Gå til innhold
Carina Maria

Vi som tar avstand til bloggere som blogger om kosmetiske behandlinger - Hva må og kan gjøres for å stoppe denne trenden?

Anbefalte innlegg

Forrest
19 timer siden, reiseglad skrev:

Nei, ikke i denne tråden. Her skal det diskuteres "hva må og kan gjøres for å stoppe denne trenden?" Ref overskriften. Har du et godt innspill her, Lovelulu?

Det hadde kanskje vært en ide å laget en ny tråd, denne har jo tredje overskriften nå, og innholdet henger jo ikke på greip. Å forandre overskriften for å diskutere noe helt annet en det var i utgangspunktet, gjør at det blir bare tull.

Nytt emne, ny tråd. Og det blir enklere for alle å være med å diskutere. Man kan heller ikke bestemme hvem som skal være med å diskutere, eller at alle skal være enig med ts, da har man ikke noe på et diskusjonsforum å gjøre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lovelulu
3 timer siden, Den røde fare skrev:

Nei, det er helt greit du er for, men ha litt bedre argumenter enn at det er ytringsfrihet og du gjør som du vil. Man kommer ingen vei i en diskusjon om den ene parten gjentar seg selv med dårlige asgumenter. PRØV å tenk LITT annerledes i forhold til bloggere og kosmetiske behandlinger, så kanskje du kommer med noe mer meningsfylt her.

Tror nok uansett hva jeg kommer med i denne diskusjonen blir det ikke bra nok. Jeg har kommet med masse argumenter, men at de ikke er nok meningsfylt for dere her, er strengt tatt ikke mitt problem.

Endret av Lovelulu

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kollontaj
10 timer siden, Lovelulu skrev:

Nei «vi» rosa bloggere er jo alle dum som et brød 🤪 

Ok.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
orfeus
16 minutter siden, Lovelulu skrev:

Tror nok uansett hva jeg kommer med i denne diskusjonen blir det ikke bra nok. Jeg har kommet med masse argumenter, men at de ikke er nok meningsfylt for dere her, er strengt tatt ikke mitt problem.

Det er jo ikke så greit når du ikke vil begrunne/forklare argumentene og heller ikke vil svare på noen enkle spørsmål som kunne underbygget dine synspunkter:

- Du sier du er for kosmetiske behandlinger (det er helt greit, man kan mene akkurat hva man vil og gjennomgå akkurat så mange behandlinger man vil så lenge man ikke bryter norsk lov), men du vil ikke forklare hvorfor du mener det er en menneskerett for bloggere å skrive om sine kosmetiske inngrep.

- Du vil heller ikke fortelle hvilke kilder du lener deg til når du påstår at bloggerne ikke påvirker leserne sine. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lovelulu
41 minutter siden, orfeus skrev:

Det er jo ikke så greit når du ikke vil begrunne/forklare argumentene og heller ikke vil svare på noen enkle spørsmål som kunne underbygget dine synspunkter:

- Du sier du er for kosmetiske behandlinger (det er helt greit, man kan mene akkurat hva man vil og gjennomgå akkurat så mange behandlinger man vil så lenge man ikke bryter norsk lov), men du vil ikke forklare hvorfor du mener det er en menneskerett for bloggere å skrive om sine kosmetiske inngrep.

- Du vil heller ikke fortelle hvilke kilder du lener deg til når du påstår at bloggerne ikke påvirker leserne sine. 

Jeg har sagt det 100 ganger før til deg at jeg har forklart og begrunnet mine synspunkter her i tråden før. Derfor trenger du ikke gnåle om dette mer. Jeg har ingen kilder, jeg har mine meninger, og det får være nok. Må man ha kilder å vise til for å ha en mening? Nei! Fortsett å diskutere deres meninger mot kosmetiske behandlinger nå, og glem meg og mine meninger. Det er nok best 😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
orfeus
1 time siden, Lovelulu skrev:

Jeg har sagt det 100 ganger før til deg at jeg har forklart og begrunnet mine synspunkter her i tråden før. Derfor trenger du ikke gnåle om dette mer. Jeg har ingen kilder, jeg har mine meninger, og det får være nok. Må man ha kilder å vise til for å ha en mening? Nei! Fortsett å diskutere deres meninger mot kosmetiske behandlinger nå, og glem meg og mine meninger. Det er nok best 😊

Jeg kan altså ikke finne hverken begrunnelser for at det er bloggernes rett til å promovere kosmetiske inngrep/behandlinger uten omtanke for det etiske - eller forklaring på at mennesker ikke blir påvirket av det de ser/leser i bloggene. Hvis jeg oversett dette, er det beklagelig, men kan du være så snill å repetere/ sitere disse innleggene?

(Jeg vet ikke hva jeg skal mene om det med «gnåling». I min jobb er det vanlig, i en diskusjon, å forvente svar på konkrete spørsmål, og det anses som ufint å si at folk gnåler når de ber om en utdypning. Utdypninger har jo en funksjon; å gjøre et argument mer forståelig for andre.)

Endret av orfeus

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Honey Dew
På 8.12.2017 den 1.32, Lovelulu skrev:

Carina Maria: Tror du virkelig at dette kan stoppes? Nei det går aldri, og bra er det. Vi lever i et fritt land, og bestemmer selv hva vi ønsker og ikke ønsker å gjøre i livet.

Enig med deg der. En kan ikke og skal ikke bestemme hva andre voksne skal mene og gjøre.

Sålenge det er lovlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lovelulu
2 timer siden, orfeus skrev:

Jeg kan altså ikke finne hverken begrunnelser for at det er bloggernes rett til å promovere kosmetiske inngrep/behandlinger uten omtanke for det etiske - eller forklaring på at mennesker ikke blir påvirket av det de ser/leser i bloggene. Hvis jeg oversett dette, er det beklagelig, men kan du være så snill å repetere/ sitere disse innleggene?

(Jeg vet ikke hva jeg skal mene om det med «gnåling». I min jobb er det vanlig, i en diskusjon, å forvente svar på konkrete spørsmål, og det anses som ufint å si at folk gnåler når de ber om en utdypning. Utdypninger har jo en funksjon; å gjøre et argument mer forståelig for andre.)

Jeg har ikke mer å si eller utdype om dette. Jeg har sagt hva jeg mener mange sider bak her. Jeg vil tro det er ganske så enkelt å forstå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
orfeus

Det er ikke noen vits i å ha en faktabasert diskusjon med synsere, det har jeg skjønt nå. 

268C7CF6-34F7-405C-BE16-EA0757414043.jpeg

Endret av orfeus

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
princesse
Akkurat nå, orfeus skrev:

😂😂😂

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Carina Maria
8 timer siden, orfeus skrev:

Det er ikke noen vits i å ha en faktabasert diskusjon med synsere, det har jeg skjønt nå. 

Genialt ordtak :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lovelulu
På 10.12.2017 den 19.17, Forrest skrev:

Det hadde kanskje vært en ide å laget en ny tråd, denne har jo tredje overskriften nå, og innholdet henger jo ikke på greip. Å forandre overskriften for å diskutere noe helt annet en det var i utgangspunktet, gjør at det blir bare tull.

Nytt emne, ny tråd. Og det blir enklere for alle å være med å diskutere. Man kan heller ikke bestemme hvem som skal være med å diskutere, eller at alle skal være enig med ts, da har man ikke noe på et diskusjonsforum å gjøre.

Enig!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   1 medlem

• princesse

Artikler fra forsiden