Gå til innhold

Prøverør 2018


FlyBabe

Anbefalte innlegg

På 17.2.2018 den 21.07, Tuti skrev:

Hvem av dere har fått forklaring på hvorfor dere ikke blir gravide? Jeg har PCOS. Er det mange der ute som har det også? 

Jeg har pcos, har likevel gjennomgått alt av undersøkelser/tester som finnes, både jeg og mannen, enda mannen har eldre barn fra tidligere. I mitt forrige forhold gjennomgikk vi og alt.. Men der endte forholdet før vi fikk assistanse på noe vis. (Glad for det nå) 🙃

Nå har vi heldigvis kommet litt lengre, selv om det dessverre ikke har gitt resultater. Kjenner veldig på hjelpesløsheten mtp min alder, jeg blir straks 37år.. 😕 Jeg kommer nok aldri til å klare å innfinne meg med å aldri få oppleve å bli mamma, så jeg kommer til å kjempe så lenge jeg orker, eller til vi forhåpentlig lykkes. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 17.2.2018 den 14.03, tuppelene skrev:

Hmm.. gikk på progynova i 14 dager ifbm fryseforsøket. Fikk beskjed om å slutte med alle medisiner siden egget ikke tålte opptining, men glemte å spørre når mensen vil komme. Ved gjennomført forsøk og negativ test kommer den jo somregel "som vanlig" etter pilleslutt. Men hva skjer etter 14 dagers bruk? 

Noen som vet? Vil den komme nå om noen dager eller komme til vanlig tid om 2-3 uker? 🤔

Svarer meg selv på denne for nå kom svaret😉 Så hvis andre også lurer: Ja, mensen kommer etter medisinstopp og jeg er idag på dag 17 i syklus. Spent på å høre hva Riksen sier senere i dag🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Ayanëar skrev:

Jeg har pcos, har likevel gjennomgått alt av undersøkelser/tester som finnes, både jeg og mannen, enda mannen har eldre barn fra tidligere. I mitt forrige forhold gjennomgikk vi og alt.. Men der endte forholdet før vi fikk assistanse på noe vis. (Glad for det nå) 🙃

Nå har vi heldigvis kommet litt lengre, selv om det dessverre ikke har gitt resultater. Kjenner veldig på hjelpesløsheten mtp min alder, jeg blir straks 37år.. 😕 Jeg kommer nok aldri til å klare å innfinne meg med å aldri få oppleve å bli mamma, så jeg kommer til å kjempe så lenge jeg orker, eller til vi forhåpentlig lykkes. 

Jeg kjenner noen som hat PCOS og har to barn som hun har fått med hjelp av kun medisiner, så jeg forstår ikke helt forskjellen mellom kvinner som har PCOS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er man tilbake på start da :-( spontan abort her i gården. Vet at det ikke var så mye i magen enda men fy f*** for noe vonde saker. Selvfølgelig litt trøst og vite at jeg kan bli gravid. Men mest tungt:-( legen tviler på at det er noe annet en spontan abort:-( 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev:

Da er man tilbake på start da :-( spontan abort her i gården. Vet at det ikke var så mye i magen enda men fy f*** for noe vonde saker. Selvfølgelig litt trøst og vite at jeg kan bli gravid. Men mest tungt:-( legen tviler på at det er noe annet en spontan abort:-( 

Å nei! Etter alt du har vært borti denne runden.Livet er så urettferdig 😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tuppelene skrev:

Svarer meg selv på denne for nå kom svaret😉 Så hvis andre også lurer: Ja, mensen kommer etter medisinstopp og jeg er idag på dag 17 i syklus. Spent på å høre hva Riksen sier senere i dag🤞

Åh, så spennende. Da får jo du beskjed om når du kan starte opp med nytt forsøk allerede i dag. Da er det litt lettere å se fremover igjen :) Lykke til med samtalen, spent på ventetiden. De har jo fått mye større kapasitet og utvidet betraktelig, så jeg krysser fingrene for at ventetiden på et nytt ferskforsøk er overkommelig!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev:

Da er man tilbake på start da :-( spontan abort her i gården. Vet at det ikke var så mye i magen enda men fy f*** for noe vonde saker. Selvfølgelig litt trøst og vite at jeg kan bli gravid. Men mest tungt:-( legen tviler på at det er noe annet en spontan abort:-( 

