Gå til innhold

Vi som tar avstand til bloggere som blogger om kosmetiske behandlinger - Hva må og kan gjøres for å stoppe denne trenden?


Gjest Carina Maria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Carina Maria
4 timer siden, Honey Dew skrev:

Jeg kan ikke se forskjellen om det er en blogger eller en klinikk som reklamerer for kosmetisk behandling. Det popper jo opp reklame for diverse plastiske operasjoner fra klinikker over alt. 

Skal bloggerne taes, skal også klinikkene taes

Jeg er enig med deg for jeg mener oxo at både bloggere og klinikker som reklamerer for kosmetisk behandling må klages inn og tas. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria

Som foreldre og voksne har vi ansvar for og lære barna våre viktige verdier i livet og med viktige verdier her mener jeg og støtte barna sånn at dem får selv tillit til sitt eget utseende og det er viktig at dem får vite at naturlig skjønnhet er det som er ekte. Det er viktig at foreldre som er mot kosmetiske behandlinger oxo forteller barna at slik behandling ikke er til hjelp for noe og det er viktig og fortelle dem skade virkningene man kan få og bruke botox og restilane. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
8 timer siden, Lovelulu skrev:

Men en 14 år gammel jente får uansett ikke tatt kosmetiske behandlinger eller operasjoner, så hva har det å si om hun har lyst til det? Jenta kommer jo garantert til å ha helt annet syn på det når hun blir 18 år. Dere undervurderer unge voksne noe vanvittig, de har jo et hode å tenke med når de er 18 år også, og har helt sikkert andre tanker og verdier når de er 18 år enn da de var 14 år. Dere lager jo et stort problem av noe som egentlig ikke er noe problem..Det er også umulig å beskytte en 14 åring mot alt en ikke liker her i verden, og det finnes alltid en mulighet for at noen kan gjøre ting som ikke er bra når de blir 18 år. Da mener jeg alt mulig, men heldigvis går det bra med de fleste unge mennesker. Det er en del av å vokse opp, og ta egne valg og bli selvstendig, og da kan ikke alle 14 årige jenter settes i glasshus å beskyttes mot alt som ikke er bra her i verden. Påvirkningskraften er nok ikke så stor som mange av dere tror, for til syvende og sist gjør vi ikke noe som vi ikke vil uansett, men det vi selv vil.

Serr?????

Det og bli selvstendig handler om og vere trygg på seg selv og akseptere det naturlige utseende sitt og at det og vokse opp gjør at vi får rynker som er flotte og ha. 

18 åring på papiret men fremdeles avhengig av foreldrenes veiledning i mange situasjoner. Jeg kommer aldri til og tillate at barna mine tar botox eller restilane i en alder av 18 år kommer jeg til og bli så sint at dem får ikke lov og det hjelper ikke om dem er 18 år. Dem vet ikke sitt beste. 

Det er et problem viss foreldre støtter kosmetiske behandlinger og dem er dårlige forbilder for barna sine og dem støtter det som er falskt. 

Påvirkings kraften er stor ja og det kan ikke bort forklares for det er fakta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Carina Maria skrev:

Serr?????

Det og bli selvstendig handler om og vere trygg på seg selv og akseptere det naturlige utseende sitt og at det og vokse opp gjør at vi får rynker som er flotte og ha. 

18 åring på papiret men fremdeles avhengig av foreldrenes veiledning i mange situasjoner. Jeg kommer aldri til og tillate at barna mine tar botox eller restilane i en alder av 18 år kommer jeg til og bli så sint at dem får ikke lov og det hjelper ikke om dem er 18 år. Dem vet ikke sitt beste. 

Det er et problem viss foreldre støtter kosmetiske behandlinger og dem er dårlige forbilder for barna sine og dem støtter det som er falskt. 

Påvirkings kraften er stor ja og det kan ikke bort forklares for det er fakta. 

Ja serr..Og det hjelper lite om du nekter din 18 åring noe som helst, hun er myndig og bestemmer selv uansett om du liker det eller ikke. Men råd kan du selvfølgelig gi henne. Jeg hadde heller ikke anbefalt en 18 åring kosmetisk behandling.

Endret av Lovelulu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
8 minutter siden, Lovelulu skrev:

Ja serr..Og det hjelper lite om du nekter din 18 åring noe som helst, hun er myndig og bestemmer selv uansett om du liker det eller ikke. Men råd kan du selvfølgelig gi henne. Jeg hadde heller ikke anbefalt en 18 åring kosmetisk behandling.

