Gå til innhold

Kan du lese i drømmene dine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I følge avisen er det ikke mulig å lese i drømmene. Det er rart, en av de drømmene jeg husker best satt jeg og leste. Jeg husker hva jeg leste også. Og jeg pratet med noen. Jeg husker om hva også. (Dette var om personlige ting, derfor vil jeg ikke fortelle nærmere enn som så)

https://www.dagbladet.no/nyheter/det-er-en-god-grunn-til-at-du-ikke-kan-lese-i-drommene-dine-ifolge-forskning/68896773

Jeg tror jeg alltid har pratet med folk i drømmene. Det eneste må være når jeg var to år gammel. Men de drømmer jeg husker fra jeg ble eldre pratet jeg med folk i.

Er det noen andre som prater med folk i drømmene sine? Noen andre som har lest noe i drømmene sine?

Anonymkode: d3b8c...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja ord og setninger har jeg kunnet lese, men aldri lange sekvenser. 
Jeg kan faktisk ikke huske om jeg prater med noen i drømmene, men jeg overhører ofte andre prate, og jeg sier ofte noe selv, og via handling så kommuniseres det tilbake på et vis. 

Anonymkode: 4e2c7...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skjer. Med folk som har stått meg nær og er døde. Sist skjedde det i september. Vi hadde en lang samtale. Jeg husket alt når jeg våknet. Vedkommede kom med råd og viste omsorg og forståelse. Drømmen satte meg litt ut. Dagen etter fortalte jeg om den til en venninne, og hun sa at hun også har opplevd det samme.

Anonymkode: 448ec...bdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten hver natt drømmer jeg om andre mennesker, blant annet familie og venner, og i drømmene prater og diskuterer vi.. Har også ofte drømmer hvor jeg leser, og jeg drømte en gang om arbeidskontrakten jeg underskrev for firmaet jeg jobber i. Så for meg er det normalt både å lese og å prate i drømmene mine..

Anonymkode: 0baa3...361

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakke med folk i drømmene mine gjør jeg ofte, men når jeg tenker over det er jeg ofte bare observatør selv om jeg er en jeg'person. Ser på en måte den personen jeg er utenfra, selv om jeg er inni hodet også. Ikke alltid da, er ofte jeg styrer personen også, men de fleste minnene jeg har lagret av tidligere drømmer er mer som en film av hele rommet med personene inni etc. 

Når det kommer til lesing kan jeg ikke huske å ha lest noe konkret. Dere som har lest i drømmen, har dere faktisk lest, eller er det tidligere tekster dere har hørt/sett så "leser" de i drømmen? 

Anonymkode: 3c1c1...ef6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg kan definitivt lese i drømmene mine. Har en del drømmer der jeg har lest.

Husker for det meste drømmene mine :) sist drømte jeg at jeg leste en chatsamtale!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wilhelmine

Hvis du har lest artikkelen, så står det ikke at det ikke er mulig å lese i drømmene. Det står at: 

Sitat

Drømmeforskning viser nemlig at de færreste av oss kan lese i drømmene våre, forteller hun til det vitenskapelige magasinet Inverse.

(...)

Batman hadde rett om at hjernens språkfunksjon hovedsakelig er konsentrert på venstre side, men det er ikke slik hos alle mennesker. Hos noen er dette konsentrert på begge sider av hjerner, og for noe til og med på høyre hjernehalvdel. For lesing spesifikt, er også synsnerven i bruk, samt hjernebarken for dem som leser i punktskrift.

Så noen kan altså lese i søvne :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Husmusa70

Husker at jeg leste på en pakke røyk: KREFTRØYK. Etter det sluttet jeg å røyke.

