Gå til innhold

Maxpuls!


putaz

Anbefalte innlegg

hei. hvor gammel er du og hvilken maxpuls har du? jeg er 30 og har 200. siden det skal være 220 - alder virker dette høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, putaz said:

hei. hvor gammel er du og hvilken maxpuls har du? jeg er 30 og har 200. siden det skal være 220 - alder virker dette høyt.

220-alder er en formel som beskriver en tendens, som BMI, men er totalt ubrukelig på individnivå. 

Anonymkode: 14e72...702

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 21 år og hadde 206 i makspuls i sommer. Den er derfor nå enten 206 eller 205 :)

Anonymkode: 7d60c...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 år. Det høyeste jeg har målt pulsen min er 192. Det var på et 10 km løp, før har jeg aldri målt høyere enn 191. Men jeg har aldri prøvd å ta sånne intervalltester for å finne makspulsen. Så den er kanskje sånn 195? 

Jeg har naturlig lav hvilepuls da, så det har kanskje noe å si også? 192 må derfor reknes som ganske som høyt for meg. På en vanlig treningsøkt på spinningssykkel der jeg tar meg ut, bruker makspulsen for økta å ligge på noe og 180.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, missmcbeal skrev:

27 år. Det høyeste jeg har målt pulsen min er 192. Det var på et 10 km løp, før har jeg aldri målt høyere enn 191. Men jeg har aldri prøvd å ta sånne intervalltester for å finne makspulsen. Så den er kanskje sånn 195? 

Jeg har naturlig lav hvilepuls da, så det har kanskje noe å si også? 192 må derfor reknes som ganske som høyt for meg. På en vanlig treningsøkt på spinningssykkel der jeg tar meg ut, bruker makspulsen for økta å ligge på noe og 180.

Hvilepuls har ingenting å si for maxpuls, fordi maxpuls sier ikke noe om kondisjon. Hvilepuls sier noe om hvor god form man er i. Jeg har hvilepuls ned mot 45 på sommerstid når jeg jogger mer enn jeg gjør nå.

Anonymkode: 7d60c...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...