Gå til innhold

Sambo vil ha ekteskap uten registrering/papirer, hva vil det si? Er så lei meg...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil gifte meg av følgende årsaker: 
1) Ed under Gud for å vise dedikasjon og løfte om livslang kjærlighet 
2) At ingen andre kan gifte seg med han siden han er gift med meg (inntil man evn har blitt enige om en skillsmisse) 
3) For å "offentliggjøre" forholdet vårt som låst og gift, og kontraktbundet. 

Kjæresten min vil at vi skal ha en uoffisiell seremoni og at ekteskapet ikke skal være registrert, og jeg føler at da faller hele poenget og vitsen med det bort? Han bruker som argument at han har gjeld , men jeg vet jo at hans tidligere gjeld ikke påvirker min formue så lenge gjelden er fra før ekteskapet og vi ikke kjøper noe felles formue(hus i hans eller begges navn). Han sier at "det er vel det samme så lenge vi bare booker en prest uansett" , men er det egentlig det samme?

Jeg føler at det blir en latterliggjøring og useriøs etterligning av giftemål bare for å tilfredstille mitt ønske om giftemål, jeg frykter at han egentlig ikke vil binde seg til meg og uten å være gift på papiret føler jeg at han kan stikke av når som helst uten at vi har jobbet for å få ting til å fungere og evn gått sammen om en skillsmisse? Det er vondt for meg å tenke på å ikke stå i en kirke å gi løftene, jeg tviler på noen kirke vil gjøre et uoffisielt ekteskap uten papirer... 

Hva utgjør de viktigste forskjellene på å være gift på papiret, og å være gift uoffissielt? Jeg vil ha en slags kontrakt i det minste og ikke bare en liksom-prest og liksom-seremoni og ikke noen andre offisielle greier enn en ring... 
Hva ville dere følt og gjort og argumentert med for å få et ordentlig ekteskap? 
 

Anonymkode: 29c05...400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en samboer som ikke vil gifte seg i det hele tatt, men foreldrene hans gjorde det du nevner over for ikke lenge siden. Selv skjønner jeg ikke vitsen, så spent på tilbakemeldingene på denne.

Anonymkode: 67702...019

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva innebærer det å ikke være registret? Går det virkelig an å være gift uten at det blir registret noe sted`? Har aldri hørt om det en gang.
Offentlige kontorer må jo registrere ekteskapet, det gir jo visse rettigheter, Jeg forstår ikke dette, kan du forklare?

Anonymkode: 54c4c...eaf

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde noen mann kommet hit med et slikt ønske så hadde han fått beskjed om å reise og ryke. Hva er hensikten om det skulle være mulig å gifte seg uten å være gift på papiret? 

Vil han ha samboerkontrakt og gjensidig testament da? Hvis ikke han vil ha dette heller, så betyr det at han vil være fri til å gå når det passer han. Pass bare på at du da ikke sitter i kvinnefella og bare eier noe pynt og klærne dine. 

Anonymkode: 01ace...f0d

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke helt poenget med dette jeg. Enten så vil han gifte seg og da gjøres det på den skikkelige måten eller så vil han ikke.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener du ekteskap inngått i Moske? Det finnes ingen andre former for papirløse ekteskap.

Han der hadde jeg skydd som fy. Religiøse ekteskap er useriøse og mannen kan skille seg fra deg ved kun si tre ord foran deg og med ingen vitner. Så sitter du der med barn og alt og skal forklare nav osv får du bare problemer.

En annen ting er og at denne form for ekteskap også benyttes av menn som bare vil ha sex.

Anonymkode: 78f00...1cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så teit. Hvis han ikke bryr seg om giftemål, så er det ikke så ille å bare gifte seg skikkelig og get over it. Fort gjort, og det er jo det beste/mest logiske å gjøre, mtp arv osv. 

Anonymkode: 58986...c0f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du ekteskap inngått i Moske? Det finnes ingen andre former for papirløse ekteskap.

Han der hadde jeg skydd som fy. Religiøse ekteskap er useriøse og mannen kan skille seg fra deg ved kun si tre ord foran deg og med ingen vitner. Så sitter du der med barn og alt og skal forklare nav osv får du bare problemer.

En annen ting er og at denne form for ekteskap også benyttes av menn som bare vil ha sex.

