Gå til innhold

Prøver å bli gravid 2018


månki

Anbefalte innlegg

På 20.4.2018 den 17.33, MammaLita87 skrev:

Det kommer ann på hvor lang syklusen din er, samt at det kanskje kan variere ut i fra hvilken EL-tester du bruker (akkurat der er jeg litt usikker da jeg bare har brukt CB sine). 🙂

Bruker CB sine, og fikk positiv på mandags morgen (tok også en eggløsningstest  dagen etterpå, men da fikk jeg ikke noe resultat) 😊 når kan jeg teste meg for å se om jeg er gravid?

Endret av Lillelotta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

34 minutter siden, Lillelotta skrev:

Bruker CB sine, og fikk positiv på mandags morgen (tok også en eggløsningstest  dagen etterpå, men da fikk jeg ikke noe resultat) 😊 når kan jeg teste meg for å se om jeg er gravid?

Jeg bruker også CB sine, syns de er enkle og greie, og bruksanvisning lett å forstå ☺

RFSU sine sier at du kan teste 6 dager før forventet mens, CB sine mener jeg å huske er 3-4 dager før forventet mens. Men klart jo lengre fram til forventet du klarer å vente, jo større sjanse er det for å få rett resultat på første teste. Men klart, noen tester jo ikke positivt før flere dager etter forventet, kommer helt annen på hvor fort kroppen produserer hCG 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mensen nå, og lurer på når dere begynner å teste for eggløsning etter menstruasjon? Har akkurat sluttet på prevensjon, og har ikke peiling på syklusen min.. Har kjøpt flere billigtester på nett. 

Anonymkode: 49652...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 dager over ikm. Ingen tegn til mens, og negative tester... hadde vondt i puppene de siste to ukene så regnet med at mensen skulle komme da jeg alltid har vondt fra eggløsning til mensen. Men puppene føltes normale ut fra ikm, men allikevel ingen blødning. 

Forstår ikke hvorfor kroppen plutselig skal bli så vanskelig når jeg prøver å få barn..

Anonymkode: 18d06...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite spørsmål ang. lutealfase: 

Jeg har lutealfase på 11-12 dager. Men jeg pleier alltid å spotte 1-2 dager før det igjen, dvs spotting fra DPO 9-10. Vil ikke spottingen være fra når hinnen begynner å støtes ut, altså at den "viktige" fasen (ift at egget skal få tid til å feste seg) være over når spottingen begynner? Kommer uansett til å ta det opp med lege når jeg uansett skal dit om 1 mnd, men interesant om flere har noen synspunkter på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dpo 10  i dag, kjenner ingen symptomer i verken ene eller andre retningen, tom for tester er jeg også. Mistenker at det ryker minst en test når de kommer i posten om en dag eller to :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, bondekone skrev:

Et lite spørsmål ang. lutealfase: 

Jeg har lutealfase på 11-12 dager. Men jeg pleier alltid å spotte 1-2 dager før det igjen, dvs spotting fra DPO 9-10. Vil ikke spottingen være fra når hinnen begynner å støtes ut, altså at den "viktige" fasen (ift at egget skal få tid til å feste seg) være over når spottingen begynner? Kommer uansett til å ta det opp med lege når jeg uansett skal dit om 1 mnd, men interesant om flere har noen synspunkter på det. 

Hmmm... jeg er veldig usikker! Men jeg kan si min erfaring☺️ Jeg har alltid begynt å spotte rundt 10-11 dpo...av og til før også. før tanta har komt for fullt 13dpo ca. Dette skjedde også den mnd jeg ble gravid, bare at det ikke tok seg opp:)  så hos meg har jo egget klart å feste seg selv om spottingen begynte til vanlig tid her :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.4.2018 den 22.33, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge var folk her inne prøvere før dere begynte med eggløsningstester?

Anonymkode: 18d06...dcd

Fire måneder. 

Anonymkode: aed39...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎24‎.‎04‎.‎2018 den 11.21, Forever22 skrev:

Hmmm... jeg er veldig usikker! Men jeg kan si min erfaring☺️ Jeg har alltid begynt å spotte rundt 10-11 dpo...av og til før også. før tanta har komt for fullt 13dpo ca. Dette skjedde også den mnd jeg ble gravid, bare at det ikke tok seg opp:)  så hos meg har jo egget klart å feste seg selv om spottingen begynte til vanlig tid her :) 

Takk for svar :) Her har enda ikke TR vist seg da, men spotting på 3.dag, uten noe økt mengde heller. Liten sannsynlighet for graviditet, så er vel bare å være tålmodig :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cb testene viste eggløsning 16.april, og jeg testet i morrest om jeg var gravid, ble negativ. Er det noe håp? Testet jeg for tidlig?😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Lillelotta skrev:

Cb testene viste eggløsning 16.april, og jeg testet i morrest om jeg var gravid, ble negativ. Er det noe håp? Testet jeg for tidlig?😇

Jeg også hadde EL 16. april, har kun fått negativt hittil :) er fremdeles tidlig, er jo bare 10 dpo - så der er selvsagt håp 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kaiaermeg skrev:

Jeg også hadde EL 16. april, har kun fått negativt hittil :) er fremdeles tidlig, er jo bare 10 dpo - så der er selvsagt håp 😊

Åh så spennende😁😁 du må oppdatere meg!😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Lillelotta skrev:

Åh så spennende😁😁 du må oppdatere meg!😊

Tror ikke det gikk for min del 😕 bruker alltid å ha lutealfase på 14 dager, men det virker som det er mensen som har kommet, og ikke en festeblødning /hormonell blødning som jeg håpet på... Lykke til til deg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, Kaiaermeg skrev:

Tror ikke det gikk for min del 😕 bruker alltid å ha lutealfase på 14 dager, men det virker som det er mensen som har kommet, og ikke en festeblødning /hormonell blødning som jeg håpet på... Lykke til til deg ❤️

Ånei så kjedelig 😞 her er det ingen tegn til mensen enda, men fortsatt veldig usikker pga negativ test i går.  Skal oppdatere hvordan det blir😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 dager til jeg skal ha mensen( klokken er 02:10) Hehe. Håper den ikke kommer. Jeg har så sinnsykt mye luft i magen, og har litt voldt i magen om natten og morningen. Det føles ut som mensen kommer, men at den ikke gjør det på en måte... :) Andre som har det sånn? 

Anonymkode: cc4f9...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå fikk jeg mensen igjen 😞😞 gir opp... blir en tur til legen for å be om utredning nå, gått 1år siden vi begynte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på PP1. 9dpo i dag, blenda test. Dagene går såååå sakte! Vet det er tidlig men har  nesten gitt opp dette forsøket allerede. Er usikker på om jeg i det hele tatt hadde EL 😌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sista dag i mens i dag. Så prøver vi igjen! Skal prøve å holde meg så pass opptatt hele måneden slik at jeg ikke stresser eller tenker for mye på prøvingen. Kanskje det vil gi effekt?

Anonymkode: 18d06...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, grønnplante skrev:

Er på PP1. 9dpo i dag, blenda test. Dagene går såååå sakte! Vet det er tidlig men har  nesten gitt opp dette forsøket allerede. Er usikker på om jeg i det hele tatt hadde EL 😌

Ikke must motet, er mange som ikke får positiv test før ikm-dagen....lykke til. Heldig du som er 9 dpo. Jeg er 4 dpo idag, og dagene snegler seg avgårde...klør etter å teste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...