Gå til innhold

Bråk fra barnehage?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å se på et hus, men før jeg kjører i mange timer for å se på det lurer jeg på om noen har erfaring med å bo nært en bhg? Dette huset har kun ett hus mellom seg før der er en bhg og jeg er ikke så fan av hylende unger og lurer derfor på om det normalt sett er mye støy fra en bhg. 

Anonymkode: 2e762...646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en haug med unger der fra 8-17 hver ukedag. Hva tror du?

Anonymkode: f10b2...657

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er en haug med unger der fra 8-17 hver ukedag. Hva tror du?

Anonymkode: f10b2...657

Jeg tror det er støy, men kan ta feil. Jeg aner ikke hvor mye de er ute, om de har regler for oppførsel/støy osv. Derfor spør jeg her, for å få bekreftelse/avkrefte hva jeg tror.

Anonymkode: 2e762...646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du er på jobb på dagtid så skal det vel ikke være et problem. Den mest "intense" perioden med lyd er vel fra 10-15 når/om de er ute. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok endel bråk fra barnehager ja... I sommerhalvåret er vi ute store deler av dagen. Ute resten av året og. Barna roper og skriker. Hvis du er endel hjemme på dagtid på ukedager så hadde jeg ikke orket det. Er man på jobbe hele uka på dagtid så merker man nok ikke så mye til det. Men, så tiltrekker jo barnehager seg lekende barn etter stengetid også... 

Anonymkode: 5f89a...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeghadde en BHG som nabo, rett over veien. 

Hørte ikke mye støy fra barna (hyling osv), men hørte lyder fra sykler/leketraktor osv.

Litt støy, men ikke sjenerende.

Anonymkode: 24eba...258

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bodd ved siden av en barnehage. Skrik og skrål, og et evig renn av biler som bringer og henter. Glad den tiden er forbi for å si det sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs litt hvor stor barnehagen er, og hvordan uteområdet ligger i forhold til huset ditt, også. En liten en-avdelingsbarnehage med 15-20 barn er ikke så ille som barnehager med tre - fem avdelinger eller mer. Hvis barnehagens uteområde ligger skjermet fra ditt hus, f.eks «bak barnehagebygningen» blir du også skjermet. 

Størrelsen på barnehagen finner du ut av ved
1. å finne ut barnehagens navn og
2. å sjekke på den aktuelle kommunens nettsider der det står om barnehager (de pleier å ha en viss beskrivelse av både kommunale og private)

Hvordan uteområdet til barnehagen er finner du ut ved Google maps, Google street view og andre kart- og bildeverk på nett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Ullvott skrev:

Spørs litt hvor stor barnehagen er, og hvordan uteområdet ligger i forhold til huset ditt, også. En liten en-avdelingsbarnehage med 15-20 barn er ikke så ille som barnehager med tre - fem avdelinger eller mer. Hvis barnehagens uteområde ligger skjermet fra ditt hus, f.eks «bak barnehagebygningen» blir du også skjermet. 

Størrelsen på barnehagen finner du ut av ved
1. å finne ut barnehagens navn og
2. å sjekke på den aktuelle kommunens nettsider der det står om barnehager (de pleier å ha en viss beskrivelse av både kommunale og private)

Hvordan uteområdet til barnehagen er finner du ut ved Google maps, Google street view og andre kart- og bildeverk på nett. 

God ide! De hadde 5 avdelinger og over 20 ansatte..... 🙈 Så ut som at uteområdet deres lå skjermet ved at bhg lå mellom huset og uteområdet deres.

Anonymkode: 2e762...646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det også er støy om ettermiddag og helger. For det er tydeligvis en del som bruker barnehagen som lekeplass etter stengetid. 

På dagtid er det et helsikes bråk. Jeg jobbet rett over gaten med en barnehage, og det var helt forferdelig. 

Det er ikke regler for å bråke ute, ser det ut til. Inne er det garantert innestemmeregel, men ute var det ingen som stoppet ungene fra å ha hylekonkurranse. 

Og så er det kaos med biler både morgen og ettermiddag. 

