Gå til innhold

Hvilken religion ville du valgt hvis du måtte velge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I noen land må folk velge en religion som de får påskrevet på id-kortet sitt. Der står det om de er muslimer, kristne, buddhister, eller annet. Hvis Norge innførte noen tilsvarende regler, hva ville du da ha valgt for religion?

Selv ville jeg, som feminist, ha valgt dianisk wicca.

Anonymkode: da747...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville vel valgt kristendommen om jeg først måtte velge en religion. Jeg er ateist, har ingen verdens tro på noen religion og vil helst slippe. Men om jeg først ble nødt til å velge en religion, i hvert fall av en viss størrelse, ville jeg nok gått for kristendommen. Den jeg tross alt har det nærmeste forholdet til, selv om jeg har meldt meg ut av kirken flere ganger (blir jo meldt inn igjen rett som det er). Slik opplisting av personers religiøse tilhørighet på ID-kort smaker også av forberedelser til religiøs forfølgelse, så da skader det sikkert ikke å være en del av majoriteten heller.

Anonymkode: 4ddc5...587

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristen. Er aktiv i min lokale kirke, og er jevnlig med som frivillig arbeider på gudstjenester.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kabbalah , den er nærmest de eldste religionene som i dag er utvasket. 

Anonymkode: 2e640...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Church of Satan, om det tells som religion :Pmen ja, slipper forhåpentligvis å komme i den situasjonen :fnise:

Anonymkode: 50d55...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Church of Satan, om det tells som religion :Pmen ja, slipper forhåpentligvis å komme i den situasjonen :fnise:

Anonymkode: 50d55...2da

Det er vel gjerne mer en filosofisk retning enn religion 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kabbalah , den er nærmest de eldste religionene som i dag er utvasket. 

Anonymkode: 2e640...3d9

Er ikke det egentlig Zoroastrisme? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen religion per def, men jeg ville prøvd meg på å føre opp humanisme. 

Anonymkode: adbf8...082

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Mari Y skrev:

Det er vel gjerne mer en filosofisk retning enn religion 

Ja.. Og det var gjerne det jeg siktet til når jeg skrev "om det tells som religion" :rolleyes: Men thanks, captain..

Anonymkode: 50d55...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje kristendommen. Har ikke mye tro på det som står i bibelen, men har fortsatt gode minner fra barnetroen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja.. Og det var gjerne det jeg siktet til når jeg skrev "om det tells som religion" :rolleyes: Men thanks, captain..

Anonymkode: 50d55...2da

Okay, men temmelig sikker på at det ikke er det 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Mari Y skrev:

Okay, men temmelig sikker på at det ikke er det 😉

Ok, beklager. Var ikke meningen å ikke være presis nok i forhold til trådens tema. På den andre siden så ga det deg en anledning til å kverulere om noe helt meningsløst da, så kanskje jeg gjorde en person glad i det minste :rolleyes:

Anonymkode: 50d55...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, beklager. Var ikke meningen å ikke være presis nok i forhold til trådens tema. På den andre siden så ga det deg en anledning til å kverulere om noe helt meningsløst da, så kanskje jeg gjorde en person glad i det minste :rolleyes:

Anonymkode: 50d55...2da

Du bruker tiden din kreativt, ser jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...