Gå til innhold

Hvilken religion ville du valgt hvis du måtte velge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vel Buddhisme er egentlig ikke en religion men et livssyn, men jeg er Buddhist og ville egentlig ikke ha tatt noe annet.
Hvis jeg måtte absolutt velge noe utenfor min egen så hadde det vært kanskje Hinduismen, men sannsynligvis Jainismen. Har mye felles med Buddhismen så :laugh:

Endret av kimchi wasabi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 19.11.2017 at 7:08 PM, Mari Y said:

Egentlig ikke så sikker på at denne religionen er så fredelig som mange skal ha det til. 

Sam Harris sa at Jainisme er den egentlige fredens religion, så da ville jeg gått for den :jepp:

Vel kan du si det samme til Kristendommen og Islam? Det er vel mer om hvordan folk praktiserer religionen sin, fordi man ser jo at alle religioner har mange gode verdier og. 

Anonymkode: bf1a8...cc1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, kimchi wasabi said:

Vel Buddhisme er egentlig ikke en religion men et livssyn, men jeg er Buddhist og ville egentlig ikke ha tatt noe annet.
Hvis jeg måtte absolutt velge noe utenfor min egen så hadde det vært kanskje Hinduismen, men sannsynligvis Jainismen. Har mye felles med Buddhismen så :laugh:

Dette vil jeg gjerne høre mer om. Jeg regner meg for å være sekulær buddhist, men noe av det jeg har lært fra buddhismen er at slike merkelapper ikke egentlig betyr noe som helst, så om jeg presenterer meg som buddhist kommer an på hvem jeg snakker med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, linsejesus said:

Dette vil jeg gjerne høre mer om. Jeg regner meg for å være sekulær buddhist, men noe av det jeg har lært fra buddhismen er at slike merkelapper ikke egentlig betyr noe som helst, så om jeg presenterer meg som buddhist kommer an på hvem jeg snakker med. 

Ja ingen tenker negativt når folk tror Buddhismen er en religion, men noen folk slik som meg vil at folk skal skjønne at Buddha er ikke Gud (som noen faktisk tror) og at vi tilber han med religiøst motiv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Islam

Anonymkode: 48e71...f18

HVORFOR????

Anonymkode: 31140...55c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

HVORFOR????

Anonymkode: 31140...55c

Hvorfor ikke??? Etter å ha lest og prøvd ulike religioner så falt min fornuft på Islam. Verken kristendommen eller jødedommen klarte å svare på det jeg hele livet mitt søkte etter. Det jeg fant ut om Muhammad og kvinnesynet var noe annet enn det som blir framstilt i mediene. 

Anonymkode: f7757...edf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...