Gå til innhold

Prøver å bli gravid 2018


månki

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Pompom skrev:

Jeg kjenner mer på kalde føtter når det gjelder å sove lenge, kunne ta en hoppåtur hvor som helst, alle de kule festene vi kommer til å gå glipp av, alle festivalene vi ikke kan gå på osv. 

Men så kommer jeg på at både jeg og kjæresten våkner før klokken ringer klokka sju hver dag uansett, at vi har hund og ikke kan ta en hoppåtur hvor som helst, at vi foretrekker sofakroken på lørdagskvelden, og at festivaler kan gås på ved hjelp av barnevakt fra de fire sett besteforeldre vi har :fnise: 

Jeg tenker for øvrig også at det beste er å få baby på våren. Hos oss blir det fort -20 på vinteren, og da er det litt vanskelig å trille tur med en liten baby.. Ut fra mine venninners erfaringer var det visst rimelig fælt å være høygravid i varmen i juni/juli, så kanskje det er lurt unngå å ha termin etter juni også? :fnise:

Det er lov å håpe på at man får baby når man tenker det er ideelt på året, men for mange må prøve en stund før man faktisk blir gravid. Skal man prøve den ene eller to ganger i året man har tenkt at passer med tanke på når man ønsker å føde, kan det fort ta en stund... Jeg er bare glad til hvis jeg greier å få et barn i det hele tatt.

Anonymkode: 3b8d6...22a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slenger meg på. Jeg er 23 år og samboer er 27 år. Vi har kjøpt oss hus sammen, har faste og trygge jobber og lever A4 livet. Trives med dette. Nå føler vi det er på tide med en til i familien <3 Slutter på p-pillen i dag faktisk, så håper vi det blir en 2018 baby på oss <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi startet prøvingen i oktober 2016, så det ser ikke ut som at lykken var med i 2017 heller. Da håper vi på å bli gravid i løpet av 2018. 

Jeg er 23 år og samboer er 25 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen ☺️ 

Er med i 2017 gruppen, men tenker det er fint å være her og! 

Sluttet på pillene i midten av mai, ble gravid i slutten av aug / begynnelse av september, men mistet lille spiren mellom uke 10-11 i spontanabort 💔

Venter nå på at mensen skal komme eller at jeg skal være gravid på nytt 👏🏻 Håper at jeg og dere andre som ønsker, at vi kan gå inn i 2018 med en liten spire i magen ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er lov å håpe på at man får baby når man tenker det er ideelt på året, men for mange må prøve en stund før man faktisk blir gravid. Skal man prøve den ene eller to ganger i året man har tenkt at passer med tanke på når man ønsker å føde, kan det fort ta en stund... Jeg er bare glad til hvis jeg greier å få et barn i det hele tatt.

Anonymkode: 3b8d6...22a

Det er helt sikkert! Men nå skal det sies at de rundt meg på min alder stort sett har blitt gravide på første forsøk eller innen 3-4 måneder. Selvfølgelig vet jeg at det kan bli vanskelig for meg, men i første omgang satser jeg på at jeg er fruktbar. Derfor skal jeg slutte på p-pillen på nyåret og komme inn i syklusen, for så å prøve å bli gravid fra mai :) Blir jeg ikke det de første 6 månedene, fortsetter vi jo selvfølgelig til vi blir gravide :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/22/2017 at 12:20 PM, purplepizza said:

Hei! 

Jeg er 26, samboer 30 år. Vi har ingen barn. Vi snakket tidligere i år om å slutte med prevensjon januar neste år. Men nå når det nærmer seg, får jeg nesten litt kalde føtter! Ett vennepar av oss fikk baby nå i november, vi snakket litt om det og da kom vi frem til at vi syns det var litt sent på året. Både for barnet og med tanke på at det er vinter og vanskelig med trilleturer :) Jeg tenker at mellom februar og juni er den beste tiden å få barn på! Tenker dere på dette når dere skal starte prøvingen neste år? :closedeyes:

 

 

Har tenkt på dette selv og kommet fram til at dette blir veldig vanskelig å planlegge. Jeg trodde selv at å slutte på prevensjon var ensbetydende med at nå skulle vi ha barn, men nå har det gått et halvt år for min del. Litt naivt at det skulle være så «lett», ehe 😅 Tenker som så at jeg blir glad når spira sitter, uansett når og om det blir ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :)