Det hjelper og det skal jeg love deg at det gjør og foreldre har mye og si når barna er 18 år gamle for dem trenger masse råd og veiledning selv om dem på papiret er myndige. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, Carina Maria skrev:

Det hjelper og det skal jeg love deg at det gjør og foreldre har mye og si når barna er 18 år gamle for dem trenger masse råd og veiledning selv om dem på papiret er myndige. 

 

Ja, men du bestemmer ikke hva de gjør lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
Akkurat nå, Lovelulu skrev:

Ja, men du bestemmer ikke hva de gjør lenger.

Det handler ikke om det det handler om at en 18 åring er ikke alltid i stand til og vite sitt eget beste og hvis barna mine den dagen de blir 18 år gamle sier at de vil ta retilan kommer jeg til og nekte dem og da har jeg feilet i rollen min som mamma for jeg har ikke lært dem dem grunnleggende og ekte verdier i livet.

Mine barn skal lære seg og vere sikre på seg selv sånn at dem blir mot kosmetiske behandlinger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.researchgate.net/publication/279241420_The_Effects_of_the_Media_on_Self-Esteem_of_Young_Girls

 @Lovelulu. Les! Jeg forstår ikke hvorfor du må krangle på fakta.

«It is not just peers that determine how healthy a young girl is psychologically in relation to her body; it is the ever-present media, television shows, ads, even the toys and stories that children are exposed to have negative effects on vulnerable girls.»

Endret av orfeus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Carina Maria skrev:

Det handler ikke om det det handler om at en 18 åring er ikke alltid i stand til og vite sitt eget beste og hvis barna mine den dagen de blir 18 år gamle sier at de vil ta retilan kommer jeg til og nekte dem og da har jeg feilet i rollen min som mamma for jeg har ikke lært dem dem grunnleggende og ekte verdier i livet.

Mine barn skal lære seg og vere sikre på seg selv sånn at dem blir mot kosmetiske behandlinger. 

Hva om din datter utdanner seg til sykepleier, og velger å bli kosmetisk sykepleier? Har du feilet som mor da? Hvis datteren din velger å bruke kosmetiske behandlinger, er hun vel et godt menneske meg gode verdier for det? Det høres ut som vi som er for kosmetiske behandlinger er dårlige mennesker, med dårlige verdier i livet, noe som ikke stemmer. Det er også en veldig diskriminerende holdning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, orfeus skrev:

https://www.researchgate.net/publication/279241420_The_Effects_of_the_Media_on_Self-Esteem_of_Young_Girls

 @Lovelulu. Les! Jeg forstår ikke hvorfor du må krangle på fakta.

«It is not just peers that determine how healthy a young girl is psychologically in relation to her body; it is the ever-present media, television shows, ads, even the toys and stories that children are exposed to have negative effects on vulnerable girls.»

Jeg krangler ikke. Jeg har mine meninger! Og hadde ikke du blokkert meg?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
4 minutter siden, Lovelulu skrev:

Hva om din datter utdanner seg til sykepleier, og velger å bli kosmetisk sykepleier? Har du feilet som mor da? Hvis datteren din velger å bruke kosmetiske behandlinger, er hun vel et godt menneske meg gode verdier for det? Det høres ut som vi som er for kosmetiske behandlinger er dårlige mennesker, med dårlige verdier i livet, noe som ikke stemmer. Det er også en veldig diskriminerende holdning.

Har du ikke skjønt det? Tråden er for oss er er mot kosmetiske behandlinger. Du klarer ikke og diskutere temaet ut fra et samfunns perspektiv. Ja vi har skjønt at du er for kosmetiske behandlinger og gjentar deg til det uendelige om hvorfor du er for. Tråden er for oss dom er mot. Lag en egen tråd for dem som for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
52 minutter siden, orfeus skrev:

https://www.researchgate.net/publication/279241420_The_Effects_of_the_Media_on_Self-Esteem_of_Young_Girls

 @Lovelulu. Les! Jeg forstår ikke hvorfor du må krangle på fakta.

«It is not just peers that determine how healthy a young girl is psychologically in relation to her body; it is the ever-present media, television shows, ads, even the toys and stories that children are exposed to have negative effects on vulnerable girls.»

