Gå til innhold
I Grosny

Kan dere gjenåpne"Jenta har vært på date med annen mann"?

Anbefalte innlegg

I Grosny

Hei denne tråden ser ut til å ha blitt tatt vekk. Kanskje fordi den brøt regler og var "trolling"?  Men dette var god trolling. En historie som ble fortalt i ett litterært interessant interaktivt format. Kanskje dere burde opprette ett underforum som kan hete f.eks. " trolling og alternative debattformer", og flytte tråden dit? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

a l'orange

Støttes.

Jeg forstår at man har regler å følge, men det er mulig å moderere med skjønn. Det føles litt som misbruk av andre menneskers tid og krefter, samt at man snyter andre for nyttige innblikk, det at ting bare forsvinner i løse luften.

Jeg fikk etpar likerklikk og da jeg skulle se hva det var, så var tråden borte.

Jeg så i den tråden om ting som er tatt bort for moderering, og den ligger ikke der en gang.

Den er med andre ord verken fugl eller fisk, verken helt borte eller på noen måter mulig å se hvor er.

Endret av a l'orange

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ingenting2

Den tråden ble avslørt av TS selv. Den var i strid med forumreglene. Og TS er sårbar om dagen, så det var nok lurt å fjerne den. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
a l'orange

Men hadde det ikke gått an å ta bort akkurat det som var problematisk, i stedet for en hel tråd? Det var jo ikke akkurat sånn at problemstillingen var helt blåst, mennesker opplever faktisk dette, og kan ha hjelp av svarene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Parkeringsvakt

Hvordan tenker dere at dette skal fungere i praksis? Er det sånn at dersom du er god på å trolle blir du hedret med en tråd i eget forum? Dere tenker ikke at det blir litt motstridende med KGs regler? (og oppfordrer til oppdiktede innlegg)

Selv tenker jeg at kanskje det hadde vært en ide med et eget forum for AB posting og mer variabel kvalitet. Der man kunne skrive innlegg av dårlig kvalitet og samtidig forvente at andre skrev dårlige innlegg

På samme måte kunne man hatt et eget forum for seriøs skriving der det var høyere standard for hva man kunne poste

5 minutter siden, a l'orange said:

Men hadde det ikke gått an å ta bort akkurat det som var problematisk, i stedet for en hel tråd? Det var jo ikke akkurat sånn at problemstillingen var helt blåst, mennesker opplever faktisk dette, og kan ha hjelp av svarene.

Hvordan skulle dette gjennomføres? Høres ut som en jævlig jobb for modsene

Endret av Parkeringsvakt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ingenting2
5 minutter siden, a l'orange skrev:

Nei. Men hun var TS og jenta. Det er i strid med reglene. 

Situasjonen er reell da, og hun er lei seg. Håper hun kommer seg på beina raskt. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

a l'orange

Det er et eller annet med det at man kan ikke forvente at folk gidder å legge noe i svarene sine, dersom man risikerer at alt raderes bort. Da sitter man igjen med bare de som bruker KG for å tømme ut av seg frustrasjon og gruff, og som bare er glad til for at noen skyller ned.

Dette er et problem jeg har tatt opp før. Man får de brukerne man fortjener.

Ønsker dere et brukbart forum, skap et brukbart forum.

@Parkeringsvakt; Dette er noe jeg og flere andre har forsøkt å diskutere flere ganger her inne. Det har kommet mange forslag, blant annet dette med å la trådstarter bestemme hva som er avsporing, begrense muligheten til AB-innlegg, og en hel mengde andre ting. Så jeg kommer ikke til å gå så langt inn i diskusjonen her og nå.

Når det gjelder at det tar lang tid; Ja, men nettopp derfor bør man ha bedre rutiner for å gjøre ting vanskeligere å lage styr, da blir det mindre å moderere og man kan sette inn innsatsen bedre.

@canacas jeg tror ikke det er lov å diskutere hva som skjedde i tråden heller. Det er ikke det som er poenget mitt i alle fall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ingenting2

De modererer nok bort meg her ja. Er vant til det nå. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
yeans

Jaja. Det viktigste er at ts fikk svar på det hun lurte på i den tråden. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
a l'orange
12 minutter siden, yeans skrev:

Jaja. Det viktigste er at ts fikk svar på det hun lurte på i den tråden. 

