Gå til innhold

Har de meldt snøkaos hos deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har kommet mye snø her (kysten i Vestfold), men ser ikke så mye kaos. Brøytebilene kjører forbi her hele tiden og folk tar det med ro. 

Har ikke vært ute og kjørt selv og har egentlig ikke heller behov for det. I morgen er det meldt 10 varmegrader og regn så da gidder jeg ikke måke gårdsplassen i dag 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja er meldt det her. Men jeg ligger hjemme med lungebetennelse og har ikke tenkt meg ut av huset med mindre jeg må til legen igjen. Og da må jeg ha taxi, kjører ikke i så dårlig form. Så bekymrer meg ikke så veldig. 

Anonymkode: 5005c...437

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøen daler sakte nedover her i Oslo, så jeg regner med de har meldt full snøstorm! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snødde tidlihere denne uka. Snødde i hele natt og fikk endelig akt ute..haha. gleder meg over all snøen jeg. Det er dessverre meldt regn innimellom all snøen som kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her på Østlandet er snø = snøkaos, uansett hvor lite eller mye det snør. Samme med regn. Det er som om folk slutter å skjønne hvordan en bil fungerer med en gang det kommer ned noe fra himmelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Når skal dette ha hendt? Link?

Anonymkode: 5c0aa...21f

Tror det var denne: https://www.nrk.no/ostlandssendingen/mange-busser-star-fortsatt-1.12280970

Jeg husker det siden jeg stod og ventet på bussen i ca en time et sted de skulle kommet minst 8 ganger i timen. Tidsopplysningen på Ruter-appen latet som de kom til normal tid, men det kom aldri noen buss. Fant til slutt ut at alle var innstilt gjennom media, så vidt jeg husker, så jeg gikk og tok T-banen.

Anonymkode: 705e1...429

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det sluttet å snø så mye her. Snøen på veien er ganske tettpakket og glatt. Og nå starter kaoset i bakken der jeg bor for alle som skal opp bakken kjører veldig merkelig. Høres ut som at det er full gass i bunn av bakken og de spinner seg opp. Flere må rygge ned igjen og tråkker enda hardere på gassen når de skal prøve på nytt :ler: 

Anonymkode: 391c9...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det snødd 40 cm og snør fortsatt. Blir nok artig når det går over til regn. TS

Anonymkode: df81d...471

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingenting2

Regner på snøen på Østlandet nå :( 1 plussgrad, fryser det i natt blir det et helvete i morgen tidlig. 

Forresten drittlei nordlendinger som skal latterliggjøre tilstanden her på vinterstid, de hadde neppe taklet det særlig godt selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C.Tramell

Våknet til en del snø, og det har snødd jevnt helt til nå. Nå er det regn som kommer, og mange steder fryser det når det treffer bakken. Var ute og kjørte nettopp. Det er snøslaps overalt og farlig glatt under. Både bergingsbilene og brøytebilene har mer enn nok å gjøre i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest C.Tramell
12 minutter siden, canacas said:

Regner på snøen på Østlandet nå :( 1 plussgrad, fryser det i natt blir det et helvete i morgen tidlig. 

Forresten drittlei nordlendinger som skal latterliggjøre tilstanden her på vinterstid, de hadde neppe taklet det særlig godt selv. 

Joda, de fikser det sikkert i håndstående med bind for øynene samtidig som de synger nordnorsk julesalme flerstemt hvis jeg kjenner dem rett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingenting2
Akkurat nå, C.Tramell skrev:

Joda, de fikser det sikkert i håndstående med bind for øynene samtidig som de synger nordnorsk julesalme flerstemt hvis jeg kjenner dem rett. 

Skulle likt å sett dem prøve :P Det er vel helst vi som blir drevne på vinterføre. Er det bare snø er det jo vitterlig ikke noe problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C.Tramell
8 minutter siden, canacas said:

Skulle likt å sett dem prøve :P Det er vel helst vi som blir drevne på vinterføre. Er det bare snø er det jo vitterlig ikke noe problem. 

Nei, bare snø er utmerket å kjøre på. Alle mann der oppe kjører jo dessuten rundt i digre firehjulstrekkere. Jeg er også ganske Martin Schanke bak rattet på en sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Husmusa70
1 hour ago, C.Tramell said:

Joda, de fikser det sikkert i håndstående med bind for øynene samtidig som de synger nordnorsk julesalme flerstemt hvis jeg kjenner dem rett. 

Finnes det nordnorske julesalmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel ikke lengre enn ifjor vinter vi søringene lo godt av alle medieoppslag om nordlendinger som kjørte i grøfta, var dårlig skodd etc etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...