Gå til innhold

Bråk fra barnehage?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir alltid overasket over folk som flytter ved siden av en barnehage og etterpå klager på støy, litt som de som flytter inn i en blokk hvor det er pub eller festlokale i 1etg og forlanger ro etter klokken 22...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, gotthard skrev:

Blir alltid overasket over folk som flytter ved siden av en barnehage og etterpå klager på støy, litt som de som flytter inn i en blokk hvor det er pub eller festlokale i 1etg og forlanger ro etter klokken 22...

Nå har ikke jeg flyttet dit.. Men jeg ville forhøre meg her først da jeg ikke aner hvor mye bråk en bhg genererer. Det er over 3 timer for meg én vei å skulle kjøre dit, så derfor forhørte jeg meg her først. Boligen er IKKE aktuelt nå når jeg vet hvor sjenerende støyen kan være. Jeg har hjemmekontor og da er en bhg som nabo helt uaktuelt. Takk for alle innspill!

Anonymkode: 2e762...646

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor like ved en barnehage.. og jeg kan ikke si at jeg har merket noe spesielt støy. Men så er ikke så lytt her inne. Jeg hører ikke naboene i det hele tatt. Bor i blokk og bor nesten vegg i vegg med barnehagen. Deres nærmeste nabo. Jeg hører jo barn og voksne som snakker om vinduet er åpent. Men kan fint lufte med vinduene på dagtid uten store problemer. Vil si det er helt normal støy, et barn som gråter, barn som leker og ler, voksne som prater. Normalt støynivå. Du vil jo alltid ha et spesielt barn som hyler høyere enn de andre, men samme støy kommer jo fra nabobarn også :P 
Bilene og slikt kjører på motsatt side av inngangen min. Så trafikken er heller ikke et problem. 

Bodde ved en barneskole en gang. Aldri igjen. Det er støy det. Ingen isolasjon holder ut det bråket. Tar heller barnehage fremfor barneskole eller annet felles areal for skolebarn. 

Du burde nok sjekke ut leiligheten for å høre om det du hører støyet. 
For det er det som er viktigst. Ikke størrelsen eller aktiviteten rundt barnehagen. 

Anonymkode: 8bd22...615

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det støyer fra en barnehage. Du har vel barnehager eller skoler i nærheten av deg? Gå forbi de når de er ute, så kan du høre selv. 

Anonymkode: f3ad5...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå har ikke jeg flyttet dit.. Men jeg ville forhøre meg her først da jeg ikke aner hvor mye bråk en bhg genererer. Det er over 3 timer for meg én vei å skulle kjøre dit, så derfor forhørte jeg meg her først. Boligen er IKKE aktuelt nå når jeg vet hvor sjenerende støyen kan være. Jeg har hjemmekontor og da er en bhg som nabo helt uaktuelt. Takk for alle innspill!

Anonymkode: 2e762...646

Tror det er et godt valg. Jeg er nærmeste nabo til en barnehage og det er virkelig bråkete. Nå er jeg langtidssykemeldt og går hjemme, så merker det godt. Det ville vært vanskelig med hjemmekontor her i hvertfall. 

Anonymkode: 2256f...810

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.11.2017 den 8.10, AnonymBruker skrev:

Min erfaring er at det også er støy om ettermiddag og helger. For det er tydeligvis en del som bruker barnehagen som lekeplass etter stengetid. 

På dagtid er det et helsikes bråk. Jeg jobbet rett over gaten med en barnehage, og det var helt forferdelig. 

Det er ikke regler for å bråke ute, ser det ut til. Inne er det garantert innestemmeregel, men ute var det ingen som stoppet ungene fra å ha hylekonkurranse. 

Og så er det kaos med biler både morgen og ettermiddag. 

Anonymkode: 06ea1...353

Man hysjer jo ikke på barn ute, med mindre det er ekstremt. Dette er uansett ikke barnas skyld. Noen barnehager, spesielt i byen har altfor liten uteplass, klint opptil boliger. Alle barnehager bør bygges med stort uteområde, med trær/skog omkring slik at de ikke sjenerer folk. 

Anonymkode: 3b467...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...