Gå til innhold

Prøverør 2018


FlyBabe

Anbefalte innlegg

24 minutter siden, Klokkeblomst90 skrev:

Er ikke gravid. Testen var negativ..

Å beklager forsto det som at du var :-( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Klokkeblomst90
2 timer siden, Hollymolly skrev:

Sorry, forsto det sånn at du var det. Var ikke jeg heller. Fikk mensen dag 14. Altså i dag. Livet er kjipt nå. 

Jeg vet. Det er ikke like lett for alle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Klokkeblomst90 said:

Jeg vet. Det er ikke like lett for alle..

Du har rett til din frustrasjon @Klokkeblomst90 men nå er du inne i prøverør tråden og på dine innlegg ser jeg at du ikke holder på med ivf enda og heller ikke har prøvd så veldig lenge. Alle her inne har flere år med prøving, mislykkede prøverørs forsøk, operasjoner, MA ol bak seg så det er ikke lett for noen her inne. Vi skjønner alle at negative tester er noe drit, men ha litt forståelse for at de fleste her inne kjenner litt ekstra på det når de har vært igjennom flere uker med sprøyter og hormoner og venting og regninger og tunge psykiske belastninger. Håper du aldri trenger å gå gjennom dette som vi må gjennom, og prøv heller å lufte frustrasjonene dine i andre tråder en denne. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 13 etter utakk og fortsatt negativ test hjemme. Får dra og ta blodprøve i morgen men etter som jeg bor litt unna sykehuset så får jeg ikke svar føre til tirsdag;-( men har mistet alt håp om at det har festet seg. Så da er det vel bare og vente på mens og hvordan veien veien videre er. 

Noen som vet hvordan fryst tin forsøk virker og hvordan medisiner det er til dette? Vill få begynt og legge av penger til det. Og hvor lenge må jeg vente føre jeg kan gå på fryst tin forsøk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Håper mamma i 2018 skrev:

Dag 13 etter utakk og fortsatt negativ test hjemme. Får dra og ta blodprøve i morgen men etter som jeg bor litt unna sykehuset så får jeg ikke svar føre til tirsdag;-( men har mistet alt håp om at det har festet seg. Så da er det vel bare og vente på mens og hvordan veien veien videre er. 

Noen som vet hvordan fryst tin forsøk virker og hvordan medisiner det er til dette? Vill få begynt og legge av penger til det. Og hvor lenge må jeg vente føre jeg kan gå på fryst tin forsøk? 

Du må vente på mensen denne gang,ved neste mens begynner neste forsøk hvis du er klar for det.hvis de setter inn på naturlig syklus,tar de ul rundt dag 11 for å se hvor tykk slimhinna di er.den må være ca 9 mm mener jeg å huske og eggløsning skjedd før de setter inn.Jeg hadde to avbrutte forsøk fordi slimhinna var for tynn.de setter inn antall dager embryoet er etter eggløsning.Jeg gikk på lutinus fra dagen etter eggløsning og hvis man blir gravid 10 uker etter innsett.

hvis du ikke har tykk nok slimhinne (dvs har eggløsning),måtte jeg bruke estradot for å hindre eggløsning men slimhinna vokste fordet.Da måtte jeg bruke dobbel dose lutinus i den prøveperioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Håper mamma i 2018 skrev:

Dag 13 etter utakk og fortsatt negativ test hjemme. Får dra og ta blodprøve i morgen men etter som jeg bor litt unna sykehuset så får jeg ikke svar føre til tirsdag;-( men har mistet alt håp om at det har festet seg. Så da er det vel bare og vente på mens og hvordan veien veien videre er. 

Noen som vet hvordan fryst tin forsøk virker og hvordan medisiner det er til dette? Vill få begynt og legge av penger til det. Og hvor lenge må jeg vente føre jeg kan gå på fryst tin forsøk? 

Æsj, så kjedelig at den fortsatt er negativ. Håper allikevel du får en overraskelse :)  og hvis ikke håper jeg du får satt i gang raskt!  Ønsker deg masse lykke til :) 

Jeg er i gang med tin forsøk nå og holder til på Riksen. Jeg vet det er litt ulikt fra person til person mtp dager i mellom mens og innsett, og mange må på flere kontroller for å sjekke slimhinnen. 

