Gå til innhold

Prøverør 2018


FlyBabe

Anbefalte innlegg

Da var det tid for fryseforsøk🙃 skal på ultralyd på fredag. Også får jeg da vite om jeg skal ha naturlig eggløsning eller om jeg skal sette sprøyte til helgen.. er så glad for at jeg kan allerede prøve igjen. Går ikke dette, så skal jeg gjennom hele ivf en gang ting, da jeg har et forsøk igjen🙌🏼 Dere som har vært gjennom fryseforsøk, hvordan fungerer det? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 timer siden, Mynta skrev:

I morra er det sprøyte start & jeg er så spent 😅

Da er du likt med meg, jeg har også sprøytestart i dag. Masse lykke til 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hollymolly skrev:

Da var det tid for fryseforsøk🙃 skal på ultralyd på fredag. Også får jeg da vite om jeg skal ha naturlig eggløsning eller om jeg skal sette sprøyte til helgen.. er så glad for at jeg kan allerede prøve igjen. Går ikke dette, så skal jeg gjennom hele ivf en gang ting, da jeg har et forsøk igjen🙌🏼 Dere som har vært gjennom fryseforsøk, hvordan fungerer det? 

Hadde ikke du vanlig forsøk nå, med uttak? Får du ha fryseforsøk så fort igjen? 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Waldfee skrev:

Da er du likt med meg, jeg har også sprøytestart i dag. Masse lykke til 😊

Tusen takk & lykke til til deg😊

Mannen satt første sprøyta på meg i sta😅var skikkelig nervøs, men gikk mye bedre enn forventet! -heldigvis 😊👏🏼

Går du på menopur? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Mynta skrev:

Tusen takk & lykke til til deg😊

Mannen satt første sprøyta på meg i sta😅var skikkelig nervøs, men gikk mye bedre enn forventet! -heldigvis 😊👏🏼

Går du på menopur? 

 

Takk takk 😊Ja, Menopur, ikke noe særlig med den «kjemitimen» med blanding synes jeg, men gikk helt greit. Satte den for litt siden. Dette er tredje gangen med sprøyter (hvorav første gangen ble sønnen på tre år 💙), og setter dem selv for jeg liker å ha kontroll 😉 Det blir noen spennende uker for oss fremover nå. Vi får bare krysse fingrene 🤞

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ginny skrev:

Hadde ikke du vanlig forsøk nå, med uttak? Får du ha fryseforsøk så fort igjen? 😳

Ja, det stemmer. Jeg går privat, så da går alt fortere så lenge man betaler🙈 ble ganske overrasket selv.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Waldfee skrev:

Takk takk 😊Ja, Menopur, ikke noe særlig med den «kjemitimen» med blanding synes jeg, men gikk helt greit. Satte den for litt siden. Dette er tredje gangen med sprøyter (hvorav første gangen ble sønnen på tre år 💙), og setter dem selv for jeg liker å ha kontroll 😉 Det blir noen spennende uker for oss fremover nå. Vi får bare krysse fingrene 🤞

Nei, vi måtte se den filmen hvordan man blandet flere ganger, livredd for å gjøre feil😅😅 

Har du lang eller kort protokoll? 😊

Er første gang jeg er igjennom dette, jeg er så heldig at jeg har 2 barn fra før av men mannen min har ingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.2.2018 den 8.34, Semydfe skrev:

Jeg klarer nesten ikke å tro det....

Etter så lang tid med prøving og nå i vent på å starte med sprøyter ved neste mens, så sitter jeg plutselig her med positiv test i hånda. 

Clear blue med ukesindikator viser 1-2 uker, men det stemmer hverken med samleie eller siste mens. Vet derfor ikke om jeg tørr å stole på dette resultatet. Men det er vel ikke vanlig at digitale kan gi falsk positiv???  Eller kan det være MA eller tidlig abort??? 

Har så lyst til å juble, men tørr ikke. Trenger litt input fra dere.

Det var visst for godt til å være sant. Hadde nok allerede hatt SA da jeg fikk den positive testen. Var inne til blodprøve samme dag som viste hcg på 17. Ny test etter 6 dager viste ingen hcg. Da er det bare å vente på neste mens for medisinstart. Men for øyeblikket føles det som om det ikke skal bli vår tur.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Hollymolly skrev:

Ja, det stemmer. Jeg går privat, så da går alt fortere så lenge man betaler🙈 ble ganske overrasket selv.. 

Åh, så heldig! Her må vi vente helt til Mai, først fordi man absolutt må ha en hvilemåned, og så fordi st. Olavs skal ha helt stengt hele påskeuka.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ginny skrev:

Åh, så heldig! Her må vi vente helt til Mai, først fordi man absolutt må ha en hvilemåned, og så fordi st. Olavs skal ha helt stengt hele påskeuka.. 

Siden det blir fryseforsøk antageligvis med min egen eggløsning, så blir det ikke så kjipt for kroppen.. de er også stengt i påsken, så da var fryseforsøk best. 

Må jo bare kjøre på, og hvis det ikke går denne gangen skal jeg gjennom min siste forsøkt men ivf med sprøyter, uttak osv. 