Jeg er 27 og sambo 29. Kjærester i 2.5 år og samboere nesten like lenge. Kjøpte leilighet i sommer og sluttet på minipillen like etter. Har alltid hatt stabil syklus, selv på cerazette, men i oktober skjedde det noe kluss med en syklus hvor jeg fikk mens på ny etter kun 13 dager! Neste syklus endte på 35 dager og har resultert i en tur til gyn. Der fikk jeg beskjed om at jeg hadde follikler på eggstokkene, men siden jeg ikke har hatt uregelmessig syklus så lenge, ville de ikke stille diagnosen pcos enda. Er kun i PP5 og har ikke prøvd VELDIG hardt. Regelmessig sex, ja, men ikke EL-tester annet enn beregninger fra app, eller fokus på å «bli liggende» en halvtime etter sex (har det noe for seg i det hele tatt?) 😅

I desember blir det EL-tester for å vite at jeg har og når jeg har eggløsning, krysser fingrene for at spira sitter! IKM beregnet til 23. Desember. Kosmisk spøk dette, håper julen 2017 blir ekstra hyggelig 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg hatt ønske lenge, mens mannen har brukt litt lengre tid. Her en dag sa han plutselig at han var klar. Ikke nødvendigvis til å prøve "hardt", men i alle fall til å slutte å "ikke- prøve". Han hadde innsett at det det aldri vil være en tid hvor alt vil passe, og at det er så mye galt som kan skje, at det ikke er noe vits i å vente. 

Hadde sluttet på pilla for ei stund siden da. Hatt en periode, hvor jeg antakelig regnet feil på EL (en kortere syklus enn jeg trodde), men vi har nok likevel vært innenfor ift dager før EL. (ikke testet). Fikk mensen i dag. Var egentlig veldig sikker på at jeg var gravid. Fikk sterke mensmurringer etter ca ei uke, mye utflod, samt at jeg hadde en liten blødning etter sex noen dager senere (tenkte kanskje festeblødning), men er nok bare meg som leter etter symptomer ;) 

Ny periode nå, så får se. Veldig spennende tid kjenner jeg, utrolig skummelt, men så gøy :) Jeg er for øvrig 25, og mannen 30 

Anonymkode: b5b2e...7dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg melder meg inn i denne tråden etter jul.. 
Synes det er kjempe skummelt, men merker noe mangler i livene våre. Hvordan bestemte dere dere for å ta skrittet å bli prøvere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, frk.bie skrev:

Håper jeg melder meg inn i denne tråden etter jul.. 
Synes det er kjempe skummelt, men merker noe mangler i livene våre. Hvordan bestemte dere dere for å ta skrittet å bli prøvere? 

Så kjekt at dere snart skal i gang med prøvingen. Vi snakket om det og bare bestemte en måned seks måneder frem i tid som vi skulle starte. Og nå er den måneden her😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg nevnte på oppstartstråden så kastet jeg pillene for 1-2mnd siden nå. Har ikke fått mensen tilbake enda etter ca 1 år uten. Siste 1-1,5 uka har jeg hatt utrolig såre brystvorter (føles helt annerledes ut enn typiske pms-pupper), og har hatt en del tykk, hvit utflod pluss vært veldig oppblåst. Har tatt noen tester, men alle har vært negative. 

 

Kanskje bare hormonene og at kroppen skal tilpasse seg å ikke bruke prevensjon lenger som spiller meg et puss? Vet ikke helt hva jeg skal tro.. 

 

ble enig med samboer om å gå til legen for å få det sjekket når vi kommer tilbake fra ferie om ei uke hvis det ikke har gitt seg til da. 