Avtalte først med Riksen om når jeg kunne sette i gang forsøk og måtte ringe inn når jeg fikk mens. Da fikk jeg også time til UL.  Begynte på Progynova (koster rundt en 100-lapp for esken, pille form) første mens dag. Var på kontroll dag 10 for å sjekke slimhinnen og at det ikke er voksende folikler på gang. Slimhinnen må være over 7mm på Riksen. Denne dagen begynte jeg også på Crinone (1000-lapp for 14 dager). Vet andre kan gå på annen type progesteron. Egget skal tines opp i morgen, dag 14 i syklusen min. Er så spent at jeg ikke vet helt hvor jeg skal gjøre av meg. Vi har kun ett egg på frys, så det må jo bare gå bra ;) Prøver også å forberede meg på det værste. Kjedelig blir det om det ikke går uansett hvor "forberedt" jeg er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, tuppelene skrev:

Æsj, så kjedelig at den fortsatt er negativ. Håper allikevel du får en overraskelse :)  og hvis ikke håper jeg du får satt i gang raskt!  Ønsker deg masse lykke til :) 

Jeg er i gang med tin forsøk nå og holder til på Riksen. Jeg vet det er litt ulikt fra person til person mtp dager i mellom mens og innsett, og mange må på flere kontroller for å sjekke slimhinnen. 

Avtalte først med Riksen om når jeg kunne sette i gang forsøk og måtte ringe inn når jeg fikk mens. Da fikk jeg også time til UL.  Begynte på Progynova (koster rundt en 100-lapp for esken, pille form) første mens dag. Var på kontroll dag 10 for å sjekke slimhinnen og at det ikke er voksende folikler på gang. Slimhinnen må være over 7mm på Riksen. Denne dagen begynte jeg også på Crinone (1000-lapp for 14 dager). Vet andre kan gå på annen type progesteron. Egget skal tines opp i morgen, dag 14 i syklusen min. Er så spent at jeg ikke vet helt hvor jeg skal gjøre av meg. Vi har kun ett egg på frys, så det må jo bare gå bra ;) Prøver også å forberede meg på det værste. Kjedelig blir det om det ikke går uansett hvor "forberedt" jeg er..

Kunne du begynne på frys tin forsøk første mens eller måtte du vente en hel mnd. Altså kan jeg begynne med frys tin forsøk nå når jeg får mens ? :-) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev:

Kunne du begynne på frys tin forsøk første mens eller måtte du vente en hel mnd. Altså kan jeg begynne med frys tin forsøk nå når jeg får mens ? :-) 

Nei, måtte vente til neste. Dessverre fikk jeg plutselig en syklus på 59 dager, og jeg fikk ikke satt i gang som planlagt før jul. Håpet på å få satt inn i januar når jeg fikk mensen (sa i fra om eggløsning dag 41 i syklusen) men da var de fullbooket. Så da måtte jeg vente enda en synklus! Fryktelig frustrerende, så det er godt å være i gang nå. Hvor hører du til ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, tuppelene skrev:

Nei, måtte vente til neste. Dessverre fikk jeg plutselig en syklus på 59 dager, og jeg fikk ikke satt i gang som planlagt før jul. Håpet på å få satt inn i januar når jeg fikk mensen (sa i fra om eggløsning dag 41 i syklusen) men da var de fullbooket. Så da måtte jeg vente enda en synklus! Fryktelig frustrerende, så det er godt å være i gang nå. Hvor hører du til ?

Jeg hører til riksen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ventetiden mellom innsett og test går så innmari langsomt, klarer ikke å tenke på annet. Dette er mitt første forsøk, men har prøvd i to år før det. All ære til alle som går igjennom denne prosessen.

 

Amalie. 

Anonymkode: d8d6b...1e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere. 

Jeg må bare spørre siden dette er 1 gang for innsatt egg. Jeg fikk negativ blodprøve. Men hadde noe % i blodet at jeg må ta ny blodprøve i morgen. Uansett at sjansen er 0 for å bli gravid denne gangen. 

Mensen kom på dag 14, og nå blør jeg som aldri før. Har noen opplevd at dere blør veldig mye etter en negativ test? 

Også lurte jeg på dette. Hva hadde du gjort hvis du var meg? Jeg går privat, og har da kjøpt en pakke. Første forsøket fikk jeg ikke befruktning. Og på andre som er nå fikk jeg 5 befruktning, en som ble satt inn og 2 på frys. Nå blir det min 3 forsøk neste gang. OG da tenker jeg kanskje å ikke bruke mine fryste egg, men heller gå gjennom prosessen igjen for å få mest mulig egg ut. Fryse forsøket koster 10.000kr og selve IVF koster 36000kr. Hadde ikke dere gjort det samme? klarer ikke å tenke klart om dagen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, tuppelene skrev:

Æsj, så kjedelig at den fortsatt er negativ. Håper allikevel du får en overraskelse :)  og hvis ikke håper jeg du får satt i gang raskt!  Ønsker deg masse lykke til :) 

Jeg er i gang med tin forsøk nå og holder til på Riksen. Jeg vet det er litt ulikt fra person til person mtp dager i mellom mens og innsett, og mange må på flere kontroller for å sjekke slimhinnen. 