Der og da er det det viktigste ja.

Men på sikt handler det om hvem man ønsker skal være her videre.

Ønsker man mennesker som er her for å trolle, fylle hverdagene med pludring eller ta ut aggresjon og krangle?

Eller ønsker man noen som engasjerer seg og utvikler hverandre?

Ikke alle er her inne kun for å pludre.

Det er på høy tid at man endrer ting dersom det er det siste man ønsker. Singelforumet, og tildels Barn- og familieforumet, og flere andre er gått fløyten for lengst. Samlivsforumet har holdt seg nokså godt inntil for en stund siden.

På den annen side, det at man ikke gjør radikale grep er også å gjøre noe. Man sier "til helvete med hele skiten, det får gå som det går!"

Enkelte grove regelbrudd står i dagesvis, noen av de blir aldri tatt bort en gang selv om de rapporteres av flere. Andre forsvinner før man får sukk for seg, og da er det gjerne hele tråder som forsvinner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
yeans
14 minutter siden, a l'orange skrev:

Der og da er det det viktigste ja.

Men på sikt handler det om hvem man ønsker skal være her videre.

Ønsker man mennesker som er her for å trolle, fylle hverdagene med pludring eller ta ut aggresjon og krangle?

Eller ønsker man noen som engasjerer seg og utvikler hverandre?

Ikke alle er her inne kun for å pludre.

Det er på høy tid at man endrer ting dersom det er det siste man ønsker. Singelforumet, og tildels Barn- og familieforumet, og flere andre er gått fløyten for lengst. Samlivsforumet har holdt seg nokså godt inntil for en stund siden.

På den annen side, det at man ikke gjør radikale grep er også å gjøre noe. Man sier "til helvete med hele skiten, det får gå som det går!"

Enkelte grove regelbrudd står i dagesvis, noen av de blir aldri tatt bort en gang selv om de rapporteres av flere. Andre forsvinner før man får sukk for seg, og da er det gjerne hele tråder som forsvinner.

Og dette skriver du til meg, fordi? Man kan ikke beholde alle trolletråder, det finnes ganske sikkert nok av dem allerede. Ønsker du å diskutere dette så kan du vel diskutere i en egen tråd og med noen som vil diskutere med deg. Her og nå var min kommentar bare en kort kommentar. Ikke en invitt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
a l'orange
13 minutter siden, yeans skrev:

Og dette skriver du til meg, fordi? Man kan ikke beholde alle trolletråder, det finnes ganske sikkert nok av dem allerede. Ønsker du å diskutere dette så kan du vel diskutere i en egen tråd og med noen som vil diskutere med deg. Her og nå var min kommentar bare en kort kommentar. Ikke en invitt.

Fordi du skrev det som om det var en sannhet; Slik er det!

Om du ikke ønsker debatt, så legg det frem som om dette kun er dine tanker; Dette mener jeg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
yeans
28 minutter siden, a l'orange skrev:

Fordi du skrev det som om det var en sannhet; Slik er det!

Om du ikke ønsker debatt, så legg det frem som om dette kun er dine tanker; Dette mener jeg!

Det var lagt fram som mine tanker så selvfølgelig er det mine tanker. 

At du ikke klarer å se det er ikke mitt problem. Hjelpes så kverulerende du er blitt i det siste.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

a l'orange
2 minutter siden, yeans skrev:

Det var lagt fram som mine tanker så selvfølgelig er det mine tanker. 

At du ikke klarer å se det er ikke mitt problem. Hjelpes så kverulerende du er blitt i det siste.

I det siste?

Jeg aner faen ikke hvem du er og ikke vil jeg vite det heller. 