 

Merker at jeg er ei som kommer til å lete etter symptomer på å være gravid😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 26 år. Har prøvd siden mars 2015, vi får det ikke til selv. Så vi har gått igang med assistert befruktning og har hatt første forsøk nå i november, resulterte i negativ graviditetstest idag. Selv om mensen skulle vært her for to dager siden. Så da kommer den vel i helgen, vil bsre få det overstått så vi kan starte på en ny prøve periode 😊

Anonymkode: 7199f...067

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsket meg vårbarn før vi begynte å prøve, men gir virkelig blaffen nå etter 7 måneder med prøving. Er i PP8 nå og det er siste sjanse for å bli gravid i 2017.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.11.2017 den 17.58, leve90 skrev:

Regner med jeg er i samme båt som deg. Har korte lutealfaser (har brukt el-tester og har funnet ut at jeg har en lutealfase på 9 dager). Noe som tyder på lavt progesteronnivå.. Blir spennende å høre om veien videre! Regner med jeg også blir henvist videre til utredning for ufrivillige barnløshet. Vi må holde hverandre oppdatert!

Dette er kanskje teit å si, men jeg hadde også korte lutealfaser da jeg prøvde på nr 1. Leste et sted at b-vitaminer kan forlenge den, så jeg prøvde det :) Det kan jo selvsagt være tilfeldig/placebo at lutealfasen min ble lengre etter dette og at spiren satt 2 mnd senere, men det kan jo være verdt et forsøk mens dere venter på henvisning til utredning :) Lykke til! <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Brud2014 skrev:

Dette er kanskje teit å si, men jeg hadde også korte lutealfaser da jeg prøvde på nr 1. Leste et sted at b-vitaminer kan forlenge den, så jeg prøvde det :) Det kan jo selvsagt være tilfeldig/placebo at lutealfasen min ble lengre etter dette og at spiren satt 2 mnd senere, men det kan jo være verdt et forsøk mens dere venter på henvisning til utredning :) Lykke til! <3 

Hei! Takk for tips :) Jeg har begynt å ta B-12 vitaminer. Hvilke B-vitaminer tok du? Uansett betryggende å høre at du klarte å få spiren til å sitte, på tross av en periode med kort lutealfase. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlegger å begynne prøving i mai, så januar er tidligste mulige termin! (Jeg har regnet rett da, sant?) Må bare begynne å venne meg til tanken allerede nå! Ganske uvirkelig at det er nå snart, men jeg gleder meg sånn!

Jeg er 27 og mannen 29.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er TR borte igjen, og vi begynner pp4, prøver å legge tankene vekk og ikke tenke på det.... utrolig vanskelig, håper virkelig det sitter denne gangen..... nok skuffelser for i år 😂🙊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/1/2017 at 12:17 PM, Blådiamant said:

Jeg ønsket meg vårbarn før vi begynte å prøve, men gir virkelig blaffen nå etter 7 måneder med prøving. Er i PP8 nå og det er siste sjanse for å bli gravid i 2017.

Samme her! Er kun i PP 5-6, men tenker det samme som deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Håkkimom said:

Nå er TR borte igjen, og vi begynner pp4, prøver å legge tankene vekk og ikke tenke på det.... utrolig vanskelig, håper virkelig det sitter denne gangen..... nok skuffelser for i år 😂🙊 

Vet du når du venter EL? Denne ventingen er så vond, er i samme båt selv 🙄 er på CD10 nå, så det kan jo skje ganske snart. Er redd det skal ta lang tid siden forrige syklus var veldig lang og atypisk sammenlignet med alle andre sykluser som har ligget perfekt mellom 28-30 dager. 

Hvis EL dukker opp iløpet av neste uke, blir jeg gravid før jul. Det hadde vært tidenes gave 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Nethieo skrev:

Vet du når du venter EL? Denne ventingen er så vond, er i samme båt selv 🙄 er på CD10 nå, så det kan jo skje ganske snart. Er redd det skal ta lang tid siden forrige syklus var veldig lang og atypisk sammenlignet med alle andre sykluser som har ligget perfekt mellom 28-30 dager. 

Hvis EL dukker opp iløpet av neste uke, blir jeg gravid før jul. Det hadde vært tidenes gave 😍

Nei, jeg vet ikke 100% på dagen, da jeg har brukt p piller i alle år, utenom de første ukene etter eldste ble født, og en mnd i fjor før en operasjon... men i følge mine apper skal jeg ha EL 12 og 13 desember,.... hadde også vært verdens fineste gave her, både for meg, eldstemann og samboeren 😍 men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal legge bort tankene og håpe på det beste 🙊 eldste er jo p pille barn, så det ble noen psykiske knekker dette  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...