Gå til innhold

Prøver å bli gravid 2018


månki

Anbefalte innlegg

Hei😊

en liten rip-off av tråden for 2017, men lar det stå til allikevel! 

Hadde vært kjekt å ha en plass å diskutere, dele gleder og bekymringer under prøveperioden. Ha en plass med andre i samme situasjon. 

Om meg: 25 år, samboer. Kastet p-pillene for ca 1 mnd siden, men har ikke hatt noe syklus på snart 1 år så spent å se når mensen kommer tilbake. Tør vel ikke helt kalle meg «prøver» før den er her igjen😜 men håper og krysser fingrer og tær for at noe vil skje i løpet av 2018!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg slenger meg på! 

Sluttet på mini-pillen for et år siden.. Har opplevd 2 kjemiske graviditeter, men fortsatt ingen spire som har festet seg. Jeg håper 2018 blir et bedre år ☺️

Skal til legen for utredning i midten av desember. Håper alt står bra til der nede! Hehe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi planlegger å bli gravide i løpet av neste år. Men ønsker å komme på plass i nytt hus først, før vi kaster pillene. Vi gjerne følge med i denne tråden likevel. 

 

Anonymkode: ac7ad...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir med her jeg også :)
Er 29, samboer med verdens herligste fyr på 32. 
Slutta på prevensjon i juni-ish 2016, regelmessig mens fra ca august og utover. Men har hatt perioder som har vært lengre eller kortere ein normalt og noe mellomblødning. Så vi har prøvd i over et år nå uten hell. Ikke eingang kjemiske. 
Var til legen her tidligere i oktober/november, fikk tatt masse blodprøver som viste lavt progesteron nivå.
Og har dermed blitt henvist videre til utredning for ufrivillig barnløshet hos gyn, som jo kan bli veldig spennende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Meley skrev:

Blir med her jeg også :)
Er 29, samboer med verdens herligste fyr på 32. 
Slutta på prevensjon i juni-ish 2016, regelmessig mens fra ca august og utover. Men har hatt perioder som har vært lengre eller kortere ein normalt og noe mellomblødning. Så vi har prøvd i over et år nå uten hell. Ikke eingang kjemiske. 
Var til legen her tidligere i oktober/november, fikk tatt masse blodprøver som viste lavt progesteron nivå.
Og har dermed blitt henvist videre til utredning for ufrivillig barnløshet hos gyn, som jo kan bli veldig spennende. 

Regner med jeg er i samme båt som deg. Har korte lutealfaser (har brukt el-tester og har funnet ut at jeg har en lutealfase på 9 dager). Noe som tyder på lavt progesteronnivå.. Blir spennende å høre om veien videre! Regner med jeg også blir henvist videre til utredning for ufrivillige barnløshet. Vi må holde hverandre oppdatert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder meg på denne gruppa her også, selv om jeg er med på 2017-gruppa. Sluttet med p-piller for halvannen måned siden, men har vært veldig mye fra hverandre pga reise i forbindelse med jobb og utdanning. Slik kommer det til å fortsette ut desember. 

Vi er 28 og har bare vært sammen i 1,5 år, men føler oss veldig trygge på at det er riktig å prøve på barn allerede nå. Vi har hus og bil og trygg jobb på plass :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slenger med på her!

Snart 22 år og bor sammen med kjæresten min som er 23 år. Vi har vært sammen i 5 år, og etter huskjøp i sommer bestemte vi oss for at det var på tide å bli flere❤️ Sluttet på pillen for litt over en måned siden, og har hatt en normal syklus før vi nå prøver videre. Spennende tid foran oss!

Anonymkode: 6f69c...b6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, leve90 skrev:

Regner med jeg er i samme båt som deg. Har korte lutealfaser (har brukt el-tester og har funnet ut at jeg har en lutealfase på 9 dager). Noe som tyder på lavt progesteronnivå.. Blir spennende å høre om veien videre! Regner med jeg også blir henvist videre til utredning for ufrivillige barnløshet. Vi må holde hverandre oppdatert!

Velkommen i båten. Har du fått tatt test? Jeg har selv valgt (Av hensyn til min psykiske helse) å avvente med å ta el tester. Men vurderer å teste nå i desember og få kartlagt det ordentlig. 