Avtalte først med Riksen om når jeg kunne sette i gang forsøk og måtte ringe inn når jeg fikk mens. Da fikk jeg også time til UL.  Begynte på Progynova (koster rundt en 100-lapp for esken, pille form) første mens dag. Var på kontroll dag 10 for å sjekke slimhinnen og at det ikke er voksende folikler på gang. Slimhinnen må være over 7mm på Riksen. Denne dagen begynte jeg også på Crinone (1000-lapp for 14 dager). Vet andre kan gå på annen type progesteron. Egget skal tines opp i morgen, dag 14 i syklusen min. Er så spent at jeg ikke vet helt hvor jeg skal gjøre av meg. Vi har kun ett egg på frys, så det må jo bare gå bra ;) Prøver også å forberede meg på det værste. Kjedelig blir det om det ikke går uansett hvor "forberedt" jeg er..

Er selv på riks, skal på samme medisiner som deg når jeg får mens i mars. 

Hadde du noen bivirkninger av pyrgonova?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Aaa08 skrev:

Er selv på riks, skal på samme medisiner som deg når jeg får mens i mars. 

Hadde du noen bivirkninger av pyrgonova?

Etter 5 dager ble jeg skikkelig kvalm og var det i 5 dager. Våknet flere ganger om natta at jeg var så kvalm. Det ga seg etter jeg begynte på crinone👍 Men ikke alle som blir kvalme, så håper du er en av de😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men en ting jeg lurer på... Hadde en perfekt slimhinne sist... Og progynova er jo for å den til å være over 7 mm... Så hvis den var bra sist, så er det nok ikke det som er problemet hos meg vel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på rugedag 15. i dag, og skal teste med blodprøve i morgen. Er så spent at jeg holder på å sprekke! Og samtidig så redd for nedturen jeg vet kommer dersom jeg ikke er gravid. Føler virkelig med dere som har fått negativ test nå ♥️ Veien føles til ekstrem lang og tung, selv om alt kommer til å være verdt det til slutt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Aaa08 skrev:

Men en ting jeg lurer på... Hadde en perfekt slimhinne sist... Og progynova er jo for å den til å være over 7 mm... Så hvis den var bra sist, så er det nok ikke det som er problemet hos meg vel? 

Det er jo mye som skal klaffe for at egget skal feste seg. Det som funker ene gangen funker kanskje ikke andre gangen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14.februar, selveste valentinesdagen, ble søknad for ivf sendt til St.Olavs i Trondheim. Så nå blir det å vente i spenning 😱😳😊💖 Da jeg ikke har noen fra før, og alderen tatt i betraktning, sa legen at vi vil bli prioritert. Jeg bare håper at vi blir blant de heldige som lykkes. Forventer ingenting, men håper og ønsker. Blir et spennende år 💖

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uttak på tirsdag (fikk kun ut ett egg, til tross for mange store follikler). Utrolig nedtur.. Dagen etter kom tlf om at dette ene egget var befruktet! Men vi skulle likevel avvente å reise til klinikken før vi hadde fått tlf dagen etter, om det hadde delt/utvikler seg normalt. Små sjanser med bare det ene egget å satse på.. men telefonen kom og i går fikk vi satt inn et todelt egg 😍 Såå glad! Da føltes de tunge dagene med medisiner og reising endelig verdt det. Og til dere som gruer dere til uttak, bare slapp av! Det gikk mye bedre enn jeg forventet i alle fall. Ikke vondt og raskt overstått :) Håper såå mye at det klamrer seg fast i livmoren og fortsetter å utvikle seg ❤️

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj!!! Egget tålte ikke opptining, så nå er det bare å vente på mensen. Skal ringe inn når den kommer for å få avtalt ny oppstart. Så nå blir det innom å kjøpe en kilo smågodt etter jobb og bunkre seg i sofaen hele helga:P Kjenner lufta ble slått ut av meg her, tar på å være i denne berg og dal banen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, tuppelene skrev:

Æsj!!! Egget tålte ikke opptining, så nå er det bare å vente på mensen. Skal ringe inn når den kommer for å få avtalt ny oppstart. Så nå blir det innom å kjøpe en kilo smågodt etter jobb og bunkre seg i sofaen hele helga:P Kjenner lufta ble slått ut av meg her, tar på å være i denne berg og dal banen. 

 

Så utrolig kjipt. Høres godt ut med smågodt  (og rødvin??). 

Jeg satt inn to stk på mandag, og denne runden må det bare klaffe, jeg blir gæren av å gjennomgå disse negative rundene med IVF.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...