Gå til innhold

Langtidssyk (nesten i et år) - hva svarer man på intervj om sykefravær


ilga

Anbefalte innlegg

Har god utdannelse og over ti års erfaring i samme bransje - øk rådgivning. I den siste arb. forhold klarte jeg ikke å holde ut pga lang reisetid til og fra jobb. Er open om det på intervju.  Har vært nå på intervju og fikk spørsmål om sykefravær når jeg er i jobb. Helt konkret spørsmål. Fordi når jeg jeg i et arbeidsforhold og er god arbeidstaker, lite kotrtidsfravær , stiller på jobb uten at jeg er sen, forsover meg aldrig osv. Men på den sp som var stilt på intervju svarte jeg at jeg er lite syk, uten å nevne den lange sykeperioden min. Fordi jeg tenkte at jeg er jo veldig lite syke når jeg er i jobb. Denne situasjon skjedde etter jeg har sluttet hos min siste arbeidsgiver og når jeg var ledig. Vet ikke hvordan kan det oppfattes av evt arbeidsgiver når di for eks får vite at jeg har vært langtidssyk uten å fortelle det. Tenkte meg å forklare hvordan jeg tenkte og hvorfor jeg svarte slik jeg svarte uten å nevne den lange sykemeldingen. Hadde tenkt å fortelle det etter på men det blir for dumt synes jeg. Skal jeg bare la vær å ta det opp og sva re evt hvir det dukker opp? Må si at jeg har en tendens å ovetenke i mange situasjoner, blåse de opp i mitt hodet.

Endret av ilga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du var langtidssykemeldt uten å være i et arbeidsforhold (forstår jeg deg riktig?) så har du ingen ting du trenger å forklare. Da har du jo ikke vært borte fra jobb. 

Anonymkode: 3b0c3...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært langtid-skadet. Syntes det var ubehagelig å tenke på slike situasjoner en stund. Men nå tenker jeg at jeg blir å si det kort og godt. Tror ikke det er særlig positivt å utbrodere. Har ellers veldig gode attester og resultater, så vil de ikke ha meg pga. det, så får det bare være slik. Jeg synes du svarte ærlig på det som ble spurt om, så lenge du ikke tror sykdom vil påvirke deg i arbeidet fremover..

Anonymkode: 346f9...9d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...