Gå til innhold

Jan Guillou: – En eldre mann er det mest motbydelige man kan være.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På en måte syntes jeg han har et poeng, det andre jeg synes er også begrepet uensket suksuell oppmerksomhet. Erna har selv blitt utsatt for uønskett oppmerksomhet. Jeg har også opplevd dette på jobben både av kollegaer eller "kunder", men samtidig har mye av dette vært uskyldig og ikke spesielt problematisk, jeg tror også menn  opplever dette.

https://www.aftenposten.no/kultur/i/nk5zL/Jan-Guillou--En-eldre-mann-er-det-mest-motbydelige-man-kan-vare-for-tiden

Men jeg håper at vi greier å skille mellom litt for grove vitser eller en klem og grov trkassering, gjør vi ikke det svekker vi kampen i mot sex-trakassering.

Anonymkode: a2cd4...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enda en tråd?

Anonymkode: 01285...547

Jeg sjekket nettopp twitter. Der var det enda et metoo-innlegg. Åh, nå dukket det opp et til. Og enda et.

 

Anonymkode: 412c3...02c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte "hvit". Eneste gruppen som kan Hånes, hetses , nedsnakkes, bortkvoteres mm. 

Og det er forventet av vi tar på oss kollektiv skyld og nikker anerkjennende til alt "vi menn"har skylda for.

Har man ikke gjort det personlig som må man selvsagt forstå at det ikke er "meg" de mener....

Anonymkode: 3e707...155

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke Jan Guillou en venstreekstremist?

Anonymkode: 89cee...6d5

Derfor er det så meget mer bemerkelsesverdig at han har gått ut og kritisert hele denne idiotiske metoo-greia.

Anonymkode: 412c3...02c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Glemte "hvit". Eneste gruppen som kan Hånes, hetses , nedsnakkes, bortkvoteres mm. 

Og det er forventet av vi tar på oss kollektiv skyld og nikker anerkjennende til alt "vi menn"har skylda for.

Har man ikke gjort det personlig som må man selvsagt forstå at det ikke er "meg" de mener....

Anonymkode: 3e707...155

Det er vel noe spesielt å gjøre den mest privilegerte gruppen i samfunnet til ofre, men for all del. 

Anonymkode: 2fc7f...a49

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er vel noe spesielt å gjøre den mest privilegerte gruppen i samfunnet til ofre, men for all del. 

Anonymkode: 2fc7f...a49

Det er jo slik man skaper støtte for hat mot hele grupper. Man omtaler gruppen som en gruppe som fortjener det. Hva med å behandle folk som individer?  

Anonymkode: 89cee...6d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de færreste faktisk ser på menn på denne måten. Dette med å hyle over å bli objektivisert kun fordi en mann ser på deg i 5 sekunder, er bare noe en liten gruppe kvinner driver med. 

Anonymkode: 8f152...c56

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel noe spesielt å gjøre den mest privilegerte gruppen i samfunnet til ofre, men for all del. 

Anonymkode: 2fc7f...a49

Den mest priviligerte gruppen? Norge er ikke USA. De aller fleste eldre menn i Norge er hvite. Dette vil sikkert endre seg om 30-40 år, men per i dag så er det slik det er. Det gir ikke mening å nevne at man er "hvit" mann i Norge. Jeg forstår at mange sikkert har fulgt med på utenlandske medier hvor man snakker om "white men", og at det gir jo mening i et land som USA, men når man begynner å overføre denne retorikken til Norge så vitner det bare om logisk kortslutning.

Anonymkode: 8f152...c56

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel noe spesielt å gjøre den mest privilegerte gruppen i samfunnet til ofre, men for all del. 

Anonymkode: 2fc7f...a49

Du mener gutta som topper alle statistikker innen rus, frafall på videregående, utsatt for vold, flest i fengsel, barnløshet, kvotert bort i alle sammenheng, selvmord, mister kontakt med barna etter samlivsbrudd osv.

