Gå til innhold

..


Gjest lykkebamsen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har fargelagt endel i bøker før, men det ble kjedelig i lengden.
Nå fargelegger jeg med maling. http://www.maletternummer.no lager fargeleggings design med nummererte felt og nummerert maling. Så kan man kose seg, improvisere litt og mikse litt som man ønsker selv. Blir fantastiske resultat :)

Endret av Alvemor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver med fargelegging for voksne. Jeg koser meg skikkelig med det.

Min favoritt er Johanna Basfords bøker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

På 22.11.2017 den 1.29, 17snart20 skrev:

Ok, det kan jeg gjøre :) 

 

 

I den første tråden så var det en del pessimister som lurte på hva som var vitsen med fargelegging, og her kommer en liste over fordelene/ulempene ved fargelegging:  

 

  -  Kan ha en meditativ effekt  -  du forsvinner litt i din egen lille  "boble"  :pinar: 

  -  En aktivitet man kan  "dele"  med barna 

  -  Gir en følelse av å kunne mestre noe 

  -  Det er koselig 

  -  Bringer det mentale kaoset til ro 

  -  En fargesprakende,  GLAD!  hobby  :nordvesta: 

  -  Kan være  et god hjelpemiddel for dem som sliter med angst, smerter og depresjoner  (eller selvmordstanker...

  -  Lar deg fokusere på det du gjør her og    

  -  Beroligende for kropp og sjel 

  -  Hjernen trenes opp til å se flere muligheter, og færre begrensninger/hindringer 

  -  Du lærer en hel masse om farger, lys og skygge 

  -  En avstressende/avslappende hobby  :tellesauer: 

  -  Kan bli en dyr hobby i lengden  -  spesielt hvis du er glad i å tegne/fargelegge  :( 

  -  Å tegne for frihånd kan oppleves som altfor kaotisk for noen, derfor er ferdige tegninger en perfekt måte å være kreativ på, innenfor bestemte rammer 

  -  Noenganger er det verken viktig eller nødvendig å måtte  "prestere"  noe for å bevise noe for alt og alle der ute. Noenganger så vil man bare  være

  -  Fargelegging kan bidra til å løsne på den kreative  "sperren", og gjøre deg til en bedre frihåndstegner 

  -  Fargelegging før leggetid kan føre til bedre søvnkvalitet!  SANT!  :sFun_sleeping: 

  -  Å fargelegge innenfor linjene trener opp finmotorikken. Barn som er grovmotorikere, blir roligere av å holde på med en slik aktivitet 

 

 

 

 

Helt enig i det som står her. 💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...