Så utrolig kjipt og leit med spontanabort. Vet du hvor langt du var på vei? Jeg ble gravid i sommer (andre ivf-forsøk), men dessverre endte det i en medisinsk abort. Det er ekstremt tøft å gå gjennom, spesielt med tanke på at det ikke er lett å bli gravid i utgangspunktet. Jeg forsøker å være positiv med å tenke at jeg iallefall har klart å bli gravid. Jeg tenker da at det er ingen grunn til at vi ikke skal bli det igjen. Mine tanker går til deg <3 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Så utrolig kjipt og leit med spontanabort. Vet du hvor langt du var på vei? Jeg ble gravid i sommer (andre ivf-forsøk), men dessverre endte det i en medisinsk abort. Det er ekstremt tøft å gå gjennom, spesielt med tanke på at det ikke er lett å bli gravid i utgangspunktet. Jeg forsøker å være positiv med å tenke at jeg iallefall har klart å bli gravid. Jeg tenker da at det er ingen grunn til at vi ikke skal bli det igjen. Mine tanker går til deg <3 

Jeg var 2+4 altså 2 uker og 4 dager. Fikk vite på fredag at jeg var gravid.  Tusen takk ❤

Endret av Håper mamma i 2018
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Åh, så spennende. Da får jo du beskjed om når du kan starte opp med nytt forsøk allerede i dag. Da er det litt lettere å se fremover igjen :) Lykke til med samtalen, spent på ventetiden. De har jo fått mye større kapasitet og utvidet betraktelig, så jeg krysser fingrene for at ventetiden på et nytt ferskforsøk er overkommelig!! 

Har en liten følelse av at de sier; ring tilbake ved neste mens. Pga avbrutt forsøk og at denne mensen kom 2-3 uker før tiden pga medisinene.. Men krysser fingrene for at jeg får en plan for oppstart ;) En gang for noen år siden (hadde sluttet med p-pillene da) utsatte jeg mensen siden vi skulle til syden. Eneste gangen jeg har utsatt mensen. Husker ikke om kroppen gikk rett tilbake i vanlig modus etter utsettelsen eller om den tufsa seg litt til.. Hmmm.. Må sjekke hjemme om jeg har kalenderen fra 2014, har spart på de fleste siden prøvestart. HAHA.. der har jeg full oversikt over eggløsning, mens etc :fnise:

Hvordan går det med sommerfuglene i magen nå? Jeg har mange på dine vegne ;) krysser alt som krysses kan :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Tingelling skrev:

Å nei! Etter alt du har vært borti denne runden.Livet er så urettferdig 😩

Ja føler dette var skkkelig urettferdig etter som jeg har gått igjennom så mye :-( kjenner jeg bare gruer med til og ringe sykehuset og begynne med frys forsøk :-( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Håper mamma i 2018 skrev:

Ja føler dette var skkkelig urettferdig etter som jeg har gått igjennom så mye :-( kjenner jeg bare gruer med til og ringe sykehuset og begynne med frys forsøk :-( 

Se fordelen,hvis det var noe galt med embryoet er det kroppen som rydder opp selv.bedre at det skjer nå,enn at du må ta avgjørelsen om å ta abort i uke 19 fordi de finner avvik på oul.

Den andre fordelen er at nå er kroppen din i hormon modus,så er stor sjanse for at det går på frystforsøket. Håper jeg er til litt trøst   

 

i

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, tuppelene skrev:

Har en liten følelse av at de sier; ring tilbake ved neste mens. Pga avbrutt forsøk og at denne mensen kom 2-3 uker før tiden pga medisinene.. Men krysser fingrene for at jeg får en plan for oppstart ;) En gang for noen år siden (hadde sluttet med p-pillene da) utsatte jeg mensen siden vi skulle til syden. Eneste gangen jeg har utsatt mensen. Husker ikke om kroppen gikk rett tilbake i vanlig modus etter utsettelsen eller om den tufsa seg litt til.. Hmmm.. Må sjekke hjemme om jeg har kalenderen fra 2014, har spart på de fleste siden prøvestart. HAHA.. der har jeg full oversikt over eggløsning, mens etc :fnise:

Hvordan går det med sommerfuglene i magen nå? Jeg har mange på dine vegne ;) krysser alt som krysses kan :) 

Å nei, håper ikke at du må ringe tilbake ved neste mens. Det er nedtur. Man vil jo VITE DET MED EN GANG!!!! Ah, den ventetiden altså. Blir gal!!

Oioi, sommerfuglene er virkelig der. Skal ringe Riksen nå om 10minutter. Føler meg litt ekstra oppkavet den gangen her. Hehe, Sikkert fordi jeg har bestemt meg for at DET skal gå! Men ja, blir spennende å høre om de setter inn 1 eller 2 egg i dag, altså hvilken av de det blir. Jeg er speeeent :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Håper mamma i 2018 skrev:

Da er man tilbake på start da :-( spontan abort her i gården. Vet at det ikke var så mye i magen enda men fy f*** for noe vonde saker. Selvfølgelig litt trøst og vite at jeg kan bli gravid. Men mest tungt:-( legen tviler på at det er noe annet en spontan abort:-( 

Huff, dette er utrolig trist og vondt uansett hvor langt på vei man er. Håpet og drømmen om å bli gravid er så stor. Jeg husker selv jeg begynte å planlegge i hodet nesten med gang den testen ble positiv, enda jeg visste at det var litt skummelt å glede seg for mye. Det positive er at vi kan bli gravide så sjansen for at det skjer igjen er stor. Klem til deg :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Å nei, håper ikke at du må ringe tilbake ved neste mens. Det er nedtur. Man vil jo VITE DET MED EN GANG!!!! Ah, den ventetiden altså. Blir gal!!