Også har vi bestemt oss for å reise til Spania hvis ikke det siste forsøket går bra. Har hørt at de fleste som drar dit får barn, da de bruker andre medesiner og de dyrker egget lengre utenfor kroppen og sjansen er da større for at den fester seg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.12.2017 den 23.44, Hollymolly skrev:

Hei. Gikk gjennom akkurat det samme som deg. Fikk ut 6 egg, men det ble ingen befruktning. Jeg hadde så håpet på det! Men nå blir det andre forsøk i januar. Så håper det går bra for begge oss. De fant ikke noe mønster i hvorfor det gikk som det gikk. Men må skal jeg prøve ny dose. 

Hvordan går det med deg denne gangen?

masse lykke til, klem🙏😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Hollymolly skrev:

Siden det blir fryseforsøk antageligvis med min egen eggløsning, så blir det ikke så kjipt for kroppen.. de er også stengt i påsken, så da var fryseforsøk best. 

Må jo bare kjøre på, og hvis det ikke går denne gangen skal jeg gjennom min siste forsøkt men ivf med sprøyter, uttak osv. 

Også har vi bestemt oss for å reise til Spania hvis ikke det siste forsøket går bra. Har hørt at de fleste som drar dit får barn, da de bruker andre medesiner og de dyrker egget lengre utenfor kroppen og sjansen er da større for at den fester seg. 

Blir fryseforsøk i naturlig syklus her og, men de insisterte på at kroppen trengte en vanlig syklus først. Så, mai...

Har dere brukt alle forsøkene i det offentlige her?

Jeg har ikke sett så mye på Spania, men har kikket litt på det å sende prøver av mensblod/sæd til Hellas for å sjekke for infeksjoner. Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om det er verdt det..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Mynta skrev:

Nei, vi måtte se den filmen hvordan man blandet flere ganger, livredd for å gjøre feil😅😅 

Har du lang eller kort protokoll? 😊

Er første gang jeg er igjennom dette, jeg er så heldig at jeg har 2 barn fra før av men mannen min har ingen. 

Ja, det er skumle greier med den blandingen 😊 Jeg har lang protokoll, har gått 4 uker på nesespray før jeg begynte med sprøyter. Litt ekstra lang spraytid pga mistanke om endometriose/adenomyose. Hva med deg? Heldig som har to barn, men skjønner godt at dere har lyst på felles barn 😊 Jeg føler meg også veldig heldig som har fått en allerede 😊 Men har veldig lyst til at han skal få søsken. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Ginny skrev:

Blir fryseforsøk i naturlig syklus her og, men de insisterte på at kroppen trengte en vanlig syklus først. Så, mai...

Har dere brukt alle forsøkene i det offentlige her?

Jeg har ikke sett så mye på Spania, men har kikket litt på det å sende prøver av mensblod/sæd til Hellas for å sjekke for infeksjoner. Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om det er verdt det..

Jeg har ikke vært i det offentlig i det hele tatt. Vi har vært veldig heldige og har hatt råd til å starte på privat med en gang. Jeg er veldig glad for det nå, det er en veldig tung prosess å gå gjennom, og man er alltid bekymret og har tusen spørsmål, de har tatt godt vare på meg og fulgt meg opp hele veien og er alltid bare en telefonsamtale unna. Også går alt så fort, så ikke så lenge å vente i mellom.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Irina1990 skrev:

Hvordan går det med deg denne gangen?

masse lykke til, klem🙏😘

Hei, jeg fikk ut 7 egg denne gangen, og 5 ble befruktet. Nå er det sånn at en ble satt inn, men den festet seg dessverre bare litt også slapp den tak.Så da gikk det ikke helt, men vi kom et steg videre og 2 på frys.  Så i morgen skal jeg på ultralyd og får da startet den fryseforsøket før påsken🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Waldfee skrev:

Ja, det er skumle greier med den blandingen 😊 Jeg har lang protokoll, har gått 4 uker på nesespray før jeg begynte med sprøyter. Litt ekstra lang spraytid pga mistanke om endometriose/adenomyose. Hva med deg? Heldig som har to barn, men skjønner godt at dere har lyst på felles barn 😊 Jeg føler meg også veldig heldig som har fått en allerede 😊 Men har veldig lyst til at han skal få søsken. 

Jaa, skjønner godt at du ønsker søsken 😍altså såå mye glede mine har av hverandre er gjør meg helt varm i ❤️ 

Går på kort protokoll😊 vet ikke hvorfor jeg gjør det egentlig.. vet du hvorfor noen går kort & andre lang?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Mynta skrev:

Jaa, skjønner godt at du ønsker søsken 😍altså såå mye glede mine har av hverandre er gjør meg helt varm i ❤️ 

Går på kort protokoll😊 vet ikke hvorfor jeg gjør det egentlig.. vet du hvorfor noen går kort & andre lang?😊

Søsken er veldig fint, har veldig nært forhold til min egen søster😊

Det er nok mange ulike grunner til valg av kort eller lang, og mange som vet mye mer om det enn meg. Kort er jo det enkleste for kroppen, pga det varer kortere og er slik sett mer «behagelig». Men hvis man har feks endometriose så kan lang  protokoll være best pga nedregulering med nesespray «demper» endometriosen. Derfor har jeg lang. I det offentlige bruker de gjerne lang protokoll med nesespray pga det er enklere å ha «kontroll over» pasientene da - man kan feks bare spraye en uke ekstra ved kø eller ferietid eller lignende. Dette var litt forklaring, ihvertfall - kanskje noen andre kan utdype mer ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når har dere fått mensen ved negativt forsøk? 

Anonymkode: 91f26...b5c

Dagen etter negativ blodprøve. 15 dpo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...