Anonymkode: 78f00...1cb

Nei, vi er begge kristne og etnisk norske. Jeg vil ha kirkebryllup og alt på papiret og gjennom vanlige prosedyrer, 
han vil ikke at vi skal være gift på noe papir men sier vi bare kan leie en prest å gjøre det ute i naturen. Jada, utebryllupp er også fint og flott, men hva i all verden gir det meg av trygghet å gjennomføre en seremoni som ikke blir regsitrert på noe papir og i noe system?! For man kan vel ikke ha et "uregistrert ekteskap" men allikevel ha en gyldig kontrakt seg i mellom? 

Jeg frykter nettopp det du sier der... Jeg tviler ikke på at han elsker meg, men jeg frykter at han ikke ser på dette som noe livslangt (selv om han sier det) slik jeg gjør og tar det like seriøst som meg. Vi har for så vidt vært sammen i 6 år og er i den alderen hvor alle rundt oss har barn og er gift utenom oss... 

Pr. nå så ser jeg ikke på det som aktuelt å slå opp og finne en ny, har aldri passet så bra med noen som med han, men det opprører meg at han virker å ta formaliteten rundt forholdet så useriøst. Hva kan jeg bruke som argumenter for at han forstår at et giftemål skal være et ordentlig giftemål?! Om han virkelig ikke vil så er det dumpegrunn for meg, for dette er det viktigste målet med et forhold generelt for meg.
 

Anonymkode: 29c05...400

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda det er mulig å bare ha sermoni og ikke inngå papirarbeidet, mange gjør det blant annet om de ønsker å gifte seg i utlandet og papirarbeidet ikke er mulig, men det kan gjøres hjemme istedet. 

Du for heller si alt eller ingenting TS om dette er viktig for deg. Du må også huske at svik kan skje uansett om man er gift eller ei.

 

 

......Kanskje vil han spille i lotto men ikke dele gevinsten :P 

Anonymkode: 2aca6...00f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller, kristne/åndelige. Han kan gjerne tenke seg bryllup viet av indianere eller sjamaner også, men jeg har sagt prest og han sier greit :P 

Anonymkode: 29c05...400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev:

Forstår ikke helt poenget med dette jeg. Enten så vil han gifte seg og da gjøres det på den skikkelige måten eller så vil han ikke.

Enig, han SIER jo at han vil , men jeg føler at han sier det bare for å "lokke meg til å bli" siden han ikke vil gå all inn med et skikkelig ekteskap. 

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud så teit. Hvis han ikke bryr seg om giftemål, så er det ikke så ille å bare gifte seg skikkelig og get over it. Fort gjort, og det er jo det beste/mest logiske å gjøre, mtp arv osv. 

Anonymkode: 58986...c0f

Ikke sant! Jeg har prøvd å forklare han hvor viktig det er for meg og at jeg ikke ser noe poeng med et forhold der man ikke skal gifte seg, men han hevder at det blir det samme bare at det ikke blir registrert, at det betyr det samme og han spiller på at det er under Gud som er viktigst (jeg er mer troende enn han men han tror også men praktiserer ikke slik jeg gjør) og at systemet er noe som bare vil slaveholde oss og ikke noe han vil forholde seg til og registrere noe hos. Jeg spør hvorfor og da bruker han dette med en gammel gjeld som argument, men han hører ikke når jeg sier at den ikke vil påvirke meg, da argumenterer han med at "jamen er det ikke Gud som skal se det da, han trenger jo ikke noe papir blabla" ! 

Hvilke fordeler gir registrert giftemål i forhold til uregistrert, og eventuelt ulemper , slik at jeg kan legge det frem for han i en slags "for og mot" liste med argumenter og punkter? 

Anonymkode: 29c05...400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil gifte meg av følgende årsaker: 
1) Ed under Gud for å vise dedikasjon og løfte om livslang kjærlighet 
2) At ingen andre kan gifte seg med han siden han er gift med meg (inntil man evn har blitt enige om en skillsmisse) 
3) For å "offentliggjøre" forholdet vårt som låst og gift, og kontraktbundet. 

Kjæresten min vil at vi skal ha en uoffisiell seremoni og at ekteskapet ikke skal være registrert, og jeg føler at da faller hele poenget og vitsen med det bort? Han bruker som argument at han har gjeld , men jeg vet jo at hans tidligere gjeld ikke påvirker min formue så lenge gjelden er fra før ekteskapet og vi ikke kjøper noe felles formue(hus i hans eller begges navn). Han sier at "det er vel det samme så lenge vi bare booker en prest uansett" , men er det egentlig det samme?

