Gå til innhold

Prøverør 2018


FlyBabe

Anbefalte innlegg

Hei, er det vanlig å få ømme bryster av Synarela? Jeg er på dag 4 med spray og puppene mine er jo så vonde å komme borti. Eller er det kanskje bare pms-tegn kanskje.. ingen andre bivirkninger enn så lenge.

Anonymkode: 6734b...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, tuppelene skrev:

Nye datoer å forholde seg til hjelper veldig. Kontrollfriken i meg liker å ha litt kontroll på hva som skjer når. Håper bare ikke syklusen blir tufsa til etter disse tablettene🤞

For min del ihvertfall ble syklusen ikke tullete av fryseforsøk, bare av ferskforsøk - da ble neste mens kraftig forsinket. Ved frys kom den på riktig dag begge gangene. Håper det gjelder for deg også 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Waldfee skrev:

For min del ihvertfall ble syklusen ikke tullete av fryseforsøk, bare av ferskforsøk - da ble neste mens kraftig forsinket. Ved frys kom den på riktig dag begge gangene. Håper det gjelder for deg også 🤞

Da høres vi litt like ut etter ferskforsøk. 59 dager lang syklus hadde jeg. Ligger normalt mellom 29-35, og siden jeg kun har gått på tablettene i 14 dager får vi tro den kommer tidlig🤞 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hei, er det vanlig å få ømme bryster av Synarela? Jeg er på dag 4 med spray og puppene mine er jo så vonde å komme borti. Eller er det kanskje bare pms-tegn kanskje.. ingen andre bivirkninger enn så lenge.

Anonymkode: 6734b...f86

Jeg hadde det på siste forsøk, men ikke på de tidligere. Endte godt for meg :)

Anonymkode: d21b5...7d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Vi skal sette i gang med vår første IVF etter 2 år med prøving. Lurer på om dere sykemelder dere fra jobb i løpet av prossesen. Jeg har en vanlig kontorjobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Tuti said:

Hei. Vi skal sette i gang med vår første IVF etter 2 år med prøving. Lurer på om dere sykemelder dere fra jobb i løpet av prossesen. Jeg har en vanlig kontorjobb. 

Gjorde ikke det, utenom dagene med uttak og inntak. 

For meg var det tiden etter innsett som var tøft. Psykisk. Særlig etter noen forsøk.

Sist hadde jeg planlagt ferie slik at jeg ikke var på jobb 2 uker etter innsett. Det var deilig. 

Jeg ville ikke sykemeldt meg før du oppdager det er nødvendig. 

Anonymkode: d21b5...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Tuti skrev:

Hei. Vi skal sette i gang med vår første IVF etter 2 år med prøving. Lurer på om dere sykemelder dere fra jobb i løpet av prossesen. Jeg har en vanlig kontorjobb. 

Kontorjobb her også. Ikke sykemeldt bortsett fra uttak/innsett. Brukte en feriedag når jeg var på kontroll (blodprøve om morgenen og UL i 13-tiden). Som anonym skriver over var tiden etter innsett slitsom for meg også. Kroppen hadde gått på høygir lenge og følte meg så innmari sliten. Så ved neste forsøk kommer jeg til å ta noen ekstra fridager etter innsett. 

Masse lykke til🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Tuti said:

Hei. Vi skal sette i gang med vår første IVF etter 2 år med prøving. Lurer på om dere sykemelder dere fra jobb i løpet av prossesen. Jeg har en vanlig kontorjobb. 

Mitt første forsøk har kommet oppi den mest travle perioden på jobb og det har ikke vært noe problem. Må selvsagt sette av tid til kontroll men utover det er formen så langt omtrent som normal så ingen grunn til å være borte fra jobb. Mellom uttak og innsett blir du sykemeldt uansett, vanligvis tre dager, men form osv er veldig individuelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. gikk på progynova i 14 dager ifbm fryseforsøket. Fikk beskjed om å slutte med alle medisiner siden egget ikke tålte opptining, men glemte å spørre når mensen vil komme. Ved gjennomført forsøk og negativ test kommer den jo somregel "som vanlig" etter pilleslutt. Men hva skjer etter 14 dagers bruk? 

