Gå til innhold

Prøverør 2018


FlyBabe

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Agitha said:

 

Må si meg enig i det andre har sagt her. Jeg synes ikke det er sutring og klaging vi driver med. Å kalle det det er å bagatellisere det vi sliter med noe enormt. Det er ikke akkurat en forkjølelse vi må lide oss gjennom her, så å føle på oppgitthet og urettferdighet er så absolutt på sin plass. Man bør ikke grave seg ned i sin egen sorg, men man har veldig lov til å føle på sorgen og uttrykke den. Så til deg som var redd for å "sutre" for mye, sutre i vei, du har all rett til å føle det du føler! :hjertesmil: Jeg føler en enorm sorg over at det ikke gikk denne gangen, men ingen rundt meg kan sette seg inn i hvordan det føles. Da er det veldig greit å uttrykke det her inne blant folk som er i samme situasjon, for det hjelper å føle at man ikke er alene. Er så ei av å høre mennesker rundt meg fortelle meg at det er bare å slappe av, så skjer det naturlig. Greit å si det når man sitter der med 3 unger selv som kom naturlig. Jeg tror ikke folk mener å være så ubetenksomme som de gir uttrykk for, men herre min hatt hvor mye dumt folk sier! Og hvor mange meninger folk plutselig har angående mitt privatliv. Har kun fortalt det til noen få mennesker, men til og med blant disse så får jeg kommentarer som absolutt ikke er på sin plass. Jaja, det var dagens utblåsning. :trist:

Det er absolutt ikke sutring, det vi driver med er beinhardt, absolutt noe av det aller tyngste jeg har gjort i hele mitt liv. Etter fire og et halvt år med prøving fikk jeg endelig se min aller første positive test og den gleden varte i akkurat fire dager. Man blir jo helt satt ut, uansett hva statistikker sier om hvor vanlig det er å miste tidlig og hvor gode sjangsene er for at det klaffer snart. Selv om jeg er veldig glad for å ha hatt bevis på at kroppen min faktisk greier dette, så blir man jo redd for at det er noe uoppdaget nytt som er feil og det store som henger over med at det aldri kommer til å gå. Det er et stykke mellom rasjonelle tanker og frykt på denne reisen. 

Jeg har i alle fall lært meg at jeg ikke har så lyst til å fortelle noen som helst hvor jeg ligger an i prosessen neste gang, det er veldig koselig å fortelle folk at endelig så funket det, men helt jævlig å si ifra noen dager senere at plutselig gikk det ikke lenger. Jeg kommer nok kun til å snakke med mine to venninner som er midt oppi samme prosess som meg, den støtten derfra er uvurdelig når man sitter midt oppi en SA og lurer på hvor mye mer man orker. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, tuppelene skrev:

Åh, så fantastisk det må være å ha en sjef som vet helt nøyaktig hva du går igjennom! :) Alle kan forsøke å sette seg litt inn i det, men følelsene vi sitter med vil ingen kunne kjenne igjen hvis en ikke har vært igjennom det samme.

Jeg skal begynne på nesespray nå på fredag. De har planlagt uttak i uke 16 for oss nå. Kom med i venteliste uken.. Wohoo! ;)  Men har en liten følelse de driver å roter litt med ukene for meg, at det heller blir uttak i uke 17. Jeg får se når jeg får brevet fra dem og hva det står på arket med viktige tidspunkter. Om det blir ene eller andre uken spiller egentlig ikke noen rolle, for det er godt å bare være i gang! Mulig det uansett må flyttes til uke 17, for jeg ligger veldig på vippen om jeg får mensen 3 dager før kontrolltimen hvis den blir den dagen sykepleier sa det kunne bli. Så jeg får vente i spenning litt til ;) 

Ja, ble veldig glad for å høre det :)

Da blir du liggende noen uker før meg, jeg fikk reservert plass i uke 18. Er veldig spent på hvordan kroppen min reagerer på hormonene, siden det er første gang. Hvilket forsøk blir dette for deg? Har sett deg aktiv her inne en stund, uten å klare og huske alt om alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Juni15 skrev:

Ja, ble veldig glad for å høre det :)

Da blir du liggende noen uker før meg, jeg fikk reservert plass i uke 18. Er veldig spent på hvordan kroppen min reagerer på hormonene, siden det er første gang. Hvilket forsøk blir dette for deg? Har sett deg aktiv her inne en stund, uten å klare og huske alt om alle :)

Helt forståelig altså, klarer ikke henge helt med selv hele tiden. Det blir andre forsøket våres. Første forsøk fikk jeg ut 13 egg, ett inn og ett på frys. Negativ test og egget på frys tålte ikke opptining. Nå håper vi på bedre tider og full klaff selvfølgelig. Kjenner det er litt lettere i forkant nå når jeg vet hva jeg skal igjennom. Jeg fikk lite bivirkninger av medisinene. Kun litt små hissig i følge mannen😅 Lykke til🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, tuppelene skrev:

Helt forståelig altså, klarer ikke henge helt med selv hele tiden. Det blir andre forsøket våres. Første forsøk fikk jeg ut 13 egg, ett inn og ett på frys. Negativ test og egget på frys tålte ikke opptining. Nå håper vi på bedre tider og full klaff selvfølgelig. Kjenner det er litt lettere i forkant nå når jeg vet hva jeg skal igjennom. Jeg fikk lite bivirkninger av medisinene. Kun litt små hissig i følge mannen😅 Lykke til🙏

Så spennende. Krysser fingrene for mange gode egg, men mest av alt at du får ut gullegget!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Agitha skrev:

Tenker på deg..hvordan gikk det idag? :hjerte:

Åh så hyggelig 😍.

