Gå til innhold

Forlovelsesring - komme med forslag til han


Simaja

Anbefalte innlegg

Jeg og min samboer har snakket om å forlove oss en stund nå og jeg tror dette kan skje innen et halvt år, sikkert tidligere. Saken er den at jeg ønsker ikke at han skal bruke mye penger på en ring, og jeg vet om en nettside man kan kjøpe veldig fine ringer for en helt grei pris. Hvordan kan jeg formidle dette, inkludert navnet på nettsiden, til han? Uten å involvere meg for mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror mannen ville satt pris på at du sa dette til ham, har kompiser som snakker om at de har hørt at en forlovelsesring bør være så og så dyr osv.. Hvis du ikke er opptatt av det, vil han sikkert sette pris på klar beskjed, og litt tips om noen typer du syns er fine - vis ham siden og gi ham noen eksempler ;) 

Anonymkode: 205b3...137

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fridde med en lekering og så bestilte vi oss noen rimelige ringer på nett sammen etterpå. 

Hvis dere ikke har snakket om slikt enda er det vel bare å si det/ta det opp? Man blir jo etterhvert så kjent med hverandre at man vet om den andre synes det er unødvendig å bruke veldig mye på en ring f.eks. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bestilte ringer sammen, også fikk han fri når han ville etter at vi fikk dem. Ikke så overraskende, men veldig koselig- og han ventet en stund på den riktige anledningen ❤

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for fine forslag!

Tror jeg enten kan foreslå at når han gjør det kan han fri med en "tullering" og at vi bestiller sammen, eller rett og slett bare si det og gi han navnet på siden :) slik som det ble nevnt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2017 den 19.28, Simaja skrev:

Tusen takk for fine forslag!

Tror jeg enten kan foreslå at når han gjør det kan han fri med en "tullering" og at vi bestiller sammen, eller rett og slett bare si det og gi han navnet på siden :) slik som det ble nevnt :)

Hva heter siden? Er på utkikk etter det samme. :laugh:

Anonymkode: 2d8ba...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva heter siden? Er på utkikk etter det samme. :laugh:

Anonymkode: 2d8ba...33f

Glamira.no 😇

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet forlovelsesringen. 🙈

synes ikke den var noe fin. Er i utgangspunktet ikke så veldig kresen på sånt, ønsker det mest mulig enkelt, noe jeg også hadde sagt klart i fra om på forhånd flere ganger. Endte opp med å få en tjukk/ bred enstens aliansering. Ca alt jeg hadde sagt jeg ikke ville ha. Måtte uansett tilpasse den, og da vi har i butikke så jeg ringen som var helt perfekt. Spurte derfor om han ble veldig lei seg om jeg byttet til den istedenfor. Var ikke noe problem det. Hadde ikke akkurat lagt sjelen sin i den han kjøpte. 

I ettertid er jeg veldig fornøyd med at jeg byttet. Ringen han kjøpte kostet litt over 10.000 og altfor mye penger å bruke på noe man ikke synes er fint og som jeg skal gå med hver dag resten av mitt liv (forhåpentligvis). 

 

Mitt råd er å komme med forslag - det er du som skal gå med den. 

Anonymkode: c6160...569

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 23.11.2017 den 15.07, Simaja skrev:

Glamira.no 😇

Bare sånn til info. Glamira er en veldig fin nettside med rimelige priser, MEN dessverre blir ringene fort slitte. Løfteringen jeg fikk av samboeren min for snart to år siden, ser ikke like fin ut som den gjorde. Den ble veldig fort slitt - liksom fortere enn hva det pleier. En ring blir jo selvsagt slitt, men denne ble raskt slitt. Samme med løfteringen til samboer, den ble også fort slitt.. Men ja veldig fine ringer til fine priser :) Kan jo være vi bare var uheldige. Likevel ville jeg ikke byttet ut løfteringen med en ny, for denne er så fin selv om den er slitt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11/23/2017 den 16.12, AnonymBruker skrev:

Jeg byttet forlovelsesringen. 🙈

synes ikke den var noe fin. Er i utgangspunktet ikke så veldig kresen på sånt, ønsker det mest mulig enkelt, noe jeg også hadde sagt klart i fra om på forhånd flere ganger. Endte opp med å få en tjukk/ bred enstens aliansering. Ca alt jeg hadde sagt jeg ikke ville ha. Måtte uansett tilpasse den, og da vi har i butikke så jeg ringen som var helt perfekt. Spurte derfor om han ble veldig lei seg om jeg byttet til den istedenfor. Var ikke noe problem det. Hadde ikke akkurat lagt sjelen sin i den han kjøpte. 

