Gå til innhold

Prøverør 2018


FlyBabe

Anbefalte innlegg

1 time siden, tuppelene skrev:

Hei. De har nok full kontroll, for de regner ut etter gjennomsnittlig syklus lengde. Eller passer det ikke med sykluslengden din?  Når vi går på nesespray og sprøyter styrer de hele syklusen vår. Det kan også hende at man må inn på flere kontroller hvis eggposene ikke vokser som tenkt, kan variere mye fra person til person. Så tiden man går på medisiner kan variere.. og da varierer "sykluslengden" også. Er du veldig usikker på regningen deres ville jeg nok ringt og forhørt meg for å være på den sikre siden ;) 

Ved siste og første forsøk måtte jeg få mens innen en gitt dato, og pga nesesprayen ble den litt utsatt. Rakk fristen akkurat. Blir mens litt forsinket skyver de bare uttaket til uken etter har jeg forstått. Jeg begynte på nesespray 3 uker etter mens sist gang.

Masse lykke til :)  

Satser på at de har kontroll. Bare fikk det ikke til å stemm med andre som har skrevet når de starter med medisiner osv. De regnet på dette basert på min gjennomsnittlige sykluslengde, så krysser fingrene for at mens kommer som normalt og at vi får starte som planlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, Håper mamma i 2018 skrev:

Da er man tilbake på start da :-( spontan abort her i gården. Vet at det ikke var så mye i magen enda men fy f*** for noe vonde saker. Selvfølgelig litt trøst og vite at jeg kan bli gravid. Men mest tungt:-( legen tviler på at det er noe annet en spontan abort:-( 

uff, så utrolig trist nyhet. Kan tenke meg hvor tungt dette var for deg. Stå i det, veien er langt for oss. Men jeg veldig sikker at det ordner seg for oss til slutt.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjør dere ved ul når dere har mens? Med bind/tampong. 

Anonymkode: c7633...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gjør dere ved ul når dere har mens? Med bind/tampong. 

Anonymkode: c7633...dbd

Bruker nesten bare bind jeg. Bruker tampong kanskje de få gangen vi skal ut på noe:-) så jeg brukte bind :-) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Håper mamma i 2018 skrev:

Da er man tilbake på start da :-( spontan abort her i gården. Vet at det ikke var så mye i magen enda men fy f*** for noe vonde saker. Selvfølgelig litt trøst og vite at jeg kan bli gravid. Men mest tungt:-( legen tviler på at det er noe annet en spontan abort:-( 

Så trist, føler med deg 😥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Håper mamma i 2018 skrev:

Da er man tilbake på start da :-( spontan abort her i gården. Vet at det ikke var så mye i magen enda men fy f*** for noe vonde saker. Selvfølgelig litt trøst og vite at jeg kan bli gravid. Men mest tungt:-( legen tviler på at det er noe annet en spontan abort:-( 

Uff, å nei. Å oppleve en spontanabort etter all kampen for å bli gravid først er forferdelig. Det er helt grusomt og kjennes så utrolig urettferdig. Mange, mang klemmer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Positiv test her på rugedag 12 med innsett av blastocyst. Måtte bare spiren sitte. Har mye bedre følelse nå enn den gangen i fjord da det endte i en MA da jeg følte de var noe galt helt fra start. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Butter skrev:

Positiv test her på rugedag 12 med innsett av blastocyst. Måtte bare spiren sitte. Har mye bedre følelse nå enn den gangen i fjord da det endte i en MA da jeg følte de var noe galt helt fra start. 

Hva er blastocyst? Og hva er forskjell på medisinsk abort og spontan abort.? 

Nå spørr jeg sikkert kjempe dumt. :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Håper mamma i 2018 skrev:

Bruker nesten bare bind jeg. Bruker tampong kanskje de få gangen vi skal ut på noe:-) så jeg brukte bind :-) 

Takk for svar! :-) 

bruker nesten bare bind selv... lurer bare på hvordan jeg skal gjøre det.. 🙊😅 Gyn har ikke noen forheng man skifter bak så trusa blir liksom liggende fremme🙈 

 

att det går ann å beskymre seg så mye for en Ul time🙈🙈😅

Anonymkode: c7633...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Håper mamma i 2018 skrev:

Hva er blastocyst? Og hva er forskjell på medisinsk abort og spontan abort.? 

Nå spørr jeg sikkert kjempe dumt. :-) 

Blastocyst er når embryoet er dyrket i fem dager før innsett. I tilfeller hvor det er hensiktsmessig kan de da være mer sikre på kvaliteten på det embryoet de tilbakefører. Risken er at flere kan falle fra før innsett. 

MA står for misser abortion. Fosteret/embryoet dør uten at kroppen merker det og støter ikke ut fosteret av seg selv. Skumle greier for man kan jo altså gå rundt i flere uker å tro at man er gravid, men det der inne er dødt. Med en SA støter jo kroppen graviditeten bort selv. 

Ved en MA så må du derfor enten ta medisinsk abort (pillekur) eller kirurgisk inngrep for å få i gang selve blødningen. 

Ingen spørsmål er forresten dumme 😊. Klem fra meg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Butter skrev:

Blastocyst er når embryoet er dyrket i fem dager før innsett. I tilfeller hvor det er hensiktsmessig kan de da være mer sikre på kvaliteten på det embryoet de tilbakefører. Risken er at flere kan falle fra før innsett. 

MA står for misser abortion. Fosteret/embryoet dør uten at kroppen merker det og støter ikke ut fosteret av seg selv. Skumle greier for man kan jo altså gå rundt i flere uker å tro at man er gravid, men det der inne er dødt. Med en SA støter jo kroppen graviditeten bort selv. 