Har også samtaler i drømme, blant annet en da jeg spurte en mann hvorfor det aldri ble noe mellom oss. Han svarte at han var vel mest opptatt av andre ting på den tiden, som å røyke hasj f.ex. Når jeg møtte han etpar år senere spurte jeg han ordrett det jeg hadde spurt i drømmen, og han svarte ordrett det han hadde svart :sjokkbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2017 den 20.42, AnonymBruker skrev:

I følge avisen er det ikke mulig å lese i drømmene. Det er rart, en av de drømmene jeg husker best satt jeg og leste. Jeg husker hva jeg leste også. Og jeg pratet med noen. Jeg husker om hva også. (Dette var om personlige ting, derfor vil jeg ikke fortelle nærmere enn som så)

https://www.dagbladet.no/nyheter/det-er-en-god-grunn-til-at-du-ikke-kan-lese-i-drommene-dine-ifolge-forskning/68896773

Jeg tror jeg alltid har pratet med folk i drømmene. Det eneste må være når jeg var to år gammel. Men de drømmer jeg husker fra jeg ble eldre pratet jeg med folk i.

Er det noen andre som prater med folk i drømmene sine? Noen andre som har lest noe i drømmene sine?

Anonymkode: d3b8c...862

Jeg har lest i flere drømmer.

. så bokstavene klart for meg, ord for ord

 så har jeg våknet og lurt på hvor boka ble av.

Anonymkode: 26191...bf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prater også mye i drømmene.... mange dype og rare samtaler med folk hehe..... 

Anonymkode: 26191...bf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan lese i drømmene mine, ja.

Et annet kjent fenomen er at klokker ikke funker som de skal i drømmer. Hvis du noen gang blir bevisst på at du kanskje drømmer, prøv å finne en klokke. Sjekk hvor mye klokka er, snu deg vekk og kikk på klokka igjen, så vil den mest sannsynlig vise en helt annen tid. Ganske morro. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig kan alle på KG lese i drømmene sine:fnise:. Her er det jo helst folk som er over snittet på det aller meste:fnise:

Anonymkode: 3d909...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke huske å ha lest i en drøm noen gang, eller hatt behov for å lese for den saks skyld, men jeg er ganske sikker på at jeg har snakket i drømmene mine. Det vanligste, tror jeg, er likevel at jeg har drømmer hvor jeg ikke har et behov for å snakke.

Anonymkode: 1d73d...626

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det går fint an å lese i drømme. Men klarer du i drømme å skifte fokus og lese på noe annet?

Det hender at jeg i drømme får mistanke om at jeg drømmer, da sjekker jeg detaljer. Tekst i en bok. På et skilt, eller andre ting som krever detaljer. Og svært ofte avslører jeg at det er en drøm.

Men siden jeg kan huske alt dette når jeg våkner, tipper jeg det skjer i en fase når jeg er i ferd med å våkne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan i hvert fall både snakke og skrive i drømmene mine, både på norsk, spansk og engelsk.:fnise: Drømmene er akkurat like reelle som å være våken syns jeg, kan gjenfortelle dem i minste detalj som om det er en film jeg nettopp har sett. Det eneste jeg opplever frustrerende er at jeg noen ganger prøver å flykte fra noe, men bena vil ikke respondere. Jeg greier ofte ikke løpe fra ting jeg er redd for, det er en gjenganger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg, og jeg prater også med folk og spiser mat som smaker slik den skal. Spiser jeg is i drømmen så smaker det is. I natt spiste jeg pizza, men så oppdaget jeg at pizzaen som venninnen min hadde hentet i Kabul(!) Var mye bedre.

Anonymkode: 999f1...624

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest i drømmer. jeg har til og med opplevd å sovne mens jeg leser en bok, og i drømmen har jeg lest ut boka. og når jeg våkner, er jeg på samme side som jeg var da jeg sovnet. Det er skikkelig rart. Og selvsagt har hodet mitt laget en helt annen avslutning enn boka, er ikke sanndrømt😅 

og prate gjør jeg ofte i drømmene mine. Senest i natt drømte jeg at jeg snakket med foreldrene mine, og jeg husker ordrett hvordan samtalen gikk.

Endret av Suppetuppe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...