Noen som vet? Vil den komme nå om noen dager eller komme til vanlig tid om 2-3 uker? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt man skal bekymre seg for :icon_frown: 

Etter 4-5 dager på gonal f begynte jeg å kjenne masse trykk og stikninger rundt eggstokkene, hadde UL på dag 7 som viste masse eggsekker på 10mm.. på kvelden sprøytedag 9 ble plutselig all følelese av eggstokkene borte, jeg var sikker på at alle eggene hadde dratt sin vei. Hadde UL dagen etter (i går) som viste at det fortsatt er masse eggsekker som nå har vokst til 18mm... all følelse av aktivitet der inne er fortsatt borte og jeg er fortsatt redd for at alt er gått til he****.. :grine: Er det en mulighet for at eggsekkene har vært enda større og holder på å skrumpe inn?? Skal ta eggløsningssprøyte i kveld og uttak mandag.. jeg holder ikke ut...

Anonymkode: bff2d...75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Alt man skal bekymre seg for :icon_frown: 

Etter 4-5 dager på gonal f begynte jeg å kjenne masse trykk og stikninger rundt eggstokkene, hadde UL på dag 7 som viste masse eggsekker på 10mm.. på kvelden sprøytedag 9 ble plutselig all følelese av eggstokkene borte, jeg var sikker på at alle eggene hadde dratt sin vei. Hadde UL dagen etter (i går) som viste at det fortsatt er masse eggsekker som nå har vokst til 18mm... all følelse av aktivitet der inne er fortsatt borte og jeg er fortsatt redd for at alt er gått til he****.. :grine: Er det en mulighet for at eggsekkene har vært enda større og holder på å skrumpe inn?? Skal ta eggløsningssprøyte i kveld og uttak mandag.. jeg holder ikke ut...

Anonymkode: bff2d...75d

De skrumper ikke når de først vokser. Ikke med de dosene medisiner man får ved ivf :) de vokser enda litt til før mandag

 

Anonymkode: d21b5...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De skrumper ikke når de først vokser. Ikke med de dosene medisiner man får ved ivf :) de vokser enda litt til før mandag

 

Anonymkode: d21b5...7d2

men om kroppen har overstyrt alt og hatt eggløsning?

Anonymkode: bff2d...75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker said:

men om kroppen har overstyrt alt og hatt eggløsning?

Anonymkode: bff2d...75d

Det ville de sett på ultralyd. Du gikk vel på synerala for å forhindre det? Eggløsning skjer fra egg er ca 20-24mm forøvrig 

Anonymkode: d21b5...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alt man skal bekymre seg for :icon_frown: 

Etter 4-5 dager på gonal f begynte jeg å kjenne masse trykk og stikninger rundt eggstokkene, hadde UL på dag 7 som viste masse eggsekker på 10mm.. på kvelden sprøytedag 9 ble plutselig all følelese av eggstokkene borte, jeg var sikker på at alle eggene hadde dratt sin vei. Hadde UL dagen etter (i går) som viste at det fortsatt er masse eggsekker som nå har vokst til 18mm... all følelse av aktivitet der inne er fortsatt borte og jeg er fortsatt redd for at alt er gått til he****.. :grine: Er det en mulighet for at eggsekkene har vært enda større og holder på å skrumpe inn?? Skal ta eggløsningssprøyte i kveld og uttak mandag.. jeg holder ikke ut...

Anonymkode: bff2d...75d

Det skjedde meg også sist - rett før og etter eggløsningssprøyta kjente jeg plutselig ikke noe aktivitet lenger, og var redd eggløsning var skjedd. Men neida - eggene var der fortsatt. Det er visst normalt at det kan kjennes sånn, sa de til meg ihvertfall. Så det går sikkert bra med deg også 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem av dere har fått forklaring på hvorfor dere ikke blir gravide? Jeg har PCOS. Er det mange der ute som har det også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Tuti skrev:

Hvem av dere har fått forklaring på hvorfor dere ikke blir gravide? Jeg har PCOS. Er det mange der ute som har det også? 

Hos oss er det mannen som er årsaken, med lavt antall dyktige svømmere. Trolig fordi han hadde en testikkeltorsjon for 10 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 17.2.2018 den 0.24, Wiley skrev:

Mitt første forsøk har kommet oppi den mest travle perioden på jobb og det har ikke vært noe problem. Må selvsagt sette av tid til kontroll men utover det er formen så langt omtrent som normal så ingen grunn til å være borte fra jobb. Mellom uttak og innsett blir du sykemeldt uansett, vanligvis tre dager, men form osv er veldig individuelt. 

