Gå til innhold

Prøverør 2018


FlyBabe

Anbefalte innlegg

I følge appen til OUS så står det at man i perioden med hormonstimulering (jeg tror de mener mens man er på sprøyter) skal ha sex med kondom for å unngå graviditet. Så det høres ikke ut som en god plan. Men jeg er ikke helsepersonell, så jeg ville ringt sykehuset for å høre.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk dere resept/papirer før eller etter dere ringte inn siste mens før oppstart? Var helt sikker på at de sa jeg skulle få før men har ikke fått noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gruer meg så veldig til egguttak!! Selv om det ikke er før etter påske, begynner jeg allerede nå med å grue meg... Har noen noe beroligende å komme med/gode tips, så rop ut ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Rosmerta skrev:

Jeg gruer meg så veldig til egguttak!! Selv om det ikke er før etter påske, begynner jeg allerede nå med å grue meg... Har noen noe beroligende å komme med/gode tips, så rop ut ❤️

Egguttak gikk kjempefint for meg, og jeg har fullstendig angst for gynekologisk undersøkelse. Kjente det selvsagt litt, men absolutt overkommelig smerte. Min angst for gynekologisk undersøkelse gjorde innsett til en vond opplevelse da, men sånn er det ikke for de fleste. 

Anonymkode: 2170a...c47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Egguttak gikk kjempefint for meg, og jeg har fullstendig angst for gynekologisk undersøkelse. Kjente det selvsagt litt, men absolutt overkommelig smerte. Min angst for gynekologisk undersøkelse gjorde innsett til en vond opplevelse da, men sånn er det ikke for de fleste. 

Anonymkode: 2170a...c47

Takk for det, akkurat sånt jeg trenger å høre ❤️ Nervevrak kommer jeg sikkert til å være uansett, men håper å overleve greit 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Rosmerta skrev:

Jeg gruer meg så veldig til egguttak!! Selv om det ikke er før etter påske, begynner jeg allerede nå med å grue meg... Har noen noe beroligende å komme med/gode tips, så rop ut ❤️

Jeg synes egguttaket gikk bra,tenkte hele tiden at en fødsel måtte være verre. Sett i ettertid etter både uttak og fødsel,husker jeg ikke noen av delene.Det er det som er så magisk med kroppen,man glemmer om det gjorde vondt eller ikke.Det går fort over og du får smertestillende. Prøv å puste og slappe av,så går det mye lettere.Det meste sitter i hodet,så det er der man må starte.

noen får litt vondt og andre merker ingenting,trur at forslaget over vil hjelpe til en bedre opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. 

Har noen spørsmål jeg som jeg håper noen vill svare på :laugh:

1. Hvordan kjete dere at synerelaen (nesesprayen funket) og åssen bivirkninger hadde du :-) ?

2. Måtte du få mensen 3 dager føre sprøyter eller gikk det fint med 2 dager ? 

3. Hvor lenge etter sprøyter fikk du eggutak? 

4. Klaffet det første gangen?

5. Hvis det klaffet første gangen hvor gammel var du :-) ? 

Håper noen vill svare på spørsmålene. Må ikke ha vært igjenom alt. :-) jeg begynte på nesespray 31.12 og skal på sykehuset 17.1 :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev:

Hei. 

Har noen spørsmål jeg som jeg håper noen vill svare på :laugh:

1. Hvordan kjete dere at synerelaen (nesesprayen funket) og åssen bivirkninger hadde du :-) ?

2. Måtte du få mensen 3 dager føre sprøyter eller gikk det fint med 2 dager ? 

3. Hvor lenge etter sprøyter fikk du eggutak? 

4. Klaffet det første gangen?

5. Hvis det klaffet første gangen hvor gammel var du :-) ? 

Håper noen vill svare på spørsmålene. Må ikke ha vært igjenom alt. :-) jeg begynte på nesespray 31.12 og skal på sykehuset 17.1 :-) 

1. Ble kald, små sur og tett i nesen.

2. Fikk mens 4 dager før oppstart på sprøyter. Måtte dobbeltsjekke med Riksen hvordan de regner og om jeg var innenfor eller ikke. De regner første mensdag som dag 1. Tror de bare justerer tiden for kontroll og i uttak ut i fra når mens kommer.

3. 14 dager etter sprøytestart. Gikk på sprøyter i 11 dager.

4. Nei. Fikk ut 13 egg, 9 ble befruktet med ICSI og 2 delte seg korrekt. Fikk et embryo inn og et på frys. Skal ha fryseforsøk i februar. Krysser fingrene for at det går veien.

Masse lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan svare bare på det 1. spørsmålet siden er midt i prosessen selv  😉

Hadde lite bivirkninger av synarela, men ble dårligere da jeg startet på gonal f. Da fikk jeg veldig starke hodepiner,  og hektoheter om natten. Er på dag 7 med sprøyter i dag, hodepinen har gitt seg, hektoheter også 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, tuppelene skrev:

1. Ble kald, små sur og tett i nesen.

2. Fikk mens 4 dager før oppstart på sprøyter. Måtte dobbeltsjekke med Riksen hvordan de regner og om jeg var innenfor eller ikke. De regner første mensdag som dag 1. Tror de bare justerer tiden for kontroll og i uttak ut i fra når mens kommer.

3. 14 dager etter sprøytestart. Gikk på sprøyter i 11 dager.

4. Nei. Fikk ut 13 egg, 9 ble befruktet med ICSI og 2 delte seg korrekt. Fikk et embryo inn og et på frys. Skal ha fryseforsøk i februar. Krysser fingrene for at det går veien.

Masse lykke til :) 

Masse lykke til med deg også:-) kan jeg spørre hvor gammel du er :-) ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aaa08 skrev:

Kan svare bare på det 1. spørsmålet siden er midt i prosessen selv  😉

Hadde lite bivirkninger av synarela, men ble dårligere da jeg startet på gonal f. Da fikk jeg veldig starke hodepiner,  og hektoheter om natten. Er på dag 7 med sprøyter i dag, hodepinen har gitt seg, hektoheter også 

Så spennende. Jeg har litt bivirkning av synarela. Kjenner jeg er litt mere sånn sårende altså skal egentlig ingen ting til føre tårene presser på. Også kjenner jeg murring i eggstokkene. Samt at jeg har litt hetetokter :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt veldig lite bivirkninger av synarela. Skal på kontroll på sykehuset i morgen!! Veldig spent😳😳😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev:

Masse lykke til med deg også:-) kan jeg spørre hvor gammel du er :-) ? 

Jeg er 33. Hvilket sykehus/klinikk hører du til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Livi skrev:

Jeg har hatt veldig lite bivirkninger av synarela. Skal på kontroll på sykehuset i morgen!! Veldig spent😳😳😊

Det skal jeg også. Hvilken sykehus? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, tuppelene skrev:

Jeg er 33. Hvilket sykehus/klinikk hører du til?

Hører til Oslo Ullevål/riksen :-)  du da ? 

Endret av Håper mamma i 2018
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Håper mamma i 2018 skrev:

Hører til Oslo Ullevål/riksen :-)  du da ? 

Riksen👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Aaa08 skrev:

Det skal jeg også. Hvilken sykehus? 

Jeg skal på riksen😊

Endret av Livi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...