Gå til innhold

Aleksander Schau forts.


Papa Esten O.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/tv-2/slutt-for-davy-wathne-i-tv-2-beklager-at-jeg-har-gjort-noen-vondt/a/24205428/

Quote

– Jeg passer ikke inn lenger. Det skjønte jeg egentlig for lenge siden. Jeg sa opp tidligere også, men Vegard (Jansen Hagen, sportssjef) tryglet meg om å komme tilbake, sier Wathne til BT.

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han rekker selvklart å latterliggjøre de trakasserte i sin avskjedssalut:- Jeg trodde jo de hadde en viss støpning og robusthet når de begynte i mediebedrift, men når jeg skjønner at jeg har krenket noen og gjort dem vondt, så må jeg beklage det, sier Wathne til DN (sitert fra VG, min fremhevning).  

 

 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Papa Esten O. said:

 

1 hour ago, Anna ~ said:

Han rekker selvklart å latterliggjøre de trakasserte i sin avskjedssalut:- Jeg trodde jo de hadde en viss støpning og robusthet når de begynte i mediebedrift, men når jeg skjønner at jeg har krenket noen og gjort dem vondt, så må jeg beklage det, sier Wathne til DN (sitert fra VG, min fremhevning).  

 

 

En bitter mann som er bitter fordi han ikke lenger fikk lov til å sexistisk  trakassere kvinnene på arbeidsplassen sin. 

Forstår egentlig ikke at mediene gir han mikrofonstativet. Skal han få lov til å uttale seg i mediene så bør også kvinnene som har blitt trakassert får lov til å fortelle sin versjon.  Det skal da ikke være sånn at han skal få  lov til å omskrive historien. 

For øvrig klagde Wathne i 2016 i mediene over at han ikke fikk lov til å være med til EM i Frankrike og OL i Brasil. Så det virker litt spesielt at TV2 skal ha tryglet Wathne om å bli værende i TV2. Og man har jo kun Wathnes ord på at TV2 skal ha tryglet han. 

 

Endret fra seksuell til sexistisk trakassering. 

Endret av potetstappe
Endret fra seksuell til sexistisk trakassering. 
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ Jeg har ikke sett noe om seksuel trakassering fra offisiell side, bare trakassering. Han blir omtalt som sexistisk, men det er ikke det samme. Han avviser selv det handler om seksuel trakassering. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anna ~ said:

^ Jeg har ikke sett noe om seksuel trakassering fra offisiell side, bare trakassering. Han blir omtalt som sexistisk, men det er ikke det samme. Han avviser selv det handler om seksuel trakassering. 

Ja ordlyden var visst sexistisk.  Ikke at det er noe bedre, men rett skal være rett så retter det nå. 

Endret av potetstappe
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, potetstappe skrev:

 

En bitter mann som er bitter fordi han ikke lenger fikk lov til å sexistisk  trakassere kvinnene på arbeidsplassen sin. 

Forstår egentlig ikke at mediene gir han mikrofonstativet. Skal han få lov til å uttale seg i mediene så bør også kvinnene som har blitt trakassert får lov til å fortelle sin versjon.  Det skal da ikke være sånn at han skal få  lov til å omskrive historien. 

For øvrig klagde Wathne i 2016 i mediene over at han ikke fikk lov til å være med til EM i Frankrike og OL i Brasil. Så det virker litt spesielt at TV2 skal ha tryglet Wathne om å bli værende i TV2. Og man har jo kun Wathnes ord på at TV2 skal ha tryglet han. 

 

Endret fra seksuell til sexistisk trakassering. 

Det er trakkasering for seg og sexisme for seg. De to er ikke tilknyttet i noen av artiklene jeg har sett (dn, tv2, vg, nrk, bt, ba, kampanje).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, potetstappe skrev:

 

En bitter mann som er bitter fordi han ikke lenger fikk lov til å sexistisk  trakassere kvinnene på arbeidsplassen sin. 

Forstår egentlig ikke at mediene gir han mikrofonstativet. Skal han få lov til å uttale seg i mediene så bør også kvinnene som har blitt trakassert får lov til å fortelle sin versjon.  Det skal da ikke være sånn at han skal få  lov til å omskrive historien. 

For øvrig klagde Wathne i 2016 i mediene over at han ikke fikk lov til å være med til EM i Frankrike og OL i Brasil. Så det virker litt spesielt at TV2 skal ha tryglet Wathne om å bli værende i TV2. Og man har jo kun Wathnes ord på at TV2 skal ha tryglet han. 

 

Endret fra seksuell til sexistisk trakassering. 

Synes det fungerer utmerket å gi han mikrofonen jeg. Da kler han jo av seg selv som den grisete mannen som ikke skjønner alvoret. Kvinnene får garantert muligheten til å snakke i media om de ønsker det.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymNN skrev:

Synes det fungerer utmerket å gi han mikrofonen jeg. Da kler han jo av seg selv som den grisete mannen som ikke skjønner alvoret. Kvinnene får garantert muligheten til å snakke i media om de ønsker det.

Et utmerket eksempel på hvorfor det er gull å tie. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får håpe han blir outet  ikke bare på KG, men i mediene generelt slik at alle bedrifter slutter å leie han inn på julebord og arrangementer generelt. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, mm456 skrev:

Wow, det var litt av en ansvarsfraskrivelse fra Krantz.

Ja, jeg gjorde store øyne mens jeg leste hva hun sa. Løgn, løgn, løgn. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, mm456 said:

Wow, det var litt av en ansvarsfraskrivelse fra Krantz.

Ja, det er vel klassisk eksempel på en som ønsker å ikke vite om seksuelle overgrep.  Det er jo helt useriøst å snakke om "ubekreftede rykter" om seksuelle overgrep og ikke undersøke om ryktene stemmer.  Spesielt når det er såpass mange historier som alle i bransjen har hørt om og når kvinner ikke ønsker å jobbe med han fordi de har opplevd overgrep. 

Er man egentlig helt uskyldig når man lar en man mistenker for å begå seksuelle overgrep få fortsette å jobbe i en stilling hvor han kan begå nye overgrep?

Endret av potetstappe
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.aftenposten.no/norge/i/p6L8po/TV-2-kolleger-forteller-om-trakasseringen-fra-Wathne 

Sitat

Han ser frem til at de som mener han har oppført seg ufint, faktisk står frem med de konkrete beskyldningene.

Virkelig? Tenk deg godt om, Wathne. Ønsker du egentlig dette? 

Endret av mikrobe
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...