Med myndighetenes velsignelse får de alle odds mot seg pga av hudfarge og kjønn. Til tross for det er det hvite menn som betaler inn 70% av skatteinntektene og i praksis betaler selskapet. Bytt ut hvite menn med kvinner, jøder, araber, muslim og det blir ramaskrik. Men ikke hvite menn. De er det lov å nedsnakke. Og protesterer man på det vil pressen umiddelbart og henge beskrivelsen "omstridt" ved deg.

På hvilken måte er vi priviligert?? Noen av oss klarer oss og går på jobb, med minst sykefravær av alle grupper, selv om alle andre grupper oppfordres til å søke.

Priviligert mye ass. Selv om alle andre grupper får drahjelp, kvotering, støtteordninger og hvite menn blir holdt tilbake i døra så klarer faktisk noen å komme seg frem uten hjelp. Og de skal "taes".  Wtf.

Kvinner som kommer opp og frem får egne spalter, forum, priser og applaus fra salen.  Menn blir mistenkeliggjort. Jada, priviligert.

Anonymkode: 3e707...155

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du mener gutta som topper alle statistikker innen rus, frafall på videregående, utsatt for vold, flest i fengsel, barnløshet, kvotert bort i alle sammenheng, selvmord, mister kontakt med barna etter samlivsbrudd osv.

Med myndighetenes velsignelse får de alle odds mot seg pga av hudfarge og kjønn. Til tross for det er det hvite menn som betaler inn 70% av skatteinntektene og i praksis betaler selskapet. Bytt ut hvite menn med kvinner, jøder, araber, muslim og det blir ramaskrik. Men ikke hvite menn. De er det lov å nedsnakke. Og protesterer man på det vil pressen umiddelbart og henge beskrivelsen "omstridt" ved deg.

På hvilken måte er vi priviligert?? Noen av oss klarer oss og går på jobb, med minst sykefravær av alle grupper, selv om alle andre grupper oppfordres til å søke.

Priviligert mye ass. Selv om alle andre grupper får drahjelp, kvotering, støtteordninger og hvite menn blir holdt tilbake i døra så klarer faktisk noen å komme seg frem uten hjelp. Og de skal "taes".  Wtf.

Kvinner som kommer opp og frem får egne spalter, forum, priser og applaus fra salen.  Menn blir mistenkeliggjort. Jada, priviligert.

Anonymkode: 3e707...155

Sjeldent jeg har vært så til de grader enig i noe jeg har lest på KG.

Tingen er at offre må ha en gjerningsmann å peke på. Ellers kan de ikke være offer. Man kan ikke skylde på svarte menn for det er jo rasistisk. Skylde på jøder? Da er man antisemit. Hvite menn har vært i føresetet på hard jobbing, forskning og sosial utvikling i mange hundre år. Det har gitt oss et rikt samfunn som vi nyter godt av idag. Og dette skal vi altså klandres for?!? At hvite mennesker lever under en god standard i europa og USA idag skyldes ikke privilegier eller flaks! Det er et politisk system og tenking + knallhard jobbing over svært lang tid som har gitt fruktene.

Hvite middelaldrene menn er faktisk verdens minst priviligerte i verdenssamfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg tror de færreste faktisk ser på menn på denne måten. Dette med å hyle over å bli objektivisert kun fordi en mann ser på deg i 5 sekunder, er bare noe en liten gruppe kvinner driver med. 

Anonymkode: 8f152...c56

Jepp. Men Jan har blitt beskyldt for å prøve å ligge med damer han gir ut bøker for. Her er han i en maktposisjon for kvinnene levebrød er avhengig av hans godvilje.  En av damene han ga ut bøker for har i tillegg skrevet at etter hun avviste han seksuelt så skal han ha jobbet for å ødelegge ryktet hennes ved blant annet å skrive innlegg hvor han hevder at hun er rasist og komme med løgner for å underbygge påstanden. 

http://katerinamagasin.se/du-borde-skammas-jan-guillou/

Jeg vet ikke om Jan er skyldig i dette eller ikke, men det han er beskyldt for er jo noe helt annet enn å "være motbydelig fordi han er en eldre mann" eller fordi han har "gitt en dame en klem". Man kan jo også spørre om hvor uskyldig man er når man prøver å vri debatten om #metoo til å handle om at kvinner hater eldre menn og at menn blir beskyldt for trakassering og overgrep uansett hva menn gjør. 

