Gå til innhold

Vi som tar avstand til bloggere som blogger om kosmetiske behandlinger - Hva må og kan gjøres for å stoppe denne trenden?


Gjest Carina Maria

Anbefalte innlegg

44 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Skriver du kun for å provosere?

Nei! Jeg mener det helt oppriktig! Har jeg ikke lov å mene hva jeg vil?..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Lovelulu skrev:

Nei! Jeg mener det helt oppriktig! Har jeg ikke lov å mene hva jeg vil?..

Nei, ikke i denne tråden. Her skal det diskuteres "hva må og kan gjøres for å stoppe denne trenden?" Ref overskriften. Har du et godt innspill her, Lovelulu?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, reiseglad skrev:

Nei, ikke i denne tråden. Her skal det diskuteres "hva må og kan gjøres for å stoppe denne trenden?" Ref overskriften. Har du et godt innspill her, Lovelulu?

Så i denne tråden må man mene det dere som er imot kosmetiske behandlinger mener?.. Jeg har hatt mange gode innspill, men ikke det dere som er imot mener er gode inspill........Det går ikke å stoppe denne trenden, det er enda et inspill fra meg!

Endret av Lovelulu
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
3 minutter siden, Lovelulu skrev:

Så i denne tråden må man mene det dere som er imot kosmetiske behandlinger mener?.. Jeg har hatt mange gode innspill, men ikke det dere som er imot mener er gode inspill........Det går ikke å stoppe denne trenden, det er enda et inspill fra meg!

Det er ikke en god debatt når du hele tiden sier at du er for men det går an og reflektere over påvirkningen bloggere som bruker botox, restilan utsetter usikre yngre jenter for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Carina Maria skrev:

Det er ikke en god debatt når du hele tiden sier at du er for men det går an og reflektere over påvirkningen bloggere som bruker botox, restilan utsetter usikre yngre jenter for. 

Her er et innspill: Ikke la døtrene deres ha tilgang til internett, så kan de ikke få lest blogger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
9 minutter siden, Lovelulu skrev:

Her er et innspill: Ikke la døtrene deres ha tilgang til internett, så kan de ikke få lest blogger.

Det er ikke bare oss foreldre som har ansvar men vi har ansvar for og støtte opp om ungene våre slik at dem får selv tillit og trygghet til sin egen kropp og utseende og at dem aksepterer seg selv. 

Hva kan bloggerne gjøre? 

Klarer du og svare på det eller går du i forsvars posisjon fordi du ikke har et svar og gi? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Carina Maria skrev:

Det er ikke bare oss foreldre som har ansvar men vi har ansvar for og støtte opp om ungene våre slik at dem får selv tillit og trygghet til sin egen kropp og utseende og at dem aksepterer seg selv. 

Hva kan bloggerne gjøre? 

Klarer du og svare på det eller går du i forsvars posisjon fordi du ikke har et svar og gi? 

Jeg er jo for at bloggere blogger om dette, så jeg er vel ikke den riktige å spørre om det..

Endret av Lovelulu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hvert som tråden blir lengre er det ingen tvil om at rosabloggerne ikke er i stand til å forstå hva de gjør, derfor må ansvaret flyttes over på for eksempel Blogg.no. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, orfeus skrev:

Etter hvert som tråden blir lengre er det ingen tvil om at rosabloggerne ikke er i stand til å forstå hva de gjør, derfor må ansvaret flyttes over på for eksempel Blogg.no. 

Men blogg.no tjener jo penger på det så de gir vel blanke f...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, orfeus skrev:

Etter hvert som tråden blir lengre er det ingen tvil om at rosabloggerne ikke er i stand til å forstå hva de gjør, derfor må ansvaret flyttes over på for eksempel Blogg.no. 

Nei «vi» rosa bloggere er jo alle dum som et brød 🤪 

Endret av Lovelulu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Lovelulu skrev:

Jeg er jo for at bloggere blogger om dette, så jeg er vel ikke den riktige å spørre om det..

Hva gjør du her i denne tråden? Du er for, dette er en tråd for de imot. Diskusjonen kommer ingen vei, takket være dine innspill som ikke har en dritt her å gjøre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, princesse skrev:

Men blogg.no tjener jo penger på det så de gir vel blanke f...

De kan fint tjene penger på bloggerne likevel, det er bare å gi dem noen regler om hva som er lov og hva som ikke er lov, og gi dem saftige bøter når de bryter reglene. Noen få av dem tjener så bra at bøter alene ikke er nok straff, derfor burde bloggene i tillegg merkes på en eller annen måte dersom de bryter de etiske reglene. For eksempel: De kan få tre advarsler før det blir bot, tre ganger bot og bloggen stenges helt. De bøtene bør være såpass at det svir skikkelig hos den vanlige blogger; gjerne femti tusen eller mer. Toppbloggerne har dette som yrke og vil raskere forstå hva som er lurt / ikke så lurt, at det ikke er så bra med banner tvers over headingen hvor det står at de er lovbrytere = kriminelle.

Det største problemet er unnfallenheten hos diverse medieplattformer, inkludert tabloidavisene, men dersom bloggene blir mer etiske, renere, vil avisene ikke ha noen «glede» av å klippe og lime fra bloggene, slik de gjør nå.

Når noen her sier kosmetiske inngrep er en trend som ikke kan endres på, så er jeg sterkt uenig. Jo mindre det blir omtalt, jo mindre påvirkes folk og trenden vil snu. 