Litt synd å si men føler det er litt godt å ha fleire her som går gjennom det samme. Som man kan snakke og diskutere med. Det føles på et vis lettere ein hvis man skal sitte og kjenne på en følelse av å være aleine om dette. 

Vi må oppdatere hverandre ja 😊 er koselig å ha noen å følge på veien og heie på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Meley skrev:

Velkommen i båten. Har du fått tatt test? Jeg har selv valgt (Av hensyn til min psykiske helse) å avvente med å ta el tester. Men vurderer å teste nå i desember og få kartlagt det ordentlig. 

Litt synd å si men føler det er litt godt å ha fleire her som går gjennom det samme. Som man kan snakke og diskutere med. Det føles på et vis lettere ein hvis man skal sitte og kjenne på en følelse av å være aleine om dette. 

Vi må oppdatere hverandre ja 😊 er koselig å ha noen å følge på veien og heie på. 

Det forstår jeg! Blir litt smågal av all testingen. Jeg bestemt meg for å slutte med både el- og graviditetstester. Blir like skuffet hver pp. 

Jeg er enig med deg. Det er fint å kunne snakke med flere som befinner seg i en lignende situasjon. 🙂 Ser frem til å høre mer fra deg! Lykke til med videre utredning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her jeg også! slengte p pillene for 2 mnd siden og har prøvd iherdig siden da! 

Skal nå egentlig ha TR om ei uke, klarte ikke å dy meg i dag, så tok en test... den er tydelig negativ, men den vannrette streken ble sinnsyk svak, så jeg lurer jo på hvorfor den ble det! Er det noen som har noe klokt svar på det kanskje? 

grunnen til at jeg i det hele tatt tok test var at jeg i går tenkte over hvor kvalm jeg var, gikk hele dagen og var nesten så jeg gulpa, hadde også sureoppstøt hele dagen samt murring og TR følelse i korsryggen... det er noe uvanlig da jeg aldri pleier å ha TR symptoner før dagen før..... er jo kvalm i dag også, vondt i hode, murringer og vondt i korsryggen.... er så lite klar for å få igjen TR nå, etter to runder med hun.... jeg har jo operert puppene, så der har jeg ingen følelse lenger... har ei fra før så hadde jo håpet det kom en spire til snart ! 

D2DD7CBC-3B1C-4D5C-8E61-006715924DFD.jpeg

Endret av Håkkimom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på! :)
Jeg er 26 år, samboer 25. Kastet pillene i juli, fikk mensen igjen i september. Men litt ustabil syklus enda. Først hadde jeg syklus på 24-26 dager, og nå sist hadde jeg 30 dager. Er på syklus dag 12 nå, venter på eggløsning :) Spennende tid! Prøveperiode 3 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som skriver "kastet pillene". Kastet dere de eller er det bare en måte å si at dere slutet på p-pillene på?

P-piller skal jo leveres inn til apotek igjen slik at de kan kastes på en forsvarlig måte. 

Anonymkode: 727b5...ddf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, Sol Angelika skrev:

Hvordan beregner dere sykluslengde? Jeg skjønner ikke det.

Du teller antall dager fra første dag med mens til neste mens. Over tid kan du se om du har en stabil syklus på feks 28 dager, eller om den varierer i lengde 

Anonymkode: 36448...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som skriver "kastet pillene". Kastet dere de eller er det bare en måte å si at dere slutet på p-pillene på?

P-piller skal jo leveres inn til apotek igjen slik at de kan kastes på en forsvarlig måte. 

Anonymkode: 727b5...ddf

Jeg for min del sier det som å slutte med p piller, de ligger her fremdeles :-) jeg bare tar de ikke 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på!

Jeg er 20 (snart 21) år og kjæresten min er 23 år. I slutten av august sluttet jeg på p-pillene, men er først nå de siste to månedene jeg har hatt ordentlige sykluser (30-31). Denne måneden fikk jeg mensen akkurat når jeg forventet det ifølge en app på telefonen, men blødningene har vært mye mindre enn vanlig med lik lengde. Håper på å bli gravid snart! Hvis jeg ikke blir det iløpet av året, så håper jeg at 2018 blir det magiske året :laugh: 

Anonymkode: 71888...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei! 