I ettertid er jeg veldig fornøyd med at jeg byttet. Ringen han kjøpte kostet litt over 10.000 og altfor mye penger å bruke på noe man ikke synes er fint og som jeg skal gå med hver dag resten av mitt liv (forhåpentligvis). 

 

Mitt råd er å komme med forslag - det er du som skal gå med den. 

Anonymkode: c6160...569

Kun av nysgjerrighet, hvilken ring endte du opp med :)? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, RileyParks skrev:

Bare sånn til info. Glamira er en veldig fin nettside med rimelige priser, MEN dessverre blir ringene fort slitte. Løfteringen jeg fikk av samboeren min for snart to år siden, ser ikke like fin ut som den gjorde. Den ble veldig fort slitt - liksom fortere enn hva det pleier. En ring blir jo selvsagt slitt, men denne ble raskt slitt. Samme med løfteringen til samboer, den ble også fort slitt.. Men ja veldig fine ringer til fine priser :) Kan jo være vi bare var uheldige. Likevel ville jeg ikke byttet ut løfteringen med en ny, for denne er så fin selv om den er slitt :) 

Har dere ringer i hvitt eller gult gull, eller evt noe annet? Og på hvilken måte ble de slitt? Spør siden vi har kjøpt fra samme side og ble litt bekymret. :cry3:Hadde dere noe mønster på dem? 

Anonymkode: 2d8ba...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, RileyParks said:

Bare sånn til info. Glamira er en veldig fin nettside med rimelige priser, MEN dessverre blir ringene fort slitte. Løfteringen jeg fikk av samboeren min for snart to år siden, ser ikke like fin ut som den gjorde. Den ble veldig fort slitt - liksom fortere enn hva det pleier. En ring blir jo selvsagt slitt, men denne ble raskt slitt. Samme med løfteringen til samboer, den ble også fort slitt.. Men ja veldig fine ringer til fine priser :) Kan jo være vi bare var uheldige. Likevel ville jeg ikke byttet ut løfteringen med en ny, for denne er så fin selv om den er slitt :) 

 

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Har dere ringer i hvitt eller gult gull, eller evt noe annet? Og på hvilken måte ble de slitt? Spør siden vi har kjøpt fra samme side og ble litt bekymret. :cry3:Hadde dere noe mønster på dem? 

Anonymkode: 2d8ba...33f

Mannens giftering er fra samme side, og er mer slitt nå etter 4 måneder enn min forlovelsesring som jeg har brukt hver dag i 4 år er. Er helt klart en kvalitetsforskjell på ringen kjøpt der til 2500 kroner, og min kjøpt hos gullsmed til 60 000.

Anonymkode: baccb...c51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har dere ringer i hvitt eller gult gull, eller evt noe annet? Og på hvilken måte ble de slitt? Spør siden vi har kjøpt fra samme side og ble litt bekymret. :cry3:Hadde dere noe mønster på dem? 

Anonymkode: 2d8ba...33f

Sølvringer, så kvaliteten er vel gjerne litt dårligere enn hvitt/gult gull. Men en ring skal likevel ikke bli sååå slitt... 
Er mange riper, og sølvet har falmet enkelte plasser, så det er en mørkere farge. Ringen min er inngravert, og det er vanskelig å se, fordi det ser ut som at det bare er riper hvis man ser fort. Ser man nøye så ser man hva det står. 
Han har et slags mønster på sin, og sliteskadene har ikke påvirket mønsteret noe særlig, men likevel... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg og kjæresten min gikk sammen å så på ringer en dag, også har vi vært en gang til og kjøpt ringene sammen, så nå ee vi jo på en måte forlovet. Men ikke offesielt enda, fordi han ønsker så gjerne å fri til meg ordentlig, noe jeg synes er greit. Og går nå rundt å gleder meg. Kanskje dere kan gjøre noe slikt? Min kjæreste er elendig på slik, og klarer ikke å kjøpe slike ting og har null peiling. Derfor ble dette best

Anonymkode: 70884...591

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...