Ved mitt første forsøk (privat) ble jeg sykemeldt tre dager i forbindelse med uttak og innsett. Har en fysisk krevende jobb hvor det i de siste har vært vanskelig med tilrettelegging. Ble opprinnelig 100 % sykemeldt etter innsette og til blodprøve. Syntes det var veldig vanskelig å vite hva jeg skulle gjøre, men prøvde meg litt på jobb og endte med at jeg jobbet 50 %. Tror faktisk ikke at jeg hadde orket å gå hjemme hele tiden. Ble sykemeldt mtp at jeg har en fysisk krevende jobb og de anbefalte meg at jeg tok det ro og unngikk de tyngste løftene. Formen min var ikke på topp de første dagene etter uttak og innsett, men ble gradvis bedre. Tror det er veldig forskjellig fra sted til sted og person til person. Var ikke sykemeldt før uttak, men kjente at formen ikke var helt på topp, sov enormt masse og hadde generelt lite energi. 

Er på 2 forsøk nå og går på nesespray. Denne gangen merker jeg at jeg er enda mer sliten, tom for energi og har et enormt behov for søvn. Denne ganger er vi på riksen og vet ikke hvordan det blir mtp sykemelding etter innsett. Det er i ihvertfall viktig å tenke på seg selv i denne prosessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Barneønske90 skrev:

Ved mitt første forsøk (privat) ble jeg sykemeldt tre dager i forbindelse med uttak og innsett. Har en fysisk krevende jobb hvor det i de siste har vært vanskelig med tilrettelegging. Ble opprinnelig 100 % sykemeldt etter innsette og til blodprøve. Syntes det var veldig vanskelig å vite hva jeg skulle gjøre, men prøvde meg litt på jobb og endte med at jeg jobbet 50 %. Tror faktisk ikke at jeg hadde orket å gå hjemme hele tiden. Ble sykemeldt mtp at jeg har en fysisk krevende jobb og de anbefalte meg at jeg tok det ro og unngikk de tyngste løftene. Formen min var ikke på topp de første dagene etter uttak og innsett, men ble gradvis bedre. Tror det er veldig forskjellig fra sted til sted og person til person. Var ikke sykemeldt før uttak, men kjente at formen ikke var helt på topp, sov enormt masse og hadde generelt lite energi. 

Er på 2 forsøk nå og går på nesespray. Denne gangen merker jeg at jeg er enda mer sliten, tom for energi og har et enormt behov for søvn. Denne ganger er vi på riksen og vet ikke hvordan det blir mtp sykemelding etter innsett. Det er i ihvertfall viktig å tenke på seg selv i denne prosessen.

Etter insett på riksen var jeg på jobb 1 dag føre jeg havnet på sykehuset pga blødning i magen etter utakk. Jeg har vært sykmeldt etter dette. Nå har mitt festet seg så jeg er gravid. Men kommer til og være sykmeldt en stund til føre jeg begynner på jobb igjen.  Dette pga at jeg vill tenke på meg og kroppen min nå, jeg vill ikke gjøre noe som kan være med på at jeg mister nå. Jeg har også en fysisk krevende jobb. Jeg tenker at sykmelding må vel være litt opp til hver enkelt men jeg vet at hvis jeg må igjenom ivf igjen kommer jeg til og sykmelde meg fra og med utakk til Værtfall 1og kanskje 2 uker etter blod prøve:-) men som sagt dette er opp til hver enkelt og veldig forskjellig :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev:

Etter insett på riksen var jeg på jobb 1 dag føre jeg havnet på sykehuset pga blødning i magen etter utakk. Jeg har vært sykmeldt etter dette. Nå har mitt festet seg så jeg er gravid. Men kommer til og være sykmeldt en stund til føre jeg begynner på jobb igjen.  Dette pga at jeg vill tenke på meg og kroppen min nå, jeg vill ikke gjøre noe som kan være med på at jeg mister nå. Jeg har også en fysisk krevende jobb. Jeg tenker at sykmelding må vel være litt opp til hver enkelt men jeg vet at hvis jeg må igjenom ivf igjen kommer jeg til og sykmelde meg fra og med utakk til Værtfall 1og kanskje 2 uker etter blod prøve:-) men som sagt dette er opp til hver enkelt og veldig forskjellig :-)

Gratulerer så masse 😊 Ja, sykemelding burde være opp til hver enkelt, ingen svar er rett på det punktet.  Alle har forskjellige opplevelser i et forsøkt og reagerer forskjellig på alle medisiner vi går på. Det viktigste er å ta vare på seg selv i prosessen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har blitt gravide men opplevd spontan abort ? Hvordan er tegnene på dette ? 

Eller gravid med blødning.

Har ikke noe vondt i magen eller noen ting men tror kanskje jeg blør litt neden til :-( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...