Halvgamle damer som ikke vil godta at de er blitt halvgamle damer - kan sprøyte og skjære så mye de vil, men de bør være voksne nok til å ikke henge opp plakater av seg selv på alle gatehjørner: «Se på meg, jeg har cash nok til å sprøyte inn nervegift i ansiktet!» For hvorfor ellers skal de skrive om det i en blogg? Det er jo kun for å få oppmerksomhet, og det å legge ut slike bilder på nettet er det samme som å henge opp plakater.

Sånn. Nå skal jeg ikke si mer om den saken i dag. Kun en ting til: Det finnes en del blogger som jeg får helt vondt av. Det er så leit å se hvordan de hermer etter hverandre og aller mest etter damene på topplisten, og damene på topplisten blir mer og mer egosentrerte og hule. Kanskje man skulle starte en antirosablogg-kampanje?

Endret av orfeus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
36 minutter siden, princesse skrev:

Men blogg.no tjener jo penger på det så de gir vel blanke f...

Det virker som om blogg.no er for komersiell og dem tjener penger på og la bloggerne blogge om kosmetiske behandlinger. Jeg mener det må et tydelig lov endring til som gjør at bloggere ikke får blogge om kosmetiske behandlinger og plastiske operasjoner. 

Vi som er mot at bloggerne blogger om slikt kan legge press på regjeringen slik at vi blir hørt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Carina Maria skrev:

Det virker som om blogg.no er for komersiell og dem tjener penger på og la bloggerne blogge om kosmetiske behandlinger. Jeg mener det må et tydelig lov endring til som gjør at bloggere ikke får blogge om kosmetiske behandlinger og plastiske operasjoner. 

Vi som er mot at bloggerne blogger om slikt kan legge press på regjeringen slik at vi blir hørt. 

Vi får jo aldri gjort noe med subkulturer på nettet, men vi kan kanskje legge press på våre folkevalgte slik at de må gjøre en endring i loven. Markedsføringsloven er klar, men når bloggplattformen rett ut svarer at de ikke har noe ansvar, så er det noe som skurrer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at i fremtiden vil folk se tilbake på denne tidens skjønnhetsideal på samme måte som vi i dag ser på snøring av føtter i gamle-Kina. Grotesk og misdannende, og uten at man klarer å fatte at man så noe skjønnhet i det. Men da er det antagelig erstattet med noe annet som er tilsvarende ille uansett, og sånn går no dagan. Vi mennesker er noen rare skapninger.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, B.S skrev:

Hva gjør du her i denne tråden? Du er for, dette er en tråd for de imot. Diskusjonen kommer ingen vei, takket være dine innspill som ikke har en dritt her å gjøre.

Så jeg får skylden for at dere som er imot ikke kommer lenger i diskusjonen? Haha.. Men for all del bare gi meg skylden, dere er jo flinke til det 😁 Så her må man være imot kosmetiske behandlinger for å ha rett til en mening om dette. Verdt å merke seg folkens om det er flere som leser og er for. Ikke kommenter!

Endret av Lovelulu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan du lese innledningen til innlegget, og si at du ikke forstod hva jeg mente? Dette er en tråd for de imot. Ikke en tråd om for og imot!! Verdt å merke seg hva man ønsker diskutert eller? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syna det skal være rom for alle i denne tråden jeg, også de som er for. Blir jo litt kjedelig diskusjon om alle er enige. Jeg syns det er interessant å høre de som er for sine meninger også selv om jeg personlig er imot at unge folk noe særlig under 30 gjør det. Og ihvertfall at de blogger om det pga signalene det gir. Det er helt annerledes at en dame på 45 gjør det enn at en jente på 20 gjør det, men jeg syns uansett man bør la være å blogge om det selv om unge jenter neppe leser bloggene til damer på sin mors alder. Det er ikke bare unge jenter som er usikre og har dårlig selvtillit, men mange godt voksne damer også. Selvfølgelig er presset verst for de unge, men mange voksne sliter også. Jeg sliter selv med selvtilliten og vet ikke hvordan jeg vil takle å få rynker når den tid kommer. Kanskje vil jeg glatte ut sinnarynka med Restylane, kanskje ikke. Men noe som er 100% sikkert er at jeg aldri i verden ville fylt opp lepper og kinnbein og overdrevet behandlingen. Det måtte i så fall blitt kun i de dypeste rynkene, ikke i små smilelinjer og linjer under øynene. Jeg vil ikke ha et oppblåst og mimikkløst ansikt. Aldri i verden. Jeg tror ikke jeg kommer til å fylle ut dype rynker heller, men man vet aldri. I utgangspunktet er jeg altså imot sånne behandlinger, men som sagt, man vet aldri hvordan man reagerer når man er der selv. Jeg er nå 34 år og har aldri sprøytet noe i trynet eller andre steder. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, B.S skrev:

Kan du lese innledningen til innlegget, og si at du ikke forstod hva jeg mente? Dette er en tråd for de imot. Ikke en tråd om for og imot!! Verdt å merke seg hva man ønsker diskutert eller? 

Har forstått. Dere ønsker kun innspill fra de som er imot kosmetiske behandlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Lovelulu skrev:

Har forstått. Dere ønsker kun innspill fra de som er imot kosmetiske behandlinger.

Nei, det er helt greit du er for, men ha litt bedre argumenter enn at det er ytringsfrihet og du gjør som du vil. Man kommer ingen vei i en diskusjon om den ene parten gjentar seg selv med dårlige asgumenter. PRØV å tenk LITT annerledes i forhold til bloggere og kosmetiske behandlinger, så kanskje du kommer med noe mer meningsfylt her.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...