Gå til innhold

Hvordan innser man egentlig at man er gravid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså, graviditetstesten har jeg sett - den ble positiv på sekunder. Symptomene er der. Jeg har vært på første legekontroll i uke 12, og ingen sa at jeg hadde innbilt svangerskap der.. Men hvordan får man hjernen til å skjønne hva som er på gang? Foreløpig er den bare irritert over manglende energi, men det å begripe at det skal komme et lite menneske inn i livet vårt - det er den visst ikke i stand til..

Så; Hvor lang tid tok det før du innså hva som var på gang den gangen du var gravid?

Anonymkode: 51660...eb5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Altså, graviditetstesten har jeg sett - den ble positiv på sekunder. Symptomene er der. Jeg har vært på første legekontroll i uke 12, og ingen sa at jeg hadde innbilt svangerskap der.. Men hvordan får man hjernen til å skjønne hva som er på gang? Foreløpig er den bare irritert over manglende energi, men det å begripe at det skal komme et lite menneske inn i livet vårt - det er den visst ikke i stand til..

Så; Hvor lang tid tok det før du innså hva som var på gang den gangen du var gravid?

Anonymkode: 51660...eb5

Kikk på barnetøy, handle med litt hjem. 

Men ble ikke helt ekte for meg før jeg hadde ligget med oppkast og kvalme i flere uker. Når man kjenner bevegelse og så føles det mer ekte.

Har venninner som har testet hver uke til de var halvveis og likevel ikke trodd det. Men barnet er nå kommet og alle tester var positive hele veien. 

Anonymkode: ed3ba...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 18 og har innsett at jeg er gravid. Det gjorde jeg vel den dagen jeg begynte å kaste opp 😅 men jeg skjønner fortsatt ikke at det kommer en ny, liten person til oss på nyåret. Tror ikke jeg kommer til å gjøre det før den er ute og i armene våre 👶🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv etter to ultralyder (en i uke 12 og ordinær UL i uke 18), og til tider voldsom sparking, er det fremdeles litt uvirkelig. 

Men du ser jo klart at det er sant når du ser en baby på ultralyden. 

Anonymkode: cf5ad...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på tidlig UL i uke 12 forrige gang. Da ble det veldig virkelig for både meg og pappaen! Anbefales dersom dere ønsker det

Anonymkode: dc8b5...d14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg innså at jeg var gravid svært fort, men ikke hva det egentlig betydde før et par uker etter fødselen. 

Anonymkode: 8fd8d...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne visst det samme selv! Er 7 mnd på veg nå og klarer ikke forstå det/ glede meg til det. Dette på tross av flere UL, voksende mage og at jeg kjenner liv og spark hver dag

Anonymkode: b142e...9fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det gikk 100% opp for meg før jeg fikk babyen i armene mine. 

Altså, jeg forsto vi skulle bli foreldre, men jeg følte ikkeno voldsom tilknytning til babyen eller noe sånt, ei heller klarte jeg å se for meg hvordan det ville bli eller forvente noe som helst. Uroet meg veldig for dette, men det har virkelig løst seg ☺️

Anonymkode: aff27...6c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innså det når jeg fikk ultralyd i uke 12. Da gikk det opp for både meg og samboer. Det ble plutselig ekte, og det var faktisk et menneske inni der, ikke bare jeg som hanglet og var sliten og trøtt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, har jo skjønt at jeg er gravid fra jeg visste at jeg var det. Men jeg følte meg ikke gravid, eller knyttet til lille med en gang. For min del var det en stor endring rundt uke 19-20, hadde hatt ultralyd (og sett turning, gjesping, etc, samt fått et veldig tydelig bilde), visste kjønn og valgte navn, og kjente tydelig liv. Har etter det følt meg mer som en mamma, føler omsorg, bekymring osv. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sett babyen på ultralyd to ganger, kjenner spark hver dag og magen vokser. Men nå i uke 23, så syns jeg det fortsatt det er uvirkelig at det er en liten gutt inni kroppen min. Tror ikke det blir helt virkelig før jeg får han opp på brystet mitt:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Blir mer realistisk når det begynner å bevege seg inni deg ;) Men for min del innser jeg at jeg aldri fullt ut klarer å fatte at det er et lite menneske der inne samme hva... og det etter et og et halvt svangerskap nå. Skjønner det under fødselen når de kommer ut, men det er litt merkelig selv da faktisk. Tror ikke det er så rart, det er jo en del av deg også blir man bare vant med det på et vis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Først da magen begynte å vokse, og enda bedre da jeg så henne på ultralyd og da hun begynte å bevege seg. Men vet ikke om det er mulig å forstå det 100% før hun er i armene våre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 38+5 og sitter i skrivende stund og ser på at magen buler ut når hun rører på seg men jeg forstår det fremdeles ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uvirkelig her også! Alltid trodd at dagen jeg stod med positiv test ville jeg føle meg super-gravid, men slik har det ikke vært. Ble noe mer realistisk ved OUL i uke 19, og har jo lagt på meg noen kg(men det har jeg lett klart før også;) ). Er usikker på om det jeg kjenner er spark, selv om jordmor mente det måtte være det da h*n var svært aktiv ved OUL. 

Håper jeg snart får tydlige tegn på liv/bevegelse og at det hele går mer opp for meg da:) 

Anonymkode: ddda3...f2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi så han på ultralyd i uke19. Fantastisk ♡ 

Og når vi begynte å kjenne spark. Da ble det  virkelig for oss begge. :)

Anonymkode: f1a9d...837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...