Ved en MA så må du derfor enten ta medisinsk abort (pillekur) eller kirurgisk inngrep for å få i gang selve blødningen. 

Ingen spørsmål er forresten dumme 😊. Klem fra meg 

Oki. Takk :-) føler meg litt dum som ikke kan så mye om dette:-( men det kommer seg vel etter hvert spent på og høre i morgen når jeg eventuelt kan prøve frys tin forsøk. Det blir mitt siste forsøk på en liten periode da det koster så mye :-( også fikk jeg jo bare 2 egg på frys så regner med at de tiner begge :-) men men man får se hva som skjer off synes dette er kjempe tøft. Har ikke blødd så mye som jeg gjør nå på lenge men det er vel pga spontan aborten. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Tuti skrev:

Jeg kjenner noen som hat PCOS og har to barn som hun har fått med hjelp av kun medisiner, så jeg forstår ikke helt forskjellen mellom kvinner som har PCOS.

Det er vel like store forskjeller som det fins kvinner med pcos.. Når legene ikke har noe fasitsvar så har hvertfall ikke jeg det. Mange klarer fint å få barn enten på egenhånd eller ved hjelp av medisiner.. Det er frustrerende å ikke ha svar på ting, kjenner ofte på den. Men jeg har et håp, hvertfall 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klokkeblomst90
På 14.2.2018 den 23.50, Wiley skrev:

Du har rett til din frustrasjon @Klokkeblomst90 men nå er du inne i prøverør tråden og på dine innlegg ser jeg at du ikke holder på med ivf enda og heller ikke har prøvd så veldig lenge. Alle her inne har flere år med prøving, mislykkede prøverørs forsøk, operasjoner, MA ol bak seg så det er ikke lett for noen her inne. Vi skjønner alle at negative tester er noe drit, men ha litt forståelse for at de fleste her inne kjenner litt ekstra på det når de har vært igjennom flere uker med sprøyter og hormoner og venting og regninger og tunge psykiske belastninger. Håper du aldri trenger å gå gjennom dette som vi må gjennom, og prøv heller å lufte frustrasjonene dine i andre tråder en denne. 

Obs, ser at jeg har postet feil...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.2.2018 den 21.07, Tuti skrev:

Hvem av dere har fått forklaring på hvorfor dere ikke blir gravide? Jeg har PCOS. Er det mange der ute som har det også? 

Jeg har ikke eggløsning av meg selv. Syklus stabiliserte seg aldri etter pilleslutt, og det virker ikke sm om jeg har eggløsning av meg selv i det hele tatt. Jeg fikk først beskjed om å legge på meg en -to kilo, syklusen ble noe mer stabil etter det, men uten at det hjalp. Etter ca tre års prøving begynte jeg på pergotime og jeg fikk eggløsning. Virket imidlertid som om det da ble noe tull med lutealfasen fordi mensen kom som regel da ca 8-9 dpo. Jeg ble imidlertid gravid siste måned på pergotime, men det ble en MA. Alt virket galt helt fra start med brunlig utflod allerede 2 dpo. MA oppdaget i uke 7. Det er litt over et år siden. Forsøkte så letrozol med varirerende resultat mtp EL og lutealfase. Ble ikke gravid. Er nå 4+4 etter første forsøk med prøverør ❤️. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Ayanëar skrev:

Det er vel like store forskjeller som det fins kvinner med pcos.. Når legene ikke har noe fasitsvar så har hvertfall ikke jeg det. Mange klarer fint å få barn enten på egenhånd eller ved hjelp av medisiner.. Det er frustrerende å ikke ha svar på ting, kjenner ofte på den. Men jeg har et håp, hvertfall 😊

Ja, forstår det. Jeg har det litt vanskelig akkurat nå siden jeg har prøvd med metformin, pergotime, primolut, femar, insemingering men har aldri blitt gravid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Butter skrev:

Jeg har ikke eggløsning av meg selv. Syklus stabiliserte seg aldri etter pilleslutt, og det virker ikke sm om jeg har eggløsning av meg selv i det hele tatt. Jeg fikk først beskjed om å legge på meg en -to kilo, syklusen ble noe mer stabil etter det, men uten at det hjalp. Etter ca tre års prøving begynte jeg på pergotime og jeg fikk eggløsning. Virket imidlertid som om det da ble noe tull med lutealfasen fordi mensen kom som regel da ca 8-9 dpo. Jeg ble imidlertid gravid siste måned på pergotime, men det ble en MA. Alt virket galt helt fra start med brunlig utflod allerede 2 dpo. MA oppdaget i uke 7. Det er litt over et år siden. Forsøkte så letrozol med varirerende resultat mtp EL og lutealfase. Ble ikke gravid. Er nå 4+4 etter første forsøk med prøverør ❤️. 

Lykke til 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter avbrutt fryseforsøk opplever jeg mens som veldig beskjeden etter progynova slutt. Helt ok og vanlig første dagen, andre dagen betraktelig mindre. Da pleier det til vanlig være mye hos meg. Nå ser det ut til å være enda mindre igjen🤔 Hadde masse menssmerter 1-2 dager før jeg fikk mens denne gangen. Det har jeg heller aldri til vanlig, men skjønner kroppen reagerer på pillestopp og begynner å jobbe for å få mens. 

Erfaringer? Er det så enkelt som at jeg i teorien egentlig er midt i syklusen og kroppen ikke følger helt med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på kontroll og må øke dosen til 225ie (puregon) i tre dager før det blir ny kontroll. Blir nok uttak tidlig neste uke tror jeg. Er egentlig rimelig fornøyd med at jeg har hatt veldig lite bivirkninger og formen er helt fin. Det gjør definitivt mest vondt i lommeboken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...