Jeg er 26, samboer 30 år. Vi har ingen barn. Vi snakket tidligere i år om å slutte med prevensjon januar neste år. Men nå når det nærmer seg, får jeg nesten litt kalde føtter! Ett vennepar av oss fikk baby nå i november, vi snakket litt om det og da kom vi frem til at vi syns det var litt sent på året. Både for barnet og med tanke på at det er vinter og vanskelig med trilleturer :) Jeg tenker at mellom februar og juni er den beste tiden å få barn på! Tenker dere på dette når dere skal starte prøvingen neste år? :closedeyes:

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, purplepizza skrev:

Hei! 

Jeg er 26, samboer 30 år. Vi har ingen barn. Vi snakket tidligere i år om å slutte med prevensjon januar neste år. Men nå når det nærmer seg, får jeg nesten litt kalde føtter! Ett vennepar av oss fikk baby nå i november, vi snakket litt om det og da kom vi frem til at vi syns det var litt sent på året. Både for barnet og med tanke på at det er vinter og vanskelig med trilleturer :) Jeg tenker at mellom februar og juni er den beste tiden å få barn på! Tenker dere på dette når dere skal starte prøvingen neste år? :closedeyes:

 

 

Jeg kjenner mer på kalde føtter når det gjelder å sove lenge, kunne ta en hoppåtur hvor som helst, alle de kule festene vi kommer til å gå glipp av, alle festivalene vi ikke kan gå på osv. 

Men så kommer jeg på at både jeg og kjæresten våkner før klokken ringer klokka sju hver dag uansett, at vi har hund og ikke kan ta en hoppåtur hvor som helst, at vi foretrekker sofakroken på lørdagskvelden, og at festivaler kan gås på ved hjelp av barnevakt fra de fire sett besteforeldre vi har :fnise: 

Jeg tenker for øvrig også at det beste er å få baby på våren. Hos oss blir det fort -20 på vinteren, og da er det litt vanskelig å trille tur med en liten baby.. Ut fra mine venninners erfaringer var det visst rimelig fælt å være høygravid i varmen i juni/juli, så kanskje det er lurt unngå å ha termin etter juni også? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, purplepizza skrev:

Hei! 

Jeg er 26, samboer 30 år. Vi har ingen barn. Vi snakket tidligere i år om å slutte med prevensjon januar neste år. Men nå når det nærmer seg, får jeg nesten litt kalde føtter! Ett vennepar av oss fikk baby nå i november, vi snakket litt om det og da kom vi frem til at vi syns det var litt sent på året. Både for barnet og med tanke på at det er vinter og vanskelig med trilleturer :) Jeg tenker at mellom februar og juni er den beste tiden å få barn på! Tenker dere på dette når dere skal starte prøvingen neste år? :closedeyes:

 

 

Jeg grublet også mye på dette. Å få barn jan/feb vil gi barnet fordeler ved å være eldst, samtidig som det kan ta 6 mnd ekstra til barnehagestart. Juli/ August/ september: fint med barnehage, men går høygravid på sommeren. De første ukene er man mulig bare inne uansett, men når barnet blir noen mnd ser jeg for meg at det er hyggelig med trilleturer/ være sosial (alt ettersom). Dette har jeg satt på plussiden til barn rundt januar. Hyggeligere med en vår og sommer foran seg, enn å mulig være isolert inne hele vinteren :P I tillegg kommer en haug med fordeler og ulemper knyttet til permisjon og jobb. 

 

Alt i alt: fant ut at det er fordeler og ulemper med de fleste årstider og at vi bare blir veldig glade når vi blir gravide! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Crazydoglady

Jeg vil gjerne være med her! Vi har ei herlig tulle på snart 7 mnd og har bestemt oss for å prøve på to tette. Drømmer om en i august/september denne gangen, men ammer masse og har ikke sett noe til tr så kan jo ta sin tid :P

Ang årstid, tror lite slår å få baby i april, det var perfekt på alle måter! Men man venter jo ikke med å prøve av den grunn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...