Anonymkode: 06ea1...353

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

God ide! De hadde 5 avdelinger og over 20 ansatte..... 🙈 Så ut som at uteområdet deres lå skjermet ved at bhg lå mellom huset og uteområdet deres.

Anonymkode: 2e762...646

Når barnehagen er så stor skal det vanskelig gjøres å unngå støy. I tillegg blir det mye trafikk ved levering og henting, pluss at uteområdene i barnehager ofte brukes mye som lekeplass både på kveldstid og i helger, og da gjerne av hele familier og større barn. Jeg ville vært litt skeptisk til å bo veldig nær en så stor barnehage. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke bodd ved siden av en barnehage, men har lekeplassen til borettslaget rett utenfor vinduet, og regner med barnehagens lekeplass brukes av alle i nabolaget når barnehagen er stengt. Det er en del støy, og det skal ikke så mye til før det plager deg. Her er det to familier (som ikke bor i borettslaget en gang) som dukker opp grytidlig i helgene og lager mye støy, primært fordi ungene skriker og hyler. På kveldstid samles ungdommene og hoier, så ja det er en del støy. Skal passe på det neste gang jeg flytter, for jeg syns det er plagsomt. 

Anonymkode: 8b9a1...917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor 50 meter fra en barnehage, synes egentlig ikke det er noe problem. Muligens leiligheten min er plassert på en slik måte at lyden ikke bærer så godt og i tillegg er jeg i fjerde etasje, men det har ikke vært en eneste gang det har vært plagsomt med lyder fra barnehagen. Hører dem egentlig ikke om jeg ikke aktivt hører etter mens jeg sitter ute på balkongen. Også er det veldig koselig å se barna leke ute da. I helgene er deg slm oftest et par barn der sammen med foreldrene sine, men da lager de ikke lyd overhodet. 

Anonymkode: 03df9...e61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i et borettslag med bhg få oppganger bortenfor. Det er en liten barnehage med lite støy. Det er nesten så jeg synes det er litt koselig fordi da jeg bodde i Oslo så jeg aldri barn ute. Her brukes bhg også i helgene, men få barn i gangen. Det som er av støy er når barna kommer om morgenen. Men det er ikke lov å kjøre bil inn i borettslaget, så det er mest foreldrenes formaninger om å kjappe seg og særlig ett barns høye protester mot å gå i bhg. (Jeg vil hjem, jeg vil hjem!!) Barnet har skreket hver dag siden sommeren. Stakkar. 

Anonymkode: 5aae6...d0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en barnehage som nærmeste nabo. Ja det er støy i noen timer på dagtid. Det merkes mest på sommeren, nå på vinteren er vi jo mest inne, så da høres det ikke så godt. Jeg har små barn selv så har jo en viss toleranse for skrik og skrål. Parkeringsplassen ligger på andre siden av bhg så trafikk til og fra merker vi ikke noe til.

Anonymkode: edf38...f6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bråket er ikke det verste, men trafikken. Sjekk hvordan veien til ditt hus er i forhold til barnehagen hvis du kjører bil.

Anonymkode: 17f69...63c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor ikke nær en barnehage selv, men var på besøk hos noen som gjør det nylig. Barnehagen er stor og på den andre siden av en vei. Utendørs er lydnivået absolutt merkbart, men innendørs kunne man ikke høre noen ting (med mindre vinduet eller balkongdøra står åpen, da...) Støyen er jo verst på dagtid, så dersom du er hjemme på dagen eller tenker du skal ta hjemmeferie og slappe av på verandaen, med unntak av ukene barnehagen antageligvis er stengt, så kommer du nok til å merke støyen, ja. 

Anonymkode: 613a0...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehage er ikke det verste man kan utsettes for. Det er mye verre å bo inntil fellesareal der unge ungdommer møtes (10-12år). Den hylinga og hvininga de klarer å bedrive! Gud bedre. 

Anonymkode: beb17...638

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man skal investere såpass tungt som i en bolig, er det lurt å sjekke ut omgivelsene selv. Det betyr å rett og slett oppholde seg ved eiendommen i timesvis, både for å sjekke eventuelt bråk og solforhold. Er det nødvendig å ta en feriedag for å få det til, så gjør det.

Anonymkode: a94a5...f38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...