Jeg føler at det blir en latterliggjøring og useriøs etterligning av giftemål bare for å tilfredstille mitt ønske om giftemål, jeg frykter at han egentlig ikke vil binde seg til meg og uten å være gift på papiret føler jeg at han kan stikke av når som helst uten at vi har jobbet for å få ting til å fungere og evn gått sammen om en skillsmisse? Det er vondt for meg å tenke på å ikke stå i en kirke å gi løftene, jeg tviler på noen kirke vil gjøre et uoffisielt ekteskap uten papirer... 

Hva utgjør de viktigste forskjellene på å være gift på papiret, og å være gift uoffissielt? Jeg vil ha en slags kontrakt i det minste og ikke bare en liksom-prest og liksom-seremoni og ikke noen andre offisielle greier enn en ring... 
Hva ville dere følt og gjort og argumentert med for å få et ordentlig ekteskap? 
 

Anonymkode: 29c05...400

De viktigste forskjellene er jo at uten ekteskapskontrakt så er dere fortsatt bare samboere. Seremonien er ikke det som avgjør om man er gift eller ikke, så en bryllupsfest uten kontrakt blir bortkastede penger 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva innebærer det å ikke være registret? Går det virkelig an å være gift uten at det blir registret noe sted`? Har aldri hørt om det en gang.
Offentlige kontorer må jo registrere ekteskapet, det gir jo visse rettigheter, Jeg forstår ikke dette, kan du forklare?

Anonymkode: 54c4c...eaf

Nemlig! Forstår ikke dette selv!  Han har ikke noe forklaring, han sier bare at "det blir jo det samme så lenge vi har en prest og noe familie der og gir ringer". Han skjønner ikke , eller vil ikke skjønne fordi det er noe han skjuler av intensjoner, at det ikke blir det samme! 

Hilsen ts :(

Anonymkode: 29c05...400

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Mystix skrev:

Nei, det er et lekeekteskap.  

Det er sånn jeg føler det også :(

Hva kan jeg si????? Jeg har tatt det opp to ganger nå at jeg ikke syns det er greit , sagt at jeg vil ha et vanlig, ordentlig, formellt ekteskap , og da avfeier han det bare og sier at "det blir jo det samme blabla det er jo ringene som betyr noe blabla"... 

Hvordan kan jeg legge frem dette nok en gang uten at han skal se på meg som en krevende bridezilla? 

Anonymkode: 29c05...400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er sånn jeg føler det også :(

Hva kan jeg si????? Jeg har tatt det opp to ganger nå at jeg ikke syns det er greit , sagt at jeg vil ha et vanlig, ordentlig, formellt ekteskap , og da avfeier han det bare og sier at "det blir jo det samme blabla det er jo ringene som betyr noe blabla"... 

Hvordan kan jeg legge frem dette nok en gang uten at han skal se på meg som en krevende bridezilla? 

Anonymkode: 29c05...400

Det er ikke bare en følelse ts. Ekteskap uten papirer er ikke et ekteskap

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan gifte dere på skikkelig vis, og ha særeie. På den måten er du helt trygg for gjelden hans. Det tror jeg ikke at du er om dere ikke har særeie. Man beholder verdier man tar med seg inn i ekteskapet, men kommer det en kreditor som krever ham mens dere er gift, og uten særeie, så tror jeg ikke at du og de verdier dere opparbeider dere mens dere er gift blir spart. Så uten særeie er det ikke lurt for deg å bli gift med en som har gjeld, om den er betydelig. Dere kjøper et hus, det stiger 200000 kr, og de kan ta både hans og din del av verdiøkning. Dårlig deal for deg! Med særeie er din del alltid trygg, selv om ordentlig gift. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har et fundamentalt forskjellig syn på hvordan et forhold skal reguleres. Dette kan fort bli en kreftsvulst i forholdet som til slutt får det til å sprekke. Hvis dere begge og ikke bare du føler at det er dette forholdet som er riktig bør dere prate sammen om hvordan dette kan utvikle seg og eventuelt søke råd hos en ekspert. Det vanlige er at man kommer frem til en løsning begge aksepterer. Og ikke bare på liksom, men føler at man både har gitt og fått noe. Det han foreslår betyr ingen ting dessverre, alt blir bare på liksom.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er sånn jeg føler det også :(

Hva kan jeg si????? Jeg har tatt det opp to ganger nå at jeg ikke syns det er greit , sagt at jeg vil ha et vanlig, ordentlig, formellt ekteskap , og da avfeier han det bare og sier at "det blir jo det samme blabla det er jo ringene som betyr noe blabla"... 

Hvordan kan jeg legge frem dette nok en gang uten at han skal se på meg som en krevende bridezilla? 

Anonymkode: 29c05...400

Det er ingenting du kan si. Han vil ikke gifte seg. Punktum.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...