Endret av potetstappe
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det i alle fall en gammel gris som får svi.

http://www.st.nu/vasternorrland/sundsvall/kvinna-anmaler-man-for-ofredande-for-att-han-sagt-hej-till-henne

En mann på 80 år sa hei til en kvinne på 60 år, kvinnen følte seg krenket (tipper det var OK om han var under 60).

(politiet har henlagt saken)

Når jeg selv blir 60 hadde jeg også blitt sur om bare gamle menn sier hei.

Anonymkode: a2cd4...8f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2017 den 10.35, AnonymBruker skrev:

Du mener gutta som topper alle statistikker innen rus, frafall på videregående, utsatt for vold, flest i fengsel, barnløshet, kvotert bort i alle sammenheng, selvmord, mister kontakt med barna etter samlivsbrudd osv.

 

Anonymkode: 3e707...155

Du mener gutta som topper statistikken for hvem som tjener mest, sitter på det meste av materielle verdier, har flest lederverv, har flest politikerverv, blir prioritert innen helse (mesteparten av medisinsk forskning rettes mot menns helse), utøver mest vold mot svakerestilte grupper i samfunnet, velger å pule rundt med flere og utnytte folk for å få sex, kjøper sex av traumatiserte narkomane, velger å jobbe fremfor å være hjemme med barn, har kun èn jobb kontra å være dobbeltarbeidende som de fleste kvinner, driter i å ta 50% av ansvaret for barn mens parforholdet er intakt men sutrer fordi de ikke får 50% når parforholdet tar slutt osv osv osv.

Anonymkode: 2194c...217

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 19.11.2017 den 10.35, AnonymBruker skrev:

På hvilken måte er vi priviligert?? Noen av oss klarer oss og går på jobb, med minst sykefravær av alle grupper, selv om alle andre grupper oppfordres til å søke.

Anonymkode: 3e707...155

Gratulerer, misnt sykefravær av alle grupper. Inkludert mindre sykefravær enn kvinner som er dobbeltarbeidende og blir de som er hjemme med syke barn og syke foreldre. Skikkelig imponerende at menn er den gruppen med minst sykefravær :ler:

Anonymkode: 2194c...217

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2017 den 10.35, AnonymBruker skrev:

Priviligert mye ass. Selv om alle andre grupper får drahjelp, kvotering, støtteordninger og hvite menn blir holdt tilbake i døra så klarer faktisk noen å komme seg frem uten hjelp. Og de skal "taes".  Wtf.

Kvinner som kommer opp og frem får egne spalter, forum, priser og applaus fra salen.  Menn blir mistenkeliggjort. Jada, priviligert.

Anonymkode: 3e707...155

Gutteklubben grei lever i beste velgående. Menn hjelper og støtter hverandre. Dette er ikke å klare seg selv uten hjelp. Det er vel knapt noen i samfunnet som er så avhengige av hjelp som menn, og de hjelper hverandre i bøtter og spann. Skulle tro dere var spedalske hele gjengen, så mye som dere backer hverandre opp. Broes before hoes, pleier jo dere menn å si :ler:

Anonymkode: 2194c...217

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2017 den 11.03, HarryDotter skrev:

 

Hvite middelaldrene menn er faktisk verdens minst priviligerte i verdenssamfunnet.

Faen meg det drøyeste jeg har hørt.

Anonymkode: 9f031...e8b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2017 den 20.39, AnonymBruker skrev:

Derfor er det så meget mer bemerkelsesverdig at han har gått ut og kritisert hele denne idiotiske metoo-greia.

Anonymkode: 412c3...02c

Hans innlegg er nyansert.

Anonymkode: 9f031...e8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...