Fra nå av kan du glede deg over at du er blokkert og dermed oversett fra min side.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rainstorm

Jeg synes det er litt snodig at det blir kalt trolling. Det var en ensidig fremstilling av virkeligheten der jeg hadde tatt grepet om å sette det frem fra hans side (hypotetisk siden jeg kun ser meg selv åpenbart), siden jeg trodde at den vinklingen ville få en annen type svar, som ikke var mest støttende til meg som kvinne. I tillegg til at det var en øvelse i å forstå hans ståsted. Jeg har brutt reglene, men jeg visste ikke at det å bryte den ene regelen om å ikke diskutere med seg selv (og muligens også å utgi seg for å være en annen, selv om jeg bare utga meg for MIN ide av ham, det blir gjerne det samme) betydde at tråden ble slettet. Det er muligens av hensyn til en ustabil person det er gjort? Uansett trolling var det nok ikke. (Jmf. definisjonen av trolling som er å lokke andre inn i meningsløse og tidsløsende diskusjoner.) Var nok mer mål og mening og sannhet i den tråden enn mye annet her inne. Som du a l'orange sier så var det en del utviklende diskusjon der med ulike synspunkt og jeg vil ikke påstå at siden det var en "alternativ debattform" at den var noe mer pludring og drit enn andre tråder. Kanskje å kunne legge frem ting sånn kan hjelpe mennesker å vokse, det er jo dette med å lære av den andre med å sette seg i den andres ståsted (transposisjonering), i stedet for å lytte til den andre fra ditt eget ståsted, der du ikke egentlig hører bare holder fast i ditt eget. 

Jeg ser poenget ditt @a l'orange, både når det gjelder brukermassen på forumet, men også nytteverdien for alle som kan lese slike ting og dra nytte av det som ble diskutert. Det er nok et veldig aktuelt tema i dag, der sex for mange er verdt next to nothing, mange har en bruk og kast mentalitet av mennesker og vi sliter med å vente, verken på bussen, at telefonen skal slå seg på eller det viktigste: kjærligheten. Men selv om jeg ser denne irritasjonen tenker jeg at @canacas gjerne har rett her. 

Jeg synes helt for øvrig sett vekk fra den aktuelle tråden at tanken din @I Grosny om et forum for alternative debattmåter virket veldig interessant. Kan nok bli litt vanskelig å moderere for hvem bestemmer hva som er passe alternativt og hvor går grensen? I så fall måtte moderatorene laget noen rammer for dette, og det er jo merarbeid. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
I Grosny
56 minutter siden, Rainstorm skrev:

Jeg synes det er litt snodig at det blir kalt trolling. Det var en ensidig fremstilling av virkeligheten der jeg hadde tatt grepet om å sette det frem fra hans side (hypotetisk siden jeg kun ser meg selv åpenbart), siden jeg trodde at den vinklingen ville få en annen type svar, som ikke var mest støttende til meg som kvinne. I tillegg til at det var en øvelse i å forstå hans ståsted. Jeg har brutt reglene, men jeg visste ikke at det å bryte den ene regelen om å ikke diskutere med seg selv (og muligens også å utgi seg for å være en annen, selv om jeg bare utga meg for MIN ide av ham, det blir gjerne det samme) betydde at tråden ble slettet. Det er muligens av hensyn til en ustabil person det er gjort? Uansett trolling var det nok ikke. (Jmf. definisjonen av trolling som er å lokke andre inn i meningsløse og tidsløsende diskusjoner.) Var nok mer mål og mening og sannhet i den tråden enn mye annet her inne. Som du a l'orange sier så var det en del utviklende diskusjon der med ulike synspunkt og jeg vil ikke påstå at siden det var en "alternativ debattform" at den var noe mer pludring og drit enn andre tråder. Kanskje å kunne legge frem ting sånn kan hjelpe mennesker å vokse, det er jo dette med å lære av den andre med å sette seg i den andres ståsted (transposisjonering), i stedet for å lytte til den andre fra ditt eget ståsted, der du ikke egentlig hører bare holder fast i ditt eget. 

Jeg ser poenget ditt @a l'orange, både når det gjelder brukermassen på forumet, men også nytteverdien for alle som kan lese slike ting og dra nytte av det som ble diskutert. Det er nok et veldig aktuelt tema i dag, der sex for mange er verdt next to nothing, mange har en bruk og kast mentalitet av mennesker og vi sliter med å vente, verken på bussen, at telefonen skal slå seg på eller det viktigste: kjærligheten. Men selv om jeg ser denne irritasjonen tenker jeg at @canacas gjerne har rett her. 

Jeg synes helt for øvrig sett vekk fra den aktuelle tråden at tanken din @I Grosny om et forum for alternative debattmåter virket veldig interessant. Kan nok bli litt vanskelig å moderere for hvem bestemmer hva som er passe alternativt og hvor går grensen? I så fall måtte moderatorene laget noen rammer for dette, og det er jo merarbeid. 