Det gikk veldig bra!🙏🏻👏🏻 Jeg er gravid!🤩 Hurra! HCG var på 82,1😃 det er veldig bra sa sykepleier.

Jeg blør litt mer i dag😬. Snakket med sykepleier om dette. Hun sa at det er normalt i starten. Men hvis det ikke gir seg i løpet av noen dager, så må jeg ta ny blodprøve.

Skal på tidlig ultralyd, uke 16. Da får jeg vite om det er 1 eller 2 som vokser .

Sender en stor klem og masse gode tanker til deg❤️.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Blomst37 said:

Åh så hyggelig 😍.

Det gikk veldig bra!🙏🏻👏🏻 Jeg er gravid!🤩 Hurra! HCG var på 82,1😃 det er veldig bra sa sykepleier.

Jeg blør litt mer i dag😬. Snakket med sykepleier om dette. Hun sa at det er normalt i starten. Men hvis det ikke gir seg i løpet av noen dager, så må jeg ta ny blodprøve.

Skal på tidlig ultralyd, uke 16. Da får jeg vite om det er 1 eller 2 som vokser .

Sender en stor klem og masse gode tanker til deg❤️.

Gratulerer 💜

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, Aaa08 skrev:

Ingen innsett på meg desverre..  ingen av eggene klarte opptining (hadde 3 på frys)

Ånei :( så dumt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aaa08 skrev:

Ingen innsett på meg desverre..  ingen av eggene klarte opptining (hadde 3 på frys)

Å nei! Huff, den beskjeden er så utrolig kjedelig å få😔 Pass på å unne deg noe ekstra i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos dette med syting og klaging, men likevel litt på siden. 

Jeg misliker sterkt når sykepleiere og annet medisinsk personell sier at man bare skal prøve igjen. Jeg snakker ikke om de på IVF-klinikkene, men de man gjerne møter utenom når det først har gått galt. 

Styrkeklem til alle! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Aaa08 skrev:

Siden fryseforsøket er avbrutt- hvor lenge må jeg vente til neste uttak?

Jeg fikk mens tre dager etter avbrutt fryseforsøk. Da ringte jeg Riksen for å avtale nytt forsøk. Jeg ble satt opp for nytt uttak tre mnd etter og venteliste 2 mnd etter. Kom med på venteliste uken, så nå en mnd etter avbrutt fryseforsøk starter jeg med medisiner igjen.

Er det forresten noen som vet om de har stengt hele påskeuken?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Aaa08 skrev:

Ingen innsett på meg desverre..  ingen av eggene klarte opptining (hadde 3 på frys)

Å det var utrolig trist å høre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Blomst37 skrev:

Åh så hyggelig 😍.

Det gikk veldig bra!🙏🏻👏🏻 Jeg er gravid!🤩 Hurra! HCG var på 82,1😃 det er veldig bra sa sykepleier.

Jeg blør litt mer i dag😬. Snakket med sykepleier om dette. Hun sa at det er normalt i starten. Men hvis det ikke gir seg i løpet av noen dager, så må jeg ta ny blodprøve.

Skal på tidlig ultralyd, uke 16. Da får jeg vite om det er 1 eller 2 som vokser .

Sender en stor klem og masse gode tanker til deg❤️.

Gratulerer masse!! Spennende å høre om det er en eller to. Jeg fikk satt inn to sist fredag, så nå går jeg bare å venter på å teste😊😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg nådd testdagen, og har fortsatt positiv test 😍!! Vi er veldig glade, men med flere avbrutte og negative forsøk og nå sist graviditet utenfor livmor så holder vi igjen, det er tidlig enda. Men klinikken mente at siden positiv test allerede lørdag er det ikke utenfor livmor. Da jeg hadde det var test og blodprøve negativ på testdag, og HCG steg først senere. Men: kjenner på en usikkerhet og venter på tidlig ultralyd som jo vil avklare hvor embryo sitter. Har fått time 10/4. 38 år (snart 39).

til Blomst37, så utrolig fantastisk at HCG-prøven var fin!! Det var kjempegode nyheter. Vi er vel omtrent helt likt i løypa (jeg hadde uttak 5/3), så hyggelig om vi kan holde litt kontakt fremover. 

Ellers må jeg si at oppi gleden over positiv test så er jeg samtidig veldig trist for dere som har opplevd å miste eller få avbrutt forsøk. Har vært mye triste nyheter her de siste dagene. Håper virkelig at det ordner seg for dere i nær fremtid!! Ja til masse gode nyheter her fremover 👍😊

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, Aaa08 skrev:

Ingen innsett på meg desverre..  ingen av eggene klarte opptining (hadde 3 på frys)

❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, tuppelene skrev:

Jeg fikk mens tre dager etter avbrutt fryseforsøk. Da ringte jeg Riksen for å avtale nytt forsøk. Jeg ble satt opp for nytt uttak tre mnd etter og venteliste 2 mnd etter. Kom med på venteliste uken, så nå en mnd etter avbrutt fryseforsøk starter jeg med medisiner igjen.

Er det forresten noen som vet om de har stengt hele påskeuken?

Men hva kan være grunnen til at eggene ikke overlever opptining? Fikk du vite det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Aaa08 skrev:

Men hva kan være grunnen til at eggene ikke overlever opptining? Fikk du vite det da?

Ikke noe annet svar enn at slik kan skje. Men tenker at kvaliteten ikke kan være den beste?🤷‍♀️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Livi skrev:

Gratulerer masse!! Spennende å høre om det er en eller to. Jeg fikk satt inn to sist fredag, så nå går jeg bare å venter på å teste😊😊

Tusen takk!🙏🏻

Så spennende! Krysser alt som kan krysses❤️🤞🏻. Når har du testdag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...