting fra min side, siden dette har vært av folk jeg har hatt null interesse for.

Anonymkode: 69c6d...a9b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt mye tafset på av typiske gjenger av nyskilte damer på 40+ med kropp som en tønne i tunika som er drita på vin ute på byen- disse eier ikke skam og tar ordentlig tak foran i buksa for å sjekke om det er noe action mens de ler sammen. Dette har jeg opplevd mange ganger.

 

Samme i julebordsesongen med damer som kanskje ikke er så ofte ute som har som mål å få seg et mannebein til kvelds, har fått mange hender oppunder dressjakka eller utenpå buksa for at noen skal kjenne litt-

 

På treningsenteret har jeg endt opp med mange bekjente som jeg hilse på og snakker med når jeg er på trening, mange hyggelige folk, men noen av damene er litt vel ivrige på å klemme og jeg merker at de gjør det for å kjenne på kroppen min. Det er ikke bare en kjapp klem, men de holder på litt ekstra og får dratt hånda si over ryggen og magen min. Hadde ikke disse jentene vært attraktive og at jeg får en liten boost av å tro at de synes jeg har en fin kropp ville jeg aldri latt meg bli klemmet av disse damene.,

 

 

Anonymkode: 0823f...b74

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daryl Dixon

Noen hendelser, men har nok ikke vært borti det verste. Har opplevd mye klåing på byen, stryke over lår, skritt, klyping i rompa og forsøk på kyssing. Da trekker jeg meg bare unna eller fjerner  hendene til den som gjør det, gjør ikke noe stort ut av det. Har vært noen hendelser som var ganske ubehagelige. Vær i Italia på byen hvor en svær dame klarte å dytte meg inn i veggen og stakk hånda ned i buksa på meg og tok tak og klemte til, hadde vondt i to dager etterpå. I tillegg sleiket  hun meg i ansiktet. Jeg er høy og var ganske sterk da, men det var jammen meg hun og. Fikk henne unna ganske kjapt.

Har og opplevd flørting  av folk som burde holde seg proffesjonelle, men som gikk på langt over streken. Og så har jeg fått bilder og slibrige meldinger.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis vi skal legge lista der hvor en del kvinner gjør i MeToo så blir det nok gor mye til å liste opp her.

Anonymkode: 61191...90f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DuVetHvem

Kvinnfolk som klår meg i skrittet og på rumpa. Stryker meg over brystet og armer. Med påfølgende fuckeyes. 

Veileder som catcaller meg når jeg kler av meg og er toppløs. 

Ubehagelige spørsmål om sexliv og spekulasjoner rundt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, DuVetHvem skrev:

Kvinnfolk som klår meg i skrittet og på rumpa. Stryker meg over brystet og armer. Med påfølgende fuckeyes. 

Veileder som catcaller meg når jeg kler av meg og er toppløs. 

Ubehagelige spørsmål om sexliv og spekulasjoner rundt det. 

Når er det du er toppløs og kler av deg i påsyn av veileder?

Anonymkode: e8f7a...6db

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke mann, men han jeg var sammen med opplevde å få svært ubehagelige seksuelle tilnærminger av en litt eldre mann i et selskap. Han ble strøket over låret og ble fortalt at han var så stram og fin og alt mulig. Kvalmt! 

Anonymkode: c309a...872

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opprettet en tråd der jeg spurte hvilke forholdsregler menn tok for å unngå slike tilnærminger, og da var det ingen som gjorde noe som helst, så det kan vel ikke være spesielt plagsomt....

Anonymkode: 0760c...ce9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er litt om hvilke forholdsregler menn tar for å unngå å bli seksuelt forulempet (ingen): 

 

Anonymkode: 0760c...ce9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fryktelig dårlige erfaringer med kvinnelige overordnede, som jeg ikke har fortalt til noen. Ellers det som menn flest opplever innimellom med grafsing i underlivet og på lårene ute på byen.

Anonymkode: a2d4b...070

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DuVetHvem
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Når er det du er toppløs og kler av deg i påsyn av veileder?

Anonymkode: e8f7a...6db

Når studentene skal lære seg å vaske pasienter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt klådd på og plutselig fått jenter som gnir seg opp etter meg når jeg har vært på byn. Har også hatt jenter som plutselig har dumpet ned i fanget mitt og begynt å skulle kysse meg. Har også blit cat-callet

Forskjellen mellom meg og alt dette #metoo hysteriet er at jeg skjønner at dette er sånt som alltid kommer til å skje fra tid til annen og jeg gir kraftig beskjed til de som gjør det og så går jeg videre med livet mitt.

Anonymkode: 11ab3...0bd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

41 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis vi skal legge lista der hvor en del kvinner gjør i MeToo så blir det nok gor mye til å liste opp her.

Anonymkode: 61191...90f

Ikke skjedd noe med deg da tydeligvis. 

 

Støtter dog de mannfolka som faktisk har opplevd noe. Seksuell trakkasering, vold og tvang er no' dritt, uansett hvem det skjer med.

 

Anonymkode: 7785b...e6e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom ei tilfeldig dame bort til meg på dansegulvet, plasserte hånda på skrittet og klemte forsiktig rundt "pakka" samtidig som hun bet meg forsiktig i kinnet, deretter kikket meg i øynene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal kun listes opp de tilnærminger som oppfattes som ubehagelige, ikke alt som er gjort i offensive framstøt av typen klåing, "cat calling", snike seg på bakfra eller facebookmeldinger (til og med på veggen) med lovnader om kvinnelig mykhet og varme.

Alt som skjer av seksuelle tilnærmelser etter at jeg her gjort det utrykkelig klart at jeg ikke er interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 8. klasse var det tre jenter fra en parallell klasse som satte seg foran meg i et friminutt og begynte å kommentere hvor pen og sexy de syntes jeg var. Noe som jeg overhodet ikke trodde på at de mente.

Når jeg var yngre var det ofte slik at hvis jeg ble sint for noe, så kom det tårer og jeg ble ute av stand til å si noe. Så også denne gangen. De ga seg ikke, selv om det var åpenbart at jeg ikke satte pris på det. Utrolig flaut for en 12-13 år gammel gutt å begynne å gråte åpenlyst.

Jeg hatet dem intenst etterpå. Men jeg hadde helt glemt episoden, inntil nylig på grunn av denne kampanjen. Jeg hadde sosial angst i mine yngre dager og ble også noen ganger plaget av jevnaldrende gutter. Så jeg var nok et lett offer for dem. Jentene gjorde det bare en gang, dog. Etter det hadde jeg ingenting med dem å gjøre.

Siden den gang har jeg ikke opplevd noe spesielt.

Som student jobbet jeg i bar, og ved et par anledninger ble jeg forsøkt tafset på når jeg tok runden for å samle sammen glass og se etter fulle folk, samt at enkelte prøvde å sjarmere meg i håp om å få gratis drikke. Men jeg vil ikke karakterisere det som alvorlig, bare frekt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...