Jeg må unnskylde for at jeg brukte ordet trolling, det ureglementerte var jo at du diskuterte mot deg selv. Jeg synes det var interessant og kreativt. Nettopp slike debatter som dette er en grunn til at jeg henger på KG. Jeg lærer mye om mennesker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Horten Market

Sånn generelt er det en veldig god øvelse å argumentere ut fra den andres perspektiv. Kan lære mye av det. De fleste unngår det i frykt for å oppdage at den andre faktisk har rett! :laugh: Du skal ha tommelen opp for forsøket, @Rainstorm. Har ikke moderator sendt deg en melding om hva som var problemet? Det er vel bare å prøve igjen, men unngå å diskutere med deg selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonGangerTo
1 hour ago, Rainstorm said:

Dette hadde jeg aldri forestilt meg når jeg kommenterte i tråden. Føler at jeg bortkastet min tid på å skrive i den og du sikkert oppfattet meg som en idiot. Jaja, skjer neppe igjen. Skuffet! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
yeans
2 timer siden, a l'orange skrev:

I det siste?

Jeg aner faen ikke hvem du er og ikke vil jeg vite det heller. 

Fra nå av kan du glede deg over at du er blokkert og dermed oversett fra min side.

Så bra! Fint at du bekreftet mine tanker om deg :Nikke:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rainstorm
1 minutt siden, AnonGangerTo skrev:

Dette hadde jeg aldri forestilt meg når jeg kommenterte i tråden. Føler at jeg bortkastet min tid på å skrive i den og du sikkert oppfattet meg som en idiot. Jaja, skjer neppe igjen. Skuffet! 

Hvorfor skulle jeg oppfattet deg som en idiot? Altså nå har ikke dere lest det jeg skrev i tråden siden det er slettet nå, men trådens tema var jo like reellt og svarene (og også ditt svar AnonGangerTo) like nyttige i den virkelige problemstillingen, bare at det var meg og ikke ham dere svarte. Jeg kan aldri fange hans person virkelig, men jeg ville ikke ha svar som udelt sa at jeg bare skulle gjøre hva faen jeg ville og drite i ham for "han er bare ikke skikkelig interessert". Alle svarene er tatt inn og nyttegjort. Selv om du føler at du kastet bort tiden din bare fordi jeg prøvde å legge frem problemstillingen på en annen måte enn kun min side så kan jeg jo i alle fall si at det du ikke var bortkastet for min del. Det var til stor hjelp hele tråden. Og å innse selv også at man ville svart annerledes utifra hvem som hadde skrevet kan jo være lærdom. Situasjonen var den samme. Svaret like nyttig. 

11 minutter siden, Horten Market skrev:

Sånn generelt er det en veldig god øvelse å argumentere ut fra den andres perspektiv. Kan lære mye av det. De fleste unngår det i frykt for å oppdage at den andre faktisk har rett! :laugh: Du skal ha tommelen opp for forsøket, @Rainstorm. Har ikke moderator sendt deg en melding om hva som var problemet? Det er vel bare å prøve igjen, men unngå å diskutere med deg selv.

Jeg vet ikke om jeg oppdaget at han hadde rett, men jeg oppdaget i alle fall hvor idiot jeg hadde vært på flere områder. Ikke bare av å prøve å sette meg inn i hans ståsted men også de kritiske svarene (i begge retninger). Personlig tenker jeg at det er få tråder som har vært så lite meningsløse (selv om den er drøy mtp at jeg legger ut den historien). Heldigvis har jeg lagret den og kan nok bruke materialet i titalls terapitimer fremover ;) Neida. 

Jeg føler jeg har laget nok pes og drama ut av denne hendelsen, og tålt nok tyn, så vondt vil jeg ikke meg selv at jeg utsetter meg selv for dette mer. Så satser jeg på å aldri komme i en slik situasjon der jeg trenger å teste en sånn situasjon ut igjen. Men å diskutere utifra de andres ståsted skal jeg prøve å nyttegjøre meg senere også, bare neste gang FØR jeg ødelegger alt med å være idiot. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Artikler fra forsiden