Oioi, sommerfuglene er virkelig der. Skal ringe Riksen nå om 10minutter. Føler meg litt ekstra oppkavet den gangen her. Hehe, Sikkert fordi jeg har bestemt meg for at DET skal gå! Men ja, blir spennende å høre om de setter inn 1 eller 2 egg i dag, altså hvilken av de det blir. Jeg er speeeent :) 

Snakket med Riksen. Planlagt egguttak i uke 20, venteliste for uke 16 ;)  Godt å ha noen uker og forholde seg til igjen, og er jeg like heldig som sist dukker det opp en ledig plass måneden før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, tuppelene skrev:

Snakket med Riksen. Planlagt egguttak i uke 20, venteliste for uke 16 ;)  Godt å ha noen uker og forholde seg til igjen, og er jeg like heldig som sist dukker det opp en ledig plass måneden før.

Håååper du er heldig og får en ledig plass måneden før ❤️🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått beskjed om at det er reservert plass til oss i uke 18, hurra. Men jeg ble så usikker på at hun sykepleieren regnet riktig når jeg snakket med henne i telefonen. Plassen er reservert basert på forventet mens 8. mars (uke 10 og igjen i uke 14). Skal i så fall begynne medisiner (lang protokoll) i påska (uke 13).

Er det riktig at eggløsningssprøyten skal settes ca 1,5 uke etter hva som hadde vært min normale eggløsning, eller har hun telt feil? Jeg er så redd for at ting ikke skal klaffe, slik at vi ikke får uttak i uke 18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Håååper du er heldig og får en ledig plass måneden før ❤️🤞🏼

Hadde vært så bra om det ble måneden før, for dvs at jeg må starte med spray om 2-3 uker ;) Sjefen min skal ha ferie i uke 20, uten at hun sa noe så jeg hun vrei seg litt.. HAHA.. hun hadde ferie sist jeg hadde uttak også, og da ble det helt kaos her da jeg ble borte de tre dagene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Juni15 skrev:

Vi har fått beskjed om at det er reservert plass til oss i uke 18, hurra. Men jeg ble så usikker på at hun sykepleieren regnet riktig når jeg snakket med henne i telefonen. Plassen er reservert basert på forventet mens 8. mars (uke 10 og igjen i uke 14). Skal i så fall begynne medisiner (lang protokoll) i påska (uke 13).

Er det riktig at eggløsningssprøyten skal settes ca 1,5 uke etter hva som hadde vært min normale eggløsning, eller har hun telt feil? Jeg er så redd for at ting ikke skal klaffe, slik at vi ikke får uttak i uke 18.

Hei. De har nok full kontroll, for de regner ut etter gjennomsnittlig syklus lengde. Eller passer det ikke med sykluslengden din?  Når vi går på nesespray og sprøyter styrer de hele syklusen vår. Det kan også hende at man må inn på flere kontroller hvis eggposene ikke vokser som tenkt, kan variere mye fra person til person. Så tiden man går på medisiner kan variere.. og da varierer "sykluslengden" også. Er du veldig usikker på regningen deres ville jeg nok ringt og forhørt meg for å være på den sikre siden ;) 

Ved siste og første forsøk måtte jeg få mens innen en gitt dato, og pga nesesprayen ble den litt utsatt. Rakk fristen akkurat. Blir mens litt forsinket skyver de bare uttaket til uken etter har jeg forstått. Jeg begynte på nesespray 3 uker etter mens sist gang.

Masse lykke til :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Så utrolig kjipt og leit med spontanabort. Vet du hvor langt du var på vei? Jeg ble gravid i sommer (andre ivf-forsøk), men dessverre endte det i en medisinsk abort. Det er ekstremt tøft å gå gjennom, spesielt med tanke på at det ikke er lett å bli gravid i utgangspunktet. Jeg forsøker å være positiv med å tenke at jeg iallefall har klart å bli gravid. Jeg tenker da at det er ingen grunn til at vi ikke skal bli det igjen. Mine tanker går til deg <3 

Hei. 

Unnskyld at jeg spør deg, men hva skjedde? Etter tredje runde mistet vi i uke 20. Forferdelige saker.

Er igang igjen nå og er faktisk positiv. Håret det går bra med deg igjen <3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Etter negativ test i februar skal jeg begynne med progynova når jeg får mens i mars. Ble litt overstimulert sist. Er ikke det litt for tidlig med neste forsøk? Trenger ikke kroppen å hvile litt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...