Noen vil greier ikke og diskutere ut fra et samfunns perspektiv og noen har ikke skjønt at tråden er for oss som er mot og som ønsker et samfunn perspektiv på diskusjonen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Carina Maria skrev:

Har du ikke skjønt det? Tråden er for oss er er mot kosmetiske behandlinger. Du klarer ikke og diskutere temaet ut fra et samfunns perspektiv. Ja vi har skjønt at du er for kosmetiske behandlinger og gjentar deg til det uendelige om hvorfor du er for. Tråden er for oss dom er mot. Lag en egen tråd for dem som for. 

Jeg har da vel lov å diskutere for det om jeg er for, skal de som diskutere i denne tråden bare være imot, og alle skal være enige? Da blir det en kjedelig diskusjon. Og hva med spørsmålet mitt? Det er høyst relevant. Du kunne fått en datter som ville ønsket dette.

Endret av Lovelulu
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Carina Maria skrev:

Noen vil greier ikke og diskutere ut fra et samfunns perspektiv og noen har ikke skjønt at tråden er for oss som er mot og som ønsker et samfunn perspektiv på diskusjonen. 

 

Det er et samfunnsperspektiv det jeg mener også, og spørsmålet jeg stilte deg, som du ikke klarte å svare på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carina Maria: Tror du virkelig at dette kan stoppes? Nei det går aldri, og bra er det. Vi lever i et fritt land, og bestemmer selv hva vi ønsker og ikke ønsker å gjøre i livet.

Endret av Lovelulu
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, Lovelulu skrev:

Jeg krangler ikke. Jeg har mine meninger! Og hadde ikke du blokkert meg?..

Les artikkelen og forstå hvorfor du blir motsagt. Din mening om at du har rett til å blogge om dine kosmetiske inngrep, bør sees i lys av det som omtales der. 

Det er lov å tenke seg om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
1 time siden, orfeus skrev:

Les artikkelen og forstå hvorfor du blir motsagt. Din mening om at du har rett til å blogge om dine kosmetiske inngrep, bør sees i lys av det som omtales der. 

Det er lov å tenke seg om. 

Takk for kloke ord som du skriver.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to døtre en datter på 19 år og en på 20 år. Og begge to tar avstand fra kosmetiske behandlinge. Hvorfor? Fordi vi her hjemme hos har fokusert på at de perfekte som de er. De skal ikke lete etter feil på utseende sitt, for det er ikke utseende som betyr noe.

Vi har snakket om at det er normalt å få rynker etter hvert som vi blir eldre. Og at rynker er en naturlig del av å eldes.

Jeg har lest meg opp på hva bivirkningene av botox og retylane kan føre til. Og jeg har snakket mye med døtrene mine om hva som skjer med fjestet hvis de tar botox og restyalne. Begge døtrene mine har funnet masse informasjon på egen hånd som taler imot botox og restylane. Og de har lest seg opp.Jeg anser mine to døtre som fornufitge og oppegående jenter som er trygge på seg selv. Og det har mannen min og jeg jobbet bevisst for at de skal være. Vi har lagt grunnlaget for hvilke verdier når det gjelder kropp og utseende de har med seg.

Det er en ting hvilke holdninger vi som foreldre lærer ungene våre. En annen ting er når bloggere gladelig forteller at de har tatt kosmetiske behandlinger. Når mange av bloggerne skriver om kosmetiske behandlinger de har tatt reklamerer de for kosmetiske behandlinger. Det er det som er så galt. Alle bloggere som blogger om kosmetiske behandlinger er like ille som skjønnhetssalongene som reklamerer for behandlingene. Og både bloggere og skjønnhetssalonger må bli stoppet .

Jeg tar meg ikke fem flate øre for å klage inn når jeg ser ulovlig markedsføring.

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Carina Maria skrev:

Har du ikke skjønt det? Tråden er for oss er er mot kosmetiske behandlinger. Du klarer ikke og diskutere temaet ut fra et samfunns perspektiv. Ja vi har skjønt at du er for kosmetiske behandlinger og gjentar deg til det uendelige om hvorfor du er for. Tråden er for oss dom er mot. Lag en egen tråd for dem som for. 

Noen forstår ikke hva det vil si å diskutere. Og de orker ikke bruke energi på  lese fakta på linker som blir lagt med. De overser med vilje for SANNHETEN er vond å lese. Det ødelegger illusjonen de har bygget seg opp.

Endret av Lambigirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...