Gå til innhold

Har de meldt snøkaos hos deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser Storm melder "snøkaos" flere steder i landet på onsdag. I Agder skal det snø 40 cm mens andre steder går det over til regn i løpet av dagen. Her skal det vel snø hele dagen siden jeg bor "nord på østlandet". Hvordan blir det hos deg? Er du forberedt? Syns du det er tidlig med vinter nå? :) 

https://www.tv2.no/storm/9501192/

Anonymkode: df81d...471

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Meldt masse regn, litt snø på morgenen, skulle ønske det bare kom snø.

Anonymkode: ee884...747

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de har begynt å legge lista for "snøkaos" veldig lavt i Oslo. Har vært ute for at Ruter har sluttet å kjøre alle bussene pga. stakkarslige 5-10 cm snø.

Anonymkode: 705e1...429

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det snør litt her nå, men det varer nok ikke lenge, i morgen meldes det storm. Vestlandet dette da, så snøkaos er lite sannsynlig.

Anonymkode: d3545...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor på Sørlandet og her skulle det komme 40cm snø. Heldigvis regner det og snøen som kom igår er snart borte. Håper den rekker å forsvinne helt slik at det ikke blir masse is...

Anonymkode: f1cd9...289

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Buskerud, og vi hadde et lite jordskjelv (2,8) i tillegg til snøen som daler ned, vi :)

Anonymkode: 157cd...30c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her i Sandefjord, i Vestfold snør det jævlig mye. Det har nok snødd over 30 cm her jeg bor. Og det snør fortsatt, er meldt regn senere. Da blir det vel slafs. 

Anonymkode: dea31...0d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Trysil. Her blir ikke folk overrasket av snø heldigvis. Men det laver ned, å det skal bli enda værre utover dagen. Glad jeg slipper å dra ut bilen, den får stå i garasjen enn så lenge. 

MEN i morgen er det meldt regn(!!) av alle ting. Fremdeles glad for at jeg slipper å dra ut på eventyr 😂 Samboer får heller ta med seg ting fra butikken osv når han kommer hjem.

Anonymkode: 5d678...da8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trur folk faktisk ikke har peiling på hva snøkaos er. Det er en normal vinter med lite snø. For ti år siden var det kaldere og mer snø. Det var ikke snøkaos da, men normal vinter. Jeg blir irritert over alt det overdrevne pratet om kaos osv. Kjør forsiktig så går det bra. 

Anonymkode: e08ee...d3a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig med vinter nå?

Siden jeg flyttet til østlandet har jeg blitt meget overrasket over definisjoner på dårlig vær.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Synes de har begynt å legge lista for "snøkaos" veldig lavt i Oslo. Har vært ute for at Ruter har sluttet å kjøre alle bussene pga. stakkarslige 5-10 cm snø.

Anonymkode: 705e1...429

Når skal dette ha hendt? Link?

Anonymkode: 5c0aa...21f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg som skreiv at jeg bor i Trysil lenger opp her, kan ikke se hvordan dette kan være snøkaos. Det er det samme hver eneste år (nesten). 

Her er det ikke uvanlig at snøen går over gjerdene våre. I fjor sa de at det faktisk var lite snø, for da gikk ikke snøen helt opp til toppen av gjerdene. 

Men det er meldt storm på fjellene da. Som om det er noe nytt 

Anonymkode: 5d678...da8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Snø kan lage kaos selv om det bare er en stakkarslig cm av det. Det skal ikke mer til enn én idiot med sommerdekk.... 

Anonymkode: a8073...79f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada. Av 5 cm. Bare vås og overdrivelse. Det fjoner litt og føyker.  Men har da kjørt uten trøbbel i dag, og det var ikke noe "kaos" noen steder.  (Oslo)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...